Omlouvám se za výpadek Stok i jiných částí webu Urza.cz; pracuji na nápravě.
Autor: Urza
Čas: 2018-09-19 00:00:02

Náklady versus užitek

Říká se, že víno ve slepém testu chutná lidem lépe, když si myslí, že bylo drahé; tak na zdraví! V osmdesátých letech koupila americká armáda záchodové prkýnko v přepočtu na koruny po započtení inflace za pětačtyřicet tisíc a kladivo za třicet; kdyby to vojákům řekli, možná by se jim sralo a zatloukalo lépe. Když to prasklo, posrat se z toho mohli daňoví poplatníci; museli tak však učinit na prkýnkách o dva řády (!) levnějších. Před časem jsem tu srovnával rozpočet anarchistické Wikipedie a státní České televize; jak to asi dopadlo? Každý chápe, proč neutratit třicet tisíc za kladivo; známe totiž tržní cenu kladiva. Byly však časy, kdy vyrobit kladivo stálo i na volném trhu mnohem více zdrojů než dnes; záchodové prkénko tehdy ani neexistovalo. Ve světle toho se ptám: Jak víme, že výdaje na státní školství, zdravotnictví, soudnictví a policii nejsou další kladiva za třicet litrů? Kolik mají „správně“ stát?
Komentář (lze psát i [b]tučně[/b] či [i]kurzívou[/i]):
Uživatelské jméno:     Titulek:
Zaregistrovaný a přihlášený uživatel nemusí opisovat kód z obrázku a získá přístup i některým dalším funkcím.
Registrace je extrémně rychlá, stačí zadat login a heslo (ani e-mailová adresa není povinná).
Čas: 2018-09-19 07:14:40 Autor: Honza Titulek:
Web: neuveden Mail: honza.nakole v doméně seznam.cz
Ale to přeci vysvětlili ve Dni nezávislosti (tuším). Jak jinak chcete platit armádní tajné projekty? To máte prkýnko sem, kladivo tam a Area 51 je na světě :-)
Čas: 2018-09-19 08:54:03 Autor: velkej Ká Titulek: Re: [↑]
Web: neuveden Mail: neuveden
"Problémové projekty obvykle vykazujeme jako nákup křídy." - Libor Repelent, náměstek ministra školství (seriál Kosmo)
Čas: 2018-09-19 08:03:20 Autor: norbertsnv Titulek:
Web: neuveden Mail: norbertsnv v doméně gmail.com
Neviete koľko je správna cena, ale za to s istotou tvrdíte že v ankape by to bolo lacnejšie. Nie je to nekonzistentné ?
Čas: 2018-09-19 08:43:31 Autor: velkej Ká Titulek: Re: [↑]
Web: neuveden Mail: neuveden
Zapomínáte, že si Urza pomáhá kladivem a záchodovým prkýnkem. (Zajímalo by mě, co z této informace udělá Urzův oblíbený troll/stalker Plaskacka.)
Čas: 2018-09-19 08:53:25 Autor: vencaxxx (neregistrovaný) Titulek: Re: [↑]
A prosimvas kde to v textu tvrdí? Základní problém je ten že prostě nevíme jaká by byla tržní cena. Tzn. když provoz bude stát 100m tak je to OK ale když 1000m tak taky protože to tak prostě je. To je přece nepřijatelný.
Čas: 2018-09-19 09:52:18 Autor: norbertsnv Titulek: Re: [↑]
Web: neuveden Mail: norbertsnv v doméně gmail.com
Urza to síce v tomto príspevku priamo netvrdí, ale mnohí tunajší ankapisti to v diskusiách tvrdia.
A na oplátku kto tvrdí že zaplatiť za to isté 100M aj 1000M je v poriadku?
Čas: 2018-09-19 10:18:56 Autor: Vlach (neregistrovaný) Titulek: Re: [↑]
Pane, proc tady tedy tak dlouho ztracite cas, kdyz se nechcete ani za celou tu dobu aspon trosku neco noveho priucit?
Čas: 2018-09-19 11:41:28 Autor: norbertsnv Titulek: Re: [↑]
Web: neuveden Mail: norbertsnv v doméně gmail.com
A prečo vy ankapisti strácate čas presvedčovaním etatistov keď viete že vzhľadom k počtom etatistov a ankapistov je to márna snaha?
A za druhé, vedieť čo hlásate a súhlasiť s tým nie je to isté, čiže to že s vami nesúhlasím neznamená že neviem čo hlásate.
Čas: 2018-09-19 12:48:51 Autor: velkej Ká Titulek: Re: [↑]
Web: neuveden Mail: neuveden
A co navrhujete místo přesvědčování? Ozbrojenou revoluci?
Čas: 2018-09-19 13:24:16 Autor: Vlach (neregistrovaný) Titulek: Re: [↑]
z toho Vaseho posledniho prispevku jsem mel dojem, jako byste tu byl prvni den.
Ale pravda se prodava sama. Netreba tlacit na pilu. Tady se netlaci, tady se ne nedelaji nasilne prevraty, tady se modeluje, co by se prirozene vyvinulo na pustem ostrove-po ztroskotani lode(nebo statu)
Ale mozna staci, aby se jen vyvracely ty miliardy levicovych lzi.
Čas: 2018-09-19 13:48:41 Autor: norbertsnv Titulek: Re: [↑]
Web: neuveden Mail: norbertsnv v doméně gmail.com
Keď už sa ma pýtate na názor, tak by som vám radil príliš neprovokovať, lebo keď príde ďalšia kríza tak sa budú hľadať vinníci a vy ankapisti môžete byť dobrí obetní baránkovia :-).
A teraz už bez srandy, zatiaľ nemáte šancu presadiť ankap, tak by ste sa radšej namiesto vyčleňovania mali spájať s inými skupinami ktoré chcú zmenšovať štát. Napr. proti zmenšovaniu byrokracie by som ani ja nenamietal, alebo proti zvýšeniu MPR na niektorých úsekoch diaľnice, alebo proti nejakým zmenám v školstve ( samozrejme okrem spoplatnenia ).
Čas: 2018-09-19 13:52:15 Autor: velkej Ká Titulek: Re: [↑]
Web: neuveden Mail: neuveden
No, to je na vkusu každého soudruha. Já osobně nemám problém začít rozhovor o politice tím, že politici jsou mi ukradení a stát by se měl zmenšit. Ale pokud mám předat i nějakou motivaci k tomu, tak se to bez mého názoru na stát jaksi neobejde.
Čas: 2018-09-19 19:00:33 Autor: Marťan Titulek: Re: [↑]
Web: neuveden Mail: neuveden
Není to nekonzistentní, nižší cena neplyne z ankapu ale z přítomnosti konkurence.
Čas: 2018-09-19 08:49:59 Autor: velkej Ká Titulek:
Web: neuveden Mail: neuveden
Cena soudnictví bude alespoň částečně přímo úměrná složitosti zákonů.

Školství... nevím jak finančně, ale časově je to určitě neefektivní záležitost. X hodin někde sedět a po dobu Y let opisovat do sešitu věci, z nichž se v praxi užije jen Z% část, je neefektivní a celé se to dá dneska dělat přes internet v daleko kratším čase a s nižšími náklady; škola by mohla dělat něco úplně jiného, třeba se jít pást. Navíc když se obvykle ve škole staví kočár před koně, tedy nejdříve se do dětí snaží něco dostat, a pak to mají v praxi nějak použít (přitom by to mělo být naopak, nebo alespoň souběžně, tj. měla by být nějaká praxe a z ní by měla vycházet potřeba něco se naučit).
Čas: 2018-09-19 09:14:40 Autor: Roman Titulek: Re: [↑]
Web: neuveden Mail: roman.hocke v doméně gmail.com
Mozek se nejlíp učí praxí a nápodobou a toho je ve škole habaděj - školák se prakticky naučí podvádět, obcházet, poslouchat, myslet si svoje, neříkat svoje, zatloukat, lhát, práskat... A sem tam na půl dne i nějakou látku :-) Ne každý, samozřejmě. Ale je zajímavé, že ty špatné věci se tam učí mozek-friendly způsobem, narozdíl od většiny učiva.
Čas: 2018-09-19 09:58:51 Autor: Enemy Titulek: Re: [↑]
Web: neuveden Mail: neuveden
jejednodussi podvadet pri testu nez se ucit neco co cloveka nebavi a nezajima, musi proste napsat test z kraviny a podvodem se vlk nazere a koza zustane cela.
Čas: 2018-09-19 10:23:37 Autor: norbertsnv Titulek: Re: [↑]
Web: neuveden Mail: norbertsnv v doméně gmail.com
Ale princíp štátu nie je v tom že sa dieťa musí v škole bifľovať encyklopedické znalosti, kľudne môže aj štátne školstvo učiť deti inak, len musí byť dostupné každému a nie iba tým čo si ho dokážu zaplatiť.
Čas: 2018-09-19 10:31:30 Autor: velkej Ká Titulek: Re: [↑]
Web: neuveden Mail: neuveden
Základní vzdělání má při dnešních technologiích cenu jednoho tabletu a internetového připojení. A ani nemusí trvat 9 let. Jen velmi málo lidí si to nemůže dovolit.
Čas: 2018-09-19 10:33:48 Autor: velkej Ká Titulek: Re: [↑]
Web: neuveden Mail: neuveden
Bývaly doby státního toaletního papíru. Býval nedostupný, lidi si utírali řitě novinami. Dnes je toaletní papír soukromý a dostupný každému.
Čas: 2018-09-19 10:34:34 Autor: Honza Titulek: Re: [↑]
Web: neuveden Mail: honza.nakole v doméně seznam.cz
A proto (i chudí) lidé platí 21 % DPH, aby bylo na školství, které bylo naprojektováno pro vojáky císaře pána...
Čas: 2018-09-19 11:44:22 Autor: norbertsnv Titulek: Re: [↑]
Web: neuveden Mail: norbertsnv v doméně gmail.com
A to ste si taký istý že keď dáte dieťaťu tablet s internetom že sa bude učiť??
Čas: 2018-09-19 11:50:07 Autor: norbertsnv Titulek: Re: [↑]
Web: neuveden Mail: norbertsnv v doméně gmail.com
Áno, presne preto sa školstvo platí z daní aby si ho mohli dovoliť aj deti chudobných rodičov ( ktorí odvádzajú menej daní než bohatí ). Keby školstvo platil každý rodič sám tak pre tých najchudobnejších by bolo RELATÍVNE najdrahšie. Alebo najmenej kvalitné.
Čas: 2018-09-19 12:39:50 Autor: velkej Ká Titulek: Re: [↑]
Web: neuveden Mail: neuveden
U zvědavého dítěte, které má zájem se učit, jsem si jistý. Což je prakticky každé dítě, které se samo chce naučit číst.
Čas: 2018-09-19 12:46:40 Autor: velkej Ká Titulek: Re: [↑]
Web: neuveden Mail: neuveden
Kolik byste dal na vzdělání svého dítěte? 2000 Kč měsíčně? Kolik vydělává chudý člověk? 11 tisíc Kč hrubého měsíčně, a to se týká opravdu jen nějakých 100 tisíc lidí max? Kdyby to byly čisté peníze, kolik z toho zaplatí na DPH? Že by kolem těch 2000 Kč?

A teď zvažte ty možnosti:

a) Tisícovka učiteli, který má 30 žáků, a zbytek za místnost atd.
b) Tři stovky internet, tři stovky splátka tabletu (který se zaplatí za rok), zbytek pomůcky, výlety.
c) Tisícovka za knížky ke čtení, zbytek pomůcky, výlety.

Atd. atd. atd. Jenže stát řekl: budeš platit školu. Povinně. Bez ohledu na to, jestli se ti to líbí.
Čas: 2018-09-19 12:51:51 Autor: velkej Ká Titulek: Re: [↑]
Web: neuveden Mail: neuveden
A mimochodem, docela hrozí, že právě státní školství brzy nebude dostupné každému, protože nebudou učitelé.
Čas: 2018-09-19 13:03:10 Autor: Honza Titulek: Re: [↑]
Web: neuveden Mail: honza.nakole v doméně seznam.cz
A to ste si taký istý že keď dáte dieťaťu tablet s internetom že sa bude učiť??

Přečtěte si knížku Summerhill.
Existuje tady velká skupina dětí, kterou běžné státní školství poškozuje a sami by se naučili jinak/líp. Přesto nemají jinou možnost, než státní školství.
A všechny snahy o domácí vzdělávání jsou dostupné pro výrazně méně lidí než by chtělo, viz svobodauceni.cz.
A MŠMT, které odmítá dát povolení soukromým školám, protože "ve státních je místo".
Čas: 2018-09-19 13:11:28 Autor: cerno Titulek: Re: [↑]
Web: neuveden Mail: cerno v doméně cerno.cz
Princip státu je přesně v tom, že se bifluje, testuje a buzeruje. Kdyby školy učily jinak, jejich absolventi by (někteří dříve, ti nejpomalejší později) přišli na to, že ten stát (ani to státní školství) nepotřebují. Tak rasantní změna, jakou je přechod od biflovacího donucovacího studia např. k demokratické škole (a s tím související změny ve společnosti) ohrožuje příliš mnoho teplých místeček a mocenských posic, proto k ní dobrovolně nemůže dojít.
Čas: 2018-09-19 13:18:53 Autor: cerno Titulek: Re: [↑]
Web: neuveden Mail: cerno v doméně cerno.cz
Ano, a to poškození je nevratné a jeho míra v řadě případů gigantická. :-(
Čas: 2018-09-19 13:41:03 Autor: velkej Ká Titulek: Re: [↑]
Web: neuveden Mail: neuveden
S tou nevratností to není tak zlé. Netvrdím, že je to poškození vratné zcela, ale do určité míry se napravit dá. Po mnoha letech.
Čas: 2018-09-19 13:52:40 Autor: cerno Titulek: Re: [↑]
Web: neuveden Mail: cerno v doméně cerno.cz
Obrovským úsilím o jednotky procent. :-(

Je to hrozné. :-(
Čas: 2018-09-19 13:56:32 Autor: velkej Ká Titulek: Re: [↑]
Web: neuveden Mail: neuveden
To ě.
Čas: 2018-09-19 19:11:45 Autor: Marťan Titulek: Re: [↑]
Web: neuveden Mail: neuveden
A to ste si taký istý že keď dáte dieťaťu tablet s internetom že sa bude učiť??

100% jsem si jistý. Naučí se na tom tabletu nejen to, co se na něm nenaučí jeho o 30 let starší učitel, i když se o to cíleně snaží ale naučí se i věci, které by toho učitele vůbec nenapadlo, že se to na tom tabletu lze naučit. Nikdy jste si nevšiml tohoto jevu, že děti se učí neuvěřitelně rychle a že v moderních technologiích, ve kterých jejich učitelé nevyrostli a jsou pro ně stejně nové jako pro ty děti, je ti děti mnohonásobně předčí?
Čas: 2018-09-19 19:36:44 Autor: hefo (neregistrovaný) Titulek: Re: [↑]
To, že dokážu rýchlo na tablete/počítači klikať, neznamená ovládanie moderných technológií.

Neviem, či tu niekto vlastne máte deti, ja áno a skúsenosť je taká, že naučia sa leda tak houno, akurát budú pozerať rozprávky či videá o bábikách. Alebo neskôr nejakých kváziinteligentných youtuberov, videoklipy či streamy hier (ale v takom období ešte nie sú, takže to len odhadujem).


Áno, príčetný učiteľ s pomocou tabletu (a predovšetkým pri nižšom počte detí, ktoré má na starosti) dokáže urobiť výrazne lepšie vyučovanie než to, čo sa predvádza teraz. Ale podstata všetkej výuky je v učiteľovi, nie v technológii. Na VŠ je to trochu iné, ale o tej nebola reč.
Čas: 2018-09-19 19:44:18 Autor: hefo (neregistrovaný) Titulek: Re: [↑]
A ešte musím povedať, aby nemal niekto potrebu špárať sa v nepodstatných detailoch, že nespochybňujem existenciu malého počtu vysoko inteligentných či až viac či menej autistických detí, ktoré by boli schopné sa samé naučiť viac než v súčasnom skostnatenom systéme (a možno im neprekáža ani tak štýl výuky ako povinná "socializácia" s rôznymi asociálmi). Lenže použiť voľný ne-systém pre všetky deti by znamenalo uvrhnúť ohromnú časť z nich do ešte väčšej intelektuálnej biedy, než je v súčasnosti. Treba si uvedomiť, že žijeme v určitých spoločenských bublinách, a hŕstka ankap priaznivcov - ITčkárov a podobných profesií s IQ obvykle vyšším než čo ja viem 110 - nie je reprezentatívnou vzorkou spoločnosti...
Čas: 2018-09-19 20:31:46 Autor: velkej Ká Titulek: Re: [↑]
Web: neuveden Mail: neuveden
Vy těm dětem moc nefandíte, co? Dám Vám dobrou radu: nedívejte se na děti zmožené a zmořené školou, ale na děti, které se učí chodit, mluvit, jezdit na kole apod. Chození, mluvení i ježdění na kole jsou docela složité koordinované činnosti, a nikdo se je neučí tak, že by probíral nějakou teorii, nebo že by dostával známky za otevírání pusy a vrtění palcem. Ty děti jsou v tom věku přirozeně zvědavé a nasávají vědomosti jako houby; to si nevymýšlím, to je moje zkušenost. Kdyby ty děti byly totálně neschopné se učit, tak se nenaučí ani to chození a mluvení. A nechtějte mi namluvit, že tyhle dvě schopnosti jsou totální prkotiny; nejsou, nezvládá to doteď pořádně žádný člověkem naprogramovaný stroj.
Čas: 2018-09-19 20:34:40 Autor: velkej Ká Titulek: Re: [↑]
Web: neuveden Mail: neuveden
To Vám vydrží maximálně rok, pak máte všechny youtubery nakoukané. Co pak?
Čas: 2018-09-19 20:48:44 Autor: Tomáš Fiala Titulek: Re: [↑]
Web: neuveden Mail: neuveden
Čas: 2018-09-19 22:08:28 Autor: norbertsnv Titulek: Re: [↑]
Web: neuveden Mail: norbertsnv v doméně gmail.com
Čo ja poznám deti, tak ak im dáte do ruky tablet s internetom, tak si zapnú Facebook, YouTube alebo online hry, ale učiť sa dobrovoľne nebudú. Ale súhlasím že AK by sa dieťa chcelo z internetu učiť a niekto znalý by mu s tým občas pomohol tak sa môže naučiť rýchlejšie než bifľovaním z učebníc. V neposlednom rade dieťa ešte nevie čo bude v dospelosti potrebovať, mňa v mladosti bavilo čítať populárno-náučné knihy, ale vedec sa zo mňa nestal takže tie znalosti sú mi v práci nanič.
Čas: 2018-09-19 22:16:33 Autor: norbertsnv Titulek: Re: [↑]
Web: neuveden Mail: norbertsnv v doméně gmail.com
Chodiť sa naučí aj šváb a nechcete jeho IQ porovnávať s ľudským, takže to by som práve ako príklad nedával. Aj nejakú jednoduchú komunikáciu zvukmi sa niektoré zvieratá naučia a cirkusové zvieratá aj bicyklovať.
Čas: 2018-09-19 22:31:17 Autor: norbertsnv Titulek: Re: [↑]
Web: neuveden Mail: norbertsnv v doméně gmail.com
Pre zaujímavosť som si začal pozerať odkazované články a hneď na začiatku prvého článku z misesu som našiel tento odstavec, citujem:
"Filantropie se realizovala formou tzv. nedělních škol (Sunday School). Jedna z prvních vznikla roku 1769 v High Wycombe. Rozhodující však byl vznik podobné školy v Gloucesteru roku 1780. Ta sloužila rodinám, KTERÉ SI NEMOHLY DOVOLIT PLATIT DENNÍ ŠKOLU, anebo dětem, které přes týden pracovaly.",
čiže presne čo hovorím, súkromné školy si chudobní rodičia nebudú môcť dovoliť platiť.
Ostatné články som už potom ani nečítal, strelil ste si vlastenca.
Čas: 2018-09-19 22:38:05 Autor: Honza Titulek: Re: [↑]
Web: neuveden Mail: honza.nakole v doméně seznam.cz
Jak už tu někdo psal - teorii sebeřízeného vzdělávání musíte dát čas. Když teď dítěti dáte tablet, bude dělat "blbosti".
Ze zkušeností svobodných škol plyne, že kolik let byl člověk v systému, tolik let dělá "blbiny", než se začne zajímat o "vzdělávání". Někam třeba neberou děti starší 12 let, protože už jsou tak poznamenaní, že se sami vzdělávat skutečně nezačnou.
Ale dejte malému dítěti úplnou svobodu a po týdnu, měsíci, roce nebo dvou je fejsbuk přestane bavit a najdou si nějakou "užitečnou zábavu". Nebo se přes něj začnou živit :-)
Takže pojmy ne/užitečné jsou dost relevantní. Moje žena byla pořád na instagramu ("blbiny")- a teď už se prací s ním docela dobře živí :-)
Čas: 2018-09-20 09:03:15 Autor: velkej Ká Titulek: Re: [↑]
Web: neuveden Mail: neuveden
A vidíte, že ani to nebyl problém, prostě pomohla charita.
Čas: 2018-09-20 09:27:21 Autor: norbertsnv Titulek: Re: [↑]
Web: neuveden Mail: norbertsnv v doméně gmail.com
A koľkým nepomohla? Našiel som tam napríklad údaj že v 1860. roku chodilo do dobrovoľných škôl 900 000 žiakov, ale o pár riadkov nižšie sa píše že v r. 1895 už chodilo do škôl cca 4,3 milióna žiakov, taký veľký rozdiel sa nedá vysvetliť stúpajúcim počtom obyvateľstva.
Čas: 2018-09-20 11:49:59 Autor: Honza Titulek: Re: [↑]
Web: neuveden Mail: honza.nakole v doméně seznam.cz
Tomu se říká pokrok...
V roce 1860 létalo letadlem mnohem méně lidí než dnes. A co to vypovídá o dnešní potřebě změn v leteckém průmyslu?
Čas: 2018-09-20 12:54:28 Autor: norbertsnv Titulek: Re: [↑]
Web: neuveden Mail: norbertsnv v doméně gmail.com
Lietanie lietadlom nie je štátom prikázané, tak ako to súvisí s preberanou témou?
Čas: 2018-09-20 17:00:48 Autor: velkej Ká Titulek: Re: [↑]
Web: neuveden Mail: neuveden
Není, a přesto létá lidí více.
Čas: 2018-09-20 19:08:11 Autor: norbertsnv Titulek: Re: [↑]
Web: neuveden Mail: norbertsnv v doméně gmail.com
A na koni ich jazdí menej. A ako to súvisí s problémom že bez štátneho školstva chodila do školy iba časť detí?
Čas: 2018-09-20 23:26:52 Autor: Honza Titulek: Re: [↑]
Web: neuveden Mail: honza.nakole v doméně seznam.cz
Létání je užitečné. Lidé poznají jiné kraje a mnohému se naučí.
Proč je škola povinná a létání ne?
Čas: 2018-09-21 00:20:37 Autor: norbertsnv Titulek: Re: [↑]
Web: neuveden Mail: norbertsnv v doméně gmail.com
A nechcete platiť zo štátneho rozpočtu aj lety do vesmíru? Tam sa dá naučiť ešte viacej.
Čas: 2018-09-21 07:42:09 Autor: Honza Titulek: Re: [↑]
Web: neuveden Mail: honza.nakole v doméně seznam.cz
Nechci. A nechci z daní platit ani školy. A v tom je ta pointa ;-)
Čas: 2018-09-21 08:21:04 Autor: norbertsnv Titulek: Re: [↑]
Web: neuveden Mail: norbertsnv v doméně gmail.com
Áno, pointa je v tom že Vy už máte školu vychodenú a "zadarmo" a chcete si užívať na úkor terajších školákov. A ešte sa pritom budete hrať na morálneho :-).
Čas: 2018-09-21 10:18:26 Autor: Honza Titulek: Re: [↑]
Web: neuveden Mail: honza.nakole v doméně seznam.cz
Ano, užívám si. Celou školní docházku jsem si fakt užíval. Sekání do škatulek, když jsem byl v něčem dopředu. Odpověď paní učitelky "to ještě neumíme", když jsem jí spočítal v první třídě 3 - 5, si pamatuji dodnes. A hádejte, jaký vliv to asi mělo na 6leté dítě. Později šikana. A titul z VŠ, kde jsem se naučil skvěle ctrl+c a ctrl+v, opisovat z knih tak, aby to nebyly citace a sdílet se spolužáky informace z přednášek a zkoušek (to je vlastně asi to nejužitečnější, co jsem se tam naučil).

Takže ano, mám na C.K. školství pifku z mnoha osobních důvodů a zkušeností. ZŠ, SŠ i VŠ.
A zatím to vypadá, že stejným způsobem si školský systém "užijí" moje děti.
Přitom by mi stačilo snížit daně o náklady na školství a my už si v rodině to vzdělání zařídíme. A nikdo cizí nám na něj platit nemusí, abychom to měli "zadarmo".
Čas: 2018-09-21 13:27:22 Autor: velkej Ká Titulek: Re: [↑]
Web: neuveden Mail: neuveden
Zadarmo drahé. Dokázal bych těch 9 let strávit lépe.
Čas: 2018-09-21 20:41:57 Autor: Tomáš Fiala Titulek: Re: [↑]
Web: neuveden Mail: neuveden
Cože???!!! Vy etatisti donutíte děti chodit do školy a pak jim to ještě v dospělosti vyčítáte? Co jste to za nehorázného zmrda!!!
Čas: 2018-09-19 21:03:45 Autor: LWG (neregistrovaný) Titulek:
A teď si představte financování projetků, o nichž nikdo nesmí vědět, že existují. Např. lodě třídy Yamato (a příslušenství projektu) se vykazovaly jako více menších lodí. Peníze pro projekt Manhatan byly schvalovány s tím, že je to fakt potřeba na opravud důležitý projetk, o němž se nemůže mluvit. Atd.