Omlouvám se za výpadek Stok i jiných částí webu Urza.cz; pracuji na nápravě.
Autor: Urza
Čas: 2020-11-26 00:00:02

Zastupitelská demokracie

Občas se pouštím do principiální obecné kritiky demokracie (žádného jejího specifického typu, ale demokracie obecně); teď bych se však rád zaměřil specificky na demokracii zastupitelskou. Kdo se v takovém systému stane zastupitelem? Jaké jsou ty nejlepší predispozice pro získávání hlasů voličů? No přece být sympatický, oblíbený, známý, umět lidi pobavit… a další podobná pozitiva. A co potřebuje „dobrý vůdce“? Nejspíše moudrost, rozhodnost, morálku, nadhled… „kupodivu“ úplně jiné vlastnosti. Aby to tedy fungovalo alespoň tak, jak by teoreticky dle zastánců zastupitelské demokracie mělo (jiná věc je, že principiálně nemůže z daleko závažnějších důvodů), musí dojít k té náhodě, že miláček davů bude zároveň schopným vůdcem (nechme teď stranou, že schopného vůdce lidé následují dobrovolně); jak se může na něco takového kdokoliv chtít spoléhat?
Komentář (lze psát i [b]tučně[/b] či [i]kurzívou[/i]):
Uživatelské jméno:     Titulek:
E-mail: Web:
Čas: 2020-11-26 04:46:15 Autor: pz100000 Titulek:
Web: neuveden Mail: neuveden
Tak ona asi kazda posedlost ci fanatismus rozezira nejen logicke mysleni, ale posleze i takovou tu obecnou soudnost.

Nastesti jste si nevsiml mnoha dalsich detailu; povazte treba, ze vsichni ti nasi moudri a moralni a pritom sympaticti a zabavni novodobi praesidentove byli vsichni take plnoleti a zaroven do jednoho vladli z Prahe. Takovahle nahoda uz je proti Vesmiru!
Čas: 2020-11-26 10:34:13 Autor: Odpověď (neregistrovaný) Titulek: Re: [↑]
Půl pinty sraček tobě do chřtánu!
Čas: 2020-11-26 11:25:04 Autor: Odpověď (neregistrovaný) Titulek: Re: [↑]
pz100000=zkurwena svyně! Norbert Recký=gestapáček a hlinkovec!
Čas: 2020-11-26 14:45:35 Autor: Josif V Švejk (neregistrovaný) Titulek: Re: [↑]
Švejku vy jste ukradl psa!
Čas: 2020-11-26 10:57:32 Autor: Tomkral (neregistrovaný) Titulek:
Je to tak. Docela rád bych si přečetl tvoji kritiku demokracie jako takové.
Čas: 2020-11-26 13:11:05 Autor: Odpověď (neregistrovaný) Titulek:
Velkej Ká je fašistická swyně!
Čas: 2020-11-26 13:15:01 Autor: Petr Mach (neregistrovaný) Titulek: Re: [↑]
Tu zrůdu rovnou zastřelit!
Čas: 2020-11-26 13:22:06 Autor: Odpověď (neregistrovaný) Titulek: Re: [↑]
Ano, a není to ani porušením NAPU! To, že se nějaká zrůda podobá zdánlivě člověku, neznamená, že jde skutečně o člověka. Zastřelením Velkého zmrda Ká, by nebyl zastřelen žádný člověk! Zrůda podobající se člověku, není prostě člověkem.
Čas: 2020-11-26 13:33:58 Autor: Petr Mach (neregistrovaný) Titulek: Re: [↑]
Souhlasím s vámi. Velkej Ká není člověk a může být tedy utracen. NAP tím nijak nebude dotčen. Když si zrůda vezme na sebe kostým člověka, ještě to z ní nečiní člověka.
Čas: 2020-11-26 13:44:36 Autor: Lukáš Kubec (neregistrovaný) Titulek: Re: [↑]
Velkej Ká je zrůda jejímž cílem je vraždit lidi, to je jasné. Odstřel této škodné je sebeobranou!
Čas: 2020-11-26 14:19:07 Autor: Petr Mach (neregistrovaný) Titulek: Re: [↑]
Ta zrůda se vysmívá obětem muslimských teroristů! Prý, že si oběti za to mohou sami... třeba ty ve Vídni!?!
Čas: 2020-11-26 14:26:58 Autor: Hynek Rajchnberk (neregistrovaný) Titulek: Re: [↑]
Ano, už se vysmíval tomu chlapci, kterého zhodil imigrant pod vlak. Podobně se tomuto chlapci vysmíval i Mattias Lukl z Nosislavy.
Čas: 2020-11-26 13:29:33 Autor: norbertsnv Titulek:
Web: neuveden Mail: norbertsnv v doméně gmail.com
Babiš a Zeman sú sympaťáci? A obľúbení? A čo sa týka zábavy tak sú skôr za terč vtipov, aj keď Zeman sa občas snaží byť vtipný. Babiš je "suchár".
Čas: 2020-11-26 13:35:53 Autor: Odpověď (neregistrovaný) Titulek: Re: [↑]
Noro, raz jsem ti povedal, aby si chodil do pyče, ty somár zasoplený zkurweny!
Čas: 2020-11-26 15:42:35 Autor: velkej Ká Titulek: Re: [↑]
Web: neuveden Mail: neuveden
Budete se divit, ale skutečně jsou tito dva pánové plno lidem sympatičtí. Že se nepohybujete v dané sociální bublině, je jiný problém.
Čas: 2020-11-26 16:39:00 Autor: Odpověď (neregistrovaný) Titulek: Re: [↑]
Táhni zy zkurvený ZMRDE! SWYNĚ Velkej Ká! Hovno! Prase! Šmejde!
Čas: 2020-11-26 16:45:22 Autor: norbertsnv Titulek: Re: [↑]
Web: neuveden Mail: norbertsnv v doméně gmail.com
Tak ja sa hlavne nepohybujem v ČR. Ale teší ma že predseda vlády ČR je pôvodom zo Slovenska :-).
Čas: 2020-11-26 17:04:20 Autor: Odpověď (neregistrovaný) Titulek: Re: [↑]
Buta Tóth!! ZMRDE!
Čas: 2020-11-27 00:06:15 Autor: Glande Titulek: Re: [↑]
Web: neuveden Mail: neuveden
Myslíte to tak, že rakušany úplně stejně těší, že se u nich 20.4.1889 nejslavnější německý kancléř?
Čas: 2020-11-27 00:18:53 Autor: norbertsnv Titulek: Re: [↑]
Web: neuveden Mail: norbertsnv v doméně gmail.com
Ak Babiš rozpúta 3. svetovú vojnu tak sa Vám ospravedlním :-DDD
Čas: 2020-11-27 00:20:11 Autor: norbertsnv Titulek: Re: [↑]
Web: neuveden Mail: norbertsnv v doméně gmail.com
A Babiš zatiaľ ani nezorganizoval anšlus Slovenska.
Čas: 2020-11-26 21:43:10 Autor: jeptiška (neregistrovaný) Titulek:
Úplně nejlepší by bylo, kdyby náš vůdce byl Hofman!
Čas: 2020-11-26 23:19:34 Autor: Ace Rimmer (neregistrovaný) Titulek: Praxeologie
Lidé si zvolí to, co je v jejich nejlepším zájmu. Já třeba volím zkušeného a dobrého politika a preferuji vlastnosti jako moudrost, rozvážnost, vzdělání atd.
Pokud někdo má pocit, že mu má vládnout vtipný kandidát budiž. Pořád se rozhoduje dle svého nejlepšího úsudku, co by mu měl stát přinést a jak by měl fungovat. Ano možná se rozhoduje z pohledu intelektuála "špatně", ale jemu to přináší, co chtěl.

Prijde mi, že tahle úvaha je trošku mimo libertariánské uvažování. Z téhle strany mi přijde demokracie ok. Problém je, že své špatně rozhodnutí odnesou ostatní, kterým je vnuceno.
Čas: 2020-11-27 10:34:28 Autor: jakuza Titulek:
Web: neuveden Mail: zs1 v doméně email.cz
Pro mě je základním problémeme demokracie, že člověk volí zatupitele (vládce všech aspektů života a majetku) nejen pro sebe, ale i pro jiného člověka. V pohodě by bylo, kdyby autorita platila jen pro toho, kdo si vládce zvolil.
Volit si demokraticky zástupce pro správu společného majetku mi přijde v pohodě, tady je to dobrovolné a správa je omezená jen na jasně vymezenou oblast.
Čas: 2020-11-27 11:20:37 Autor: hefo (neregistrovaný) Titulek: Re: [↑]
Na tom nie je nič zvláštne, lebo bežný človek ani iné svoje činnosti v zásade nedokáže vykonávať bez toho, aby to malo vplyv na ostatných ľudí.
Stačí sa rozpamätať na to, ako fungujú trebárs susedské vzťahy. Asi nikto nepovie "však kľudne nech si v byte vŕta, ale nesmie to byť absolútne vôbec počuť vedľa (nezávisle od dennej doby)"...
Čas: 2020-11-27 11:27:24 Autor: Szaszián Titulek: Re: [↑]
Web: neuveden Mail: neuveden
1) Pro mě je základním problémem demokracie, že člověk volí zastupitele (vládce všech aspektů života a majetku) nejen pro sebe, ale i pro jiného člověka.
- V demokracii si volbou politiků volíme samotný "systém aspektů života a majetku", ne vládce nějakého takového systému, daného a neměnného. Historický pojem vládce je zde zavádějící. Kdežto v ankapu je "systém aspektů života a majetku" stanoven anarchokapitalisty.

2) V pohodě by bylo, kdyby autorita platila jen pro toho, kdo si vládce zvolil.
- Takže v ankapu by lidé platili bezpečnostním agenturám, aby chránili jejich majetek jen před těmi, kdo… souhlasili s ankapem? Nebo dokonce s existencí té konkrétní bezpečnostní agentury? Když v ankapu někdo řekne jako Urza "Já nemám problém s autoritami, jen si chci autoritu sám zvolit", tak dokud si ji nezvolí, bude si moct chodit kam chce, dělat si tam co chce, a nikdo nebude mít právo mu v tom bránit?
Čas: 2020-11-27 12:06:30 Autor: jakuza Titulek: Re: [↑]
Web: neuveden Mail: zs1 v doméně email.cz
V ankapu si každý na svém zvolí svůj "systém aspektů života a majetku". Na společném majetku si spoluvlastníci pravděpodobně zvolí správce, který bude řídit "systém aspektů života" na tom konkrétním sdíleném majetku.

Ten kdo si žádnou autoritu nezvolí si se svým majetkem na svém pozemku dělá co chce. Svobodu nelze chápat jako možnost dělat si co chci všude a se vším, to je samozřejmě sporné, protože to nemůžou bez konfliktu dělat najednou všichni. Svoboda znamená dělat si co chci s tím co vlastním na svém a tam, kde to mám jinými vlastníky dovoleno.
Čas: 2020-11-27 12:18:12 Autor: jakuza Titulek: Re: [↑]
Web: neuveden Mail: zs1 v doméně email.cz
Nemám problém s tím, když si při stavbě společného domu spoluvlastníci domluví, že nesmí být slyšet nic nad třeba 60db nebo cokoliv. Nic mi do toho není, je to jejich dům. Je vysoce pravděpodobné, že tichomilové by žili spolu a domácí kutilové také. Slušní lidé mají tendenci se seskupovat a navzájem si pomáhat a izolovat asociály.
Čas: 2020-11-27 12:33:19 Autor: Szaszián Titulek: Re: [↑]
Web: neuveden Mail: neuveden
1) V ankapu si každý na svém zvolí svůj "systém aspektů života a majetku".
- Ne, volí si v rámci "systému" vytvořeném anarchokapitalisty. Tak jako dnes si volíte ve věcech spotřeby, zaměstnání nebo cestování, přestože žijete v "systému" vytvořeném demokraty.

2) Ten kdo si žádnou autoritu nezvolí si se svým majetkem na svém pozemku dělá co chce
- Stejně tak jako v ČR si na svém taky můžete dělat, co chcete. Jde právě o to, co je "vaše". A to stanovuje "systém". V demokracii je určován volbami, v ankapu anarchokapitalisty.
Čas: 2020-11-27 14:39:30 Autor: jakuza Titulek: Re: [↑]
Web: neuveden Mail: zs1 v doméně email.cz
V tomhle právě jsou anarchokapitalisti nejlepší. My totiž vlastnictví definujeme jako to co kdo sám vyrobí, dostane a koupí, zároveň člověk narozením vlastní sám sebe. Pro dobrý život stačí jen jednoduché pravidlo: Respektuj cizí majetek a dodržuj slovo.
Čas: 2020-11-27 14:50:18 Autor: Lojza Titulek: Re: [↑]
Web: neuveden Mail: neuveden
Jen technicka - v CR NEEXISTUJE misto, kde bych si "na svem mohl delat, co chci".
Neexistuje tu ani milimetr ctverecni prostoru, kde by toto mohlo i jen teoreticky platit.
Čas: 2020-11-27 16:37:46 Autor: norbertsnv Titulek: Re: [↑]
Web: neuveden Mail: norbertsnv v doméně gmail.com
Miesto kde si môžeš "robiť čo chceš" môže z princípu existovať jedine na pustom ostrove. Všade inde musíš brať ohľad aj na susedov a ich práva.
Čas: 2020-11-28 13:10:22 Autor: velkej Ká Titulek: Re: [↑]
Web: neuveden Mail: neuveden
Povídejte, přehánějte. Jak přesně např. poškozuje sousedy, když si začnu chovat nosorožce a prodávat jeho rohy?
Čas: 2020-11-28 14:55:47 Autor: norbertsnv Titulek: Re: [↑]
Web: neuveden Mail: norbertsnv v doméně gmail.com
Priznám sa že nosorožce som nechoval, ale ak ich bude veľa pohromade nemôžu napríklad smrdieť? Alebo robiť hluk?
Čas: 2020-11-27 12:32:44 Autor: Vít Heřman Titulek:
Web: neuveden Mail: vit.herman v doméně gmail.com
Úplně nesouhlasím s těmi predispozicemi pro získávání hlasu voličů. Dnes získává nejsnadněji hlasy ten, kdo se razantně postaví proti nějakému (obvykle domnělému) zlu. V takovém případě volič dokáže přehlédnout "zlo" v samotném kandidátovi (i v sobě samém). Aneb jde o projekci sebe sama do někoho se schopností veřejného prosazení se. Nejde tedy o obecně sympatické nebo známé baviče. S dispozicemi "dobrého" vůdce již souhlas.