Nový chemický prvek – Stoky Svobodného přístavu (Urza.cz); (S)toky myšlenek Svobodného přístavu (Urza.cz)

hamburger menu
Autor: velkej Ká
Čas: 2015-11-13 00:00:02

Nový chemický prvek

V souvislosti s pokroky ve vesmírném výzkumu a s vyhlídkami na těžbu asteroidů se stále častěji skloňuje riziko přítomnosti jednoho nedávno objeveného chemického prvku, na který by těžební společnosti rozhodně nechtěly narazit.
Jedná se o dosud nejtěžší objevený prvek zvaný vladík (chemická značka Gv, z lat. governmentium). Má 1 neutron, 25 pomocných neutronů, 88 zastupujících neutronů a 198 pomocných zastupujících neutronů, což dohromady dává úctyhodnou atomovou hmotnost 312.
Tyto neutrony jsou k sobě vázány silovými částicemi zvanými morony, na které se navíc nabalují obrovská množství tzv. blbin (podstata blbina ještě nebyla zcela objasněna, víme jen, že blbino se v chemii chová jako užitečný idiot).
Přestože vladík nemá žádné elektrony, a je tedy inertní, je detekovatelný, protože působí v chemii jako tzv. paralyzátor. Veškeré procesy, jimž je vladík přítomen, se zpomalují, a to i o několik řádů – pokud reakce normálně trvá sekundu, i s velmi malým množstvím vladíku může trvat od 4 měsíců do 4 let.
Běžný poločas rozpadu vladíku je mezi 2 až 6 roky. Rozpad však neprobíhá klasicky zánikem vladíku a vznikem lehčích atomů. Místo toho prochází vladík vnitřní přeměnou, kdy si jednotlivé neutrony vymění pozice. Navíc některé morony se stávají neutrony, čímž hmotnost vladíku v čase narůstá a dochází ke vzniku izotopů. Tato typická vlastnost vede některé vědce k závěru, že vladík vzniká, když koncentrace moronů překročí kritickou mez, zvanou též kritická marasmez.
Je-li vladík vybuzen penězi, mění se ve spravík (Ad, administratium), který vyzařuje stejné množství energie jako vladík, ale má dvojnásobné množství moronů a poloviční množství blbin.

Volně přeloženo z anthropicova komentáře k http://nextbigfuture.com/2015/10/asteroid-mining-company-planetary.html. Chemici nechť omluví poněkud kreativní přístup k některým chemickým konceptům.
Přečtení: 20436

Autor: Joe D Čas: 2015-11-13 08:29:46 Titulek: ..
Web: neuveden Mail: neuveden
Pěkné, moc :-). Díky.

Ač nejsem chemik, ostře nesouhlasím s poslední větou. Prvek spravík (izotop vladíka) se podle nejnovějších výzkumů a vědeckých studií projevuje nikoliv stejným množstvím ale o desítky až stovky procent větším množstvím vyzářené energie (jako vladík), dvojnásobným množstvím moronů (zde souhlasím), ale jak prokázali poslední pokusy na urychlovači idiotů (ať už užitečných nebo škodlivých prováděných zejména v EU), množství blbin klesá jen o řádově 10 %. Vše je tak v dokonalé shodě s teorii člověkem zaviněného globálního oteplování.. Větší energie stejně jako nepatrný pokles částic (blbin) je tak "vědci" zdůvodňován překročením kritické hranice budících peněz.
Autor: velkej Ká Čas: 2015-11-13 12:34:40 Titulek: Re: .. [↑]
Web: neuveden Mail: neuveden
Je to možné, nejsem chemik. ;) (Jo, a jsem rád, že se příspěvek na lehčí notu líbil. Stoky nemusí být pořád smrtelně vážné.)
Autor: Urza Čas: 2015-11-13 14:16:16 Titulek: Re: .. [↑]
Web: https://www.urza.cz/ Mail: urza v doméně urza.cz
To rozhodně nemusejí!
Pište dál a ostatní taky xD
Autor: Vlach (neregistrovaný) Čas: 2015-11-13 17:12:39 Titulek: Re: .. [↑]
Sranda je vyborna vec,ale mam dojem,ze uz jsme pod carou ponoru.
Prochazim pomalu diskusi pod Matejkou o Svobodnych a tohle se mi libilo.Az na ty "ideove sracky",protoze vedet presne,proc je stat spatne a ze to muze fungovat bez nej,musi ti viditelni stranicti "praktici"znat dokonale.
Autor: CNNPRG - CNN
Titulek:Re: Re: Re: thinktank vs strana
Takže říkat můžou přesně to samý co ovčan žádá a taky to dělat jen zvolit jinou rétoriku, vysrat se na svobodu a jiný ideosračky a zaměřit se čistě na racionální témata.

snížení daní (DPH, odvody, DZP)/snížení schodku SR
snížení/zrušení podpory OZP (biopaliva, fotovoltaika)
rušení registrů/ snížení fízlování
snížení/zrušení podpory "neziskových" organizací

To by mohlo pro začátek stačit, témata jako je korupce, EUR, EU, migranti, efektivita státní správy, se dají komunikovat v rámci těch čtyř bodů a nemusej to být samostatný témata, všechny zákony a vyhlášky, které budou v přímém rozporu (a to budou všechny si troufám tipnout) s uvedenými body neschvalovat.
Autor: Urza Čas: 2015-11-13 17:35:53 Titulek: Re: .. [↑]
Web: https://www.urza.cz/ Mail: urza v doméně urza.cz
CNNPRG je jeden z moudrých diskutujících.
Autor: velkej Ká Čas: 2015-11-14 08:49:42 Titulek: Re: .. [↑]
Web: neuveden Mail: neuveden
Jo, kdybych byl politik (ale ne Svobodných, vysvětlím na konci), stavěl bych program na těchto bodech. I když euronesmysly taky hodně zabraly, dostaly Macha do EP. Já bych třeba stavěl program takto:

Zrušení příspěvků a dávek lidem, kteří dlouhodobě odmítají práci. (Populismus, já vím, no a co? Demokracie to umožňuje.)
Snížení spotřebních daní. Není možné, aby benzín nebo cigarety stály takový nehorázný peníze.
Zrušení daní, které mají vyšší náklady na výběr, protože chceme snižovat schodek.
Zrušení biopaliv, fotovoltaiky atd. Nebudeme podporovat podnikání jednoho člověka, radši podpoříme podnikání 10 milionů lidí tím, že všichni budou mít stejné podmínky.
Zrušení neziskovek. Do všeho kecají, akorát všechno rozeserou a s demokracií a hlasem lidu si vytírají prdel. Nebudeme trpět ty, kteří chtějí zavést totalitu.

Ty registry by IMHO u obyčejného člověka neprošly, stejně jako snížení všech možných daní apod. Obyčejnýho člověka bohužel serou daňový ráje, malé pravomoci policie, nedostatečné fízlování a Svobodní coby tuneldědkova sebranka. Že podvědomě si ten obyčejný člověk říká - jen ať fízlujou, ale hlavně ať neudeří na mě, co dělám na černo atd. - nehraje roli, libertariánské ideje nemají šanci.
Autor: Vlach (neregistrovaný) Čas: 2015-11-14 09:03:47 Titulek: Re: .. [↑]
Fofruju,priste.Ale co je to tuneldedek?A proc?
Autor: velkej Ká Čas: 2015-11-14 09:12:01 Titulek: Re: .. [↑]
Web: neuveden Mail: neuveden
Tuneldědkem se všeobecné míní Vašek Klaus, bývalý prezident, premiér a ministr financí Č(SF)R. A proč? No, protože kuponovou privatizaci spustil on a v ní se všecko rozkradlo (dle všeobecného mínění). Jeho tuneldědské pověsti přispěl i jeho výroky "více takových Kožených" či "nerozeznám špinavé peníze od čistých" (což já taky ne, ale chtěj po obyčejňákovi, aby řekl, jak ty peníze rozezná on). Myslím, že ten výrok o Koženém je jeho asi největší přešlap; samozřejmě nemám Klause za svatého, skrze své konexe má jistě nahrabáno z peněz občanů (skrze daně) dost, ale když ho porovnám s jinými... no, i tak je jakékoliv spojení s tuneldědkem (a to bohužel v počátcích Svobodných bylo) v očích obyčejňáka přitěžující okolnost, která se prostě neodpouští. A tato okolnost, spolu s manipulací novinářů, kteří každého podvodníka označí slovem podnikatel (občas teda dodají kontroverzní, ale ví obyčejňák, co znamená kontroverzní? ne, ten ví, co je podnikatel, a sice, že to je lump, který ho okrádá) a spolu se špatnými zkušenostmi mnohých s volným trhem (protože šizené potraviny atd.) absolutně potápí jakoukoliv snahu o demokratické prosazení libertariánských myšlenek. Jo, mají to ti šmejdi (a teď mluvím o politicích a jejich kamarádech) ty svoje pozice dobře obšancované.
Autor: Vlach (neregistrovaný) Čas: 2015-11-14 10:51:05 Titulek: Re: .. [↑]
Takovou odpoved bych na Stokach necekal.Co na to Urza?
Autor: Urza Čas: 2015-11-14 11:19:30 Titulek: Re: .. [↑]
Web: https://www.urza.cz/ Mail: urza v doméně urza.cz
I já mám Klause celkem rád (na politika). Samozřejmě primárně nemám rád politiky, ale když už bych tedy mezi nimi měl vybírat, tak Klaus bude patřit k těm lepším.
Privatizace se dle mého názoru povedla; pochopitelně teď zpětně víme, co by se dalo dělat lépe, ale tehdy jsme to nevěděli a v porovnání s ostatními postkomunistickými zeměmi si myslím, že naše privatizace dopadla relativně skvěle.
Z Klausova působení se mi samozřejmě líbily nejvíc ty věci, za které ho veřejnost nenávidí; odmítání Lisabonské smlouvy, hromadná amnestie, řeči o trhu, liberalizace společnosti. Samozřejmě má i nějaké mouchy, no anarchista to není; a žije z veřejných peněz, což jej činí morálně pochybným.
Některé jeho výroky byly samozřejmě přešlapy, jiné zas jsou jako přešlapy vnímány veřejností, ačkoliv já sám je za nic hrozného nepovažuji; a konečně je mi sympatická jeho bezbřehá arogance, která mě dokáže vždy pobavit, hlavně jak se z toho všichni mohou posrat.
Autor: Vlach (neregistrovaný) Čas: 2015-11-14 11:53:23 Titulek: Re: .. [↑]
To jste mne fakt potesil.Uz jsem myslel,ze jsem sam na svete.K Velkemu K:prerod z komunisty na libertariana neni na jeden zivot.To je jako z zenske na chlapa.To se vzdycky nekde provali.Zdravim,valim.
Autor: Urza Čas: 2015-11-14 11:59:36 Titulek: Re: .. [↑]
Web: https://www.urza.cz/ Mail: urza v doméně urza.cz
A čím Vás překvapil předřečník?
Autor: Vlach (neregistrovaný) Čas: 2015-11-14 12:24:58 Titulek: Re: .. [↑]
Jedu,ale obcas zastavim,protoze ocisteni Klause je podle mne velmi dulezity krok.
Prekvapil me velkej K vsim,co o VK napsal:kuponovkou,Kozenymi, spinavyma prachama....odpoved pavlacove drbny.Se nedivim tomu Putinovi,ze tam ty levicacky buzny cenzuruje a kope priam do prdeli.Co takova propaganda socialismu(placena z nasich dani)udela s ostatnimi,kdyz takhle zblbne "libertariana".

A Klausovi bych to ziti z eraru nevytykal....protivnici si financuji i propagaci dotaci na obnovitelne zdroje z nasich penez....to je takova presila....se vubec divim,ze je tady jeste nekdo normalni.Ale nastesti nase zbozi se prodava samo.Navzdory.
Autor: Urza Čas: 2015-11-14 12:29:46 Titulek: Re: .. [↑]
Web: https://www.urza.cz/ Mail: urza v doméně urza.cz
Já myslím, že Velkému Ká křivdíte; přečtěte si jeho příspěvek ještě jednou a rozlišujte důsledně mezi tím, co tam tvrdí sám za sebe a co tvrdí jako "očima obyčejňáka".
Ten příspěvek ve valné většině nevyjadřuje názor Velkého Ká na Klause, nýbrž většiny lidí na Klause (a bohužel má pravdu).
Autor: Vlach (neregistrovaný) Čas: 2015-11-14 12:34:32 Titulek: Re: .. [↑]
Uz to vidim,uz jsem se mu omluvil.
Autor: velkej Ká Čas: 2015-11-14 12:11:10 Titulek: Re: .. [↑]
Web: neuveden Mail: neuveden
Narážíš na něco konkrétního? Prostě jsem popsal myšlení obyčejného člověka, pro něj je Klaus nejhorší zločinec všech dob. Že má Klaus (a jeho syn téhož jména také) často rozumné názory, to je pro obyčejňáka vedlejší.
Autor: Vlach (neregistrovaný) Čas: 2015-11-14 12:26:03 Titulek: Re: .. [↑]
Z toho uz se nevytocis.
Autor: Vlach (neregistrovaný) Čas: 2015-11-14 12:32:40 Titulek: Re: .. [↑]
Jo tak sorry velkej K,jsem dnes na ceste,tak ctu velmi povrchne.Ale pises to moc slozite,tak jsem to meziradkove prespizl.
Ale stejne:Ty jsi byl komunista?A co si myslis napr o kuponove privatizaci?
Autor: velkej Ká Čas: 2015-11-14 12:48:42 Titulek: Re: .. [↑]
Web: neuveden Mail: neuveden
Nikdy jsem nebyl úplně komunista, spíš prostě levičák. Ale to je dávno. Kuponová privatizace... no, asi takhle, to nejdůležitější je, že skončila. Jak skončila, to mně může být upřímně ukradený, protože volný trh už si to všechno nějak přebere a podle mého názoru už to za ta léta několikrát v rámci omezených možností (protože zcela volný trh tu doopravdy není) přebral. Mohlo to dopadnout líp (povstali oligarchové), mohlo to dopadnout hůř (povstat víc oligarchů), jsou ale mnohem větší průsery, ve kterých jsme nebo do kterých se řítíme.
Autor: Urza Čas: 2015-11-14 13:49:55 Titulek: Re: .. [↑]
Web: https://www.urza.cz/ Mail: urza v doméně urza.cz
Mimochodem, já jsem naopak rád, že jste byl levičák a už nejste; tím pádem je totiž nejen nás o jednoho víc, ale i jich o jednoho méně xD
Autor: Vlach (neregistrovaný) Čas: 2015-11-14 14:13:14 Titulek: Re: .. [↑]
Tak jo,uz jsem klidnej....ale videl jsem v te chvili modre
Autor: Urza Čas: 2015-11-14 15:45:09 Titulek: Re: .. [↑]
Web: https://www.urza.cz/ Mail: urza v doméně urza.cz
Zajímavé; lidé většinou vídají rudě.... že by politická přílušnost měla vliv i na toto? xD
Autor: Vlach (neregistrovaný) Čas: 2015-11-14 17:50:59 Titulek: Re: .. [↑]
Modra krev.
Klause uz jste mi vysvetlil a jeste dalsi dulezity kamen urazu: jak Vy vidite Rusko jako naseho-rekneme-spojence v boji proti zapadnimu,levicovemu moru?
Autor: Urza Čas: 2015-11-14 18:15:26 Titulek: Re: .. [↑]
Web: https://www.urza.cz/ Mail: urza v doméně urza.cz
Zde se omlouvám, ale na ukrajinskou krizi a Rusko celkově jsem si navzdory tomu, že jsem o tom přečetl desítky stránek, nebyl schopen udělat názor.
Fakt jsem se snažil, ale k ničemu jsem nedošel, protože prostě nevím, které informace jsou pravdivé :o(
Autor: Vlach (neregistrovaný) Čas: 2015-11-14 18:26:51 Titulek: Re: .. [↑]
Obdivuhodny,ojedinely postoj,diky.Ta protichudnost informaci z tech mist(a vubec temer ze vseho,co se v poslednich par letech deje)je zarazejici.Nekdo s nami tusim hraje hru Rozdel a panuj.
Ale precejen je dobre si oznacit par duveryhodnych lidi a jejich nazory pak sbirat.
Autor: Urza Čas: 2015-11-14 18:59:34 Titulek: Re: .. [↑]
Web: https://www.urza.cz/ Mail: urza v doméně urza.cz
A jaký je Váš názor?
Autor: velkej Ká Čas: 2015-11-14 19:58:56 Titulek: Re: .. [↑]
Web: neuveden Mail: neuveden
Rusko je stát, já jsem anarchokapitalista. Jak asi mám vidět stát? Jak západní státy s tím levicovým morem, tak Rusko se svým nacionalistickým morem jdou do stejný řitě omezování svobod. Každý sice jinou cestou, ale to je v té chvíli jedno. Domnívám se, že kdyby měly západní státy a Rusko společné jednání o zavedení policejního státu, tak se na tomhle shodnou. Každý tomu bude říkat jinak, vymýšlet si jiné důvody, ale v praxi to bude stejné. Takže ne boj s morem, ale (v dlouhodobém výhledu) spojenec moru.
Autor: Vlach (neregistrovaný) Čas: 2015-11-14 20:44:08 Titulek: Re: .. [↑]
V Rusku bych zit nechtel,ale i pres ty haldy protichudnych informaci se zda,ze Rusko jde pomalu smerem do prava.Kdezto Zapad rychle doleva.To je taky odpoved Urzovi
Autor: Urza Čas: 2015-11-14 20:45:57 Titulek: Re: .. [↑]
Web: https://www.urza.cz/ Mail: urza v doméně urza.cz
Díky za odpověď.
Autor: Urza Čas: 2015-11-14 11:11:10 Titulek: Re: .. [↑]
Web: https://www.urza.cz/ Mail: urza v doméně urza.cz
Problém je, že jen proto, že se někdo lidem nelíbí, Vám to sice dá hlasy, ale ještě ne moc to změnit.... což je na hovno.
Autor: BOMBON (neregistrovaný) Čas: 2015-11-13 09:24:09 Titulek: :D :D
tak to je pecka....
transformace vladíku do spravíku probíhá zpravidla při dostatečném přísunu blbinia, kteréžto působí jako katalyzátor. Pozor! Při verlkém přísunu blbinia dochází k velmi prudké reakci, mající za následek zpravidla velké škody! :D
logo Urza.cz
kapky