Diskuse – Stoky Svobodného přístavu (Urza.cz); (S)toky myšlenek Svobodného přístavu (Urza.cz)

hamburger menu

Komentáře uživatele Ondrášeček (strana 5)

Nezobrazí-li se komentář po prokliku do odpovídající diskuse, znamená to, že se jedná o reakci ve vlákně, které se uživatelé rozhodli skrýt (tyto může každý zobrazit po přihlášení).

Web: neuveden Mail: schován
Pokud byste tím označil toho specifického člověka, pak ano, jenomže vy jste to generalizoval na celou skupinu.
Web: neuveden Mail: schován
Tak v tomhle si podle mě dost protirečíte... Musíte mít názory přiměřeně podobné bolševikům, protože pokud se od nich příliš distancujete, budete jako oni? :O
To už by dávalo mnohem větší smysl tvrdit, že jde o úplně jiný typ zla plynoucí z protikladné tendence, než kterou mají bolševici.
Web: neuveden Mail: schován
Ale jinak dobře, abych ti nekřivdil, on tam ten svět fakt hrál nějakou roli (z čehož by nutně plynula i ta Afrika), ale zejména ve smyslu maximální možné centralizace. Ovšem místo toho si jednoduše lze doplnit například „celý vyspělý svět“
Web: neuveden Mail: schován
Ta skupina má být právě tak velká, jak si to zvolí, což se liší podle kontextu fungování dané komunity, a to se tady snažím vysvětlit celou dobu. Sám sis odůvodnil, proč je nejaká obecná centralizace píčovina (ať už jde o okres, kraj atd.), takže se v zásadě na tomhle shodneme a můžeme jít třeba v klidu spát.
Web: neuveden Mail: schován
Tady podle mě záleží, jak moc je to společenské uspořádání organizované. Pokud skrze stát, tak bohužel moc ne, a proto ho chci alespoň zmenšovat. Pokud je to pouhý shluk menších částí, pak možná ani není z čeho se vymaňovat a je to podobné, jako když letíš v hejnu, protože všichni letí tím samým směrem, kterým ty.
Web: neuveden Mail: schován
To máš pravdu. Možná to je tím, že nejspíš budeme v lecčem protiklady jako osobnosti, takže používáme i dost jiný jazyk a docházíme k tomu možná jinak.
Web: neuveden Mail: schován
Ten argument jsem vymyslel já. Říkáš, že Rothbard říká podobný, super, ale já z něj nevycházel při jeho formulaci. Kdyby o našich pravidlech rozhodoval Rakušan, byl by to stejně tak průser, protože ta pravidla by opět byla odtržená od reality, akorát že lidi by to dokázali vidět, zatímco u Čechů to přehlížejí. A to jsme zase zpátky u hlavní myšlenky mého příspěvku, které se tvoje vyvrácení příliš netýkalo.
Web: neuveden Mail: schován
1) Já můžu, co chci, protože v první řadě nemám povinnost diskutovat s každým, kdo to chce, hlavně pokud mi přijde mega mimo. Proč si myslíš, že bych měl?

2) Ona je chybná už ta samotná premisa, že by tam mělo jít o snížení životní úrovně. To je totiž jedno, klidně by to mohl být Australan a bylo by to stejně absurdní. A takhle mi to přijde s celou spoustou tvých argumentů.

Jinak, ten zbytek sis asi ani nepřečetl, co? Nebo k tobě nějak nedošel, protože pochybuju, že bys jinak napsal tohle.
Web: neuveden Mail: schován
To ano, ale pokud jsem třeba muž, je to kategorie, ale neznamená to, že se sdružuji s ostatními muži. Já píšu o tom, když společně s ostatními funguji v nějaké alespoň částečně ohraničené organizaci (třeba rodina, spolek, korporace atd.). Pak mezi námi různá pravidla patrně vzniknou, ať už formální, nebo neformální, abychom spolu mohli lépe fungovat. O těch si klidně můžeme rozhodovat autokraticky, demokraticky atd. a je to v pohodě, protože pokud se na těch pravidlech kdokoli neshodne, může přestat být členem, a připraví se o přínosy.
Web: neuveden Mail: schován
Chápu, nicméně pak to na mě působí, že jsme prakticky na stejné lodi, ale lišíme v pár věcech a v tom, jak to popisujeme.
Web: neuveden Mail: schován
Ale jo, nad tímhle argumentem se aspoň dalo zamyslet, trvalo mi v hlavě asi tak 5 sekund, než jsem ho vyvrátil. Jenomže byl irelevantní, protože je pro vyznění textu úplně jedno, jestli to je Afričan, nebo kdokoli jinej. Řekněme, že příště pro šťouraly uvedu nějaký méně sporný příklad.

Asi mě furt nechápeš. Tady uvádím důvody, proč s tebou nechci diskutovat:
(1.) Je to typicky mimo kontext (např. výše), takže vůbec nejdeš proti hlavní myšlence sdělení, navíc to píšeš způsobem, který považuji za velmi arogantní a urážlivý, a tím si já nechci ubližovat.
(2.) Nedokážeš podle mě v diskuzích za žádných okolností přiznat svoji chybu, i když je zjevná.
(3.) Působíš na mě, jako kdybys trpěl nejakými bludy, které asi nejsi schopný vyřešit. Ty se někdy promítají do toho, jak vnímáš, co ostatní lidé chtějí sdělit. Třeba když ti Urza promlouvá do duše a později ti řekne, že tě tu nechce, a ty následně tvrdíš, že chce.

Shrnutí: Pro mě a pro většinu lidí tady jsi nejspíš jako z jiné planety a diskuze s tebou jsou skoro až psychedelický zážitek, akorát že bad trip, protože je u toho urážíš. Je mi líto, ale já nejsem schopný ti dát to, co potřebuješ, protože ten, na koho jsi tak naštvaný za jeho hloupost, pravděpodobně ani nejsem já, ale tvoje fantazie o mně.
Web: neuveden Mail: schován
Jako dobrá snaha, ale o rady od tebe fakt nestojím.
Web: neuveden Mail: schován
Ah shit, here we go again.
Web: neuveden Mail: schován
To je pravda, jenomže čím blíž té nule budeme, tím víc v souladu s anarchokapitalismem budeme existovat, a já budu spokojenější, takže klidně demokraticky uberme vládu, a já s tím budu souznit víc než s tím, co bylo předtím.
Web: neuveden Mail: schován
To máš pravdu, jenomže ty prachy můžu odvádět i dobrovolně. Ale dodám, že tohle bylo záměrné zjednodušení pro p. Fulda na jakýsi minimální stát, který by tohle vymáhal, když už teda má dojem, že beze státu to vůbec nejde. Něčekal jsem, že se mi na to chytneš zrovna ty, no. :)

To je částečně dobrá připomínka, ale částečně mám dojem, že jsi to nepochopil správně. Není to jakákoli sociální kategorie, ale jde zkrátka o skupinu, do které se rozhodnu náležet a která mě tím zavazuje k nějakým pravidlům a ze které můžu odejít. Takže třeba ta rodina, sdružení sousedů, firma, lokální etnická skupina, sdružení zahrádkářů atd. Můžu patřit do více komunit zároveň a ty skupiny se mezi sebou můžou prolínat a zásadně lišit ve svém rozsahu. Ano, mezi Bruselanem a Pepou od vedle není principiální rozdíl, a proto nechci, aby nikdo z nich demokraticky rozhodoval o mém životě.
Web: neuveden Mail: schován
Jo a uvědomte si, že na klasickém politickém kompasu i celé spoustě jiných škál nejspíš budete vy blíž k bolševikům než třeba libertariáni. Tyhle politické klasifikace na základě dojmů jsou extrémně zavádějící.
Web: neuveden Mail: schován
Souhlasím, že je špatná dehumanizace oponentů, akorát že vy sám se toho samého dopouštíte v dalším odstavci, kde je házíte do jednoho pytle na základě svých několika negativních zkušeností.
Web: neuveden Mail: schován
Ok, řekněme, že ta společná pravidla jsou respektovat vlastnictví a tělesnou autonomii ostatních a nevraždit se. Proč bychom měli vnucovat ten zbytek a nenechat to na každém zvlášť? Odhlasovat demokraticky si můžete kdejakou krávovinu, ale to přeci ještě neznamená, že to pravidlo je smysluplné a že bychom ho neměli kritizovat a ideálně zrušit.

Mně ta dichotomie přijde špatně. Já chci pravidla, ale taková, která si moje komunita sama vybere. Kdybychom třeba společně s celým světem hlasovali o pravidlech, taky nám bude připadat absurdní, že nějaký Afričan určuje pravidlo, které budeme mít společně a ním. Teď máme to samé, akorát že s 10 milióny random lidí. V tom opaku je právě ta krása decentralizace. <3
Web: neuveden Mail: schován
P. Fuld říká, že demokracie je lepší než anarchie, protože je vyváženou kombinací vlády a volnosti. A já se ptám, podle čeho pozná, že prostředí, ve kterém není nic nalajnované, je tak špatné oproti demokracii a v čem. Já to v tom třeba moc nevidím. Respektive, pokud opravdu je potřeba „nějaký“ rád, stačilo by třeba 99,9 procent volnosti a 0,1 procent státu?
Web: neuveden Mail: schován
A proč je společná varianta tak důležitá? A jak poznám, kdy je potřeba a kdy ne? Já jsem anarchistou, protože nenacházím uspokojivé odpovědi na tyto otázky.
Web: neuveden Mail: schován
Ano, tohle je skvělý argument, proč je demokracie lepší než diktatura. Ale já se ptám: Proč by si rovnou i každý nemohl sám zkusit tu svoji alternativu?
Web: neuveden Mail: schován
Já s tím souhlasím, ale tohle Richardu Fuldovi asi moc neřekne.
Web: neuveden Mail: schován
Já v tom ten respekt k odlišnostem úplně nevidím, protože kolikrát demokraticky hlasujeme právě o tom jednom správném řešení, jehož alternativy následně nelze zrealizovat.
Web: neuveden Mail: schován
Nevidím nic, co by tomu bránilo, kromě zatvrzelých lidí.
Web: neuveden Mail: schován
To je v tomhle kontextu vcelku jedno, ono by ostatně stačilo, kdyby ta legislativa tohle právo uznávala.
Web: neuveden Mail: schován
Přesně
Web: neuveden Mail: schován
Právo na tělesnou autonomii je základní lidské právo, které zahrnuje právo jednotlivce na kontrolu nad vlastním tělem a zdravím. To zahrnuje právo rozhodovat o svém vlastním těle, zahrnující možnost rozhodovat o lékařských zákrocích, reprodukčních právech, sexuálních rozhodnutích a dalších aspektech týkajících se těla a zdraví. Právo na tělesnou autonomii je často spojováno s principem soukromí a osobní svobody.
Web: neuveden Mail: schován
Tak například představa, že po trans operaci je nutné člověka sterilizovat, je zastaralá. Naše legislativa taky vůbec nebere v potaz existenci intersex lidí. Omezuje naše právo na tělesnou autonomii.
Web: neuveden Mail: schován
Jenže ta je založená na pseudovědě a omezování lidských práv.
Web: neuveden Mail: schován
Ono je něco jiného pohlaví a gender.
Web: neuveden Mail: schován
To mě taky napadlo, nicméně pro běžné účely mi asi přijde dost zbytečné je vnímat jako nenormální, podobně jako queer lidi. Navíc, tu hranici normality a nenormality stejně ve statistice určujete arbitrárně, proto mi spíš dává smysl kritérium nějakého dyskomfortu nebo omezené adaptace. Se zbytkem souhlas.
Web: neuveden Mail: schován
Zjistěte si o tom víc, v našem státě si člověk ani nemůže změnit pohlaví, aniž by ho stát nebuzeroval, jak to má provést. V případě rodičovství je taky dost limitů a buzerací.
logo Urza.cz
kapky