Autor: Urza
Čas: 2018-01-07 00:00:02

Třiadvacet let od smrti Murrayho Newtona Rothbarda

Dnes je tomu přesně třiadvacet let od doby, kdy ve věku nedožitých 69 let opustil tento svět jeden z největších myslitelů, ekonomů, filosofů a géniů – Murray Newton Rothbard, „otec anarchokapitalismu“; jeho životním dílem bylo konzistentní a logické dovedení do důsledků dvou směrů, jež spolu zdánlivě příliš nesouvisely: anarchismus a rakouská ekonomická škola. Anarchisté často chybovali v ekonomii a zastánci rakouské ekonomické školy neaplikovali své (správné) závěry na stát; Murray Newton Rothbard obojí napravil a došel k brilantnímu závěru: „Capitalism is the fullest expression of anarchism, and anarchism is the fullest expression of capitalism. Not only are they compatible, but you can't really have one without the other. True anarchism will be capitalism, and true capitalism will be anarchism.“ Toto poznání a jeho plné pochopení značně změnilo můj život; děkuji Vám, pane Rothbarde.
Komentář (lze psát i [b]tučně[/b] či [i]kurzívou[/i]):
Uživatelské jméno:     Titulek:
Prosím, opište kód z obrázku:
Zaregistrovaný a přihlášený uživatel nemusí opisovat kód z obrázku a získá přístup i některým dalším funkcím.
Registrace je extrémně rychlá, stačí zadat login a heslo (ani e-mailová adresa není povinná).
Čas: 2018-01-07 10:55:35 Autor: Vostál Petr Titulek:
Web: neuveden Mail: VostalPetr v doméně seznam.cz
Koukám,
že jste překopíroval lonský text,
tak to já vám také překopíruji svou lonskou reakci,
ovšem tentokráte aby to nebyla zas taková nuda použiji taoistický text :

Zhuangzi 33:
Svět se propadl do chaosu, světce a mudrce nevidět!
Tao přestalo být jedno a většina lidí na světě si něho vybírá nějakou část podle své záliby.
Lze to přirovnat k uším, očím, nosu a ústům – každý smysl vnímá něco jiného,
ale mezi sebou si své vněmy sdělit nedokážou.
Podobně všichni ti šarlatáni sta škol každý v něčem vyniká, každý je někdy k užitku,
avšak žádný nedokáže postihnout svět v jeho celistvosti.
Rozřezali krásu Nebe a Země, na kousky rozřezali princip utvářející veškerenstvo.


Celej problém anarchokapitalismu je :

Praxeologie je axiomatickou-deduktivní vědou, jde o apriorní vědu, nikoli vědu empirickou, jakou jsou přírodní vědy. To plyne z objevu konceptu lidského jednání, který, jak ukázal Mises, nabývá hodnoty axiomu, protože je nevyvratitelný...........
.............Praxeologie je založena na jednom samozřejmém axiomu lidského jednání, který je nutně obsažen v každé lidské mysli. Tento axiom v sobě zahrnuje charakteristické rysy, tzv. kategorie, které jsou jeho nedílnou součástí. Jejich odhalování za pomocí deduktivní logiky je náplní praxeologie. Důsledkem toho je vytváření dalších tvrzení, která musejí být apriori pravdivá. Podstatou praxeologie je tak objevování kauzálních vztahů v teleologickém sledu událostí......https://cs.wikipedia.org/wiki/Praxeologie


Kdyby byl anarchokapitalismus vědou empirickou, nemohl by tvrdit, že jsme majiteli těla a z toho vyvozovat další a další...
Takto jen staví na nesprávném axiomu podobně jako např. Marx...
Čas: 2018-01-07 17:52:32 Autor: Vlach (neregistrovaný) Titulek: Re: [↑]
a pak se nedivte, ze se dari pravici rozhadat na zivot a na smrt. Musi se najit neco nezpochybnitelneho, jednoznacneho a srozumitelneho i uplne jednoduchemu(ozralemu)cloveku, co to rozdeleni nedovoli.
Ale hadaji se vlastne napr i kvuli rychlosti a nekompromisnosti postupu v odstranovani statu, takze to asi vzdycky nejaky sikovny babisak rozestve, takze nic
Čas: 2018-01-07 19:56:53 Autor: Vostál Petr Titulek: Re: [↑]
Web: neuveden Mail: VostalPetr v doméně seznam.cz
Nu jste to vy sám,
nikoliv vaše tělo, myšlenky, pocity, představy, touhy...

Prostě stačí zjistit kdo je ten vlastník toho všeho...
Čas: 2018-01-08 08:30:37 Autor: Vostál Petr Titulek: Re: [↑]
Web: neuveden Mail: VostalPetr v doméně seznam.cz
A vo tom je právě ta svoboda učení,
aby z člověka nebyl papoušek a vopice co kopíruje nějakou autoritu a nechává se snadno zmanipulovat
všelikejma dobroserama co maj návody na skvělej svět at už v oblasti politiky, filozofie, náboženství a duchovna,
a pomocí koncentrace na to, co jej zajímá zjistil, jak funguje spontánní činnost a došel až poznání toho čemu říkaj v číně Tao, tedy Celek...

Není důležitý co říkaj nácí filozofové či ekonomové,
důležitá je ta svoboda učení, což ale není svoboda kopírování...