Autor: Thevar
Čas: 2022-12-29 00:00:02
Je snadné se začít nenávidět
Chyba ve škole (až na pár výjimek) = něco špatného a je často potrestána (špatnou známkou, negativním slovním hodnocením učitele, domácím úkolem navíc, výsměchem spolužáků…). Ani nespočítám, kolik jsem doučoval dětí, které se nenáviděly za to, jak špatné ve škole jsou. Když Vás ve škole trestají za chyby, je snadné se začít nenávidět. Jak se cítíte, když v něčem chybujete? Umíte se radovat a poučit z chyb? Nebo jste naštvaní, nemáte chuť pokračovat a devastuje to Vaše sebevědomí? Nyní je centrálně nařízeno hodnotit děti a učit je smí v podstatě jen ten, kdo projde pedagogickým vzděláním dle schválených představ státu.
Přečtení: 4981
Komentáře
Komentář 87124
A slovo "škola" si můžeme nahradit libovolným slovem, podle momentální potřeby...
F. Nietzsche by řekl, že takové úvahy jsou typickým projevem "malého" člověka, který se fixuje na příčinu, kterou může obvinit. :(
Takové úvahy bych navrhovala potlačit. Je lepší se k životu stavět spíš aktivně, aktivní přístup by byl v ankapu pro přežití asi dost klíčový.
Komentář 87125
Ja to mel dost podobne s rodicema. Ve skole (na zakladce) jsem byl rozhodne jeden z nejlepsich, takze tam jsem tolik problemu nemel (ackoliv mel, ale z jineho duvodu nez znalosti), ale doma to bylo peklo.
A ano, to dite nemuze pricinu ovlivnit. Protoze to ani nevi, ze by ji ovlivnit mohlo (ze otce zabiju, jestli neprestane, jsem mu rekl az v 18 letech, driv jsem vubec netusil, ze by to slo takto jednoduse vyresit).
Bylo by tedy nejlepsi , imho, mezi lidi sirit povedomi o tom, co takove jednani prinasi a ze neni uplne fajn ho provozovat. Cimz by se jednou z vetsi casti mohla odstranit ta pricina...
(Pro jistotu - mluvim o dlouhodobem, systematickem trestani)
Komentář 87128
https://www.youtube.com/watch?v=1vK2ZHh7tQQ
Mám dojem, že jsem ho neviděla, ale pro někoho by to mohla být inspirace :)
Utápět se pořád dokola v nějakém patologickém kruhu je dost blbá pozice...
Komentář 87129
Komentář 87130
Komentář 87132
A ano, je dost nestastne byt v pozici obeti. Podle me, pokud trebas nekdo nekoho zabije, tak je dost nestastne byt v pozici te obeti, protoze je ten clovek mrtvej, coz povazuju za skutecne DOST nestastne.
Ale takhle jsi to asi nemyslela...nemuzes mi teda nejak lehce vysvetlit, jak jsi to myslela TY, a ne nekdo jiny v nejakem videu?
Komentář 87133
Komentář 87134
Ty deti ve skole napriklad nikoho nevini, anevedi, ze by mohli (vetsinou). Ale ten system je uci nejakym zpusobem, ktery neni prilis dobry, a neuci je jinymi zpusoby, ktere by byly lepsi. A to hodnoceni je jeden z dilku do skladacky.
To je proste konstatovani faktu, tady se neresi nejake obeti,
to same, pokud je dite doma systematicky mlaceno, proste je obet nasili, a ani o tom to dite samo nevi, ze je obet. Ale obet je, objektivne a objektivne je to spatne. To je cele. To, ze to pojmenuju neznamena, ze "porad beduju". Ne, proste pouze popisuju situaci.
A napriklad ja jsem se s tou situaci vyrovnal v pohode a vubec to neresim. Soucasti toho reseni napriklad bylo, ze jsem temer uplne prestal komunikovat se svyma rodicema, a az jednou umrou, bude mi to uplne jedno.
Komentář 87126
Komentář 87127
Btw, videl jsem onehda nejake video o tom, jak se uci nekde jinde na nejake jine skole, uz si nepamatuju detaily, ale zaujala me tam jedna vec. totiz, v nasi skole to funguje tak: Ucitel polozi otazku a rekne - kdo zna spravnou odpoved, at se prihlasi....Tam v te jine skole to funguje tak: Ucitel polozi otazku a rekne - Kdo zna spravnou odpoved, at se nehlasi. At se prihlasi ten, komu to neni jasne a potrebuje s tim pomoct...
Coz je imho uplne esencialni ukazka rozdilu v pristupech k vyuce.
Nastavení zobrazení uživateli nechtěných a neschválených komentářů
Některé uživateli nechtěné či neschválené komentáře mohou být skryty; zobrazit je můžete po přihlášení.