Jak zničit herní průmysl – Stoky Svobodného přístavu (Urza.cz); (S)toky myšlenek Svobodného přístavu (Urza.cz)

hamburger menu
Autor: PetrKL
Čas: 2024-04-24 00:00:02

Jak zničit herní průmysl

Herní průmysl je relativně mladý a v porovnání s ostatními odvětvími poměrně deregulovaný obor. Už nějakou dobu celosvětově vydělává víc než kina a televize. Příčin úspěchu by se určitě našlo víc, osobně v tom ale vidím především tu nízkou míru regulací, dotací a umožnění svobodné ekonomické kalkulace. Jistě – jsou i výjimky. Jednou za všechny je například Cyberpunk 2077, který od polské vlády získal miliony dolarů na dotacích a víme, jaký průšvih to i přes ten přefouknutý marketing nakonec byl. Jelikož v ČR vydělávají hry miliardy korun ročně, trochu se obávám, že je jenom otázkou času, než se i na toto odvětví zaměří nějaký snaživý politik, který by mohl přijít s následujícími návrhy: Uvalit na hry speciální daň vzhledem k vysoké přidané hodnotě či ustanovit dotační programy, které budou podporovat vybrané projekty mající „vysokou společenskou hodnotu“ či ustanovení svazu herních vývojářů, který se bude podílet na tvorbě další legislativy a bude novým vývojářům udělovat (a neudělovat) licence pro vstup na trh, či vznik odborové organizace, která bude kolektivně vyjednávat o mzdách, a neposledním hřebíkem do rakve by pak byla kontrola cen, která by „zajišťovala férové prostředí“. Zkrátka obvyklý socialistický mix, na který jsme zvyklí. Mohli bychom pak vzpomínat na zlaté časy českého gamingu, podobně jako to nyní děláme u skomírajícího českého strojírenství, zemědělství a textilního průmyslu.
Přečtení: 2534

Reagujete na tento komentář:
Podle mého názoru půjdou na řadu jako první mikrotransakce v live service hrách.
Některé uživateli nechtěné či neschválené komentáře mohou být skryty; zobrazit je můžete po přihlášení.
logo Urza.cz
kapky