Komentář 110798
» odpovědět «
Autor: FloweyWave
Čas: 2024-12-09 19:04:12
[↑]
Web: neuveden
Mail: floweywave v doméně seznam.cz
Tak presumpce viny může "teoreticky" pomoc také. Například v oblasti znásilnění - kde ne vždy máme důkazy o zločinu a tak soudy občas věří oběti, přestože ne vždy mají přímý důkaz, protože "proč by si přeci vymýšlela?". Tím neříkám, že to zastávám, jen že existují příklady, kdy se to občas aplikuje a i určité pozitivní dopady, které to někdy může mít (jako například, že ženy mohou mít pocit většího bezpečí a širší soudní zastání v případě napadení, neboť falešných obvinění je známo jen pár procent, co vím). A nesouhlasím s tím, že prevence má zmírňovat nesvobodu - nebo ona to samozřejmě pravda mít může, ale absolutně nemusí. Prevence velmi často vzniká ze strachu, který je velmi často příčinou nesvobody. Většina prevencí v naší společnosti jsou nedobrovolné, státem vynucené - nesvobodu šířící. Ale i kdyby byly dobrovolné, i poté mohou omezovat svobodu lidí jež je na sebe sami uvalili, protože kdyby se nejprve naučili se svým strachem pracovat, nemuseli by mu třeba později podléhat a činit v jeho jménu "preventivní opatření".
Nicméně s vámi souhlasím s vaší kritikou a myslím, že spojovat státy s presumpcí viny není úplně korektní a tu díru v té definici vidím. Trochu mě to ale mrzí, protože "ankap jako presumpce neviny" zní vážně zvučně :D
Nicméně s vámi souhlasím s vaší kritikou a myslím, že spojovat státy s presumpcí viny není úplně korektní a tu díru v té definici vidím. Trochu mě to ale mrzí, protože "ankap jako presumpce neviny" zní vážně zvučně :D