Omlouvám se za výpadek Stok i jiných částí webu Urza.cz; pracuji na nápravě.
Autor: bitfoxer
Čas: 2019-01-02 00:00:02

Kdo by stavěl silnice? ČR 2018

Je vidět, že se maká. Na silnicích se staví. Takto vypadala snaha argumentovat a legitimovat stát. Stát a bandu lidí, kteří si říkají vláda. Zvláštní. Myslel jsem, že lidé jsou si v právu rovni. Přesto není realita jiná, než že jedni lidé vládnou těm druhým. Jedni prosazují své názory a zájmy nad druhými. A to za použití násilí a donucení.

Necelé čtyři kilometry, 3770 metrů. Přesně tolik se za rok 2018 podařilo státu postavit dálnic. Je vidět, že se maká. Jsem si jistý, že oproti některým rokům se tento výkon dá považovat za úspěch. Stát a jeho silnice. Nechci, aby mi stát pod pohrůžkou trestem bral peníze a pak je dle své vůle přerozděloval. Nechci, aby se s mými penězi a s penězi všech těch, kteří nesouhlasí, nakládalo takto. Nechci nést rizika a ztráty. Nechci se účastnit investice, o které jsem přesvědčen, že je to špatnou investicí. Chci, aby rizika nesla soukromá společnost, která si to spočítá, a přesto se rozhodne investovat. Důvěřuji takové společnosti, protože možnost ztráty je hnacím motorem, který zajistí maximální efektivitu. Důvěřuji takové společnosti, protože udělá-li špatné rozhodnutí, projeví se to. A bude-li tato investice špatnou investicí, zjistíme to. Pakliže je to dobrá investice přinese nám užitek a bohatství, pakliže je tato investice špatnou investicí, přinese ztráty a krach. Soukromá společnost ví, co má dělat. Mezi tím zde máme stát, který není schopen ekonomické kalkulace. Nevíme, zda užitek je větší, než zdroje vynaložené na realizaci. Nevíme, zda za tuto cenu tu silnici vůbec chceme. Nevíme, v jaké kvalitě a na kterých místech. Nevíme, zda není výhodnější jiný způsob dopravy. Jiný způsob dopravy, o kterém díky nucené investici do liniové stavby bohužel neuvažujeme. Víme, že stát za naše peníze centrálně naplánoval a udělal na mapě čáru. Nevědom si všech důsledků, které takové jednání přináší. A víme, že ač my jsme ti, kteří to platí, nikdo se nás neptá. Stát plánuje a vládne. My platíme a nejezdíme.

Je vidět, že se maká. Necelé čtyři kilometry. “Argument“ o makání a státní efektivitě, který měl být pevným štítem, se rozsypal. My libertariáni dál stojíme pevně na zemi a znovu opakujeme: „Vždyť my jsme vám to říkali. Proč? Protože stát je špatný sluha, ale zlý pán.“
Komentář (lze psát i [b]tučně[/b] či [i]kurzívou[/i]):
Uživatelské jméno:     Titulek:
Zaregistrovaný a přihlášený uživatel nemusí opisovat kód z obrázku a získá přístup i některým dalším funkcím.
Registrace je extrémně rychlá, stačí zadat login a heslo (ani e-mailová adresa není povinná).
Komentář, na který reagujete:
Možná bychom měli i vyšší životní úroven a možná i více muslinů,
ale to je těžko soudit, když ten Hitler byl socialista a rasista,
kam až by to dotáhnul...
Možná by se podobně jako Mao odhodlat k "Velkému skoku" nebo "Kulturní revoluci" a mohlo to tady bejt i horší, než za soudruha Stalina...
Čas: 2019-01-02 00:10:33 Autor: Tomáš Fiala Titulek:
Web: neuveden Mail: neuveden
Když přijdu do hospody v únoru, tam by byla břečka na podlaze, já po ní uklouznul a v díře v podlaze si zlomil palec, tak má hostinský průser. Výmluva, že jsem měl přizpůsobit svou chůzi stavu jeho podlahy mu spíš uškodí, než pomůže. Když jedu v únoru po silnici na které je břečka, tak s tím sice počítám, že tu silnici nelze reálně udržet beze sněhu suchou. Ale pokud se šmejknu a v díře na silnici si ulomím kolo, tak jsem porušil něco já. I pitomých 100 km jízdy po jakékoli komunikaci znamená, že dostanete podmíráka - možná neexistuje 100 km silnice s možností plného využití bez omezení uzavírkou.
Čas: 2019-01-02 07:15:49 Autor: Vostál Petr Titulek:
Web: neuveden Mail: VostalPetr v doméně seznam.cz
No jo,
jenže demokracie na západě dokáží stavět dobré silnice,
a největší demokracie na světě (zřejmě i s největší korupcí na světě)
dokázala v posledních třiceti letech postavit dálnici od severu k jihu a od západu na sever (což při rozměrech indie by mohlo bejt tak kolem čtyř tisíce kilometrů) a i ty okresky co byly dříve polnačky pro kravské provozy jsou dnes mnohem lepší silnice než u nás silnice první třídy...

Já bych tedy nesoudil dle české "demokracie",
nebot tento národ je nejpitomější na světě, nebot jako jediný na světě si dobrovolně zvolil cestu komunismu a to moc dobře věděl, co ti komouši v tom SSSR v posledních třiceti letech prováděli s ruským lidem...

Nedávno jsem v rádiu zaslechl dobrou zprávu,
že i česká vláda kápla na známé přísloví "nejsem tak bohatý, abych si mohl kupovat levné věci" takže možná se budou vybírat firmy nejen podle ceny, ale i dle kvality (a samozřejmě i dle korupce)

Takže možná i češi přejdou po letech preferování kvantity na preferování kvality a opustí Marxův názor o přeměně kvantity v kvalitu, nebot se ukázalo že sebelevnější dálnice se v kvalitní dálnici nechce přeměnit a má spíše tendenci se stát polnačkou...
Čas: 2019-01-02 07:38:24 Autor: Vostál Petr Titulek:
Web: neuveden Mail: VostalPetr v doméně seznam.cz
Myslel jsem, že lidé jsou si v právu rovni.
...........................................
No jsou, ovšem pouze v možnosti příležitostí, nikoliv však schopností,
každý dospělý člověk má každý čtyři roky možnost kandidovat a změnit situaci,
třeba aby již dále nevládla většina nad menšinou, či cokoliv jiného

takovej Hitler nebo Gottwald dokázali například proměnit demokracii pomocí demokratických principů v totalitní systém, přičemž jim k tomu stačilo získat podporu cca 40% voličů, ani nepotřebovali tu většinu...
Čas: 2019-01-02 11:11:00 Autor: Vostál Petr Titulek: Re: [↑]
Web: neuveden Mail: VostalPetr v doméně seznam.cz
Není třeba klesat na mysli,
jen se podívejte s čím začínali známé historické postavy:
Ježíš měl do začátku jen jedenáct učedníků (jeden ho zradil, že)
a naprosto blbej program postavenej na lásce k bližnímu a nepřátelům
Mohamed měl v začátku jen čtyři učedníky (z toho jedním byla jeho manželka)
a naprosto blbej program postavenej na prohibici, což ale vylepšil že nepřátele pro jejich dobro doporučoval zabíjet
Budha začínal s pár vyhublejma asketama který natrefil v nákým lese

I tehdá byla velká ideologická konkurence,
přesto se dokázali prosadit a ovlivnit miliony lidí,
ale jejich úspěch bych přisuzoval tomu, že jak Ježíš tak Budha (Mohamed nevím) měli každý svůj kopec na kterém pak kázali...
Dneska každej káže na tom internetu, jenže kdo to čte, vždyt je to tam zahlcený informacemi vod špendlíku po lokomotivu včetně politických a rodiných trampot a miliony pitomých blabla
jako je třeba todleto mý...

Kdo nemá svůj kopec, ten prostě jen tak neprorazí...
Čas: 2019-01-02 21:40:37 Autor: CFO (neregistrovaný) Titulek:
Paradoxně, kdyby nebylo Hitlera, nemáme dnes ani čtvrtinu dálnic, kdyby Hitler vyhrál válku, Česko neexistuje, zato máme dálnice všude.
Čas: 2019-01-02 23:46:49 Autor: skodafil (neregistrovaný) Titulek: Re: [↑]
To jsem nejak nepobral. Prvni dalnice byla az za totace z Prahe na Brno a to uz byl z Adolfa davno popel. Nebo jste to myslel nejak jinak?
Čas: 2019-01-03 07:48:59 Autor: Vostál Petr Titulek: Re: [↑]
Web: neuveden Mail: VostalPetr v doméně seznam.cz
Možná bychom měli i vyšší životní úroven a možná i více muslinů,
ale to je těžko soudit, když ten Hitler byl socialista a rasista,
kam až by to dotáhnul...
Možná by se podobně jako Mao odhodlat k "Velkému skoku" nebo "Kulturní revoluci" a mohlo to tady bejt i horší, než za soudruha Stalina...