Co je lepší? – Stoky Svobodného přístavu (Urza.cz); (S)toky myšlenek Svobodného přístavu (Urza.cz)

hamburger menu
Autor: velkej Ká
Čas: 2019-05-17 00:00:02

Co je lepší?

Na světě je přes 7 miliard lidí. Ale jenom jednoho z nich znám tak dobře, že si troufám řídit jeho život - sebe. Přesto se jako nejlepší model fungování společnosti většinou obhajuje ten, kdy život každého jednotlivce řídí velké množství jiných lidí, kteří dotyčného ani pořádně neznají. Tato většina má jisté meritum ve svých úvahách - ať už v jejich ráji, nebo v tom našem, každý život je řízen; ale ruku na srdce: bude můj život řízen lépe masou lidí, kteří mne neznají, nebo mnou samým, kdo mě zná nejlépe?

Problémem demokracie je demokracie. Místo svých životů se lidé snaží řídit životy cizí.
Přečtení: 56542

Autor: Roman Čas: 2019-05-17 07:11:50 Titulek: Re: [↑]
Web: neuveden Mail: roman.hocke v doméně gmail.com
Řídit a ovlivňovat je totéž?
Autor: norbertsnv Čas: 2019-05-17 07:28:27 Titulek: Re: [↑]
Web: neuveden Mail: schován
Ani štát ťa priamo neriadi, iba ovplyvňuje.
Autor: velkej Ká Čas: 2019-05-17 07:54:36 Titulek: Re: [↑]
Web: neuveden Mail: neuveden
Teda... kdyby mi sousedé a obchodní partneři kecali do života a do byznysu tak, jak to dělá stát... to by bylo peklo. Hranici mezi řízením a ovlivňováním máme očividně každý někde úplně jinde.
Autor: norbertsnv Čas: 2019-05-17 08:11:15 Titulek: Re: [↑]
Web: neuveden Mail: schován
Ešte keby ste si uvedomil že dnes je omnoho menej konfliktov vďaka tomu že štát stanovil určité hranice.
Autor: Glande Čas: 2019-05-17 09:42:15 Titulek: Re: [↑]
Web: neuveden Mail: neuveden
Každý duben a červen stát provozuje konflikt zvaný daňové přiznání a jen strach lidí z represe (a dost naivků věřících, že stát je třeba) brání se tomu zlu postavit. Ale kupodivu každý měsíc se dočítáme, jak politici ulívají prachy,aby nemuseli platit daně. I oni.

Cosa Nostra taky soudí konflikty a zároveň vybírá výpalné a stanovuje hranice. Je to tedy stát?
Autor: norbertsnv Čas: 2019-05-17 11:58:27 Titulek: Re: [↑]
Web: neuveden Mail: schován
Naopak, naivkovia ste vy čo veríte že štát netreba. A čo sa týka tých politikov vyhýbajúcich sa plateniu daní, nemýľte si situáciu kde za Vás platí niekto iný ( tí poctiví platcovia dane ) s ankapom kde čo si nezaplatíte to nemáte, nikto druhý to za Vás nezaplatí. Neplatenie daní je výhodné pre hocikoho ( kým je dostatok platcov a ak Vás nechytia daniari ), ankap by bol výhodný len pre niekoho.
Autor: velkej Ká Čas: 2019-05-17 12:25:31 Titulek: Re: [↑]
Web: neuveden Mail: neuveden
Pokud nemáte ani sociální kapitál, tak jste vážně v prdeli. Ale v takovém případě patříte mezi lidi, kterých je v milionu tak jeden, kteří nemají fakt absolutně nikoho, nevzbuzují absolutně žádný soucit a nejsou schopni ani žebrat.

V opačném případě máte v anarchokapitalismu daleko víc možností než ve státě, jen obvykle nemáte ty možnosti, pro které nemusíte vůbec hnout palcem.
Autor: norbertsnv Čas: 2019-05-17 13:06:39 Titulek: Re: [↑]
Web: neuveden Mail: schován
Čo má ten Váš osobný útok spoločné s mojim predchádzajúcim príspevkom? Vás je hovno do toho koľko a akých mám kamarátov či príbuzných. Ale toľko Vám prezradím že ani jeden z nich nechce ankap.
Autor: velkej Ká Čas: 2019-05-17 13:15:25 Titulek: Re: [↑]
Web: neuveden Mail: neuveden
To nebylo míněno jako osobní útok, ale jako reakce na to, že ankap je výhodný jen pro někoho. Že nebudete mít některé možnosti bezstarostného parazitování na ostatních, mě vážně netrápí, a že Vaši kamarádi taxikáři budou muset snížit ceny a přestat ojebávat zákazníky, mě netrápí už tuplem.
Autor: norbertsnv Čas: 2019-05-17 14:05:46 Titulek: Re: [↑]
Web: neuveden Mail: schován
Tak keď ste teda taký milý, tak mňa naopak netrápi že sa Vám štát nepáči.
Autor: Tomáš Fiala Čas: 2019-05-17 13:02:41 Titulek: Re: [↑]
Web: neuveden Mail: neuveden
ankap by bol výhodný len pre niekoho
Správně.
Autor: norbertsnv Čas: 2019-05-17 13:40:10 Titulek: Re: [↑]
Web: neuveden Mail: schován
Ale pre niekoho bolo výhodné aj otrokárstvo ( pre otrokárov ), pre niekoho aj feudalizmus ( pre feudálov ), pre niekoho fašizmus ( pre fašistov a pre nich vyrábajúcich podnikateľov ) aj diktatúra ( pre diktátora a jeho kamarátov, prípadne jeho bezpečnostné zložky ).
Autor: Tomáš Fiala Čas: 2019-05-17 13:56:38 Titulek: Re: [↑]
Web: neuveden Mail: neuveden
No tohle ale není problém ancapu. V ancapu se takovíto lidi mohou podle svých různých zájmů sdružovat a vytvářet komunity. Jakkoli organizované.

Předpokládám, že v námi dohledném budoucnu vzniknou firmy jakýchsi otrokářů. Otroky budou zejména polgramotní totál nekvalifikovaní připrchlíci bez sebemenší znalosti náznaku jakéhokoli použitelného řemesla, téměř neovládající řeč (+ ti z domorodců, kteří na tom budou obdobně), kteří by jinak chcípli hlady.

Stejně tak předpokládám, že vzniknou nějaké (polo)marxistické kibucy.

Stejně tak předpokládám, že vzniknou diktátorské komunity (polo)nesvéprávných jedinců, kteří vyžadují vládu silné ruky.

A další různá společenství dle zájmů nebo priorit těch, kteří se v nich budou sdružovat.

Je otázka, které z nich budou prosperovat nejlépe.
Autor: pz100000 Čas: 2019-05-17 14:25:17 Titulek: Re: [↑]
Web: neuveden Mail: schován
>> V ancapu se takovíto lidi mohou podle svých různých zájmů sdružovat a vytvářet komunity. Jakkoli organizované.

A presne v takovem ankapu zrovna zijete. Sdruzili se demokrate.
Autor: velkej Ká Čas: 2019-05-17 14:26:47 Titulek: Re: [↑]
Web: neuveden Mail: neuveden
Ale proč do toho tahají nás?
Autor: pz100000 Čas: 2019-05-17 14:31:44 Titulek: Re: [↑]
Web: neuveden Mail: schován
Asi kvuli Fialovi.
Autor: norbertsnv Čas: 2019-05-17 14:54:12 Titulek: Re: [↑]
Web: neuveden Mail: schován
Lebo ste na území kde platia takéto pravidlá.
Autor: velkej Ká Čas: 2019-05-17 14:57:54 Titulek: Re: [↑]
Web: neuveden Mail: neuveden
Co prosím? To je moje území!
Autor: pz100000 Čas: 2019-05-17 15:00:33 Titulek: Re: [↑]
Web: neuveden Mail: schován
Bylo! Ted je sdruzene.
Autor: velkej Ká Čas: 2019-05-17 15:07:01 Titulek: Re: [↑]
Web: neuveden Mail: neuveden
Jakým právem, hm?
Autor: pz100000 Čas: 2019-05-17 15:08:44 Titulek: Re: [↑]
Web: neuveden Mail: schován
To se ptejte toho fialovyho kryptosocana, to von jim to vodkejv.
Autor: Tomáš Fiala Čas: 2019-05-17 15:11:03 Titulek: Re: [↑]
Web: neuveden Mail: neuveden
Kdy? Kde?
Autor: pz100000 Čas: 2019-05-17 15:37:49 Titulek: Re: [↑]
Web: neuveden Mail: schován
Pred chvili. Presne o osm levlu niz. Kdyz uz jste se v tom teda poznal...
Autor: Tomáš Fiala Čas: 2019-05-17 15:15:49 Titulek: Re: [↑]
Web: neuveden Mail: neuveden
A co je teda slavná "Listina základních práv a svobod", kterou se stát zavazuje naplňovat? Např. tím, že bude chránit soukromé vlastnictví. Že by měla stejnou hodnotu, jako použitý hajzlpapír, když tvrdíš, že Káčkův pozemek už Káčka není?
Autor: pz100000 Čas: 2019-05-17 15:40:47 Titulek: Re: [↑]
Web: neuveden Mail: schován
Pravo sdruzovaci, alias shromazdovaci (asi aby to tak nebilo do oci). Dostudujte si.
Autor: Tomáš Fiala Čas: 2019-05-17 15:46:58 Titulek: Re: [↑]
Web: neuveden Mail: neuveden
V LZPS se píše o ochraně soukromého vlastnictví, k čemuž se stát zavazuje tím, že LZPS implementoval do svého právního systému. Právo sdružovací/shromažďovací, také zmíněné v LZPS, je zcela něco jiného. Vykrucuješ se snaživě, ale blbě.
Autor: pz100000 Čas: 2019-05-17 15:52:28 Titulek: Re: [↑]
Web: neuveden Mail: schován
Helejte, ochrana, to je jen takovy placnuti do vetru, pod to se vejde cokoliv. Prava, ty se pocitaj. Nakonec napred se sdruzi a pak se stejne chrani, tak co furt mate?
Autor: Tomáš Fiala Čas: 2019-05-17 16:05:10 Titulek: Re: [↑]
Web: neuveden Mail: neuveden
Nepřekvapuje mě, že etatista považuje LZPS za plácnutí do větru.
Autor: pz100000 Čas: 2019-05-17 21:21:22 Titulek: Re: [↑]
Web: neuveden Mail: schován
Ochrana, panacku, a listina (a to vcelku jakakoliv) jsou veci diametralne odlisne. Napriklad ochrana se typicky pouziva vpredu, zatimco listina vzadu. Zkuste si to opacne a jistojiste si to pak uz budete pamatovat. Pak muzeme pokracovat.
Autor: Tomáš Fiala Čas: 2019-05-17 15:04:14 Titulek: Re: [↑]
Web: neuveden Mail: neuveden
A ti znemožnili sdružit se a žít podle svého všem ostatním. Huráááá! :-/
Autor: pz100000 Čas: 2019-05-17 15:47:14 Titulek: Re: [↑]
Web: neuveden Mail: schován
Nikoliv vsem ostatnim, ale pouze tem zavadne ostatnim. Zeptejte se kterehokoliv demokrata. Ti nezavadne ostatni se klidne sdruzit mohou, ale dve demokracie by na jeden stat uz prec jen mohlo byt cufil.
Autor: Tomáš Fiala Čas: 2019-05-17 16:06:55 Titulek: Re: [↑]
Web: neuveden Mail: neuveden
Dvě demokracie na jeden stát? :-O
Etatista mi napíše: "dvě demokracie"... :-O
Autor: pz100000 Čas: 2019-05-17 21:23:44 Titulek: Re: [↑]
Web: neuveden Mail: schován
>> Dvě demokracie na jeden stát? :-O

Je Vam to porad malo? Pak odvolavam socana a vracim se k standardnimu idiotovi. :-O
Autor: velkej Ká Čas: 2019-05-17 10:00:46 Titulek: Re: [↑]
Web: neuveden Mail: neuveden
Nepochybně. Přemýšlím, jaký konflikt a s kým bych vyvolal, kdybych se zcela vážně absolutně vysral na to, co po mně stát požaduje. A ať přemýšlím, jak přemýšlím, jediný konflikt bych měl se státem, s nikým jiným.
Autor: norbertsnv Čas: 2019-05-17 11:37:47 Titulek: Re: [↑]
Web: neuveden Mail: schován
To je mi jasné že ak každú interakciu so súkromnou osobou považujete za dobrovoľnú a každú interakciu so štátom za násilie tak že ten konflikt nevidíte.
Autor: velkej Ká Čas: 2019-05-17 11:49:58 Titulek: Re: [↑]
Web: neuveden Mail: neuveden
Ne, tak to není. I soukromá osoba může interagovat násilím a stát dobrovolně. Bavili jsme se však o tom, jak stát tlumí konflikty. Na což reaguji tím, že poukazuji na to, že stát konflikty vyvolává. Pokud vidíte kolem sebe tu rozhádanou společnost kvůli všem těm absurdním píčovinám, které řeší stát, tak se podívejte pořádněji - řeší se samé problémy, které by bez státu prostě nebyly.

Šikana ve školách? Bum, na volném trhu máš milion jiných způsobů jak to řešit, přičemž pro školu hlasuješ peněženkou.

Uprchlíci? Jdou do Evropy kvůli dávkám, stačí prostě dávky nemít. K čemuž stačí nemít stát.

Exekuční mafie? Bum, exekutora by mohl dělat každý a konkurovat cenami. To samé se soudními poplatky atd.

Na každou absurdní píčovinu, která se řeší, existuje volnotržní odpověď. I na to zdebilený globální oteplování, i na globální přiteplování. Lidi se hádaj jen kvůli tomu, že si nemůže každý za sebe vybrat svoje řešení. Nebo to neřešit vůbec.
Autor: norbertsnv Čas: 2019-05-17 12:58:37 Titulek: Re: [↑]
Web: neuveden Mail: schován
Napríklad s tým exekútorom ste na omyle, exekútora si vyberá veriteľ, ale platí ho dlžník. A záujmom veriteľa je čo najväčšia úspešnosť exekúcie a nie čím menšie poplatky. To isté sudca, súdiť sa chce ten čo si myslí že vyhrá, kým súdne poplatky platí porazený.
Autor: velkej Ká Čas: 2019-05-17 13:05:33 Titulek: Re: [↑]
Web: neuveden Mail: neuveden
Zájmem věřitele je získat své peníze zpět. Když si většinu peněz od dlužníka vezme soudce nebo exekutor, kde je zájem věřitele, hm?
Autor: norbertsnv Čas: 2019-05-17 13:14:47 Titulek: Re: [↑]
Web: neuveden Mail: schován
Kde ste prišiel na takú hlúposť že sa veriteľ s exekútorom delia o tie isté peniaze? Prečo asi ľudia nadávajú na exekúcie ak nie preto že im dlžná suma narástla kvôli poplatku exekútorovi na niekoľkonásobok pôvodnej sumy.
Autor: velkej Ká Čas: 2019-05-17 13:17:26 Titulek: Re: [↑]
Web: neuveden Mail: neuveden
Tak znova. Jsem věřitel. Mám v ruce rozsudek. Najmu exekutora. Ten vymůže peníze. Část těch peněz si vemze jako svou odměnu... a část dá mně. Pokud si vemze moc peněz, já nepokryju ten dluh, a budu muset posílat exekutora znova... atd. Chápete, že furt nemám ty peníze? Které mi mohly sloužit, ale místo toho je má exekutor?
Autor: velkej Ká Čas: 2019-05-17 13:18:28 Titulek: Re: [↑]
Web: neuveden Mail: neuveden
Nebo ještě jinak, Norberte: Vy si běžně kupujete předražené věci?
Autor: norbertsnv Čas: 2019-05-17 14:29:16 Titulek: Re: [↑]
Web: neuveden Mail: schován
Podľa toho ako definujete predraženú vec. Poznám marže u tovarov ktoré predávam a poznám trochu marže aj u elektroniky, lebo tú predával môj brat, ale napríklad u potravín neviem aké sú marže.
Autor: norbertsnv Čas: 2019-05-17 14:12:23 Titulek: Re: [↑]
Web: neuveden Mail: schován
Tak ešte raz. Ste veriteľ. Najmete exekútora. Exekútor vymôže nejakú čiastku. Vám dá dlžnú sumu prípadne sankčné úroky z omeškania a celý zvyšok si nechá pre seba, niekoľkonásobok dlžnej sumy. A Vám môže byť jedno koľko je ten zvyšok, Vy viac aj tak nedostanete. Jedine menej, ak si vyberiete lacnejšieho a teda menej schopného exekútora.
Autor: velkej Ká Čas: 2019-05-17 14:18:21 Titulek: Re: [↑]
Web: neuveden Mail: neuveden
Dlužník má X. Dluží Y menší než X. Exekutor vymůže částku X. Vezme si z ní část. Vám dá méně než Y. Najal byste si takového exekutora?
Autor: norbertsnv Čas: 2019-05-17 14:40:34 Titulek: Re: [↑]
Web: neuveden Mail: schován
A Vy si to predstavujete ako? Že ak X<Y, tak mi exekútor doplatí zvyšok zo svojho? Nebuďte smiešny.
Autor: velkej Ká Čas: 2019-05-17 14:58:57 Titulek: Re: [↑]
Web: neuveden Mail: neuveden
Ne. Já si představuju, že si najmu levnějšího exekutora, který si nenechá tolik dlužníkových peněz pro sebe. Je to blbá představa?
Autor: hefo (neregistrovaný) Čas: 2019-05-17 14:56:29 Titulek: Re: [↑]
Úkrok stranou: ešte mi povedz, podľa čoho exekútor legitímne vymôže X > Y. Áno, podľa rozsudku, ale ktorého sudcu - toho, čo si vyberie veriteľ, alebo toho, čo si vyberie dlžník?
Autor: velkej Ká Čas: 2019-05-17 15:00:08 Titulek: Re: [↑]
Web: neuveden Mail: neuveden
Ideálně toho, na kterém se shodnou nebo na kterém se shodli při uzavření smlouvy. Případně na kterém se shodnou jejich bezpečnostní agentury. Případně nikoho, ale pak máte ostrakizaci.
Autor: pz100000 Čas: 2019-05-17 15:05:11 Titulek: Re: [↑]
Web: neuveden Mail: schován
C je spravne. Nevim sice, co je ostrakisace, ale uraz... rozesmiva me to.
Autor: Roman Čas: 2019-05-17 09:00:04 Titulek: Re: [↑]
Web: neuveden Mail: roman.hocke v doméně gmail.com
Čili ani podle vás to není totéž. Pak nechápu, co má váš původní komentář společného s článkem.
Autor: norbertsnv Čas: 2019-05-17 11:26:07 Titulek: Re: [↑]
Web: neuveden Mail: schován
A čo na tom nechápete? Len som namiesto chybného pojmu riadenie použil podľa mňa presnejší pojem ovplyvňovanie.
Autor: velkej Ká Čas: 2019-05-17 11:36:48 Titulek: Re: [↑]
Web: neuveden Mail: neuveden
Takže ve firmách a dalších organizacích jsou ovlivnitelé a nikoliv ředitelé?
Autor: pz100000 Čas: 2019-05-17 15:07:32 Titulek: Re: [↑]
Web: neuveden Mail: schován
Bezpochyb. Zatimco zmineni firmu zhusta ovlivnuji, redi ji malokdy. I kdyz...
Autor: Roman Čas: 2019-05-17 16:10:12 Titulek: Re: [↑]
Web: neuveden Mail: roman.hocke v doméně gmail.com
> Len som namiesto chybného pojmu riadenie použil podľa mňa presnejší pojem ovplyvňovanie.

No právě. Na článek o voze ragujete kozou. Fakt tomu nerozumím. Velkej Ká v článku píše o řízení, vy si dosadíte ovlivňování a vzápětí argumentujete ostrovem proti ovlivňování. Stěží najít otevřenějšího strawmana.
Autor: Tomáš Fiala Čas: 2019-05-17 16:11:56 Titulek: Re: [↑]
Web: neuveden Mail: neuveden
(nejen) On používá tyhle píčoviny furt. Případně člověku vloží do klávesnice naprosto zjevnou lež/hovadinu a s tou srdnatě bojuje.
Autor: Roman Čas: 2019-05-17 16:12:48 Titulek: Re: [↑]
Web: neuveden Mail: roman.hocke v doméně gmail.com
A že mu to není blbý...? :-)
Autor: velkej Ká Čas: 2019-05-17 16:16:35 Titulek: Re: [↑]
Web: neuveden Mail: neuveden
Co myslíte? Není.
Autor: norbertsnv Čas: 2019-05-17 16:15:54 Titulek: Re: [↑]
Web: neuveden Mail: schován
Vy to ešte stále nechápete? Štát svojich obyvateľov NERIADI!
Autor: velkej Ká Čas: 2019-05-17 16:17:02 Titulek: Re: [↑]
Web: neuveden Mail: neuveden
Takže ty příkazy, zákazy atd. to je... švestkový dort?
Autor: Tomáš Fiala Čas: 2019-05-17 16:23:46 Titulek: Re: [↑]
Web: neuveden Mail: neuveden
Do prdele Káčko. Jste tupej nebo co? Copak nechápete, že zákazy, příkazy a (mnohdy drakonické) tresty za jejich nedodržení je OVLIVŇOVÁNÍ a ne žádné řízení? :-)))
Autor: norbertsnv Čas: 2019-05-17 17:29:40 Titulek: Re: [↑]
Web: neuveden Mail: schován
To sa vám hovorí o údajne drakonických trestoch, keď nikde nie je žiaden ankap aby sme mohli porovnávať. Jediné čo sa dá predpokladať je že v ankape bude omnoho častejšie využívaný trest prepadnutia majetku a nútené práce.
Autor: Tomáš Fiala Čas: 2019-05-17 17:37:47 Titulek: Re: [↑]
Web: neuveden Mail: neuveden
Nepíšu o trestech. Ani se nebudu přít o zcela jasném předpokladu o tom, co by se dělo v ancapu (stopro, co píšeš ty). Píšu o zcela křišťálově jasné skutečnosti, která musí být každému na první pohled jasná:
PŘÍKAZY/ZÁKAZY A TRESTY ZA JEJICH PORUŠENÍ JE NA PRVNÍ POHLED JASNÉ A POUHÉ OVLIVŇOVÁNÍ A ŘÍZENÍ.
Autor: Tomáš Fiala Čas: 2019-05-17 17:38:11 Titulek: Re: [↑]
Web: neuveden Mail: neuveden
oprava:
"A NE ŘÍZENÍ"
Autor: norbertsnv Čas: 2019-05-17 17:13:58 Titulek: Re: [↑]
Web: neuveden Mail: schován
Že by to od začiatku spomínané OVPLYVŇOVANIE?
Autor: Tomáš Fiala Čas: 2019-05-17 17:21:48 Titulek: Re: [↑]
Web: neuveden Mail: neuveden
To přece musí chápat každý rozumný člověk, že příkaz/zákaz je ovlivňování. Jinak to být ani nemůže... :-)))
Autor: norbertsnv Čas: 2019-05-17 17:37:36 Titulek: Re: [↑]
Web: neuveden Mail: schován
Takže keď mi v ankape vlastník pozemku prikazuje čo tam smiem robiť a zakazuje čo tam nesmiem robiť tak ma riadi?
Autor: Tomáš Fiala Čas: 2019-05-17 17:40:33 Titulek: Re: [↑]
Web: neuveden Mail: neuveden
O této situaci tady nikdo nepsal a toto je tvůj pouhý průjem. Snažíš se debatu (jako obvykle) zamlžit, rozdrobit a znepřehlednit, abys nemusel přiznat, že ses mýlil.
Autor: norbertsnv Čas: 2019-05-17 17:43:37 Titulek: Re: [↑]
Web: neuveden Mail: schován
Ja viem že si o tom nepísal, inak by z tvojej definície riadenia vyplývalo že v ankape každý riadi každého, čo je samozrejme blbosť.
Autor: Tomáš Fiala Čas: 2019-05-17 17:48:09 Titulek: Re: [↑]
Web: neuveden Mail: neuveden
Samozřejmě. psali jsme tady o věci, která se natahuje. Hodinky se natahujou, holinky se natahujou, všechno stejný...

Stát něco nařizuje občanům, šéf něco nařizuje zaměstnancům, majitel zahrádky něco nařídí návštěvě. Všechno stejný...
Autor: norbertsnv Čas: 2019-05-17 19:47:19 Titulek: Re: [↑]
Web: neuveden Mail: schován
Všetko nie, šéf riadi zamestnancov omnoho viac ako štát ovplyvňuje občanov. A buzeroval by ich ešte viac keby mu v tom našťastie nebránil ZP. A aby si ma ty debil zase nechytal za slovíčka, NEHOVORÍM o svojom šéfovi!
Autor: pz100000 Čas: 2019-05-18 00:57:59 Titulek: Re: [↑]
Web: neuveden Mail: schován
>> že v ankape každý riadi každého, čo je samozrejme blbosť.

Sak hej. Lebo tam vsetci riadia kazdeho!
Autor: Roman Čas: 2019-05-17 18:54:20 Titulek: Re: [↑]
Web: neuveden Mail: roman.hocke v doméně gmail.com
> Že by to od začiatku spomínané OVPLYVŇOVANIE?

Ovlivňování je to bezesporu taky. Což nic nemění na tom, že vlády a voliči těmi zákazy a nařízeními řídí všechny ostatní.
Autor: norbertsnv Čas: 2019-05-17 19:40:29 Titulek: Re: [↑]
Web: neuveden Mail: schován
A čo je teda podľa Vás riadenie? Lebo ako som už písal aj Fialovi, ak štát riadi ľudí,potom v ankape každý riadi každého.
Autor: pz100000 Čas: 2019-05-17 14:22:08
Web: neuveden Mail: schován
Ano, a problemem zkratek jsou zkratky a problemem bonmotu bonmoty. Nedavno se tu rozmazavala Tereza s jejim rovnitkem u leku a drog, ale zjevne marne. Ale budiz.
Lide se sice snazi ridit zivoty cizi, jenze nikoliv MISTO svych, ale proto, aby tak ridili (kdyz uz pristoupim na tuhle ohavnou formulaci) PRAVE ty sve. Jinak to totiz nejde. Ale budiz.

Ale i s temi dvema budiz je Vas zaverecny vykrik prinejmensim manipulativni ci demagogicky - bez souradici spojky totiz budi falesny dojem jakesi souvislosti.

(A jeste tu mam vzkaz od jakehosi kapitana: samozrejme v mnoha pripadech bude Vas zivot rizen MNOHEM lepe onou masou lidi, kteri Vas sice mozna neznaji, zato ale na rozdil od Vas prislusny povoz umeji ridit. :))
Autor: velkej Ká Čas: 2019-05-17 14:30:43 Titulek: Re: [↑]
Web: neuveden Mail: neuveden
Právě proto, že mě neznají, neumějí mě řídit, bez ohledu na to, jak dobří manažeři to jinak jsou. V prvé řadě totiž neznají mé cíle - a nemohou se tedy spolehnout na to, že jsou shodné s těmi jejich. V té druhé pak nemají ode mne zpětnou vazbu, nebo ji, ještě hůře, ignorují. Zeptejte se kteréhokoliv dobrého manažera, a řekne Vám totéž - bez cílů a bez zpětné vazby se řídit nedá.
Autor: pz100000 Čas: 2019-05-17 14:54:43 Titulek: Re: [↑]
Web: neuveden Mail: schován
Ale kdeze. Kdyz dobry ridic prijde ke zcela neznamemu autu, bude je stale ridit nesrovnatelne lepe nez neridic, jenz je od prvniho sroubku smontoval. A to i kdyz se pujde projet zcela bez cile. Jinak ukazte mi (snad s vyjimkou manageru poulicnich blondyn) ty "kterekoliv dobre manazery", jiz se vsech svych ovecek indivindi poptavaji po cilech a sva rozhodnuti si zpetnovazebne nechavaji schvalit.

(Ale OK, kapitanovi to vyridim.)
Autor: velkej Ká Čas: 2019-05-17 15:05:42 Titulek: Re: [↑]
Web: neuveden Mail: neuveden
Když sednete k neznámému autu:

1) Při jízdě máte zpětnou vazbu - cítíte vůz, slyšíte motor, sledujete údaje... a ve svém vlastním zájmu tuto vazbu neignorujete.
2) Výrobci aut se snaží poskytovat jednotný interface, auta jsou si tedy hodně podobná. Tohle u lidí nemáte - jsme si podobní v mnoha věcech, ale v těch píčovinách, které řeší státy, se často rozcházíme velice diametrálně.

Ten Váš známý kapitán má možná naivní představu, že lidé jsou nějaké víceméně shodné stroje, armáda či pluk, ale Vám to myslí daleko méně, a je vidět, že jste nikdy nic neřídil. Ve své firmě máte samozřejmě pokud možno lidi, kteří sdílejí Vaše cíle. Když firmu řídíte, jsou si její lidé vědomi těchto cílů. Zpětná vazba je pak od těchto lidí, abyste věděl, jak se Vám ty cíle daří naplňovat a jak jsou v tom ti lidé dobří.

A vůbec, nechcete mi ale teď tady tvrdit, že lidská společnost má nějaké vyšší cíle, jež všichni máme sledovat, že ne?
Autor: pz100000 Čas: 2019-05-17 15:34:10 Titulek: Re: [↑]
Web: neuveden Mail: schován
1) Pri rizeni cizich lidi tu zpetnou vazbu ve vlastnim zajmu nepochybne budete sledovat taky.
2) Cizi i ostatni lide maji naopak prekvapive shodny interface uz z vyroby, jako by Nejvyssi to externi rizeni primo podstrkoval. Ano, lisi se v "picovinach", a i to nejspis min nez ta auta.

Jelikoz jsem hloupejsi nez kapitan Naivni, dam Vam zapravdu. Ve firme mate skoro jiste lidi, jiz Vase cile sdileji, nebot jini vesmes nejsou. A to je NEZNATE a s INDIVIDUALNI zpetnou vazbou si jako mgr zvesela vytirate.

Chci a meli byste. Sledoval bych je taktez, ale mam nyni na to malo casu.
Autor: velkej Ká Čas: 2019-05-17 16:40:05 Titulek: Re: [↑]
Web: neuveden Mail: neuveden
Sorry, ale mě se ještě žádný politik na zpětnou vazbu neptal. Ani úředník. A když jsem to zkoušel já, tak vytřená prdel.
Autor: norbertsnv Čas: 2019-05-17 17:41:14 Titulek: Re: [↑]
Web: neuveden Mail: schován
Ani sa im nečudujem, zbytočne je sa pýtať na názor zaprisahaného oportunistu. Taká odpoveď že "všetko je zle a zrušte štát" žiadnemu úradníkovi ani politikovi nepomôže.
Autor: Tomáš Fiala Čas: 2019-05-17 17:50:22 Titulek: Re: [↑]
Web: neuveden Mail: neuveden
Mě je u prdele, co pomůže zlodějům a jejich pohůnkům.
Autor: norbertsnv Čas: 2019-05-17 19:36:08 Titulek: Re: [↑]
Web: neuveden Mail: schován
Mne je u prdele čo si o tom myslíš.
Autor: velkej Ká Čas: 2019-05-17 23:17:30 Titulek: Re: [↑]
Web: neuveden Mail: neuveden
No, pomůže. Můžou zrušit stát. Nebo ho aspoň postupně zredukovat. Jenže ani na to serou, a dělají opak. Tak co si o tom mám myslet? Hm? Mě prostě absolutně nereprezentují, jsem jim u prdele... vážně mě někdo takový má řídit, resp. ovlivňovat, ať se nehádáme o slovíčka?
Autor: pz100000 Čas: 2019-05-17 21:11:04 Titulek: Re: [↑]
Web: neuveden Mail: schován
>> Sorry, ale mě se ještě žádný politik na zpětnou vazbu neptal. Ani úředník. A když jsem to zkoušel já, tak vytřená prdel.

Inu, prizpusobil jste se, to je normalni. A to jste zkousel politiku, nebo urednicit?

S tim dotazovanim je to zajimave. Me se naopak politici ptaji kazdych par let, zatimco manazer jaktezivo ani jediny.
Urednici, to je jina sorta; ti Vas neridi, ti Vas radi. Po zpetne vazbe se, pravda, vetsinou prilis aktivne nepidi, to ale jeste neznamena, ze by prihodnou spravni zalubku neumeli patricne ocenit. Oni jsou vesmes frustrovani, stydlivi a socialne nemotorni, tenhle vstricny krok je tudiz na Vas.
Autor: velkej Ká Čas: 2019-05-17 23:15:35 Titulek: Re: [↑]
Web: neuveden Mail: neuveden
Opravdu se Vás ptají? Dají Vám nějaký dotazník? A vezmou si k srdci právě Vaši zkušenost?
Autor: pz100000 Čas: 2019-05-18 00:46:21 Titulek: Re: [↑]
Web: neuveden Mail: schován
>> Opravdu se Vás ptají? Dají Vám nějaký dotazník? A vezmou si k srdci právě Vaši zkušenost?

Poslyste, ze Vy me tahate za nohu a oni se Vas ptaji taky, jinak jste to nemoh takhle trefit! Presne, dotaznicek. Teda takovej vetsi, spousty jmen, cisla, loga, barvicky. Promnete pamet!

S tim branim k srdci asi jak kdo. Nekteri mou zpetnou vazbu zjevne ignoruji, to priznavam, ale nejeden se chytil za nos a uz jsem o nem neslysel. Nos neni srdce, vim; o to vic bych si u tech prvych pral, aby se prave za ne chytili co nejdrive.
Autor: velkej Ká Čas: 2019-05-18 06:57:27 Titulek: Re: [↑]
Web: neuveden Mail: neuveden
Takže podle Vás házení jednoho papírku do urny jednou za X let je zpětná vazba? Viděl jste někdy dotazník? Opravdu jste někde politikovi řekl, že chcete tohle, nebo naopak nechcete tamto? Nebo Vy jste zcela vážně někdy kompletně souhlasil s celým programem nějaké strany, o kterém víte, že si s tím stejně vytře řiť?
Autor: norbertsnv Čas: 2019-05-18 17:07:35 Titulek: Re: [↑]
Web: neuveden Mail: schován
Dovolím si Vás opraviť, voľby ( komunálne, župné prezidentské, parlamentné, EU ) sú v priemere častejšie než raz za pár rokov, ak si spočítam že volebné obdobie je 4-5 rokov a volieb je 5 rôznych tak to vychádza v priemere približne na 1 voľby ročne a to nerátam občasné referendá, na druhej strane napr. vedenie žiadneho hypermarketu kde im nechávam nemalú časť svojej výplaty sa ma na môj názor nepýtalo ani raz za celý kapitalizmus.
Autor: Tomáš Fiala Čas: 2019-05-19 10:58:08 Titulek: Re: [↑]
Web: neuveden Mail: neuveden
5-
Autor: pz100000 Čas: 2019-05-19 06:41:34 Titulek: Re: [↑]
Web: neuveden Mail: schován
>> Takže podle Vás házení jednoho papírku do urny jednou za X let je zpětná vazba?

Hazeni papirku do urny, a to celkem libovolneho poctu Y za libovolny pocet let Z, je stran zpetne vazby naopak exceletni priklad, to je snad zrejme na prvy pohled. Co mi ale napalilo kudrlinku, je ta fascinujici logika Vaseho dotazu, ze bych snad mel souhlasit s programem, jimz vzapeti bude vytrena rit. To pak jo, a hlavne kompletne.
Autor: norbertsnv Čas: 2019-05-19 13:18:58 Titulek: Re: [↑]
Web: neuveden Mail: schován
1* nech sa Fiala hoci aj na hlavu postaví.
Autor: velkej Ká Čas: 2019-05-17 23:16:07 Titulek: Re: [↑]
Web: neuveden Mail: neuveden
A zkoušel jsem předávat zpětnou vazbu těm politikům a úředníkům.
Autor: pz100000 Čas: 2019-05-18 00:39:13 Titulek: Re: [↑]
Web: neuveden Mail: schován
>> A zkoušel jsem předávat zpětnou vazbu těm politikům a úředníkům.

Nebo takhle.
Mne z toho totiz puvodne vyslo, ze jste od politiku chtel zpetnou vazbu k tomu, jak ridite Vy je, ale zase hned mi bylo podezrely, ze byste se s tim takhle hrnul na verejnost. OK.
Autor: Vostál Petr Čas: 2019-05-18 07:28:47 Titulek: Re: [↑]
Web: neuveden Mail: VostalPetr v doméně seznam.cz
2) Cizi i ostatni lide maji naopak prekvapive shodny interface uz z vyroby, jako by Nejvyssi to externi rizeni primo podstrkoval. Ano, lisi se v "picovinach", a i to nejspis min nez ta auta.
........................................................................
Vony ty detaily bejvaj často dost nesmiřitelný,
jste-li např.

komunista a kapitalista

křestan a musulman

slávista a spartan

Navzájem ovšem tvoří poměrně dynamickou jednotu vývoje...
logo Urza.cz
kapky