Diskuse – Stoky Svobodného přístavu (Urza.cz); (S)toky myšlenek Svobodného přístavu (Urza.cz)

hamburger menu

Diskuse Stok (strana 52)

Nezobrazí-li se komentář po prokliku do odpovídající diskuse, znamená to, že se jedná o reakci ve vlákně, které se uživatelé rozhodli skrýt (tyto může každý zobrazit po přihlášení).

Web: neuveden Mail: schován
Ano, to je moc pekne :-D Deflacni penize by nas naopak motivovaly k lenosti :-D
Autor: Rakusak Čas: 2024-10-15 14:14:42
Web: neuveden Mail: schován
Pekne :-D

Zlo socialismu a komunismu je prave v tom, ze ignoruje a neuznava subjektivni uzitek (subjektivni hodnotu). I kdyby nakrasne fungovala ta jejich komunisticka vize, ze kazde se dostane zdroju dle jeho potreb, coz je samo o sobe kravina, tak to zcela ignoruje subjektivni uzitek, subjektivni hodnotu, subjektivni potreby a prinosnost stratifikace spolecnosti.
Autor: li Čas: 2024-10-15 13:47:57 [↑]
Web: neuveden Mail: schován
no je to o přerozdělení moci...
největší světové organizace a korporace ji budou mít prostě po rozpadu států mnohem větší....
a pár koupených psychopatů nebo hlupáků tomu tady pomáhá, nicméně jistě za to mají dobrý plat, není to charita... :)
Autor: li Čas: 2024-10-15 13:40:56 [↑]
Web: neuveden Mail: schován
nezajímá mě ničí sexualita... bulvár nečtu
Autor: li Čas: 2024-10-15 13:39:54 [↑]
Web: neuveden Mail: schován
VADÍ!
Autor: Urza Čas: 2024-10-15 09:08:08 [↑]
Web: https://www.urza.cz/ Mail: urza v doméně urza.cz
Což absolutně nic nemění na tom, co jsem napsal.
Autor: Urza Čas: 2024-10-15 09:07:20 [↑]
Web: https://www.urza.cz/ Mail: urza v doméně urza.cz
Je mi trochu blbé to opakovat v každém komentáři, ale můžete si, prosím, pustit (a zahrnout do diskuse) ty přednášky, kde polycentrické právo rozebírám?
Rád o tom budu s Vámi diskutovat, pokud i po jejich zhlédnutí budete mít další otázky (které už v sobě budou zahrnovat znalost těch přednášek), ale nemám prostor vysvětlovat v komentářích to, co už v přednáškách zaznělo (a zrovna tohle, co řešíte, zodpovídám prakticky v každém druhém rozhovoru, debatě, besedě, které vycházejí i teď). Je v pohodě, pokud s tím nebudete souhlasit a rozporovat to (tam můžeme navázat), ale nechci to sem psát znovu.
Web: neuveden Mail: schován
skupinka "nejsilnějších"

záleží co znamená nesilnější. nejbohatší jistě ano. ale z dobrého důvodu google nebo amazon zřejmě nebude investovat do vlastní armády, protože mu do jisté míry status quo udržovaný státy vyhovuje.
Web: neuveden Mail: schován
ktere byly poruseny tim, ze nekdo mel vetsi silu a tak si stanovil svoje pravo... proc myslite, ze se to nestane znovu, kdybychom meli ankap?
Autor: Hrosik1 Čas: 2024-10-15 08:14:00
Web: neuveden Mail: schován
existuje naprosto naivní představě, že ve světě bez peněz by nebyla závist a tím by i zmizelo všechno špatné. je obchod špatný? mají mít všichni lidé nárok na stejné množství zdrojů bez ohledu na své biologické potřeby? a nebo tedy mají mít nárok dle svých potřeb? a jak si potřeby budeme dokazovat? tyto ideologie, ať už je to komunismus nebo křesťanství (křesťané prominou) vycházejí z domněnky, že kdysi existoval nějaký ráj, kde bylo všeho dostatek a lidé si svévolně trhali jídlo ze stromu a to okamžitě znovu dorostlo a žili v blaženosti. metaforou budiž biblický ráj, ze kterého byli lidé vyhnáni, poté pocítili stud a strádání a svou situaci museli řešit. tímto se stali lidmi, racionálními bytostmi. a před násilím na sobě navzájem se chránili právě vynálezem směny svých služeb a zboží, tedy obchodu a tak i institutu vlastnictví. zřejmě i proto se lidská populace takto rozšířila po celé planetě a vzájemně se (zatím) nevyhubila
Web: neuveden Mail: schován
Protože nemáš úplne moc zdroju, zacinas znovu a zvolis si víc svobody, protože potřebuješ vytvaret kapitál a ne přerozdělovat nebo dávat prostředky na udržení moci
Web: neuveden Mail: schován
Ano, to byla pointa.

A pokud digitalizace zefektivnit státní správu a ušetří rozpočet, tak jsem pro.
Autor: Hrosik1 Čas: 2024-10-14 17:14:27
Web: neuveden Mail: schován
A?
Web: neuveden Mail: schován
zrovna dnes jsem četl dobré články od J. Tuckera (resp. ten druhý ve spoluautorství) o tom, jakým způsobem státy postupně utahují v této oblasti šrouby i ve vztahu k samotným základům fungování internetu, aktuální článek https://brownstone.org/articles/cut-the-truth-out-of-our-heads/ odkazuje na předchozí https://brownstone.org/articles/the-closing-of-the-internet-mind/ oba vřele doporučuji
Autor: v6ak Čas: 2024-10-14 11:25:34 [↑]
Web: https://v6ak.com Mail: cz.urza v doméně reg.v6ak.com
Jo, otázka je, jak nedůvěřivě chce certifikující přistoupit k certifikovanému. Když si certifikovaný sám vybere testované vzorky, je tu prostor pro určitou manipulaci…

Na druhou stranu, možná to je odbočení od jádra věci. Ano, u volnotržních certifikátů bych asi radši vyřešil elektronicky, co by šlo.
Autor: v6ak Čas: 2024-10-14 10:53:03 [↑]
Web: https://v6ak.com Mail: cz.urza v doméně reg.v6ak.com
Jak s tím souvisí objevení nového území?
Autor: Hrosik1 Čas: 2024-10-13 18:17:59
Web: neuveden Mail: schován
Tomáš je strašně sympatický! Ale k jeho představě využít násilný nástroj pro zvětšování svobody jsem hodně skeptický. Na druhou stranu je víceméně jasné, že zvolen nebude, tak aspoň předvolební kampaň využije k šíření myšlenek.

Uraz měl perfektní otázky! A uvítal bych celkově více videi na téma, jak se k anarchokapitalismu dostat nebo přiblížit, pro diváky, kteří už nepotřebují po 150té vysvětlovat volný trh :)

Kamarád mi zasadil brouka do hlavy mylšenkou, že "pravice" vždy uspěje až v případě velké krize atd... tedy po revoluci, po válce, v dobře extrémní inflace v Argentině, objevení nového území (na začátku usa, island) atd... což by dost dávalo smysl v kontextu toho že všechny ekonomicky vyspělé státy pomalu ale jistě směřují k socialismu (usa, švédsko, švýcarsko nevyjímaje...)
Autor: Urza Čas: 2024-10-13 12:14:24 [↑]
Web: https://www.urza.cz/ Mail: urza v doméně urza.cz
No ani ne; není jeden stát, který by vládl celému světu, byť se o to více lidí pokoušelo, ale zastavila je právě ta gaussovka.
A ani neplatí, že by státy byly nejsilnější a pak dlouho nic, protože nejmocnější korporace budou určitě mocnější než malé chudé státy.
Autor: Urza Čas: 2024-10-13 12:12:14 [↑]
Web: https://www.urza.cz/ Mail: urza v doméně urza.cz
Ne, není to samo o sobě dostatečný důvod; ale plynou z toho ekonomické incentivy, které vysvětluji v těch přednáškách.
Web: neuveden Mail: schován
ale vsak ted to tak je, ne? nejsilenjsi jsou staty a pak dlouho nic... :)
Web: neuveden Mail: schován
je nerikam, ze vysledek neni podstatny. ale JEN vysledek..

podku se spravedlnost podmínena penezi, tak zrejme ano...
Web: neuveden Mail: schován
to ze nejsou vzájemne v rozporu mi neprijde jako dostatecny duvod, proc by se na nic spolecnost mela dohodnout. lide jsou závistivý, násilní a nedodržují dohody. pokud by nebyli, tak nepotřebujeme žádné právo
Web: neuveden Mail: honzaspetla v doméně gmail.com
Bylo to fajn.
Web: neuveden Mail: neuveden
Vaše představa: "aby úradníci cenzurovali" "objektivně"
Neutíkám tedy od témy, vysvětluju vám proč s tím nesouhlasím.
Vaše intence je možná cenzorovat "objektivní" nepravdy, ale jak jste psal sám někde vedle. Intence jsou jedno, důležitá je realizace. A realizaci bude provádět stát tedy politici a úředníci. Vy ne. Je tedy naprosto relevantní se mimo další věci zabývat, tím jeslti se na ně dá v tomto ohledu spolehnout.
Autor: Urza Čas: 2024-10-11 14:37:17 [↑]
Web: https://www.urza.cz/ Mail: urza v doméně urza.cz
Bylo to tam pořád xD
Autor: Urza Čas: 2024-10-11 14:35:23 [↑]
Web: https://www.urza.cz/ Mail: urza v doméně urza.cz
To právě není pravda, vysvětluju to v těch přednáškách; ona většina teoretických konceptů má své využití, jen třeba není vidět na první pohled.
Jde o to, že negativní práva nejsou vzájemně v rozporu, což je mnedle důvod, proč k nim decentralizované společnosti konvergují.
Autor: Urza Čas: 2024-10-11 14:33:09 [↑]
Web: https://www.urza.cz/ Mail: urza v doméně urza.cz
Ne, tak jsem to nemyslel, narážel jsem na ty nejsilnější; kdyby bylo rozložení "síly" takové, že by byla skupinka "nejsilnějších", pak dlouho nic a pak ostatní, mohlo by to tak být.
Ale ta gaussovka právě tohle pravděpodobně zbortí, protože pod "nejsilnějšími" je trochu víc "skoro nejsilnějších", pod nimi ještě víc "hodně silných" a tak dále.
Web: neuveden Mail: schován
Twl bud sem slepej nebo tam tech 17 pred tim nebylo :D Od jisty doby pod 18 nejdu, tak sry.
Autor: Eloherd Čas: 2024-10-11 13:40:52
Web: neuveden Mail: schován
Husty, konecne Urza v Brne jinde nez na nejake skole. Od kolika tam budes?
Web: neuveden Mail: neuveden
Když nerozumíte, nedá se nic dělat. Myslím že jsem vám to už dvákrát vysvětlil. To považuju za dostatečné.
Web: neuveden Mail: neuveden
Témou je že chcete aby stát cenzuroval lži a výzvy k násilí, nebo tak něco. No a já namítám, že to by vyžadovalo po někom rozhodovat co má být lež a co má být zakázáno. A že příslušníci státu lžou sami taky a jsou zaujatí, takže jim nechci svěřovat pravomoc o nečem takovém rozhodovat. I vy jste zaujatý, a já jsem taky zaujatý. Pokud by opravdu takový cenzor rozhodoval nezaujatě, musel by postihovat i ty politiky, co ho tam dosadili, případně sebe když se zmýlí.
Další argument je že vůbec funkčnost cenzury je diskutabilní a zdá se že může vést i k opaku zamýšleného. Jako ve výmarské republikce, která nácky perzekovovala (přestože nepravdivě tvrdíte, že tam byla bezbřehá svoboda slova), zhruba tak jak to chcete teď vy, a vedlo to stejně k jejich totální diktatuře.

Dneska stát žádný cenzorský úřad co by zakazoval lži nemá. Cenzurují se max nějaké speciální případy (ohledně holocaustu, prokázané pomluvy, výzvy k násilí a nenávsti a asi i další). Max si troufne ad hoc vyzvat alibisticky provozovatele aby nelegálně bloknul nějaké nepohodlné weby. Některé už to úspěšně u soudu napadly. Já obhajuju aby to tak v nejhořším případě zůstalo a cenzura dle vaší představy u nás neprobíhala.
Web: neuveden Mail: neuveden
Jinak to je snad normální , ne? Vy snad považujete argumenty oponenta za validni? To byste přece nebyly oponenti, ale souhlasili byste spolu. O tom je diskuze /debata, ze si navzájem nevalidní argumenty snažíme vyvrátit . Moje pointa byla, ze s vámi SOUHLASÍM ze se nejedná o strawman (prestoze s argumentem samotným nesouhlasím), a ze byste si na to sám mohl dávat pozor , když ostatní obviňujete .

Úplně nechápu proč máte při kritice potřebu tak často okamžitě přejít do útoku . Nota bene když pointa není kritika ale vlastně souhlas.
logo Urza.cz
kapky