Autor: FrantzVonLibrntaun
Čas: 2018-12-06 00:00:02
Stát proti chudým XXVII: Kontrolní hlášení
Pořádek musí být a kdo má vše v pořádku, nemá se čeho bát. Díky kontrolnímu hlášení má stát větší přehled. Pro někoho to může znít dobře, ale realita je často úplně jiná a doplácí na to právě chudí nebo malí podnikatelé.
Kontrolní hlášení je především byrokratická zátěž, na kterou je potřeba vynakládat zdroje navíc. Podnikatele to stojí peníze nebo čas a komplikuje to podnikání. To má dopady hlavně pro malé podnikatele a živnostníky, pro které je taková zátěž relativně větší než pro firmu, která má na vyřešení regulace celé právní oddělení. Další negativní faktor je zvýšení náročnosti vstupu do odvětví nebo dosažení určité velikosti podniku od které vzniká povinnost podávat kontrolní hlášení. Pro spotřebitele to má také negativní dopady, protože díky nižší konkurenci a vyšším nákladům dostanou horší nebo dražší plnění, to opět dopadá nejvíce na nejchudší spotřebitele, kteří mají velmi často omezené možnosti si vybírat nebo financovat spotřebu.
Řešení je zrušit regulaci, která je tu teprve krátce a šlo bez ní bez problému existovat i předtím. Podnikatelům se uleví a sníží se náklady na podnikání. Na druhé straně se ušetří i za odstranění potřeby zpracovávat a kontrolovat data z kontrolních hlášení na straně státu.
Kontrolní hlášení je především byrokratická zátěž, na kterou je potřeba vynakládat zdroje navíc. Podnikatele to stojí peníze nebo čas a komplikuje to podnikání. To má dopady hlavně pro malé podnikatele a živnostníky, pro které je taková zátěž relativně větší než pro firmu, která má na vyřešení regulace celé právní oddělení. Další negativní faktor je zvýšení náročnosti vstupu do odvětví nebo dosažení určité velikosti podniku od které vzniká povinnost podávat kontrolní hlášení. Pro spotřebitele to má také negativní dopady, protože díky nižší konkurenci a vyšším nákladům dostanou horší nebo dražší plnění, to opět dopadá nejvíce na nejchudší spotřebitele, kteří mají velmi často omezené možnosti si vybírat nebo financovat spotřebu.
Řešení je zrušit regulaci, která je tu teprve krátce a šlo bez ní bez problému existovat i předtím. Podnikatelům se uleví a sníží se náklady na podnikání. Na druhé straně se ušetří i za odstranění potřeby zpracovávat a kontrolovat data z kontrolních hlášení na straně státu.
Přečtení: 5463
Komentáře
Komentář 30377
KH není závislé na velikosti podniku. KH v podstatě není žádná regulace a ani další přehnaná byrokratická zátěž.
Je to pouze součást DPH. A pokud přijmeme, že je přiznání k DPH v pořádku pak z hlediska nárustu byrokracie není KH až takový problém, protože zpravidla to znamená jenom jedno kliknutí v účetním programu.
Problém je, že stát dostává interní firemní informace, po kterých mu vůbec nic není. Vzhledem k tomu, že stát není schopen takové informace nijak ochránit před zneužitím, je to o to horší. A vzhledem k tomu, že Finanční Správu v podstatě ovládli mafiáni, je to průser jako hrom. S tím samozřejmě souvisí i EET. KH poskytovalo informace jenom z části trhu. Aby takové informace byly obchodně(z hlediska výběru daní velkej význam nemají) co možná nejvyužitelnější, chyběly info od neplátců. A proto bylo potřeba tak nutně zavést EET.
Čili tady vůbec nejde o problém státu a jeho narůstající byrokracie, ale tady už jde vyloženě o jasné zneužití státu k obchodním účelům, lidmi, kteří důležité posty ovládli.
Komentář 30392
Komentář 30395
Komentář 30416
EET: Krome uvedeneho plati, ze je to pro stat ztratova zalezitost (seda ekonomika je mala, kauzalni zvyseni vyberu DPH nevyznamne, prime i neprime naklady znacne). Hodnota zoskanych dat je ale obrovska.