Autor: Thevar
Čas: 2024-06-12 00:00:02
Školní matematika a odpor v dospělosti
Už ani nespočítám, kolikrát jsem od učitelů matematiky slyšel, že matematika musí být ve škole povinná, protože rozvíjí logické myšlení. Nebudu lhát a přiznám, že před lety jsem s tímto názorem souhlasil. Stále souhlasím s tím, že matematika může rozvíjet logické myšlení, ale… mnohaletá praxe mne naučila, že pokud se spojí s povinností, tak děti převážně získají spíše odpor k matematice a apriori se v dospělosti vyhýbají čemukoliv, co se jí jen vzdáleně podobá (pochopitelně existují výjimky). Navíc, pokud by toto byla pravda, tak po těch stovkách a stovkách hodin matematiky bychom měli být téměř všichni naprosto špičkoví v používání logického myšlení. Krom toho se logické myšlení nemusí rozvíjet jen klasickou matematikou, kterou známe ze školy, ale i mnoha jinými způsoby, ať už to jsou deskovky, počítačové hry, debaty, čtení, řešení problémů a podobně. Problém nastává, když to dětem nařídíme jako povinné, jelikož pak lze pozorovat, jak děti k dané věci získávají spíše negativní postoj, který si, bohužel, navíc odnášejí i do dospělosti, než že by pěstovaly lásku k danému předmětu a rozvíjely své schopnosti.
Přečtení: 2617
Komentáře
Komentář 105207
Komentář 105212
Komentář 105223
Komentář 105240
Komentář 105254
2. tak si tu výrokovou logiku procvičíme. pokud A implikuje B, tak to ale NEznamena ze B take implikuje A. výrokobá logika je poddoborem logiky.
3. napsal, ze povinná matematika vytváří odpor. ale z toho automatický nevyplývá, že nepovinná vytváří lásku a větší kvalitu (což píšete vy, a proto vás opravuji). vsak on kritizuje to, co rikaji o matematice ucitele. asi v tom nevidim zadny problem...
4.vždyt on ani neříká, že to nemá smysl učit... jen ze mu nepřijde efektivní to ucit povinne. a číst to samozřejmě nemusíte.
Komentář 105258
Komentář 105303
Nastavení zobrazení uživateli nechtěných a neschválených komentářů
Některé uživateli nechtěné či neschválené komentáře mohou být skryty; zobrazit je můžete po přihlášení.