Poznávání povolené a zakázané – Stoky Svobodného přístavu (Urza.cz); (S)toky myšlenek Svobodného přístavu (Urza.cz)

hamburger menu
Autor: Karel K
Čas: 2021-02-11 00:00:02

Poznávání povolené a zakázané

První dva lidé žili v báječném světě: rajská zahrada byla vzorem bezpečí a blahobytu. Platil však jeden zákaz: Neopovažujte se ochutnat plody Stromu Poznání! Tomu se ovšem nedalo odolat. Zásluhou Evy ochutnali a přivodili si hněv Stvořitele. Hříšný pár musel ráj opustit. Pozemský život jim Hospodin ztrpčil různými nepříjemnostmi a potížemi, ale nechal jim schopnost přivádět na svět potomstvo. Vyzrazené tajemství plození mělo své kladné i záporné stránky. Rodiče měli kolem sebe hejno dětí, které nesly dál jejich poselství a svým rodičům byly oporou ve stáří. Mezi stinné stránky zmíněného objevu patřila například prostituce a dětská pornografie. V něčích očích je to natolik velká chyba, že bylo lepší zakázanou informaci včas kompletně zničit a něco tak ohavného, jako ony odporné vedlejší produkty, by nespatřilo světlo světa. To je jistě velmi ctnostný a vysokou morálkou prodchnutý požadavek, má však jeden háček: při jeho realizaci by nebylo nikoho, kdo by se nad čímkoli mohl morálně rozhořčovat. Lidé by prostě neexistovali. Zákazem šíření jakékoli informace se lidstvo nějakým způsobem ochudí. Přinejmenším o diskusi, která se všeobecně považuje za nosný pilíř demokracie.
Přečtení: 20429

Reagujete na tento komentář:
Autor: Vostál Petr Čas: 2021-02-11 19:29:37 Titulek: Re: Genderová vyváženost
No jo, němci jsou prostě smolaři,
ze první války jim chybělo do Paříže asi 70Km,
a ve Stalingradu jim chybělo asi jen 300m aby dobyli přístav a tím celé město a Moskvu měli co by kamenem dohodil...
Web: neuveden Mail: VostalPetr v doméně seznam.cz
„Žena se ve ztraceném ráji zakousla do ovoce ze stromu poznání o deset minut dříve než muž. Od té doby si stále udržela desetiminutový náskok.“
— Alphonse Karr francouzský kritik, novinář a romanopisec 1808 - 1890

Web: neuveden Mail: VostalPetr v doméně seznam.cz
Přinejmenším o diskusi, která se všeobecně považuje za nosný pilíř demokracie.
...........................................................

„Počátkem svobody je poznání, že nejste totožný se svým myšlením.“

— Eckhart Tolle německý spisovatel 1948



Autor: Karel K Čas: 2021-02-11 07:43:37 Titulek: Re: [↑]
Web: http://www.karelkuzel.cz Mail: kuzelgm v doméně gmail.com
"..nejste totožný se svým myšlením
To teda opravdu nejsem, ale snažím se ho držet takňák v lati. :-D
Autor: JH (neregistrovaný) Čas: 2021-02-11 09:29:03 Titulek: Re: [↑]
Půl pinty sraček tobě do chřtánu!
Autor: Karel K Čas: 2021-02-11 09:39:48 Titulek: Re: [↑]
Web: http://www.karelkuzel.cz Mail: kuzelgm v doméně gmail.com
Zdravím našeho půlpintového sračkáře! Bez něj by diskuse neměla ten správný intelektuální říz!
Autor: Vostál Petr Čas: 2021-02-11 10:28:23 Titulek: Re: Genderová vyváženost [↑]
Web: neuveden Mail: VostalPetr v doméně seznam.cz
Já se tedy vobčas cejtím jako žena,
ale povětšinou se cejtím jako Bůh,
a ten je bezpohlavní, je tedy hermafrodit
(kde by taky bůh sehnal někoho jiného k páření když je jeden jedinej než jen sebe sama)


Když se cejtím jako Bůh tak píšu božské citáty např.
„Opravdová moudrost je v poznání vlastní nevědomosti.“ — Sókratés klasický řecký filozof -470 - -399 př. n. l.

A když jako žena, vobvykle mastím něco vo lásce např.
„Veliká láska se rodí z poznání osoby nebo věci, kterou milujeme. Neznáš-li ji, nemůžeš ji milovat, leda chudě.“ — Leonardo Da Vinci italský renesanční umělec 1452 - 1519


Autor: Karel K Čas: 2021-02-11 10:51:42 Titulek: Re: Genderová vyváženost [↑]
Web: http://www.karelkuzel.cz Mail: kuzelgm v doméně gmail.com
" Bůh [...] je bezpohlavní, je tedy hermafrodit
No, ti koumáci křesťani přišli s velkou fintou (trojjediností), ale do té trojky ženu nepřibrali.
Autor: Vostál Petr Čas: 2021-02-11 12:08:54 Titulek: Re: Genderová vyváženost [↑]
Web: neuveden Mail: VostalPetr v doméně seznam.cz
To hinduisti jo,
ti nahradili ducha svatýho Šakti,
tedy Šiva a Šakti (otec a jeho tvořivá síla)

A maj tam i otce a syna,
tedy Brahman a Atman
Autor: Karel K Čas: 2021-02-11 13:18:27 Titulek: Re: Genderová vyváženost [↑]
Web: http://www.karelkuzel.cz Mail: kuzelgm v doméně gmail.com
"... nahradili ducha svatýho Šakti,..."
Neměli co nahrazovat. Duch svatý jim byl u ...
Autor: Vostál Petr Čas: 2021-02-11 13:41:49 Titulek: Re: Genderová vyváženost [↑]
Web: neuveden Mail: VostalPetr v doméně seznam.cz
No voni taky nic nenahrazovali, hinduismus je poněkud starší než nějaký křestanství, prostě tomu čemu říkaj katolíci duch svatý, tomu oni říkaj šakti.
Navíc to spojení také připodobnují k spojení muže a ženy,
(nejsou to tedy žádní puritáni jak křestani) a uctívají šivalingam, což je vlastně "pták v kundě", což je spojení duality v nedvojnost (nedvojnost je pojem vyjadřující paradox, zatímco ta katolická jednota je pojem vyjadřující spíše totalitu za účelem popření dvojnosti)
Autor: Karel K Čas: 2021-02-11 14:39:19 Titulek: Re: Genderová vyváženost [↑]
Web: http://www.karelkuzel.cz Mail: kuzelgm v doméně gmail.com
" ...hinduismus je poněkud starší než nějaký křestanství..."
Říkám snad opak?
Jinak si tu oduševněle pinkáme, resp. pindáme, a nikoho dalšího ten článek neinspiroval k diskusi. Trochu škoda.
Autor: norbertsnv Čas: 2021-02-11 14:55:13 Titulek: Re: Genderová vyváženost [↑]
Web: neuveden Mail: schován
Možno to bude tým že je napríklad pre mňa málo zrozumiteľný. A nie je to tým že by som nevedel po česky.
Autor: Vostál Petr Čas: 2021-02-11 15:02:42 Titulek: Re: Genderová vyváženost [↑]
Web: neuveden Mail: VostalPetr v doméně seznam.cz
No asi říká, že každá mince má dvě strany,

zatímco já říkám, že
faktem je, že každá mince má tři strany,
ale ta třetí prostě málokdy padne,
jelikož leží již mimo rozumové a pocitové kategorie dobro a zlo...
Autor: JH (neregistrovaný) Čas: 2021-02-11 15:11:53 Titulek: Re: Genderová vyváženost [↑]
Půl pinty sraček tobě do chřtánu ty prase Vostálovské!
Autor: Karel K Čas: 2021-02-11 15:49:28 Titulek: Re: Genderová vyváženost [↑]
Web: http://www.karelkuzel.cz Mail: kuzelgm v doméně gmail.com
"Možno to bude tým..."
Já patřím ke kacířům, kteří se přiklánějí k úplné svobodě slova, bez jakéhokoli tabuizování. Nezakazoval bych ani šíření Mein Kampfu, ani šílené bláboly nacistů a antisemitů či antisionistů.
Lidi by si to přežvýkali a svět by se rozhodně nezbořil.
Autor: norbertsnv Čas: 2021-02-11 15:54:03 Titulek: Re: Genderová vyváženost [↑]
Web: neuveden Mail: schován
To si mysleli aj v predvojnovom Nemecku. Ale je pravda že svet sa nezboril, "iba" bola 2. svetová vojna.
Autor: Vostál Petr Čas: 2021-02-11 17:08:52 Titulek: Re: Genderová vyváženost [↑]
Web: neuveden Mail: VostalPetr v doméně seznam.cz
Co by nebyla,
vždyt Hitler vytáhnul němce z těch sraček do kterých je uvrhly vítězné mocnosti, překonal krizi, spojil je s rakušáky, připojil německé sudety a myslím že připojil i okupované porúří (fakt ted přesně nevím)
A pak vyrazil na východ...
Autor: norbertsnv Čas: 2021-02-11 18:16:24 Titulek: Re: Genderová vyváženost [↑]
Web: neuveden Mail: schován
Vyrazil na východ a tam dostal na prdel.
Autor: Vostál Petr Čas: 2021-02-11 19:29:37 Titulek: Re: Genderová vyváženost [↑]
Web: neuveden Mail: VostalPetr v doméně seznam.cz
No jo, němci jsou prostě smolaři,
ze první války jim chybělo do Paříže asi 70Km,
a ve Stalingradu jim chybělo asi jen 300m aby dobyli přístav a tím celé město a Moskvu měli co by kamenem dohodil...
Autor: Karel K Čas: 2021-02-11 22:22:49 Titulek: Re: Genderová vyváženost [↑]
Web: http://www.karelkuzel.cz Mail: kuzelgm v doméně gmail.com
"To si mysleli aj v predvojnovom Nemecku."
Jistě, nebyl historický příklad, jak může demokracie prohrát ve střetu s populistou, který využije frustrace národa.
Dnes nehrozí nebezpečí ze strany nacionálního socialismu, ale číhá úplně jinde.
Klasicky se připravujeme na boj se starými hrozbami, které už dávno ztratily smysl.
Autor: norbertsnv Čas: 2021-02-11 22:45:57 Titulek: Re: Genderová vyváženost [↑]
Web: neuveden Mail: schován
Tým by som si nebol tak celkom istý. My máme v parlamente Kotlebu, vy Okamuru, Nemci AfD, Frantíci Le Penovú. Ale je pravda že k volebnému víťazstvu majú zatiaľ všetci menovaní ďaleko.
Autor: Vostál Petr Čas: 2021-02-11 17:01:40 Titulek: Re: Genderová vyváženost [↑]
Web: neuveden Mail: VostalPetr v doméně seznam.cz
Tak to jste ale asi špatnej anarchokapitalista,
pokud se nemýlím, tak majitel webu má právo rozhodovat a stanovovat podmínky, tedy váš názor je asi spíše anarchistický než anarchokapitalistický...

Mein Kampf je tady i s docela pěkným úvodem
https://sites.google.com/site/novamisantropovacitarna/hitler-mein-kampf
Autor: Karel K Čas: 2021-02-11 22:29:00 Titulek: Re: Genderová vyváženost [↑]
Web: http://www.karelkuzel.cz Mail: kuzelgm v doméně gmail.com
"Tak to jste ale asi špatnej anarchokapitalista..."
Opakuji znovu a znovu (třeba Vám to snad konečně dojde), že jsem v ankapu naprostý začátečník. Snažím se pochopit základní myšlenky a diskusemi s odpůrci si vyjasňuji stanoviska.
Souhlasím s názorem, že provozovatel sociální sítě má právo určovat pravidla "provozu". Není mi jasné, zda jsem s tím v konfliktu s myšlenkami ankapu. Vaše vysvětlení uvítám.
Autor: Vostál Petr Čas: 2021-02-11 23:04:52 Titulek: Re: Genderová vyváženost [↑]
Web: neuveden Mail: VostalPetr v doméně seznam.cz
Souhlasím s názorem, že provozovatel sociální sítě má právo určovat pravidla "provozu". Není mi jasné, zda jsem s tím v konfliktu s myšlenkami ankapu. Vaše vysvětlení uvítám.
........................................................

Takže jste ancapák kterej souhlasí s cenzurou, ale na druhou stranu by jste byl radši aby se necenzurovalo, tak to pak aby jste to šel těm majiteům třeba vysvětlit, což bude asi hovno platný nebot mají právo vás s tím poslat do prdele nebot vy nemáte právo jim do toho co kecat...

No to dopadnete dost podobně, jako kdyby jste si šel ztěžovat na Obecní úřad, i když tam vás asi budou muset alespon vyslechnout a až pak vás pošlou do prdele...
Autor: Vostál Petr Čas: 2021-02-11 23:21:23 Titulek: Re: Genderová vyváženost [↑]
Web: neuveden Mail: VostalPetr v doméně seznam.cz
Vono vysvětlovat kapitalistovi, že by se neměl řídit vůlí většiny je asi tak úspěšný, jako vysvětlovat vládnoucímu politikovi, že by se měl řídit názory opozice...
Autor: Karel K Čas: 2021-02-11 23:43:56 Titulek: Re: Genderová vyváženost [↑]
Web: http://www.karelkuzel.cz Mail: kuzelgm v doméně gmail.com
"Takže jste ancapák kterej souhlasí s cenzurou"
Prosím, vysvětlete mi, jak v ankapu funguje cenzura. Ve své nevědomosti se domnívám, že tam nemá vůbec žádný význam. Něco jiného jsou pravidla služby, která jsou stanovena poskytovatelem a smluvně přijata uživatelem služby.
Autor: Karel K Čas: 2021-02-12 08:15:27 Titulek: Re: Genderová vyváženost [↑]
Web: http://www.karelkuzel.cz Mail: kuzelgm v doméně gmail.com
"Mein Kampf je tady i s docela pěkným úvodem"
Úvod je "poněkud" zaujatý, Mein Kampf není celý, jen vybrané výpisky.
Celkově ten odkaz stojí za velké H.
Autor: Vostál Petr Čas: 2021-02-12 09:47:10 Titulek: Re: Genderová vyváženost [↑]
Web: neuveden Mail: VostalPetr v doméně seznam.cz
To nevím,
já to zas až tak pečlivě nestudoval,
rozhodně si ale můžete povšimnout faktu a to zcela zjevného,
že se netočí až tak dokumenty vo Stalinovi ale o Hitlerovi,
Hitlerova osobnost je pro lidi mnohem více fascinující než ten Stalin, Stalin je jen rudý despotický car, ale Hitler to je jiný kafe...
A Winston Churchill pak už nezajímá vůbec nikoho, vždyt si jej ani sami angličané po ukončení války ani nezvolili dále za ministerského předsedu...
Autor: Karel K Čas: 2021-02-12 10:17:52 Titulek: Re: Genderová vyváženost [↑]
Web: http://www.karelkuzel.cz Mail: kuzelgm v doméně gmail.com
"Rozhodně si ale můžete povšimnout faktu a to zcela zjevného,že se netočí až tak dokumenty vo Stalinovi ale o Hitlerovi,..."
Toho si jistě povšiml každý blbec.
Zajímavější je důvod.
V případě Hitlera je obzvlášť děsivé to, jak se mu podařilo zfanatizovat tak nesmírně vzdělaný a kulturní národ, že se dopustil nejstrašnějších zločinů proti lidstvu.
Stalin dokázal vnutit odpornou ideologii národu, který jí dlouho vzdoroval, až nakonec podlehl. To ale dokázali i jiní dobyvatelé, to není až tak jedinečné.
Autor: Vostál Petr Čas: 2021-02-12 13:05:59 Titulek: Re: Genderová vyváženost [↑]
Web: neuveden Mail: VostalPetr v doméně seznam.cz
Zajímavější je důvod.
.....................
Já jsem tedy nedokoukal Hvězdný války do konce ale četli jsem,
že v posledníme díle snad nějako zjistí, že ta temná síla a ta světlá síla jsou jen dvě strany jedný mince,
a dokud člověk netransformuje jak tu světlou a temnou stranu síly (Vůle) je vždy zákonitě archetypálně přitahován tou temnou stranou...
Proto vždy naše představa dobra vyprodukuje i zlo,
nejlépe je to vidět na tom grafickém znázornění Taa..

Nietzscheho nadčlověk s onou vůlí k moci je typ přírodního člověka, který by to měl dokázat a stát se tak nadčlověkem,
ovšem ne v tom smyslu že se nechá pohltit tou temnou sílou, jak se to povedlo Hitlerovi...
V hinduismu je ona temná síla personifikována v bohyni Kálí,
Schopenhauer to ale nahlížel negativně jako slepou Vůli...
logo Urza.cz
kapky