Pro Karolínu je (střelná) zbraň něco hrozivého - je přímo vyrobená k zabíjení. Už tímto svým určením ponouká lidi, aby se mezi sebou zabíjeli. Vzpomněl jsem si na dvě knížky: Konec medvědí sezóny od Josefa Novotného a Žil jsem na Čukotce od Tichona Semuškina. Obě popisují zkušenosti učitelů, kteří se ocitli ve společnosti značně odlišné od toho, co znali. J. Novotný se coby učitel dostal do Kanady a T. Semuškin na mrazivou Čukotku. Oba autoři shodně popisují svůj údiv, když začala lovecká sezóna a žáčci naklusali do tříd pěkně s loveckými kulovnicemi. Jakmile skončilo vyučování, vyrazili ven, aby se co nejdříve přidali k dospělým lovcům. S puškami uměli zacházet velmi dobře, ale věděli, že jsou na zabíjení zvířat a vlastní spory řešili nejspíše tak, že po sobě házeli houbami či hadry na tabuli. A ten přístup ke zbraním jim zůstal i do zralého věku. Prosím diskutéry, aby se vyhnuli komentářům o dospělcích házejících po sobě školními houbami.
To je vcelku v pohodě, pokud tedy netrefíte spolužáka přímo do úst, ale my měli ve třídě lumpa, který po nás házel houby s voctem, to je mnohem horší...
Urza k O ankapu a sebeřízení v Paralelné Polis Košice:
Hynku, chápu to zoufalství z nenavštěvovaného webu, ale takhle v komentářích z falešných profilů je ta reklama zoufale neefektivní. Šlo by to i jinak, jsem ochoten se na tom normálně domluvit i navzdory všem těm pomluvám a lžím o mě šířeným právě na tom […]
neregistrovaný k Celek je vždy „jen“ souhrn jednotlivců:
Když se vezmu takové prase. Když je vcelku, zemědělec za něj dostane 42Kč za kg, Když ho prodá po částech dostane nejmíň dvakrát tolik. Je víc, když to má dvakrát takovou cenu? Co se týče jednotlivců a kolektivů, tak se mýlíš v tom, že neexistuje […]
Komentář 102544
Iraultzarako k Bez nátlaku: Proč jsme nezavedli povinné účasti na školních sněm:
Na pravidelných snemoch preskúmavajú dôležité témy a preto by sa mali vyjadriť a nielen prijímať nariadenia ako povinnosť. Lenže nezáleží na procedúre, ak je výsledok identický. Či tyran, či politbyro alebo dvíhanie rúk davom premasírovaných ovcí. […]
Komentář 102543
Regis2 k Anarchie jako cíl, kapitalismus jako prostředek:
A tohle je taky dobrý, to jsem přehlédl. To už je opravdu vyloženě lež, tady už se nevymluvíš ani na to žes radši nepoužil žádný kvantifikátor . Ankapisti uznávaní hierarchii když ji považuji za dobrovolnou . Napr když se domluví všichni majitele bytu na […]
Komentář 102542
Iraultzarako k Bez nátlaku: Proč jsme nezavedli povinné účasti na školních sněm:
„Slobodná” škola má nábeh k totálnemu etatizmu, aj keď isteže nemá toľko času, aby ho napodobnila do úplnosti a rozkošatila sa, až by začala zahrýzať do okolia. Ako zdanliví odporcovia papizmu tvrdia, že v kánonoch nie je nariadené, že sa má zverejňovať […]
Komentář 102541
Regis2 k Bez nátlaku: Proč jsme nezavedli povinné účasti na školních sněm:
Vykládáš tu, že , je pro Thevara výhodné že nízka účasť detí zvyšuje váhu vašich hlasov. Proč to v tomto konkrétním případě výhodné být nemusí jsem ti vysvětlil. Jednoduše proto ze mu o zvýšení váhy vlastního hlasu nejde , jde mu o dobre prostředí ve […]
Komentář 102540
Regis2 k Bez nátlaku: Proč jsme nezavedli povinné účasti na školních sněm:
Vykládáš tu, že , je pro Thevara výhodné že nízka účasť detí zvyšuje váhu vašich hlasov. Proč to v tomto konkrétním případě výhodné být nemusí jsem ti vysvětlil. Jednoduše proto ze mu o zvýšení váhy vlastního hlasu nejde , jde mu o dobre prostředí ve […]
Komentáře
Komentář 63207
Komentář 63264
Vzpomněl jsem si na dvě knížky: Konec medvědí sezóny od Josefa Novotného a Žil jsem na Čukotce od Tichona Semuškina. Obě popisují zkušenosti učitelů, kteří se ocitli ve společnosti značně odlišné od toho, co znali. J. Novotný se coby učitel dostal do Kanady a T. Semuškin na mrazivou Čukotku. Oba autoři shodně popisují svůj údiv, když začala lovecká sezóna a žáčci naklusali do tříd pěkně s loveckými kulovnicemi. Jakmile skončilo vyučování, vyrazili ven, aby se co nejdříve přidali k dospělým lovcům. S puškami uměli zacházet velmi dobře, ale věděli, že jsou na zabíjení zvířat a vlastní spory řešili nejspíše tak, že po sobě házeli houbami či hadry na tabuli. A ten přístup ke zbraním jim zůstal i do zralého věku.
Prosím diskutéry, aby se vyhnuli komentářům o dospělcích házejících po sobě školními houbami.
Komentář 63281
Komentář 63283
Komentář 65552