Měření rychlosti. A komu tím prospějete, co? – Stoky Svobodného přístavu (Urza.cz); (S)toky myšlenek Svobodného přístavu (Urza.cz)

hamburger menu
Autor: RJ
Čas: 2025-02-03 00:00:02

Měření rychlosti. A komu tím prospějete, co?

Čas od času člověk projíždí „úsekem častých dopravních nehod“, na což ho upozorní velká, výrazně žlutá a reflexivní cedule u krajnice. Přijde mi ale zajímavé, že jsem v takových místech v životě neviděl policejní hlídku s klasickou trojnožkou a radarem? Čím to? Není měření rychlosti prostředkem k ochraně obecného zdraví osob i jejich majetku? Nebo je zmíněná cedule dostačující výstraha? Cedule s třicítkou v obci už ale asi dostatečně nechrání a za garážemi schované auto „pomáhat a chránit“ s vykukujícím měřícím zařízení tam tak musí zajišťovat klid a pořádek, jinak by nepochybně zavládl chaos a GTA v reálném životě. Není důvodem spíše to, že se na přehledných a bezpečných úsecích dají vybrat peníze do obecních rozpočtů? Kdežto tam, kde je opravdu nebezpečno, jsou lidi opatrní sami od sebe, nechtějí zabít sebe ani ostatní a nejezdí tak jako blázni?
Přečtení: 1691

Reagujete na tento komentář:
Autor: Eloherd Čas: 2025-02-05 13:39:49
Opet logicka chyba.

To, ze "prekroceni maximlani povolene rychlosti" neni v TOP 10 neznamena, ze neexistuje. Existuje, pouze vede k nehodam tam malo, ze neni v top10.
Ano, v kolonce "neprimerena rychlost" budou i nejake situace spadajici zaroven pod "prekroceni maximalni povolene rychlosti", ale detail o tom, kolik jich tam je, nemam k dispozici.

U nehod (aspon v CR) se zaznamenava jako pricina nehody to, co ji zapricinilo nejvice )nebo co se policajtum nejsnaze identifikuje, viz alkohol), tudiz u nehody zpusobene chybnym predjizdenim se rychlost nezkouma, protoze vetsinou ani neni znama. Stejne tak se neuvadi, ze se na nehode podilel spatny technicky stav vozidla, spatne pocasi a sjete gumy. Vsechno tohle spadne jako jedna udalost do statistik pod "nespravny zpusob jizdy".

Tvoje tvrzeni ohledne rychlosti povazuju za mylne.
Cim rychleji jedu pri predjizdeni, tim kratsi cas mi predjizdeni trva a tudiz nelze jednoznacne rict, ze budu v protismeru delsi dobu. Naopak.
Kdyz si vezme auto jedouci 90 a ja ho budu predjizdet 110, budu v protismeru mnohem delsi dobu, nez kdyz ho predjedu 140. Zkus si to. Nevim, kde presne je ta hranice, od kde se to lame, ale pro potreby nasi diskuse to povazuju za irelevantni. Rychlost ma na nehodovost vliv, ale prekroceni MPR proste neni stav, ktery by zpusoboval dopravni nehody, a proto povazuju za neadekvatni na nem stavet majoritni procento dopravni sikany ze strany policie.
Autor: Rakusak Čas: 2025-02-03 16:45:46
Web: neuveden Mail: schován
Nejlepsi je, kdyz policie pronasleduje jakehosi pirata a pri tom sestreli dodavku na krizovatce. A co rikaji debilove a etatiste? Ze je to vina ridice dodavky. Ne neni, a to ani podle statnich zakonu! Doufam, ze policejniho ridice ten jeho stat zavre do klece a kolegove spoluvezni mu to nalezite osoli. ;-)
Autor: Hrosik1 Čas: 2025-02-03 17:10:08
Web: neuveden Mail: schován
možná to není potřeba, protože cedule je dostatečně odstrašující? ebo nemá policie kde zaparkovat? nebo se bojí, že se stane účastníkem nehody? :D (neviděl bych zase za vším konspiraci)

ano, tam kde je opravdu nebezpečno se lidé korigují sami. a tam kde mají pocit, že je bezpečno ne. ale to neznamená, že nepředstavují nebezpečí pro (byť neukázněné) chodce.
Autor: PetrKL Čas: 2025-02-03 22:11:01
Web: neuveden Mail: schován
Ano souhlas. K tomu bych ještě dodal, že tím pádem, pokud je deklarovsným cílem vyšší bezpečnost provozu, vůbec nedává smysl, aby měření probíhalo skrytě. Naopak by dávalo smysl vzbudit dojem, že měřeno je i tam, kde reálně není.
Některé uživateli nechtěné či neschválené komentáře mohou být skryty; zobrazit je můžete po přihlášení.
logo Urza.cz
kapky