Diskuse – Stoky Svobodného přístavu (Urza.cz); (S)toky myšlenek Svobodného přístavu (Urza.cz)

hamburger menu

Diskuse Stok (strana 221)

Nezobrazí-li se komentář po prokliku do odpovídající diskuse, znamená to, že se jedná o reakci ve vlákně, které se uživatelé rozhodli skrýt (tyto může každý zobrazit po přihlášení).

Autor: PavelX7 Čas: 2024-09-25 20:04:27
Web: neuveden Mail: neuveden
Poslechl jsem si to teprve teď a byly to super dvě hodiny :-) Já během kuponové privatizace ještě nežil, takže pana Třísku ani neznám.
Přišlo mi docela zajímavé už jen to jak jako ekonom socialistického režimu dokázal dospět k tomu že to centrální plánování nemůže fungovat. A že na to dospěl na rozdíl od "plkání RŠ" určitou věděckou metodou. Rád bych tomu rozuměl víc, jak se dá tohle namodelovat .

Fascinující je že tu furt máme socialisty co nám neváhají vykládat, jak to centrální plánování funguje a jak je ten trh hroznej. Přičemž že jsou to bláboly už "objektivně" zjistili sami socialističní vědci přes 40 let nazpět :-D.
Web: neuveden Mail: neuveden
Tak to je skvělí, konečně se zbytku trhu podařilo prolomit další anonimizační prostředek, který trh dlouhodobě poškozuje. Pokrok nezastavíš :-)
Nevíte někdo kdo za tímto pokrokem stojí, rad bych ho odměnil finančně?
Web: neuveden Mail: schován
:-D
Web: neuveden Mail: schován
Mozna to zkusim... Ale zatim nevim... :-D
Web: neuveden Mail: neuveden
Oboustraný respekt je když se obě strany můžou rozhdnout stejně. Ty v nějakých vymezených případech jedné straně toto rozhodnutí upíráš, nutíš ji nedobrovolně dělat něco co nechce. Jako OK, chápu důvody i když s nima nesouhlasím. Ale neplácej u toho o svobodě nebo dobrovolnosti, protože ji popíráš.
Web: neuveden Mail: neuveden
Já mluvím o oboustraném respektu, dobrovolnosti a svobodě. Zatímco vy obhajujete donucení a nerespekt svobody jedné strany, když někomu nechce věnovat svůj čas a zdroje a dohodu se dobrovolně rozhodně neuzavřít. To je pravý opak, no.
Autor: midas Čas: 2024-09-25 06:19:20
Web: neuveden Mail: schován
>Chainalysis propojuje transakce se známými IP adresami centralizovaných burz
oh no, can't trade my privacy coins for TSLA stocks :'(
Web: neuveden Mail: neuveden
"Když nemáte argument, nediskutujte. Nezasírejte Stoky!"
Web: neuveden Mail: neuveden
Však o tom píšu. Svoboda je právě že se můžeš s někým vzájemně na nečem dohodnout nebo to každý můžete odmítnout. Jinak by to nebyla svoboda ale to nucení.
Web: neuveden Mail: neuveden
Svoboda určitě není když si vynucuješ posktování nějaké služby na někom kdo to nechce dělat. Nucení je opak svobody. Svoboda je právě že se můžeš s někým vzájemně na nečem dohodnout nebo to každý můžete odmítnout. Jinak by to nebyla svoboda ale to nucení.
Web: neuveden Mail: neuveden
Stát šikanuje kde koho, ale to rád podporuješ. Ked někdo chce svobodu a dobrovolnost, tak nemůže ostatním svobodu násilím omezovat, nutit ostatní mu nedobrovolně poskytovat služby apod. To by byl pokrytec.
Web: neuveden Mail: neuveden
Však to tam vysvětluje proč.
Prostě respektuje svobodu všech a nechce si ten respekt násilím vynucovat, jako to dělá stát. Proč by to mělo být špatně...
Web: neuveden Mail: neuveden
Jako chápu. Proto jsem to poslouchal jako podcast, aby mě zjev nerozptyloval :-D.
Autor: Rakusak Čas: 2024-09-24 13:53:20
Web: neuveden Mail: schován
Ne, na toto koukat nebudu. :-( Mel jsem dost u super gaye, pak ten divny clovek s couhajicim pupkem, a ted toto. :-(
Web: neuveden Mail: schován
a) Objektívna je skutočnosť že automobilka je na výrobu áut a potravinársky závod na výrobu potravín.
Aha, tak to mne obohatilo... Tak mi teď ještě vysvětlete, jak byste objektivně nadefinoval užitečný výrobek a odpad.

b) ja vidím rozdiel medzi "myslím si že maximalizujem svoj úžitok" a "maximalizujem svoj úžitok"
Jaký je mezi tím přesně rozdíl?

c) veď napríklad taká diaľnica je užitočná mnohým ľuďom, nie len jednotlivcovi
A jak to vyvrací, že užitek je subjektivní? Vždyť jen pro to, že z nějaké věci má užitek vícero jednotlivců, tak to nijak nevyvrací subjektivitu!

d) A kde je tam chyba?
Ekonomie jakožto věda se snaží popsat nějaký systém – a podle vás už tady to mám špatně, protože to samé dělají i přírodní vědy? Mohl byste konečně přijít s nějakým logickým argumentem?!
Web: neuveden Mail: schován
Ne, neni na tom nic nemoralniho. A ke zbliti? Uz vubec ne.

Způsobují to psychiatři. Můžou násilně hospitalizovaného kdykoliv pustit. Nikdo je nenutí tam nikoho držet! Lidé jsou drženi na psychiatrii, protože je psychiatři nechtějí pustit, ač by to mohli udělat v každé vteřině.

A kdo jim dal do rukou moc? Stat a jeho legislativa!

Systém, který je dobro z definice, rozumný muž nemůže brát vážně.

Ne, to jen ty tu definici nechapes.
Web: neuveden Mail: schován
Ano, je to nasili. Vtip je v tom, ze v jednom pripade ti nasili vadi, ale ve druhem je to podle tebe v poradku.
Web: neuveden Mail: schován
Jiste, ja s nim v tomto take v podstate souhlasim. Jen jsem poukazoval na to, ze je sam se sebou nekonzistentni.
Web: neuveden Mail: neuveden
:-O :-O Koukam uz to s tebou zacina byt horsi a horsi...ale pravda, ty jsi nikdy moc nechapal psany text...
Web: neuveden Mail: neuveden
Protoze jses debil, na to mi staci jen jeden pokus...no koukam, ze k veci nic nemas, tak ja zas pujdu...
Web: neuveden Mail: neuveden
No, to klidne neztracej, ale nevim, proc to pises me.
Ja se te ptal, proc zrovna leceni ma vyjimku, nikoliv, jak se to pozna. Debile
Web: neuveden Mail: neuveden
LOL
Proc? Proto!!!
A je to....argument na nejvyssi urovni :-D :-D :-D
Web: neuveden Mail: neuveden
A proc prosim ma zrovna to leceni vyjimku?
Web: neuveden Mail: neuveden
Jen ze jdu kolem...tim chces rict, pokud nekdo prohlasi, ze to co dela nema nekomu zpusobit utrpeni, tak pak se proste nejedna o muceni, i kdyby to dotycneho mucilo?
To je pomerne zajimavy koncept. Jako ze kdyz STBaci mlatili lidi, tak je vlastne nemucili, protoze oni to deklarovali jako vyslech a nebylo cilem nekoho mucit...?
Web: neuveden Mail: neuveden
To je zase nepochopení o čem píšu, doufal bych že reakce na Li to trochu upřesňuje.
Píšu o vnitřním klidu a emocích. Samozřejmě že máme vzdorovat zlu, ale máme to dělat racionálně, ne se zmítat v nenávisti, touze po pomstě apod. Neztotožňuju se s tím že máme nechat vrahy válet se v Karibiku a doufat, že to neudělají.
To co popisuješ podle mě moc křesťanské není. Možná pro nějaké pacifistiké kvakery nebo tak někoho. Ale křestani většinou z trestáním hříšníků nějakej extra problém neměli. Nicméně to neobhajovali touhou po pomstě ale "racionálně" - záchranou hříšníka, prevencí atp.
Web: neuveden Mail: neuveden
A co udělal těm kdo se dnes nad už davno mrtvým člověkem vztekají?
Autor: li Čas: 2024-09-21 11:58:43 [↑]
Web: neuveden Mail: schován
Li není troll! Li je hledač pravdy. Když je teorii nekonzistence a nekdo na to upozorní, tak teorie za daných okolností NENÍ PLATNÁ. Pokud skutečně hledáte pravdu, tak je nutné se tomu postavit a celou teorii překopat. Nestojím o totalitu, které umetáte cestu.
Autor: Urza Čas: 2024-09-21 11:53:15 [↑]
Web: https://www.urza.cz/ Mail: urza v doméně urza.cz
Jj, souhlas; byť se těžko řekne "nemáme", ono se to prostě někdy děje, takže je potřeba to přijmout a pracovat si s tím.

A malý tip pro ušetření času: Nick li je více méně troll; přišla sem asi nějak v dobré víře, psala i nějaké texty, ale pak nějak otočila, takže teď sem chodí hlavně prudit lidi. Každopádně tu potřebu mentorovat druhé měla už od začátku; přečetla pár filosofických knížek, ze kterých ráda cituje a odkazuje se na autory, ale nemá moc smysl se snažit o diskusi, protože si přečtené sice pamatuje, ale moc tomu nerozumí, pročež ty diskuse nakonec končívají argumentem autoritou či knihou.
Autor: li Čas: 2024-09-21 11:49:40 [↑]
Web: neuveden Mail: schován
Taky znamená, že oba jsme nějak chodili do kostela a tedy víme co a jak :)
Jinak já jsem klidná, nevím zda vy také. Jste také klidný? :)
Autor: li Čas: 2024-09-21 11:48:04 [↑]
Web: neuveden Mail: schován
Ano, máme se imět SPRAVEDLIVĚ ROZNĚVAT, pokud se děje zlo a bezpráví :)
Máme to dělat při bdělém vědomí, ale s plným nasazením.
Nejsou to emoce, které se vážou k egu, ale k Bohu. :)
Autor: Urza Čas: 2024-09-21 11:47:48 [↑]
Web: https://www.urza.cz/ Mail: urza v doméně urza.cz
Nevím, proč píšete "taky"; já do kostela nechodil.
Jinak jsem rád, že už ani nepředstíráte klid (i když ten možná ještě jo) nebo přátelské naladění, ale začala jste se projevovat (alespoň trochu víc) autenticky; je zajímavé, jak je pro Vás pouhá názorová odlišnost dost na to, abyste začala komunikovat tímto stylem. Já Vás v té svaté válce tedy zase nechám a půjdu si po svých; třeba zase někdy.
Web: neuveden Mail: neuveden
To si nepochopila o čem píšu. Píšu o vnitřním klidu a emocích. Samozřejmě že máme vzdorovat zlu, ale máme to dělat racionálně, ne se zmítat v nenávisti, touze po pomstě apod.
logo Urza.cz
kapky