Diskuse – Stoky Svobodného přístavu (Urza.cz); (S)toky myšlenek Svobodného přístavu (Urza.cz)

hamburger menu

Komentáře uživatele Hrosik1 (strana 17)

Nezobrazí-li se komentář po prokliku do odpovídající diskuse, znamená to, že se jedná o reakci ve vlákně, které se uživatelé rozhodli skrýt (tyto může každý zobrazit po přihlášení).

Web: neuveden Mail: schován
nic no, jen mi přijde že jste trochu omezenec. ale to je samozřejmě vaše věc a také jen muj subjektivní názor :)
Web: neuveden Mail: schován
no tak samozřejmě že je to urazka, ikdyz je to subjektivni. nebo jak jako definujete urazku? :)
Web: neuveden Mail: schován
jo to ja souhlasim. (respektive určuje ji majitel pozemku nebo platformy)

ja reagoval na norbertka, ale asi jsem to nějak špatně naklik :)
Web: neuveden Mail: schován
asi spíš ne, ale díky. vážím si i této odpovědi
Web: neuveden Mail: schován
... a tak vznikl chocapic

(myšleno: a tak vznikly staty)
Web: neuveden Mail: schován
mmmmmm to me moc mrzi :(

rozhodne jsme spolu s rodici ve vsem nesohlasili, a to je tak doted. urcity nerespekt z jejich strany tedy pocituji, ale fakt nemam pocit, ze bych byl do neceho tlacen. spis minimalne a to az v puberte, kdy rodice meli pocit, ze bych mel byt vic pod kontorlou, ale stejne to melo spis opacny efekt :D ono se to pak prave cykli, protoze dite rebeluje predevsim, kdyz ma proti čemu. a ja vzdycky rikam, ze puberta neni problem v diteti, ale v rodici, ktery si nechce pripustit ze se dite osamostatnuje.

pravidla ucitelu mi samozrejme take mnoha nevyhovovala, ale jelikoz jsem na skolu obecne chodil dobrovolne a nevidel jsem jinou alternativu, tak jsem se s im nejak naucil zit.

jen myslim, ze neni ulne odbre se rodicum mstit, ono tim stejne ublizujete hlavne sam sobe. jim to po tolika letech ani nedojde, za co se mstite. ale povinnosti k nim zadne nemate, to je jasne. a taky pozor, aby se vas spatny vztah nepropsal do vasich deti/jejich vnooucat...

zaroven ale nejaky adultismus v sobe asi citim, ale spis je to potreba nebohe dite ochranovat a ucit jej. mám to tak, že pokud ho nevychovám já, tak ho vychová někdo jiný :) ikdyz si samozrejme uvedomuji, ze na nej mají vliv nejruznejsi podnety, ale myslím, ze lze smerovat i bez násilí. spis premyslim, jeslti bych se k detieti choval nejak jinak, s mensim respektem nez k partnerce. to asi ne. na oba bych zrejme zarval, pokud by porusili dohodu. o obou bych mel potrebju rozhodnovat, kdybych mel pocit ze nejsou uplne pri plnem vedomi... ale ze bych je chtel nejak trestat, to zase ne...
Web: neuveden Mail: schován
vy jste rekl ze nadrazenost dospelych nad detmi je prirozena. takze se ptam na prirozenost... na prirozenost nadrazenosti :)

ne neni, ale maji kvuli tomu byt nadrazeni?

nie je a tomu se rika adultismus. problem solved :)
Web: neuveden Mail: schován
asi jak kdo a jak co. spousta volnotrznich certifikatu existuje i dnes. samozrejme se daji poslat i nejake vzorky postou, slo mi spise o to distancni vyrizovani.
Web: neuveden Mail: schován
nojo, pak ale neni nutny vyjmenovavat, že by nap znamenal detsky bordely a tady ty vsechny provokativni veci, kdyz nam takhle infrormace stejne k nicemu neni... jako jo, zajimava filosofie k zamysleni, ale spis to sebe samo vyvraci.

přesne tak, kdo tedy soudci bude dávat legitimitu? vetsina, nebo ten kdo bude mít víc penez, nebo vetší sílu? a jak se to tedy pak liší od statu? jenom velikostí?
ideální vesmír je, aby vsechny následky za porušení dohody byli rovnou napsné ve smlouvách, ale vzdycky nakonec budete potrebovat to násilí, pokud se clovek nebude chtít podřídit tomu, k cemu se dobrovolne zavázal. (predevsim v trestním pravu) jasne, bude to násilí obranné, ale opět, kde je ta míra? me jde asi o nejaké to přirozené právo, které podle me perfektne funguje v prostředí trhu, ale právě az do doby, nez tam vejde to násilí utocne. (kradeze, podvody atd)

jako moc velké porušování napu je jeste v souladu s napem?

"protože nedává odpověď na určení přiměřeného trestu či jiného řešení situace. " ano, to je presne moje pointa.

proč by se k napu blížil a jak moc, a jak dlouho by to vydrželo, to právě nevím... a proč se k tomu tedy v minulosti společnost nedopracovala?

máte na toto aspon nejakou domělou odpoved? :.)
2. jak morálně posoudím, jestli bylo rozhodnutí soudce legitimní? trest přiměřený? nebo v tomto případě morálku neřešíme? a proč ji teda řešíme v jiných případech?
3. dnes mě napadlo při návštěvě nemocnice i jak by se posuzovala pouhá náhrada škody na zdraví, když výlohy na léčbu by v každé nemocnici mohli být úplně jiné....
Web: neuveden Mail: schován
mám potřebu se zastávat lidí, kteří jsou bezdůvodně uráženi...

zvlášť když je to pouze kvuli vzhledu. přide mi to dost necivilizovane. zvlast kdyz tady mame mnoho jinych, ktery by se dali urazet kvuli nazorum :)
Web: neuveden Mail: schován
vybirate knihu podle obalu.... (o obsahu se nebavíme, kdyz jste to neslysel)

neublíží to, pokud si to nepřečte...

já si taky myslím, že je to vaše právo. ale zároveň mi to přijde dost debilní. stejne jako si myslim, ze ma kazdy pravo rikat "židi do plynu". jako libertarian byste ten rozdil mel snadno chapat. neprijdemi uplne kosher nekoho urazek kvuli vzhledu nebo tomu, co dela v soukromi, a je celkme jedno jeslti tu urazku slysi nebo ne. byla jasne mirena... proc mate potrebu nam sdelovat vase emoce? a proc takove emoce vubec mate?

opravdu jste pouzil v argumentaci slovo normlani?? :) (koho mi to jen priopomina)

jasne, takze kdyby urza tocil video s dacii tak budete taky tak zhnusen ze si ho nepustite?
Autor: Hrosik1 Čas: 2024-10-09 07:03:04
Web: neuveden Mail: schován
nacisti si to jiste sami o sobe mysleli.

hranici svobody slova a projevu tedy určujete Vy, nebo?
Autor: Hrosik1 Čas: 2024-10-08 16:51:55
Web: neuveden Mail: schován
přemyšlím, jeslti jsem byl jako dítě vlastně do něčeho nucen... napadá mě uplné minimum případu a nejhorší trest, který me v životě potkal bylo zabavení mobilního telefonu na pár dní ale spíše jen hodin, ale jelikož jsme ho uplne nevnimal jako své osobní vlastnictví, tak to ani nebylo porušení mých práv.

nějak jsem zrejme vzdy tusil, ze existuje neco jako povinná skolní docházka, ale necítil jsem se nejak nucen. prislo mi prost,e ze se to tak delá, delají to ostatní, tak proc bych to zrovna já delat nemel. pravdou je, že jsem chodil na soukromou základní školu, kterou si tedy téměř nepamatuji, ale obrobnou Ježku. nevidel jsem nějak důvod, do ní každé ráno nejít... (ale je fakt ze jeste nebyly playstationy, takze bych se doma stejne nudil)

8mi leté státní gymnazium uz jsem si vybral sám, rodice me v tom nijak ani nepodporovali a velice rychle jsem si uvedomil (nebo mi to bylo receno), ze chci-li nejaký rozuný příjem, tak je dobré jí na vš a proto je dobré mít maturitu. nikdo se se mnou neučil ani mi nenadaval za znamky a cela zodpovednost byla na me. (taky proto ze rodice meli v temze veku horis znamky nez ja a ja to vedel :) ) )za to svym rodicum moc dekuji.

jiste mi vadil pristup nekterych ucitelu a to i na vš, ale tam už to bylo mimo povinnost, takže jsem to opět akceptoval dobrovolne.

premyslim tedy, jestli se na me jako na diteti vlastne nekdo dopusit nejakeho adultismu. ja jsem asi nespokojenost rodicu nebo babicek vnimal spis jako neco, co je jim neprijemne, abych nedelal a ne jako zakaz/příkaz.

a kdyz uz jsem nejaký fakt zákaz mel, tak jsem ho stejne porušil :D vzdycky jsem si nasel nejakou cesicku nebo vymluvu. a verim, ze kdyby mi rodice lepe vysveltili sve obavy, tak by k tomu zakazu ani nemuselo dojit, a ja bych vyhovej jejich prani.

to jen takova ma zkusenost, jak se da vychovavat svobodne dite v nesvobodnem svete :)
Web: neuveden Mail: schován
přirozenou nadřazenost určujete na základě statistiky?

takže běloši vymysleli více vynálezů než černoši, ergo....
muži jsou obvykle silnější než ženy, ...

malé dite se samo neuzitví, proto má být dospelý nadrazený nad dítetem, a toto je adultismus. já neříkám, že je to špatně. ale adultismus to je.

ta "nálepka" je jen kratsí slovo pro "nadrazenost dospelých nad detmi". ale jestli to pro vas bude pohodlnejsí, můžeme používat tu delsí verzi.
Autor: Hrosik1 Čas: 2024-10-08 16:33:58
Web: neuveden Mail: schován
několik komentářů...

1/ sám jste několikrát řekl, že děti většinou něco. (mají méně zkušeností atd) potom ale adultismus není předsudek, ale diskriminace na základě zkušenosti a statistických rozdílů
2/ co se týče zákazu alkoholu a sexu pro děti, ono to není tak, že dětem je zakázáno pít alkohol a mít sex a budou za to potrestány... ono je zakázáno dětem podávat alkohol a mít s nimi sex, trest se netýká dítěte, ale právě dospělého. tím pádem k diskriminaci dítěte zde nedochází. pokud dítě souhlasilo, nikoho nenahlásí a nikdo tedy nebude potrestán. jsou ale případy, a je jich hodně, kdy si nejsme jisti, jestli dítě bylo schopno dát souhlas, proto myslím, že něž aby nebyla hranice žádná, bude lepší když bude aspoň nějaká s tím, že dotyčný zkrátka riskuje pokud ji i se souhlasem dítěte porušuje... to by se mimochodem mohlo stát i ve volnotržním soudnictví, že by se stanovil nějaký arbitrární věk pro dobrovolný sex
3/ děti samozřejmě nemají tak vyvinutý mozek, a ano samozřejmě že i lidé s velmi malým intelektem by měli mít nějak omezená práva, v podstatě pro jejich ochranu. (už jenom proto, ze na jejich souhlas/slib se nedá spolehnout, věrím, že i v ankapu by bylo něco jako "svéprávnost")
4/ žeby lidé nesouhlasili s tím, že volební právo má být podle iq? no to si tedy myslím, že s tím by naprostá většina lidí souhlasila. jen ví, že je to momentálně neprosaditelné
5/ nejsem si jist, ale mylsím, že zrovna v této přednášce jste nezmínil povinnou školní docházku, což mi přijde zrovna tedy největší problém adultismu (ve spojení s etatismem) vím, že to zmiňujete stále jinde, ale hodilo by se to víc rozebrat právě zde
6/ muzi za volantem statisticky vice riskují a souteží, takze bez ohledu na prostorovou predstavivost (kteoru podle me zas tak moc nepotrebujete, kdyz jedete dopredu :D ) jsou horší řidiči (z pohledu bezbečnosti)
7/ prijde mi, ze nekolikrat jste rekl (ne v teto prednasce), ze rodice maji povinnost se starat o dite a jinde jste zase řekl ze ne. tak jak to tedy je? :)
8/ jak definujete dítě a dospělého a jake jsou mezi nimi ty zasadni rozdily? pokud tam rozdíl není, tak ty slova vůbec nepoužívejte. pokud je používáte, tak už se v podstatě dopouštíte toho škatulkování
9/ u sekce "to ses posral" to mám obsolutně konzistetně. ano mymlsím, že volební právo by mělo být podle iq. ano, myslím, že by diabetici neměli pít alkohol (skrz pojistovny) ano, kdo se stará o svého rodiče by měl mít právo vědět jeho zdravotní informace (protože se o něj stratá). nic absurdnáho na tom nevidím. ano , vsichni, kdo mohou být snázeji zneužiti, senilní a mentálně postizení by meli mít v tomto speciáolní ochranu a myslím, že reálně i teď mají (ta zmíněná prostitutka si podle me zajistí milion papíru, aby měla důkaz o souhlasu a v případě prostitua a mentálně postizené zeny si myslim ze by to mohl byt mega problem!!!). takze vsechny tyto argumenty mi prijdou hodne slabé, zadný rozpor tam není.
a nebo jsem divnej, ale právě emočně to na mě působí uplne stejne :)
Web: neuveden Mail: schován
ja ho nemam zas tak nastudovaneho... :)) ale minimalne jsem si na nej u toho vzpomněl a evidentně jsem nebyl sam :D
Web: neuveden Mail: schován
presne, ja jsem si rikal, ze to musi byt norbertik :D
Autor: Hrosik1 Čas: 2024-10-08 15:28:22
Web: neuveden Mail: schován
pokud budete chtit nejaky certifikat od volnotrzni agentury na vas volnotrzni dort, tak si to budete chtit vyrizovat spise online nebo fyzicky na pobočce? ;)
Web: neuveden Mail: schován
na základě čeho určujete co je přirozené?

no já si tedy myslím, že ta nadřazenost práve vede té diskriminaci. nebo mi uvedte příklad, kdy ne?

adulstismus je nadrazenost dospelych nad detmi.

takze pokud argumentujete proti adulstismu, tak argumentujete proti nadrazenosti dospelych nad detmi.
Web: neuveden Mail: schován
no... soudce je privilegovany, kdyz rozhoduje. a kdyz muze rozhodnout i v rozporu s napem.
nebo muze kazdy jednat v rozporu s napem, kdyz mu v tom ostatni nezabrani? potom se vracim zpet k otazce, co je to teda ta volnotržní společnost, když ta "volnost" není podmínkou.

1. takze soudci maji privilegia... obratit proti me se muze naprosto cokoliv, vyhrává silnější...
2. jak morálně posoudím, jestli bylo rozhodnutí soudce legitimní? trest přiměřený? nebo v tomto případě morálku neřešíme? a proč ji teda řešíme v jiných případech?
3. dnes mě napadlo při návštěvě nemocnice i jak by se posuzovala pouhá náhrada škody na zdraví, když výlohy na léčbu by v každé nemocnici mohli být úplně jiné....

P.S. klidně vytrhávejte, bylo tam toho hodně :)
Web: neuveden Mail: schován
prave ze ne. vy si nevybirate podle obsahu, vy si vybirate podle vzhledu, coz je uplne mega trapne a ve vysledku to strasne omezuje právě vás. Teri je to samozřejmě u prdele... každopádně je to projev netolerance (na ktery samozrejme mate pravo, jen mi to prijde fakt ubohe)

nechcete nikomu škodit ani slovy? :) nebo to nepovažujete za škození...

kdyby nekdo řekl, že nechce poslouchat treba bílé muže nad 50let, tak by vám to přišlo normální a v souladu s respektem k nim?

ignorovat, ale za každou cenu se k nim vyjadřovat... :)

nidky se vám nestalo, že vám neco vadilo, a pak jste si na to zvykl a pak jste zjisti, že vám to už nevadí nebo je vám to dokonce sympatické? mě se to děje s lidmi celkem běžně... nebo s jídlem, alkoholem atd.. :))

já ani ted nemám uplne v plánu vás presvedcit, ale spíse me fascinuje, kde se ve svobodomyslném cloveku berou negativní emoce ze svobodného rozhodnu jiného. ktere vás nijak neomezuje... dokátete to nejak popsat? proste strach s cizího?
Web: neuveden Mail: schován
"X se mi nelibi, ale zvykl jsem si a chapu, ze je to image." samozrejme, ze je to vase svobodne rozhodnui, ale proč to nemuzete aplikovat i na Teri?

je to predevsim clovek a to velice inteligentni. musim rict, ze je to obrozvsky osvezující host narozdil od vsemoznejsch Kinkorů a marxistů, kterým se sice lépe směje, ale už mě moc nebaví...

proc je pro vas jeho/její transexualita tak emocionalne dulezita, ze prave kuvli tomuto ji/ho nechcete/nemuzete poslouchat?
Web: neuveden Mail: schován
diky. ale odpovedi se mi zrejme nedostane :)
Web: neuveden Mail: schován
ok, diky.

ja to sem pisu, kdyby se chtel treba vyjadrit i nekdo jiny :)
Web: neuveden Mail: schován
urzovy dredy ještě přižijete, ale tohle už je trochu moc, že? :)
Web: neuveden Mail: schován
toto me fakt mrzí slyšet zrovna od ankapa takovou netoleranci. já vím že to není v rozporu s napem ale je to v rozporu se základním respektem k lidem a jejich rozhodnutí. Teri je strašně chytrá a rozhovory s ní i celý její podcast fakt stojí za to.

myslím, že stejně tak, jako dokážete napsat komentář s mračounkem, dokážete si i zvyknout na něco, že lidé dělají něco, co vy byste sám neudělal. myslím, že byste byl fakt štastnější.

a vlastne je tohle presne duvod proc se lidi raci kloni k levicastvi a pravičaky považuji za netolerantni sobce. ale je to samozřejmě vaše věc
Web: neuveden Mail: schován
zkratim vam trapeni, podle norbertika je objektivni proste to, co rika on. prestoze pro nas ostatni je to subjektivni .)
Autor: Hrosik1 Čas: 2024-10-07 08:30:41
Web: neuveden Mail: schován
super! sice jsem se nedozvedel nic novyho, ale i tak bylo prijemne to poslouchat :.)
Web: neuveden Mail: schován
a sylsel jste tu prednasku?

prominte, ale vas argument je ve stylu "nadrazenost bilych nad ciernymi a muzu nad zenami je prirozene a netreba z toho delat strasaka"
Web: neuveden Mail: schován
narážím na to, že tedy minimálně v tomto případě to, co je legitimní určuje soud, a ne nap.

(a pokud to určuje soud, stát nebo jiná centralizovaná moc (i malé centrum je centrum a i decentralizovaná společnost má svá centra), tak to nazývám legální, neboť to není principiální ale určeno arbitrem)
Web: neuveden Mail: schován
"nadradenosť dospelých nad deťmi je do značnej miery prirodzená" = adultismus

a pozor, já si uplne nemyslim, ze je to spatne. jen fakt nerozumim proti cemu se vymezujete. jeslti jen proti tomu, ze se to nejak nazyva, tak to mi prijde dost zbytecne a je to na urovni libi/nelibi
Web: neuveden Mail: schován
ok přednášku si pustím, protože tahle kapitola mi ze všeho nejméně dává smysl, což může být samozřejmě moje chyba. ale kdybyste chtěl reagovat, budu rád :)

prodej chleba za libovolnou částku není násilí ani trest, takže pro toto není potřeba stanovovat pravidla. tam nám stačí volný trh. myslím opravdu, že tam, kde dochází k násilí, byť obrannému pravidla potřebujeme. a jak poznáme, zda jsou ty pravidla správná, morální, v souladu s napem?
Další věc, soud rozhodne o trestu (toto myslím tím slovem "legální" v ankapu), ale také asi rozhodne o tom, kdo ten trest má vykonat. nebo je v pořádku, když tu "pomstu" vykonám sám? a když ji vykonám ještě před proběhnutím soudu? (neptám se ani tak na to, jak by to mohlo být v praxi, ale spíš, proč je to tak správné/morální. Přijde mi totiž, že jestliže je nějaký systém založený na dobrovolné směně, ale potom věci, které nejsou dobrovolné stejně může určit nějaký arbitr, tak potom ten arbitr může z morálního hlediska určit celkem cokoliv a tento systém pak dobrovolný nebude...)

chápu že nap(svoboda, dobrovolnost) implikuje ankap, ale ne naopak. ale jaká je pak tedy definice ankapu, když v něm nap ani svoboda nebude absolutní?

pje to tedy jen takováý přepdoklad, že by právo směřovalo k napu, nebo to máte něčím zdůvodněné? a pokud společnost automaticky směřuje k napu, tak jak je možné, že tedy vůbec vznikly státy? co je ten přepoklad, že by se to v alternativním vesmíru mělo vyvíjet jinak? když násilí bude přítomno vždy...

já osobně samozřejmě souzním s pojetím přirozeného práva, ale nejsem si jist, jestli to tak nemá jenom naše kultura. to zaprvé a zadruhé, spousta lidí, třeba jen podvědomě, ale zastává názor, je právo je jen to, co je možné vymoci násilím, tedy to státní de jure a nikoli přirozené...
logo Urza.cz
kapky