Autor: Dítě spí či leze (neregistrovaný)Čas: 2019-06-23 19:21:14Titulek: svoboda tulákům v ancapu nebude
Co „Tanec s Matyldou“ znamená? Text se různí, ale je jasné, že písnička vypráví o ‚swagmanovi‘. ‚Swag‘ je balíček s osobním majetkem a swagman je člověk, který cestuje a nosí s sebou swag. V této písni se swagman utábořil u malého přítoku jedné řeky. Takovým přítokům se v australském vnitrozemí říká ‚billabong‘. Když si v kotlíku něco vařil nad ohněm, přišla se k témuž billabongu napít dobře živená ovce. Swagman ovci chytil, zabil ji a strčil do svého vaku na potraviny. Sotva to udělal, přijel na koni ‚squatter‘, který byl majitelem toho pozemku. (Squatteři byli farmáři, kteří získali právo na vlastnictví půdy tím, že se na ní usadili. Později si mohli dát své rozlehlé pozemky zaregistrovat.) Squattera doprovázeli tři příslušníci jízdní policie. Když byl nešťastný swagman obviněn, že ukradl ovci, a hrozilo mu vězení nebo něco ještě horšího, skočil do billabongu a utopil se.
Proč se tento nepravděpodobný příběh setkal s takovou odezvou? Jedno vysvětlení podává Bruce Elder v úvodu ke knize Rexe Newella Favourite Poems of Banjo Paterson (Oblíbené básně Banjo Patersona). Domnívá se, že tato píseň vyjadřuje, jak Australané chtějí vidět sami sebe: „Je to mnohem víc než jen příběh o swagmanovi, který ukradl ovci. Je to výraz naší nechuti k šikanování a k úředním osobám. Swagman je každý Australan, který se někdy chtěl vysmát do očí bezvýznamnému úředníčkovi . . . Je lepší skočit do billabongu než těm lidem dovolit, aby ovládli váš život.“ Ale ať je příčina oblíbenosti „Tance s Matyldou“ jakákoli, tato píseň se na více než sto let stala symbolem Austrálie.
Svoboda tulákům není a nemůže být bezbřehá. V příběhu jaksi chybí, kolik ovcí vůbec ten squatter měl. Pokud jich měl málo, není to příběh o tulákovi, ale o sprostém loupežníku. Tulák prostě musí usilovat z podstaty věci o jistý modus vivendi s okolním světem. Zabít jen tak někomu ovci není maličkost, je to porušení principu neagrese, a ten je i dneska mezi jednotlivci široce přijímán. I kdyby tam žádný úředník nebyl, tulák udělal něco, co se prostě nedělá.
Svoboda tulákům není a nemůže být bezbřehá. V příběhu jaksi chybí, kolik ovcí vůbec ten squatter měl. Pokud jich měl málo, není to příběh o tulákovi, ale o sprostém loupežníku. Tulák prostě musí usilovat z podstaty věci o jistý modus vivendi s okolním světem. Zabít jen tak někomu ovci není maličkost, je to porušení principu neagrese, a ten je i dneska mezi jednotlivci široce přijímán. I kdyby tam žádný úředník nebyl, tulák udělal něco, co se prostě nedělá.
Urza k O ankapu a sebeřízení v Paralelné Polis Košice:
Hynku, chápu to zoufalství z nenavštěvovaného webu, ale takhle v komentářích z falešných profilů je ta reklama zoufale neefektivní. Šlo by to i jinak, jsem ochoten se na tom normálně domluvit i navzdory všem těm pomluvám a lžím o mě šířeným právě na tom […]
neregistrovaný k Celek je vždy „jen“ souhrn jednotlivců:
Když se vezmu takové prase. Když je vcelku, zemědělec za něj dostane 42Kč za kg, Když ho prodá po částech dostane nejmíň dvakrát tolik. Je víc, když to má dvakrát takovou cenu? Co se týče jednotlivců a kolektivů, tak se mýlíš v tom, že neexistuje […]
Komentář 102544
Iraultzarako k Bez nátlaku: Proč jsme nezavedli povinné účasti na školních sněm:
Na pravidelných snemoch preskúmavajú dôležité témy a preto by sa mali vyjadriť a nielen prijímať nariadenia ako povinnosť. Lenže nezáleží na procedúre, ak je výsledok identický. Či tyran, či politbyro alebo dvíhanie rúk davom premasírovaných ovcí. […]
Komentář 102543
Regis2 k Anarchie jako cíl, kapitalismus jako prostředek:
A tohle je taky dobrý, to jsem přehlédl. To už je opravdu vyloženě lež, tady už se nevymluvíš ani na to žes radši nepoužil žádný kvantifikátor . Ankapisti uznávaní hierarchii když ji považuji za dobrovolnou . Napr když se domluví všichni majitele bytu na […]
Komentář 102542
Iraultzarako k Bez nátlaku: Proč jsme nezavedli povinné účasti na školních sněm:
„Slobodná” škola má nábeh k totálnemu etatizmu, aj keď isteže nemá toľko času, aby ho napodobnila do úplnosti a rozkošatila sa, až by začala zahrýzať do okolia. Ako zdanliví odporcovia papizmu tvrdia, že v kánonoch nie je nariadené, že sa má zverejňovať […]
Komentář 102541
Regis2 k Bez nátlaku: Proč jsme nezavedli povinné účasti na školních sněm:
Vykládáš tu, že , je pro Thevara výhodné že nízka účasť detí zvyšuje váhu vašich hlasov. Proč to v tomto konkrétním případě výhodné být nemusí jsem ti vysvětlil. Jednoduše proto ze mu o zvýšení váhy vlastního hlasu nejde , jde mu o dobre prostředí ve […]
Komentář 102540
Regis2 k Bez nátlaku: Proč jsme nezavedli povinné účasti na školních sněm:
Vykládáš tu, že , je pro Thevara výhodné že nízka účasť detí zvyšuje váhu vašich hlasov. Proč to v tomto konkrétním případě výhodné být nemusí jsem ti vysvětlil. Jednoduše proto ze mu o zvýšení váhy vlastního hlasu nejde , jde mu o dobre prostředí ve […]
Komentáře
Komentář 39143
Proč se tento nepravděpodobný příběh setkal s takovou odezvou? Jedno vysvětlení podává Bruce Elder v úvodu ke knize Rexe Newella Favourite Poems of Banjo Paterson (Oblíbené básně Banjo Patersona). Domnívá se, že tato píseň vyjadřuje, jak Australané chtějí vidět sami sebe: „Je to mnohem víc než jen příběh o swagmanovi, který ukradl ovci. Je to výraz naší nechuti k šikanování a k úředním osobám. Swagman je každý Australan, který se někdy chtěl vysmát do očí bezvýznamnému úředníčkovi . . . Je lepší skočit do billabongu než těm lidem dovolit, aby ovládli váš život.“ Ale ať je příčina oblíbenosti „Tance s Matyldou“ jakákoli, tato píseň se na více než sto let stala symbolem Austrálie.
Komentář 39263
Komentář 39264