Autor: Thevar
Čas: 2023-04-13 00:00:02
K čemu mi to bude?
Zas a znovu dostávám při doučování stejné otázky: „K čemu mi to bude? Proč se nemohu věnovat více svému oboru?“ Nyní kupříkladu doučuji žáka střední zdravotnické školy (obor masér ve zdravotnictví) lineární a kvadratické rovnice. Netuším, jak mu mám odpovědět. Ještě před lety jsem zastával názor, že to rozvíjí logické myšlení a schopnost řešit specifické problémy – což může být skvělý benefit do života. Po dvaceti letech doučování ale pozoruji, že pokud to děti dělají nedobrovolně (ale z donucení), tak to má přesně opačný efekt a spíše to rozvíjí jejich odpor k logickému myšlení a k čemukoliv, co se jen blíží matematice. Jak byste tedy odpověděli na jeho otázky?
Přečtení: 8802
Komentáře
Komentář 90439
Komentář 90440
Komentář 90442
Proč by si tedy i masér nemohl po večerech po práci až děti usnou počítat lineární a kvadratické rovnice?
Komentář 90466
Komentář 90520
Komentář 90534
Komentář 90570
Komentář 90572
Komentář 90443
Snazim se je navest na to, ze nejake veci umet potrebuji - zaklady matematiky, kdyby umeli nejake jazyky, bylo by to fajn, umet jakz takz spisovne pouzivat ten svuj jazyk je fajn. Pokud budou chtit nelat neco odborneho, potom ta odborna cast je dulezita.
Zbytek je k nicemu.
Osobne z cele me skolni dochazky, od zakladky po stredni, jsem v zivote potreboval ono "cist, psat pocitat" a realne NIC vic. A to jsem delal rozmanita zamestnani, to, kde jsem vydrzel roky, bylo PC technik a pak trebas pro zmenu obchodnik v B2B...Nikdy jsem nic ze skol nepotreboval.
Vzdycky rikam - pokud budes chtit jit na vysokou a chces byt treba doktor, pak v zivote pouzijes ty odborne veci a budes se je muset naucit. Ale pokud ne....je to cely k nicemu.
Komentář 90444
Komentář 90456
Nastavení zobrazení uživateli nechtěných a neschválených komentářů
Některé uživateli nechtěné či neschválené komentáře mohou být skryty; zobrazit je můžete po přihlášení.