Nechci bejt za luditu, ale pan Urza, jako programátor (a zřejmě dost šikovnej), asi není tolik ohroženej tím, že mu práci ty ukrajincy přeberou, tj. on je v čistém plusu. My ale, který dělámu tu nekvalifikovanou práci tím už ohrožený jsme. Můj benefit jako člena společnosti z jednoho levnýho cizince těžko převýší moji ztrátu, kterou mi jako případný konkurent představuje.
Jinak, přijde mi, že vymezovat se vůči levnej Ukrajincům je hlavně strašný svinstvo - protože, překvapivě, Ukrajinci jsou taky lidi. (A zřejmě docela chudáci, protože jim stojí za to dělat moji špinavou práci za míň peněz a v horších podmínkách.)
Tomu lacnému ukrajincovi môžeš byt vďačný, že ta zbaví tej tvojej špinavej prace a donúti pohnúť zadkom a začať robiť niečo menej špinavé. Život je pohyb. Stangnacia je smrť...
Před 25 rokama lidi uvažovali stejně. Od té doby se rozvinul fenomén internetu. Ten kupodivu sebou nese obrovskou potřebu i méně kvalifikované práce (e-shopy - přepravy, překládky a rozvozy zboží, internet sám - údržba sítě, ...). Celý obor mobilních telefonů byl téměř ve stadiu "Star Tracku" a dneska zaměstnává celosvětově obrovskou škálu lidí.
Samozřejmě je pro jednotlivce složitá situace, když nějakou inovací přijde momentálně o práci. Tahle inovace však způsobí zvýšení poptávky (samozřejmě že primárně od podnikatelů, kteří inovací ušetří na nákladech). Zároveň snaha jiných podnikatelů ji uspokojit za účelem vlastního zisku je přiměje rozšiřovat svou nabídku tímto směrem. Se stávajícími technologickými i lidskými zdroji nebudou schopni tuto "více"poptávku uspokojit a budou potřebovat další zdroje - technologické i lidské. Nové pracovní příležitosti ve vší ne/kvalifikační škále budou neustále za/vznikat.
hefo k Argumentujete proti utilitarismu dobře?:
Viac ako "sloboda" sa mi k opisu ankapu hodí slovo "cochcárna"... rozhodne si bežný človek pod "slobodou" nepredstavuje to, čo by v teoretickom ankape bolo, teda tú chvíľku, kým by niekto moc ležiacu na zemi opäť nezodvihol...
Komentář 103403
Hrosik1 k Argumentujete proti utilitarismu dobře?:
je to základní hodnota z které vychází. nastudujte si to prosím, než to začnete kritizovat. a také rozdíl mezi negativní svobodu a pozitivní svobodou (=právy). to je zřejmě u vás ten hlavní zdroj nepochopení (bez urážky)
Ondrášeček k Porucha jednotlivce, nebo porucha společnosti?:
1) Já souhlasím, že to tak je často vnímané – myslím si, že to tak bere i mnoho odborníků na tohle téma. 2) A co když třeba společenské normy jsou takové, že zhoršují adaptaci na svět? Můžu vybrat zjevný příklad, třeba v Číně bylo normou svazování […]
Komentáře
Komentář 13528
Jinak, přijde mi, že vymezovat se vůči levnej Ukrajincům je hlavně strašný svinstvo - protože, překvapivě, Ukrajinci jsou taky lidi. (A zřejmě docela chudáci, protože jim stojí za to dělat moji špinavou práci za míň peněz a v horších podmínkách.)
Komentář 13529
Komentář 13530
Komentář 13532
pathy: Kdybych chtěl dělat něco jinýho, už to dávno dělám. Nech si kázání.
Komentář 13533
Komentář 13534
Komentář 13535
Samozřejmě je pro jednotlivce složitá situace, když nějakou inovací přijde momentálně o práci. Tahle inovace však způsobí zvýšení poptávky (samozřejmě že primárně od podnikatelů, kteří inovací ušetří na nákladech). Zároveň snaha jiných podnikatelů ji uspokojit za účelem vlastního zisku je přiměje rozšiřovat svou nabídku tímto směrem. Se stávajícími technologickými i lidskými zdroji nebudou schopni tuto "více"poptávku uspokojit a budou potřebovat další zdroje - technologické i lidské. Nové pracovní příležitosti ve vší ne/kvalifikační škále budou neustále za/vznikat.
Komentář 13531
.....................................
Já bych řek, že je to vobráceně,
já si připadám docela živej při tý stagnaci, zatímco při pohybu mně to přijde, že co nevidět budu z toho mrtvej...