Omlouvám se za výpadek Stok i jiných částí webu Urza.cz; pracuji na nápravě.
Autor: morbid
Čas: 2019-09-18 00:00:02

Kdo neudává, není Čech

4. listopadu 2018 vyšel na iDnes článek s titulkem „Udávání po našem. Nacistům Češi donášeli na kolegy i příbuzné“, a protože jsem konzervativní člověk a dám na dodržování tradic, už se těším na topnou sezónu, kdy budu moci nahlásit souseda, že mu kouří komín. Ale ostatně nač čekat, vždyť mohu nahlásit hospodskýho, že si zapálil ve svý hospodě, Vietnamce z večerky, že mi nedal účtenku, souseda, že měl zabíjačku a dal sousedům výslužku… Případně podám oznámení na souseda myslivce, že se chová divně, aby ho příslušníci trochu proklepli, jestli třeba nemá špatně uložené zbraně. Prostě udávat se dá furt. Věřím, že víte o dalších věcech, za které mohu své sousedy nahlásit a poradíte mi v diskuzi. Hezký demokratický večer.
Komentář (lze psát i [b]tučně[/b] či [i]kurzívou[/i]):
Uživatelské jméno:     Titulek:
Zaregistrovaný a přihlášený uživatel nemusí opisovat kód z obrázku a získá přístup i některým dalším funkcím.
Registrace je extrémně rychlá, stačí zadat login a heslo (ani e-mailová adresa není povinná).
Čas: 2019-09-18 06:39:45 Autor: Odpověď (neregistrovaný) Titulek: wtf?
Co s tím má společného demokracie?
Čas: 2019-09-18 07:05:47 Autor: pathy Titulek: Re: wtf? [↑]
Web: neuveden Mail: neuveden
Uplne vsetko. Demokracia je cela o tom, za sa staram (seriem) druhym do zivota. Kdezto ancap je o tom, ze sa druhym do zivota nestaram.
Čas: 2019-09-18 07:48:04 Autor: velkej Ká Titulek: Re: wtf? [↑]
Web: neuveden Mail: neuveden
Demokracie tento zrůdný udavačský systém uvedla v život, případně udržuje při životě.
Čas: 2019-09-18 07:50:31 Autor: norbertsnv Titulek: Re: wtf? [↑]
Web: neuveden Mail: norbertsnv v doméně gmail.com
Ale trt, vždy sa budú ľudia starať jeden druhému do života, rozdiel je iba v tom že štát určuje nejaké hranice odkiaľ pokiaľ sa môže jeden človek starať do života iným ľuďom.
Čas: 2019-09-18 07:53:47 Autor: norbertsnv Titulek: Re: wtf? [↑]
Web: neuveden Mail: norbertsnv v doméně gmail.com
Bonzáci existujú už od praveku a budú existovať aj v ankape.
Čas: 2019-09-18 08:07:45 Autor: Honza Titulek: Re: wtf? [↑]
Web: neuveden Mail: honza.nakole v doméně seznam.cz
Pokud mají komu bonzovat, tak ano. Ale je jasné, že i v Ancapu by člověk mohl bonzovat svojí bezpečnostní agentuře - akorát že ta by mu to asi přímo naúčtovala, to jen dneska to vypadá víc "zadarmo" poslat na souseda policajty než u něj zazvonit a poprosit o změnu paliva do kamen...
Čas: 2019-09-18 08:11:17 Autor: Odpověď (neregistrovaný) Titulek: Re: wtf? [↑]
Člověk s elementární znalostí vývoje Homo sapiens ví, že starat se o ostatní je jedním z dominantních úkolů jednotlivce. To není doména demokracie.
Čas: 2019-09-18 08:26:10 Autor: norbertsnv Titulek: Re: wtf? [↑]
Web: neuveden Mail: norbertsnv v doméně gmail.com
Takže to má byť výhoda ankapu že ja ako poškodený si budem nápravu škody platiť zo svojho?
Čas: 2019-09-18 08:42:07 Autor: Odpověď (neregistrovaný) Titulek: Re: wtf? [↑]
Jistě. A další výhodou je, že vás budou soudit rozhodci, kteří budou ekonomicky závislí na společnosti, která je bude zaměstnávat. Celé to bude krystalicky čisté (jako když se u nás rozhodovalo podle těch supr čupr doložek, které se teď ruší).
Čas: 2019-09-18 09:37:52 Autor: morbid Titulek: Re: wtf? [↑]
Web: neuveden Mail: morbid v doméně post.cz
Ty udání jsou na základě demokraticky schválených zákonů.
Čas: 2019-09-18 09:55:45 Autor: Odpověď (neregistrovaný) Titulek: Re: wtf? [↑]
Stejně jako můžou být na základě nedemokraticky schválených zákonů a v ankapu se prostě budou podávat návrhy k rozhodcům kvůli porušení vlastnického práva.

Takže co? Hezký ankap vece?
Čas: 2019-09-18 11:44:14 Autor: velkej Ká Titulek: Re: wtf? [↑]
Web: neuveden Mail: neuveden
Pokud jste o to požádán, nebo pokud s Vaším staráním se dotyční souhlasí. Já nesouhlasím.
Čas: 2019-09-18 11:46:00 Autor: velkej Ká Titulek: Re: wtf? [↑]
Web: neuveden Mail: neuveden
Jasně, a ta firma, která si bude takové rozhodce najímat, bude mít spooooustu klientů. Mraky. /s
Čas: 2019-09-18 11:53:05 Autor: velkej Ká Titulek: Re: wtf? [↑]
Web: neuveden Mail: neuveden
Nejde o platbu náhrady škody, ale o platbu za službu "zbuzeruju někoho, kdo se mi nelíbí". Ta bezpečnostní agentura tam musela někoho poslat, ten někdo musí udělat práci. Kdyby to všechno měla platit oběť, tak ta agentura dlouho fungovat nebude. Proč? No protože by toho pár lidí začalo zneužívat, posílalo by neustále agenturu na lidi, co se jim nelíbí, a ti by jen platili a platili... reputaci agentury by toto nepomohlo, agentura by byla notorickými oběťmi žalována atd.

Pokud máte něco uskutečnit, jsou Vaše dostupné zdroje skvělý limit toho, co můžete udělat. V demokracii toto nemáte - hodit nějaký lístek do urny Vás přímo nic nestojí. A tak se rozhodujete zcela jinak, máte jiné priority, než kdybyste všechna slibovaná opatření politiků musel platit ze svého přímo ve volební místnosti. Tím pádem projdou různá zvěrstva, a pak se divíte, co že za zvěrstva se děje. Na trhu máte motivace jiné, např. ten zisk. Jenže abyste měl zisk, musíte mít dobrovolně platící zákazníky. Naserte je, a nemáte je. Nefunguje to jenom v těch odvětvích, kde se do trhu montuje stát. Což je vskutku pozoruhodné, pro mě anarchistu nepřekvapivé, pro Vás etatistu nepříjemné.
Čas: 2019-09-18 12:02:57 Autor: Odpověď (neregistrovaný) Titulek: Re: wtf? [↑]
A dnes snad nemá? *Facepalm*
Čas: 2019-09-18 12:53:35 Autor: Jakub G Titulek: Re: wtf? [↑]
Web: neuveden Mail: neuveden
agentura by byla notorickými oběťmi žalována atd

Takže problém, že někdo někoho žaluje a jim se to nelíbí, se vyřeší tím, že budou tu agenturu také žalovat :-D?
Čas: 2019-09-18 13:04:18 Autor: velkej Ká Titulek: Re: wtf? [↑]
Web: neuveden Mail: neuveden
Ano.
Čas: 2019-09-18 13:05:30 Autor: velkej Ká Titulek: Re: wtf? [↑]
Web: neuveden Mail: neuveden
Víte o nějakém neregulovaném odvětví, kde se něco takového děje? tedy, že firma, která si platí rozhodce ve svůj prospěch, má dost klientů? Já vím akorát o problémech s rozhodčími doložkami u finančních služeb, jenže... ouha... finanční služby jsou silně regulované státem.
Čas: 2019-09-18 13:07:44 Autor: Odpověď (neregistrovaný) Titulek: Re: wtf? [↑]
A proč by to měla platit oběť? :-D

Tím druhým odstavcem chce básník vyjádřit co?
Čas: 2019-09-18 13:17:01 Autor: Odpověď (neregistrovaný) Titulek: Re: wtf? [↑]
A co jako, že jsou regulované? Poskytnutí finanční služby nemá nic společného rozhodčí doložkou, snad jen to, že se uzavírají ve stejný okamžik anebo o trochu později.
Čas: 2019-09-18 13:30:31 Autor: Tomáš Fiala Titulek: Re: wtf? [↑]
Web: neuveden Mail: neuveden
Zajímavé je, že na finanční služby podvodníků skočilo ani ne promile populace. Jakmile se prokázalo, že jsou to podvodníci, mají utrum. V ancapu si neumím představit, jak by s takovými "firmami" jejich okolí zatočilo. Dehet a peří? Pověšení na stromě za městem? ...? Jen ve státě jsou krytí zákony o "právech" podvodníka na "spravedlnost".
Čas: 2019-09-18 13:38:21 Autor: Odpověď (neregistrovaný) Titulek: Re: wtf? [↑]
Jistě. 300k exekucí kvůli nezákonným rozhodčím doložkam je ani ne promile populace.

Tak pecka. Dav se s nimi vypořádá. To je nějaký mokrý anarchistický sen?
Čas: 2019-09-18 13:43:01 Autor: Jakub G Titulek: Re: wtf? [↑]
Web: neuveden Mail: neuveden
Když se to tím řeší, tak proč nežalujete stát?
Čas: 2019-09-18 14:06:42 Autor: Lojza Titulek: Re: wtf? [↑]
Web: neuveden Mail: neuveden
Ze jdu kolem..to vis, jak vznikne takova nezakonna rozhodci dolozka?
Čas: 2019-09-18 14:12:29 Autor: Tomáš Fiala Titulek: Re: wtf? [↑]
Web: neuveden Mail: neuveden
Kdes to vzal, že exekucí s tímto spojených je 300 tisíc proboha? Navíc přesně jak psal Lojza. Co to je "nezákonná rozhodčí doložka"? Ty doložky (jakkoli byly podvodné), byly "zkonstruovány" zcela záměrně v souladu s právním řádem ČR. :-)
Čas: 2019-09-18 14:50:45 Autor: Marcusant (neregistrovaný) Titulek: Re: wtf? [↑]
Éee... ano. Ono se to nějak zásadně liší od současného občanskoprávního sporu?
Čas: 2019-09-18 15:17:13 Autor: Jakub G Titulek: Re: wtf? [↑]
Web: neuveden Mail: neuveden
Tak proč tedy nežalujete stát, ať vám dá pokoj, když to prý k řešení stačí?
Čas: 2019-09-18 15:25:03 Autor: Odpověď (neregistrovaný) Titulek: Re: wtf? [↑]
Zneužitím práva, využitím tísně a obcházením zákona.
Čas: 2019-09-18 15:26:04 Autor: Odpověď (neregistrovaný) Titulek: Re: wtf? [↑]
Kdyby byly, tak je soudy nebudou hromadně rušit a Ústavní soud na to nebude vydávat judikaturu.
Čas: 2019-09-18 15:27:48 Autor: velkej Ká Titulek: Re: wtf? [↑]
Web: neuveden Mail: neuveden
Žalujeme. U jeho občanů.
Čas: 2019-09-18 15:28:23 Autor: velkej Ká Titulek: Re: wtf? [↑]
Web: neuveden Mail: neuveden
A absencí početné neregulované konkurence.
Čas: 2019-09-18 15:29:51 Autor: velkej Ká Titulek: Re: wtf? [↑]
Web: neuveden Mail: neuveden
Ústavní soud běžně mění zákonné věci na nezákonné, je to v popisu jeho práce.
Čas: 2019-09-18 15:36:20 Autor: Jakub G Titulek: Re: wtf? [↑]
Web: neuveden Mail: neuveden
Takže váš problém se státem se tím teda vyřešil?
Čas: 2019-09-18 15:39:46 Autor: Odpověď (neregistrovaný) Titulek: Re: wtf? [↑]
A to je argument pro(ti) čemu? Ty doložky byly nezákonné od počátku, US to jen deklaroval.
Čas: 2019-09-18 15:49:57 Autor: velkej Ká Titulek: Re: wtf? [↑]
Web: neuveden Mail: neuveden
A kdyby to nedeklaroval, zacházelo by se s nimi jako kdyby byly zákonné. Jasně. ÚS nic, ÚS muzikant.
Čas: 2019-09-18 15:50:41 Autor: velkej Ká Titulek: Re: wtf? [↑]
Web: neuveden Mail: neuveden
Zatím ne. Ale soud stále běží.
Čas: 2019-09-18 15:58:10 Autor: Jakub G Titulek: Re: wtf? [↑]
Web: neuveden Mail: neuveden
Takže se nevyřešilo nic.
Čas: 2019-09-18 17:15:24 Autor: Odpověď (neregistrovaný) Titulek: Re: wtf? [↑]
Co by kdyby má nulovou relevanci.
Čas: 2019-09-18 21:48:57 Autor: Honza Titulek: Re: wtf? [↑]
Web: neuveden Mail: honza.nakole v doméně seznam.cz
Zažalovat stát mě napadlo, ale má moc přesilu, aby mi to stálo za to...
Třeba by to někdo zkusil a použil třeba tenhle paragraf:

§ 175
Vydírání
(1) Kdo jiného násilím, pohrůžkou násilí nebo pohrůžkou jiné těžké újmy nutí, aby něco konal, opominul nebo trpěl, bude potrestán odnětím svobody na šest měsíců až čtyři léta nebo peněžitým trestem.
(2) Odnětím svobody na dvě léta až osm let bude pachatel potrestán,
a) spáchá-li čin uvedený v odstavci 1 jako člen organizované skupiny,
b) spáchá-li takový čin nejméně se dvěma osobami,
c) spáchá-li takový čin se zbraní,
d) způsobí-li takovým činem značnou škodu,
e) spáchá-li takový čin na svědkovi, znalci nebo tlumočníkovi v souvislosti s výkonem jejich povinnosti, nebo
f) spáchá-li takový čin na jiném pro jeho skutečnou nebo domnělou rasu, příslušnost k etnické skupině, národnost, politické přesvědčení, vyznání nebo proto, že je skutečně nebo domněle bez vyznání.

(3) Odnětím svobody na pět až dvanáct let bude pachatel potrestán,

a) způsobí-li takovým činem těžkou újmu na zdraví,
b) spáchá-li takový čin v úmyslu umožnit nebo usnadnit spáchání teroristického trestného činu, trestného činu financování terorismu (§ 312d) nebo vyhrožování teroristickým trestným činem (§ 312f), nebo
c) způsobí-li takovým činem škodu velkého rozsahu.
(4) Odnětím svobody na osm až šestnáct let bude pachatel potrestán, způsobí-li činem uvedeným v odstavci 1 smrt.
(5) Příprava je trestná.
Čas: 2019-09-18 23:15:49 Autor: Jakub G Titulek: Re: wtf? [↑]
Web: neuveden Mail: neuveden
Ale velkej Ká řekl, že stačí někoho žalovat, neříkal vůbec nic o tom, že je k tomu třeba nějaká síla. Prostě velkej Ká si založí agentury, ty u ní podáš žalobu, a tím by mělo dle něj být vše vyřešeno :-D
Čas: 2019-09-20 05:55:20 Autor: enemy (neregistrovaný) Titulek: Re: wtf? [↑]
Žalovat stát je asi stejný jako se pokoušet zabít supermana násadou od koštěte
Čas: 2019-09-20 07:36:46 Autor: Jakub G Titulek: Re: wtf? [↑]
Web: neuveden Mail: neuveden
Ale podle velkého Ká to má stačit!
Čas: 2019-09-18 07:47:10 Autor: velkej Ká Titulek:
Web: neuveden Mail: neuveden
Bohužel neporadím, abych někoho neinspiroval.
Čas: 2019-09-18 09:38:09 Autor: morbid Titulek: Re: [↑]
Web: neuveden Mail: morbid v doméně post.cz
Správný etický postoj ;-)
Čas: 2019-09-18 10:07:01 Autor: Ę ŕńč ĺ Íŕäĺćí (neregistrovaný) Titulek: Číňĺđĺńíîĺ ďđĺäëîćĺíčĺ
how to choose yourself beautiful <a href=https://stairsprom.ru/uslugi/>glass railing</a> in your house
Čas: 2019-09-18 18:36:20 Autor: trollingson (neregistrovaný) Titulek: bijte práškače!
PSZS - práskač si zaslouží smrt, dost (možná až moc) tvrdá hláška, jmenuje se tak jedna mírumilovná skladba odkazující na minulý režim, kdo ji složil?