Reklamace – Stoky Svobodného přístavu (Urza.cz); (S)toky myšlenek Svobodného přístavu (Urza.cz)

hamburger menu
Autor: Tom Iss
Čas: 2022-02-16 00:00:02

Reklamace

Když si koupím jakékoliv zboží nebo zaplatím za jakoukoliv službu, činím tak dobrovolně. Když je to zboží vadné nebo služba nebyla provedena tak, jak bylo dohodnuto, mám právo ji reklamovat. A nejen to, v Česku máme i zákon o tom, že zboží mohu vrátit do čtrnácti dnů a budou mi navráceny peníze, a to i v případě, že je naprosto v pořádku.

Pojďme to srovnat se státními službami. Zaplaceny dobrovolně rozhodně nejsou. Navíc na ně padnou ⅔ přijmů, jsou tak vlastně nejdražší věcí kterou si lidé „kupují“. Co když jsou tyto služby provedeny špatně, co když s nimi nejsem spokojen? Mohu je reklamovat? Mohu je vrátit a získat své peníze zpět? Ne. Mohu si sice někde stěžovat, mohu složitě podávat žaloby. Ale arbitrem je v tomto případě stát sám, tudíž je šance na úspěch velmi malá. Mohu sice volit politiky, kteří mi mohou lecos naslibovat, ale když se tím, co slíbili, nebudou řídit, tak je taky nemůžu nikde reklamovat. Nikdo by asi nesouhlasil, kdyby se u obchodníků zrušila možnost reklamace. Proč ale většině lidí nepřijde divné, že u státu, který jim bere většinu příjmů, možnost reklamace nemají?
Přečtení: 4751

Některé uživateli nechtěné či neschválené komentáře mohou být skryty; zobrazit je můžete po přihlášení.
logo Urza.cz
kapky