Autor: Thevar
Čas: 2022-02-24 00:00:02
Má stát reálnou incentivu měnit systém vzdělávání?
Doučuji pár dětí angličtinu, kterou považuji za čím dál potřebnější pro profesní život. Zas a znovu mne překvapuje několik věcí. Jak zvláštním a nesmyslným způsobem se cizí jazyky mnohdy vyučují. Často se výuka soustředí převážně na gramatiku, což má následek, že děti sice mají až neuvěřitelné kompendium vědomostí o gramatice, ale nedokáží v posledku říct jednoduchou větu. Dalším momentem, který sleduji, je, jak bezkontextově se učí cizí slovíčka. Snad každé dítě ví, že pes je dog, ale už téměř žádné neví, jak se řekne „vyvenčit psa“. Vědí, jak se řekne kočka, ale netuší, jak se řekne „pohladit kočku“. Vědí, jak se řekne postel, ale neví, jak se řekne „ustlat si postel“. Vědí, jak se řekne park, ale často nevědí, jak se řekne „procházet se po parku“. Nehledě na to, že se neberou v potaz individuální zájmy žáků. Bohužel nevidím žádnou incentivu státu, která by s touto situací reálně chtěla něco dělat. Proč by také měl? Stačí jen jednou za čas naslibovat, že teď už se to změní, pracuje se na tom, připravuje se změna…
Přečtení: 7283
Komentáře
Komentář 78099
Komentář 78101
Komentář 78117
Nastavení zobrazení uživateli nechtěných a neschválených komentářů
Některé uživateli nechtěné či neschválené komentáře mohou být skryty; zobrazit je můžete po přihlášení.