Omlouvám se za výpadek Stok i jiných částí webu Urza.cz; pracuji na nápravě.
Autor: Šlomo
Čas: 2019-11-18 00:00:02

Existuje vůbec stát?

Často zjevně ano: Když jste policajtem předvedeni na služebnu, je policajt zosobněním státu. Často ale také ne: Když lidé kolem vás uznávají nestátní soudy a arbitry. Tak dnes fakticky v mnohých komunitách stát existuje jen sporadicky a ve zbylém čase se takové komunity řídí svými vlastními pravidly. Stát se s nimi může dohodnout. Tak již některé starověké říše tolerovaly náboženské komunity a jejich soudy. Osmanská říše chápala, že pro zaručení své moci v křesťanských a židovských komunitách potřebuje uznat jejich soudy. Podobně bylo nutné, aby Spojené státy uznaly bitcoin, protože opak by znamenal vzdát se vlády nad důležitou a vzdělanou smetánkou internetové komunity programátorů a přenechat ji jinému státu. Někdy se ale stát není schopen dohodnout. Každému, kdo trochu zná muslimy, je jasné, že ilegalita muslimských soudů v Evropě znamená pouze tolik, že o nich státy nevědí. Na Příbramsku po dlouhá léta platilo, že kdo chtěl něco dohodnout, musel to dohodnout s místním nekorunovaným králem, a pak to posvětily i tamější úřady. A další (určitě ne poslední) příklad jsem slyšel z úst úředníka izraelského ministerstva školství: "Evidujeme několik komunit nezletilé mládeže, která nechodí do školy. Ne se všemi se nám ovšem podařilo navázat kontakt. Někdy nás považují za bezpečnostní složky."

Zdá se tedy, že nutnou a postačující podmínkou existence státu je poslušnost státu uložená v myslích nadkritického množství lidí. Stát je vlastně jen stavem mysli určité skupiny lidí. A nic víc.
Komentář (lze psát i [b]tučně[/b] či [i]kurzívou[/i]):
Uživatelské jméno:     Titulek:
Zaregistrovaný a přihlášený uživatel nemusí opisovat kód z obrázku a získá přístup i některým dalším funkcím.
Registrace je extrémně rychlá, stačí zadat login a heslo (ani e-mailová adresa není povinná).
Čas: 2019-11-18 08:25:51 Autor: Odpověď (neregistrovaný) Titulek: Co tím vlastně autor chtěl říct?
Dobře. A?
Čas: 2019-11-18 08:58:04 Autor: velkej Ká Titulek: Re: Co tím vlastně autor chtěl ř [↑]
Web: neuveden Mail: neuveden
Že když lidi přestanou ve velké míře uznávat stát, ten přestane existovat. Samozřejmě je tam ta mezifáze kopající kobyly... která se ale dá překonat.
Čas: 2019-11-18 09:28:25 Autor: Odpověď (neregistrovaný) Titulek: Re: Co tím vlastně autor chtěl ř [↑]
To lze říct úplně o všem a jakémkoliv státní zřízení.
Čas: 2019-11-18 11:59:45 Autor: norbertsnv Titulek: Re: Co tím vlastně autor chtěl ř [↑]
Web: neuveden Mail: norbertsnv v doméně gmail.com
To platí aj o ankape, navyše všetky doterajšie bezštátne spoločenstvá sa postupne transformovali na štáty.
Čas: 2019-11-18 17:03:30 Autor: Šlomo Titulek: Re: Co tím vlastně autor chtěl ř [↑]
Web: neuveden Mail: shlomo.kafka v doméně gmail.com
Ona i ta mezifáze může být dost měkká. A dalo by se říci, že v ní už jsme. Když za mnou přijde policajt, že vyšetřuje vraždu, nejspíš mu budu ochoten pomoci. Pokud ale stejný policajt bude chtít vědět, kdo přinesl někam trávu, mnoho lidí najednou ztratí paměť.
Čas: 2019-11-18 20:07:54 Autor: Pařman Titulek: Re: Co tím vlastně autor chtěl ř [↑]
Web: neuveden Mail: neuveden
Jasně. A když lidi ve velké míře přestanou uznávat, že muchomůrka červená je jedovatá, tak přestane být jedovatá. Dobrou chuť!
Čas: 2019-11-20 13:55:56 Autor: Tomáš Fiala Titulek: Re: Co tím vlastně autor chtěl ř [↑]
Web: neuveden Mail: neuveden
Protože v těchto společenstvích existovala centrálně spravovaná měna (jiná nebyla doposud možná). Tehdejší elita se jí mohla zmocnit a tím ustavit stát. Jakože služba státu garance kvality měny. Jak tato garance ve skutečnosti vypadala a vypadá můžeme vidět na mnoha a mnoha příkladech - starý Řím, Výmarská republika, Argentina, Rusko, Zimbabwe, současná Evropa... S rozvratem tohoto centrálního systému a při existenci (pseudo)anonymního platebního substitutu zanikne možnost ekonomického ovládání území a tím i států v dnešní podobě.
Čas: 2019-11-20 22:38:45 Autor: norbertsnv Titulek: Re: Co tím vlastně autor chtěl ř [↑]
Web: neuveden Mail: norbertsnv v doméně gmail.com
Ak mohla existovať centrálne spravovaná mena pred štátmi, potom nemáš záruku že po štátoch nebude zase jedna centrálna mena. Riešiť stále kurzové rozdiely a straty či zisky z toho vyplývajúce je pre bežných ľudí nepraktické. Samozrejme pre špekulantov vlastniacich také sumy peňazí že dokážu ovplyvňovať kurzy mien ( ako Soroš ) je čím väčší chaos v menách tým lepšie.
Čas: 2019-11-21 14:27:08 Autor: Tomáš Fiala Titulek: Re: Co tím vlastně autor chtěl ř [↑]
Web: neuveden Mail: neuveden
Decentralizované měny už existují. Kurzové rozdíly existují pouze u státních papírků. V období, kdy vznikaly státy existovalo pouze zlato, stříbro a měď. Jaké byly kurzové rozdíly mezi zlatem s xichtem jednoho pičuse a zlatem s xichtem jiného pičuse?
Čas: 2019-11-21 21:09:19 Autor: norbertsnv Titulek: Re: Co tím vlastně autor chtěl ř [↑]
Web: neuveden Mail: norbertsnv v doméně gmail.com
Si debil? To si si nevšimol že rôzne kryptomeny majú rôzny výmenný kurz voči napr. doláru a teda rôznu hodnotu? A že ich kurzy voči doláru sa menia u každej kryptomeny inak?
A prečo vôbec spomínaš kovové mince keď kryptomeny nie sú z kovu ale čisto iba virtuálne?
Čas: 2019-11-22 14:25:02 Autor: Tomáš Fiala Titulek: Re: Co tím vlastně autor chtěl ř [↑]
Web: neuveden Mail: neuveden
Ano, jsem debil. Jen nedebil umí z tvého příspěvku vyčíst, že jsi, co se týče kurzových změn, psal právě o kryptoměnách.
Čas: 2019-11-23 13:43:35 Autor: norbertsnv Titulek: Re: Co tím vlastně autor chtěl ř [↑]
Web: neuveden Mail: norbertsnv v doméně gmail.com
Samozrejme že si debil, keď v každej druhej diskusii šíriš svoje vlhké sny o tom ako kryptomeny zničia fiat a potom zrazu začneš písať o minciach s ksichtami a tváriš sa pritom ako keby si o kryptomenách v živote nepočul.
Čas: 2019-11-18 09:52:37 Autor: makemeanonym (neregistrovaný) Titulek: beutifl colors
zrovna vcera me jeden takovej stat vybuzeroval at mu dejchnu do pristroje a oliznu tycku pred mym domem... tak ted cekam na pokutu v radech tisicu za to ze sem nikomu nic neudelal..
Čas: 2019-11-18 13:06:41 Autor: Odpověď (neregistrovaný) Titulek:
Smrt Urzismu!
Čas: 2019-11-18 18:41:46 Autor: Vostál Petr Titulek: Re: [↑]
Web: neuveden Mail: VostalPetr v doméně seznam.cz
Správně,
ještě také "Smrt Smrti !"
Čas: 2019-11-18 13:56:00 Autor: Jakub G (neregistrovaný) Titulek:
Jak může vůbec být někdo tak arogantní a věřit, že by mělo existovat něco více než naše neskonalá jistota ve vůdce? Vůdce ví všechno nejlépe, protože je esencí celého lidu.

Lidi s protistátními názory je potřeba zastrašit silou. Škodí jednotnému směřování společnosti. Musí na ně dopadnout ocelová pěst lidu a Říše.
Čas: 2019-11-18 18:38:50 Autor: Vostál Petr Titulek:
Web: neuveden Mail: VostalPetr v doméně seznam.cz
Stát je vlastně jen stavem mysli určité skupiny lidí. A nic víc.
..................................................................

Správně,

a taky to platí o ledasčem jak na to neustále upozornuje Jakub G
Čas: 2019-11-18 21:48:18 Autor: Szaszián Titulek: Kritika
Web: neuveden Mail: neuveden
1) Když lidé kolem vás uznávají nestátní soudy a arbitry. Tak dnes fakticky v mnohých komunitách stát existuje jen sporadicky a ve zbylém čase se takové komunity řídí svými vlastními pravidly.
- To neznamená, že stát přestává existovat. Buď se jedná o subsidiaritu, nebo o separatismus. V prvním případě je komunita jurisdikcí stávajícího státu, v druhém případě se snaží stát se státem.

2) Každému, kdo trochu zná muslimy, je jasné, že ilegalita muslimských soudů v Evropě znamená pouze tolik, že o nich státy nevědí.
- Ne, ilegalita znamená, že je to protizákonné. Že je něco ilegální rozhodně neznamená, že o tom stát neví.

3) Stát je vlastně jen stavem mysli určité skupiny lidí. A nic víc.
- Stejně jako všechny sociální skutečnosti. Například peníze. Hodnota peněz je jen stav mysli určité skupiny lidí. A nic víc.
Čas: 2019-11-18 23:51:40 Autor: Šlomo Titulek: Re: Kritika [↑]
Web: neuveden Mail: shlomo.kafka v doméně gmail.com
1) Ani jedno ani druhé. Prostě tam platí jiná pravidla bez snahy se separovat. Ale pobavilo.
2) Ano, bezpečnostní složky a vážní zájemci o tom vědí, ale nikomu to nestojí za námahu.
3) Ano. Když lidé přestanou věřit penězům, říká se tomu inflace. Inflace postihuje typicky nekryté státní peníze. Když se státu zhroutí měna, je to opravdu jeho částečný zánik. Může pak prodávat své ostrovy nebo jiný majetek.
Čas: 2019-11-19 00:30:28 Autor: Szaszián Titulek: Re: Kritika [↑]
Web: neuveden Mail: neuveden
3. Pokud někdy vznikne ankap, taky bude jen stavem mysli určité skupiny lidí. A nic víc.
Čas: 2019-11-19 16:17:10 Autor: Šlomo Titulek: Re: Kritika [↑]
Web: neuveden Mail: shlomo.kafka v doméně gmail.com
No to asi ano, ale bude to stav mnohem obecněji definovaný, než je stav státní.
Čas: 2019-11-20 13:48:38 Autor: Tomáš Fiala Titulek: Re: Kritika [↑]
Web: neuveden Mail: neuveden
Stát drží pohromadě jedině tím, že dokáže kontrolovat finanční toky díky centrálně kontrolovanému a řízenému měnovému systému = centrální banka. Jakmile v kooperacích získají převahu (pseudo)anonymní platební systémy, ztratí stát podstatu své existence. Vy nečtete makroekonomii?
Čas: 2019-11-20 21:52:56 Autor: Szaszián Titulek: Re: Kritika [↑]
Web: neuveden Mail: neuveden
Nečtu makroekonomii, ale nemyslím si, že kontrola peněz je sine qua non státu. 1. V dobách zlatého standardu nebyly daně? 2. Kdyby stát povolil soukromé peníze kryté zlatem, nemohly by se v nich vybírat daně? 3. Proč by se daně nemohly vybírat v bitkoinech?
Čas: 2019-11-21 14:28:57 Autor: Tomáš Fiala Titulek: Re: Kritika [↑]
Web: neuveden Mail: neuveden
3. Protože nikdo není schopen kontrolovat finanční toky v reálném čase. Záleželo by pouze na jejich (ne)přiznání plátci/příjemci.
Čas: 2019-11-23 13:46:39 Autor: norbertsnv Titulek: Re: Kritika [↑]
Web: neuveden Mail: norbertsnv v doméně gmail.com
Ani toky fiat hotovosti nedokážeš v reálnom čase kontrolovať a predsa sa dane vyberajú.
Čas: 2019-11-24 20:23:57 Autor: Šlomo Titulek: Re: Kritika [↑]
Web: neuveden Mail: shlomo.kafka v doméně gmail.com
Proto je také stát omezuje zákonem.
Čas: 2019-11-24 23:49:27 Autor: norbertsnv Titulek: Re: Kritika [↑]
Web: neuveden Mail: norbertsnv v doméně gmail.com
Dane sa vyberali aj pred zavedením internetbankingu.
Čas: 2019-11-25 12:47:55 Autor: Šlomo Titulek: Re: Kritika [↑]
Web: neuveden Mail: shlomo.kafka v doméně gmail.com
Ano. V čase se trochu není společenské normy a dneska už třeba není normální vynálezci sebrat celý vynález a ještě ho připravit o oči. Dnes se stát "mírumilovně" nechává platit podle zákona, případně stahuje daně z účtů a zakazuje od jisté výše fiat a teprve když je úplně zoufalý pošle své lidi. A já jsem za to docela vděčný.