Omlouvám se za výpadek Stok i jiných částí webu Urza.cz; pracuji na nápravě.
Autor: NH3
Čas: 2018-03-07 00:00:02

Ve službách státu

Poslední dobou se v médiích často propírá soudruh Ondráček, který sloužil v Pohotovostním pluku a používal donucovacích prostředků pro vynucení tehdy platných zákonů nebo daných rozkazů. Jeho obhajoba směřuje právě tímto směrem – pouze vykonával rozkaz podle platných zákonů. Naštěstí spousta lidí dnes „nějak vidí“, že to nebylo úplně správně.

Úplně stejná logika se ale dá použít i na dnešní ozbrojené složky státu. Jak víme, že je jejich počínání správné? Je správně, když budou zavírat lidi proto, že pěstovali zrovna zakázanou květinu? Nebo že půjdou po lidech, kteří odmítají přispívat ostatním na jejich zábavu, nebo páchají zločiny bez obětí? Kdyby došlo k posunu společnosti směrem k větší svobodě a omezilo se množství regulací a zákazů, mohlo by se na současné příslušníky ozbrojených složek, kteří dané regulace vynucovali, nahlížet podobně, jako se dnes nahlíží na soudruha Ondráčka.

Jestli si toto bude číst nějaký příslušník třeba celní správy nebo PČR, může se zamyslet, jestli to, co dělá, opravdu zcela považuje za správnou činnost, kterou ostatním pomáhá, a uměl by si ji obhájit i při změně společenského řádu. Protože někdy v budoucnu tvrdit „Však já jen dodržoval tehdejší zákony a plnil rozkazy.“ skoro vůbec nefunguje.
Komentář (lze psát i [b]tučně[/b] či [i]kurzívou[/i]):
Uživatelské jméno:     Titulek:
Zaregistrovaný a přihlášený uživatel nemusí opisovat kód z obrázku a získá přístup i některým dalším funkcím.
Registrace je extrémně rychlá, stačí zadat login a heslo (ani e-mailová adresa není povinná).
Čas: 2018-03-07 00:19:47 Autor: velkej Ká Titulek:
Web: neuveden Mail: neuveden
Jo, ať se podívají na Adolfa Eichmanna, který se před soudem hájil tím, že jen plnil rozkazy. Vyvinilo jej to ze zločinů nacismu? Ani omylem, dostal provaz.
Čas: 2018-03-07 00:52:34 Autor: marek28 Titulek:
Web: neuveden Mail: neuveden
Nad tímhle občas přemýšlím už poměrně dlouho. Co jsou vlastně takoví lidé zač? Myslím policajty, vojáky, některé úředníky...Mají takoví lidé vůbec nějakou morálku? Skutečně jim nepřijde zvláštní, že jednu věc v jednu chvíli přehlížejí, ale ta samá věc je třeba od určitého data ilegální a oni to musí řešit? A v některých případech dost tvrdě, třeba když někdo kouří trávu. Uvědomují si vůbec, že tím mohou někomu zničit život? Že vězení si ponese navždy, může to zničit rodinu atp.? Já se tímhle živit, tak v noci nespím a neustále mě hryže svědomí. Nedokázal bych někoho trestat jen proto, že dělá něco, co mně přijde nezávadné, ale společnost si usmyslela, že se to prostě nesmí. Fakt je mi to záhadou.
Čas: 2018-03-07 07:27:01 Autor: velkej Ká Titulek: Re: [↑]
Web: neuveden Mail: neuveden
Jsou to různí lidé.

- Někteří jsou skutečně tak naivní, že opravdu věří, že dělají dobrou věc.
- Další chtějí dělat dobrou věc a snaží se minimalizovat ty špatné, nicméně kličkují mezi dobrem a dodržováním pravidel.
- Další vědí, že dělají špatné věci, ale snaží se nepřipustit si to. Jsou tím, čím jsou, celý život, je to součást jejich osobnosti.
- Pragmatici. Vědí, že dělají špatné věci, ale berou za to peníze.
- Zcela přesvědčené svině.

Že tací nejsme ty ani já, neznamená, že takový není nikdo.
Čas: 2018-03-07 08:32:06 Autor: LWG (neregistrovaný) Titulek: Re: [↑]
Pragmatici II. - morální stránku věci neřeší
Čas: 2018-03-07 08:52:32 Autor: Pjotr Fostál (neregistrovaný) Titulek: Re: [↑]
Hm. Tak přemýšlím, do které z těchto kategorií asi tak patří PZ1000000?
Čas: 2018-03-07 08:55:41 Autor: velkej Ká Titulek: Re: [↑]
Web: neuveden Mail: neuveden
Já věděl, že jsem na někoho zapomněl. Díky!
Čas: 2018-03-07 09:08:43 Autor: LWG (neregistrovaný) Titulek: Re: [↑]
Jinak dlouhodobějším služebním poměrem např. u PČR potká příslušník dlouhou řadu existencí (tím teď nemyslím další policsty :-)), se kterými byste ani vy nechtěli mít ani stejnou barvu ponožek. Dokonce jich potká velmi mnoho. A to se na nich pochopitelně podepíše (jako každé jiné zaměstnání) a přístup "drban jako drban" je pak jedním z důsledků.
Čas: 2018-03-07 09:25:48 Autor: Vostál Petr Titulek: Re: [↑]
Web: neuveden Mail: VostalPetr v doméně seznam.cz
Asi do tý první,
naivně věří, že dělá dobrou věc když se snaží aby lidé nepřebírali informace jenž se jim sice líbí,
ale sami si pak vo nich již pořádně nepopřemýšlejí, jestli jsou správné
a zcela bez rozmyslu je pak přebírají za své názory...

Což pak může působit i tak, že jde o zcela přesvědčenou svini...
Čas: 2018-03-07 12:33:21 Autor: pz100000 Titulek: Re: [↑]
Web: neuveden Mail: neuveden
No tak naschval, k cemu jste dosel?
Čas: 2018-03-07 12:34:27 Autor: pz100000 Titulek: Re: [↑]
Web: neuveden Mail: neuveden
Ohoo! Dik, ani sam bych to o sobe tak hezky napsat neumel. To skousnu i tu naivitu.
Čas: 2018-03-07 09:39:42 Autor: Rýže 58 Titulek: revoluce nebo spravedlnost
Web: neuveden Mail: ryzeto v doméně gmail.com
Buď to se domáháte revoluce (či jak to eufemisticky nazývá NH3 - změna společenského řádu) nebo spravedlnosti. Oboje mít nemůžete.
Čas: 2018-03-07 10:23:27 Autor: NH3 Titulek: Re: revoluce nebo spravedlnost [↑]
Web: neuveden Mail: NH3 v doméně centrum.cz
Revoluci (aspoň v obvyklém slova smyslu) nezastávám. Třeba dnes je normální zavírat lidi, kteří užívají nebo vyrábí (některé určené) drogy. Kdyby lidé uviděli, že to je zbytečné, mohlo by se i v demokracii odhlasovat zrušení těch trestů (tím jsem například myslel změnu řádu).

Nebo kdyby například někdy začalo docházet k odmítání toho, aby skoro do všech oblastí zasahoval stát, ale řešili si je lidé volnotržně, byla by to podle mě pěkně velká změna společenského řádu. Ale není to náhlá změna revolucí, jen postupná změna.

O nemožnosti ankap revoluce mluvil Urza tady: https://www.youtube.com/watch?v=qVIPC9U2vr4
Čas: 2018-03-07 16:32:29 Autor: Rýže 58 Titulek: Re: revoluce nebo spravedlnost [↑]
Web: neuveden Mail: ryzeto v doméně gmail.com
Za postupné změny stávající stavu vznikla mjm. sociální demokracie, ale bez ohledu na to kdo ty změny prosazoval, vždy platilo v případě změny zákonů, alespoň v evropské tradici, že zákon nepůsobí zpětně. Naneštěstí ankap žádnou tradici neuznává.
Čas: 2018-03-07 17:20:07 Autor: NH3 Titulek: Re: revoluce nebo spravedlnost [↑]
Web: neuveden Mail: NH3 v doméně centrum.cz
Nevidím, jak tady souvisí (ne)retroaktivita zákonů s tím, jestli ozbrojené složky státu konají správné věci.
Čas: 2018-03-07 17:59:36 Autor: norbertsnv (neregistrovaný) Titulek: Re: revoluce nebo spravedlnost [↑]
Len s tou retroaktivitou treba byť opatrný, aby sa nestalo že pri každej zmene vlády medzi vládou a opozíciou ( republikáni vs demokrati v USA, labouristi vs konzervatívci v UK a pod.) dôjde k masovým perzekúciám.
Čas: 2018-03-07 18:56:35 Autor: NH3 Titulek: Re: revoluce nebo spravedlnost [↑]
Web: neuveden Mail: NH3 v doméně centrum.cz
Jo, souhlasím, to by se nemělo dít. Třeba minarchisté na to mají (podle mě) celkem dobrý lék - když bude stát velmi malý, tak bude mít ztíženo provádění masových perzekucí nebo čistek; anarchokapitalisté dokonce možnost politických čistek po volbách chtějí odstranit prakticky úplně.

Samozřejmě, ve velkém státu to je velký problém, jako kdyby třeba nově zvolení po každých volbách dělali čistky na vedoucích pozicích v úřadech, dozorčích radách státních podniků, jejich vedení atd. Zastánci velkého státu holt ten stát musí mít promyšlený, aby jim "nezdivočel" a nezačal třeba utlačovat opozici, vraždit menšiny, nebo páchat genocidu.
Čas: 2018-03-07 13:26:28 Autor: etatista (neregistrovaný) Titulek:
Včera večer pred spaním som si uvedomil, že mnohí z vás by mi mohli vyčítať, že som sem nedal ešte žiadnu skutočnú klasiku a preto by som to chcel dnes napraviť :-)



https://www.youtube.com/watch?v=FL7-sbiGlzw
Čas: 2018-03-07 20:55:51 Autor: Vostál Petr Titulek: Re: [↑]
Web: neuveden Mail: VostalPetr v doméně seznam.cz
Počasí prozatím motorce moc nepřeje,
a tak trénuju doma, abych nevyšel ze cviku :

https://www.youtube.com/watch?v=zpaVf_fSXoQ&index=20&list=RDKykrDJYKe0A
Čas: 2018-03-07 22:34:19 Autor: etatista (neregistrovaný) Titulek: Re: [↑]
Sid mal ale radšej asi to zrkadlo ako tú mašinu v izbe.