Komentář 113696
» odpovědět «
Autor: marcusant
Čas: 2025-02-20 17:26:59
Web: neuveden
Mail: neuveden
Namítl bych, že velká část z toho nežít ve městě je o dopravě. Spousta lidí by mohla žít mimo velká města, pokud by ty lokality byly levně a zároveň rychle dostupné. Nepotřebuju žít v Praze, pokud se za cenu jízdného po ní dopravím v malých desítkách minut v okruhu 50 km od domu až k domu. Stát je ale jednak naprosto neschopný budovat dopravní infrastrukturu v potřebném rozsahu a kapacitě a jednak daněmi a bezpečnostně ekoteroristickými předpisy a ideologií neúnosně prodražuje individuální dopravu. Navíc, pokud by se zásadně zlevnila doprava, spoustu služeb by se vyplácelo poskytovat víc lokálně. Dopravní náklady se propisují do každého stupně produkce od primárních surovin, přes zpracovatele, velkoobchodníka až po drobného dopravce na místo určení a sčítají se. Nesmyslné ceny za abdudrní technologie vynucované ekoteroristy a spotřební daň z nafty platí totiž všechny tyto stupně. To samé v bledě modrém platí o energetice. Pokud by stát neměl úplně zvrácenou energetickou politiku, bydlení mimo civikizaci domech by také vycházelo finančně daleko přijatelněji. Dále stavební zákon a předpisy včetně obludně diktátorských pravomocí obcí určovat kdo co a kde se může postavit. Autor článku obvykle obcím spíš fandí, já bych je zařízl a kompetence bych jim naopak co nejvíc omezil. To, co dělají obce je určitá obdoba cechovního systému, který udržuje privilegia těch, co jsou uvnitř a nevpouští ty, co jsou venku. Nasrat.