Omlouvám se za výpadek Stok i jiných částí webu Urza.cz; pracuji na nápravě.
Autor: marek28
Čas: 2017-09-19 00:00:02

Uber vs. Taxi

Případ napadení řidiče Uberu taxikáři na Letišti Václava Havla opět rozvířil debatu mezi příznivci Uberu a jeho kritiky. Příznivci se Uberu zastávají jakožto kvalitnější a levnější alternativy taxi služeb. Vidí ho jako pokrok. S kritiky už je to zajímavější. Vynechám ten zlomek pošahaných taxikářů, kteří považují za normální konkurenci řešit násilím, místo zlepšení vlastních služeb. Zajímavějším (a mnohem častějším) argumentem je argument nespravedlností. Je prý nefér, aby taxikář musel skládat zkoušky z místopisu, platil vyšší povinné ručení a vůbec se podřizoval všem těm buzeračním nařízením, které po vás stát chce, když se chcete živit tím, že prostě někoho odvezete z místa A do místa B. Řidič Uberu nic takového dělat nemusí, čímž získává obrovskou konkurenční výhodu.

A já říkám - naprostý souhlas! To je opravdu hrubě nespravedlivé a rozhodně by se s tím mělo něco dělat. Jenže většina kritiků z toho vyvozuje, že stejným regulacím by měl tedy podléhat i Uber. Tady už se s nimi rozcházím. Správným řešením by byl pravý opak - od regulací taxi služeb prostě upustit a nechat jim stejnou svobodu, jakou má Uber. Neumím si vysvětlit, proč někteří docházejí k opačnému závěru - vždyť tím, že onu nespravedlnost kritizují, sami mimoděk přiznávají, že ty buzerace jsou brutální komplikace. A když Uber prosperuje, očividně to jde i bez nich. Proč tedy volat po regulaci Uberu? Nebylo by lepší naopak deregulovat taxi služby?
Komentář (lze psát i [b]tučně[/b] či [i]kurzívou[/i]):
Uživatelské jméno:     Titulek:
Čas: 2017-09-19 00:03:56 Autor: velkej Ká Titulek:
Web: neuveden Mail: neuveden
Nebylo by to lepší, protože by došlo ke zborcení nebeské klenby a náletům draků. Nebo čeho se to zastánci regulací vlastně bojí.
Čas: 2017-09-19 08:49:00 Autor: A (neregistrovaný) Titulek: Hájení
Je úplně jasné, proč mají taxikáři raději nesmyslné regulace - pomáhají jim hájit si svůj byznys a brání konkurenci.
Čas: 2017-09-19 18:11:21 Autor: jstr (neregistrovaný) Titulek:
Samozrejme, ze by deregulace byla to nejlepsi reseni, ale proc k ni nedochazi? Protoze lidi si chrani svuj business - taxikarum je jasne, ze jim konci zlate casy, urednikum je to jasne taky, policajtum take. A vsichni tihle lide maji vetsi vliv na prijeti zakonu nez zakaznici. Ti ostatne vyhody Uberu pochopili velmi rychle a sami.

Mimochodem, jeste se v tom vyctu nefer veci zapomnelo na taxametr :-)
Čas: 2017-09-19 22:00:13 Autor: Didi (neregistrovaný) Titulek: Re: [↑]
Ad taxametr: Měl jsem za to, že Uber funguje nějak takto: Chci jet z A do B. Pošlu tento požadavek do systému a přijde mi nabídka ve stylu "Bude to trvat xx minut a zaplatíte yy Kč." Pokud nabídku akceptuji, jsou hodnoty xx a yy zafixovány a je úplně jedno jestli pojedeme krokem 5 km přes ucpané centrum nebo jestli to vezmeme ven na okruh, dokola města a pak zpět po radiále a ujedeme sice 20 km ale průměrem 90 km/h.
Chci tím říct, že na kilometrech (zákazníkovi) nezáleží, a tudíž není žádný důvod pro taxametr.
Čas: 2017-09-20 17:36:36 Autor: Didi (neregistrovaný) Titulek:
Mimochodem, právě na Českém rozhlasu 1 - Radiožurnál skončil rozhovor se zástupcem toho cechu taxikářů. Místy to byla docela komedie, každou druhou větu mu redaktorka vyvrátila, že to není pravda a nejvíc mě pobavil závěr když vyhrožoval že budou stávkovat a že to bude husté, načež se ho redaktorka zeptala, kolik že to taxikářů vlastně zastupuje. Po chvilce vytáčení jako skoro všechny a velkou většinu ho donutila říct číslo. 150. Z asi 5000 taxikářů co po Praze jezdí :-))
Čas: 2017-09-20 19:07:58 Autor: catmouse Titulek: Re: [↑]
Web: neuveden Mail: neuveden
Já to poslouchal taky a je to děs. Trapani - vždyť ta absurdita jsou přece požadavky (státu, města) na provozování taxislužby! Jak tomu zabránit sám nevěděl, že prý je důkaz, když někdo má aplikaci Uber v telefonu. :-)
O spokojených zákaznících Uberu ani slovo.
Poslouchání ČRo 1 beru jako masochismus, to je hrůza a rádio ZET, ještě, že tam sem tam řekne něco rozumného Kovanda.
Čas: 2017-09-26 10:07:49 Autor: Adraynnith Titulek: Re: [↑]
Web: neuveden Mail: adraynnith v doméně gmail.com
Stávkovat? A čeho by tím dosáhli? Vždyť by si jen lidi o to víc uvědomili, že se bez nich vlastně obejdou.
Čas: 2017-09-21 15:41:39 Autor: skodafil (neregistrovaný) Titulek:
Zaradim se ke kritikum. Uber naprosto odboural jakoukoliv uzivatelskou privetivost a podporu. Nevyhovuje-li vam prijizdejici auto nejde zrusit objednavka jizdy (priklad -
Dacia na Select). Nejdou zrusit pridane karty. Pred objednavkou nejde vybrat zpusob platby. Zrusena mailova adresa na user support. Ceny vysoke. Konkretne v Praze Uber naprosto ztratil jakoukoliv atraktivitu. To pisu jako casty ale byvaly uzivatel. Az se proberou vratim se.
Čas: 2017-09-22 16:21:53 Autor: Zdenál (neregistrovaný) Titulek:
Kolaborantská reakce liftago:
http://www.czechcrunch.cz/2017/09/reakce-liftaga-na-soucasnou-situaci-uber-vs-taxi/

Tohle není vůbec digitální ekonomika vs. zastaralý model služby. Tohle je čistě kolaboranti vs. anarchisté.