Autor: Ad. Albert
Čas: 2024-01-02 00:00:02
Vlastní přesvědčení
Jaké to asi je žít s vědomím, že vám doktor „zakázal“ nejíst čokoládu? Asi to znamená, že vám neudělá dobře. Ale co si z toho nařízení člověk odnese? Je to další omezení, jež mu visí na krku. Měl by je dodržovat, ale má na práci spoustu jiných věcí. Jako když vám zubní hygienik řekne, že si máte čistit zuby pečlivěji – kolik pacientů tak činí? Rozhodnutí provedená z vlastní iniciativy fungují lépe. Je rozdíl, když je vám „nařízeno“, abyste nejedli čokoládu, a když se pro to rozhodnete sami. Je to rozdíl v přístupu k věci, kdy je nařízena externě a kdy vychází z vnitra. Málokdy jsou vnější doporučení efektivnější než interní přesvědčení či minulá zkušenost. I proto se děti ve svobodných školách učí efektivněji než v nesvobodných.
Přečtení: 2238
Komentáře
Komentář 99983
***
Nejdůležitější je tedy naučit děti chápat smysl vzdělávání – a co je snad ještě více důležité, chápat smysl morálního jednání. Protože pokud dětem tyto základní informace pravidelně neposkytujeme, tak je defacto duševně mrzačíme. Pak z nich vyrostou slabé, egoistické chudinky bez hrdosti... (je tam rovněž souvztažnost)
Společnost "vnitřně svobodných lidí" totiž souvisí svobodným společenstvím – a naopak, "duševní mrzáci" generují totalitu, která nakonec sama sebe požere... :)
Komentář 100026
Komentář 100030
***
„Myšlenka, že svět má pouze fyzický, nikoli morální význam, je nejzoufalejší omyl vyvěrající z největší perverzity ducha.“
(Arthur Schopenhauer)
Komentář 99984
:-)
Komentář 99989