Diskuse – Stoky Svobodného přístavu (Urza.cz); (S)toky myšlenek Svobodného přístavu (Urza.cz)

hamburger menu

Komentáře uživatele Lojza (strana 2)

Nezobrazí-li se komentář po prokliku do odpovídající diskuse, znamená to, že se jedná o reakci ve vlákně, které se uživatelé rozhodli skrýt (tyto může každý zobrazit po přihlášení).

Web: neuveden Mail: neuveden
Jinak ses jako obvykle krasne vyhnul otazce, ktera se ti nehodi
Gratuluji
Web: neuveden Mail: neuveden
Jezisi
Tobe to jeste nerekli? :-(
Socialismus jiz skoncil! Zadne ceny nejsou "pevne dane". Mozna ze zijes jeste opravdu v uplne jinem svete, kde veci funguji uplne jinak, ale to je bohul jen ve tve hlave, vis :-(
Nerad ti to rikam :-(
Web: neuveden Mail: neuveden
tvl
Zisk muze byt i "dobry pocit"
uz ti to tu rikame asi 5 let...
no, mozna v pristim zivote to pochopis
Web: neuveden Mail: neuveden
Zaprve to neni pravda (zrovna v knihkupectvi docela casto smlouvam o nejake ceny a docela bezne se mi to dari, pri nejakych vetsich nakupech) a za druhe, to fakt to takhle delas jo? Proste jdes a zaplatis, co ti kdo rekne?
Btw, kolik bys za takovou knihu co chces, dal?
1000 bys evidentne dal.
Dal bvys 10 000? Dal bys 100 000? Dal bys milion?
Web: neuveden Mail: neuveden
Jiste, a ani nedokazes letat. Jakou to ma souvislost? Jako mi chces rict, ze cteni myslenek je jedina cesta, jak to zjistit?
Ty fakt vubec nechapes, jak funguje svet. Ani nechapes, jak se urcuji ceny.
A ani si to nechces nechat vysvetlit, coz ti ovsem nebrani mlit o tom naprosty picoviny :-D :-D
To, odkud to ma vedet, jsem ti docela slusne popsal...ale chapu, ze ty mas svuj svet, kde pujdes do obchodu a koupis si knihu za 10 000kc, protoze proste prodejce tak stanovil cenu.
Web: neuveden Mail: neuveden
A pokud by prodejce nevěděl kolik kdo chce za knihu zaplatit, proč by nedal cenu například 10 000kc za jednu knihu, místo 300kc za jednu knihu? Vždyť by více vydelal, o hodně ...
Web: neuveden Mail: neuveden
Chceš tedy říct, že chceš koupit konkrétní knihu...přijdeš...vezmeš ji a koupíš. Ať bude cena jakákoliv, chápu tě správné? I když bude cena třeba 1000 Kč?
Web: neuveden Mail: neuveden
No jistě, pro ekonomiku je důležité z kolik zaplatím. Super, konečně to chápeš. Nebo ne?
Protože, jak ty osobně zjistíš, kolik zaplatíš?
Jseš do obchodu a chceš si koupit nějakou knihu. Jak víš, jakou si koupíš a jak víš, kolik za ji zaplatíš? JAK jsi na to přišel?
No, přišel jsi na to tak, že určitě knihy pro tebe mají nějakou hodnotu, jiné ne. Pro mě romantická kniha pro ženy má hodnotu 0kc, i když má cenovku 300kc. Ale pokud ji budí chtít ne pro sebe, ale pro přítelkyni, které chci udělat radost, byl bych za ní ochotný dát i 500kc a bude tedy pro mě mít takovou hodnotu, v této situaci.
Takže pro prodejce knih je hodně moc důležité, co si myslím a proč.
Prodejce knih musí přemýšlet, pro kolik lidí, kteří k němu přijdou, bude ta kniha mít alespoň hodnotu 300kc a tedy kolik těch knih prodá. Možná, že zjistí, že 300kc za tu knihu nedá skoro nikdo a proto ji musí dát za 200kc, když už více lidí bude ochotných tuto sumu zaplatit.
A tento proces počítá čisté a pouze se subjektivní hodnotou. Prodejce se snaží odhadnout, jaká tato subjektivní hodnota je pro průměrného zákazníka....
Abych to shrnul, tak zjednodušeně se dá říct, že v mnoha případech "subjektivní hodnota" = "kolik za to jsem ochotný dát peněz"
Web: neuveden Mail: neuveden
Tak...ty urcujes, jakou cenu jseš OCHOTNY ZAPLATIT. Ty urcujes, jestli jseš v nějaké situaci za litr vody ochotný zaplatit max 1 korunu, max 10 korun, či max 100 korun.
A to už je pro ekonomiku SAKRA důležité. Prodejce docela musí umět odhadnout, kolik za jeho zboží je někdo ochotný zaplatit, za jaké situace a jak často.
Tedy prodejce potřebuje umět odhadovat subjektivní hodnoty jeho zboží v očích zákazníků. Pokud dělá něco co má málo kusů, musí to umět ještě lépe, jež když prodává obrovské množství - tam se pak dá počítat s nějakým průměrem a je to vcelku jednoduché. Pekař asi dokáže říct, kolik tak lidi průměrné jsou ochotni dát za rohlík...ale pokud sijes oblečení na míru, tam už je to o dost složitější určit, jaká je subjektivní hodnota takového oblečení na zakázku pro každého jednoho zákazníka...
Web: neuveden Mail: neuveden
tvl...alespon cti, co pisu...
Pisu "neco jako aukce" , a pisu konkretne, ze bych prihazoval nekomu penize tak dlouho, az by "prestal s nekym kamaradit".
Pokud by mi penize davalo gestapo za to, ze kamarada udam, tak to je opet krasny priklad toho, jak je ta subjektivni hodnota pokazde jina. Je jina v case, je jina v ruznem prostredi, v ruzne situaci.
Viz litre vody. Ted pro me litr pitne vody nema cenu ani 1kc, protoze z kohoutku mi tece jeste levneji. Kdyz pojedu 5 hodin v kuse autem a budu mit uz fakt velkou zizen, tak za litrovou flasku vody dam klidne 100kc.
A je to ta sama voda...jen jina situace.

Btw prestat s nekym kamaradit a udat kamarada jsou 2 zcela rozdilne ukony a oboji by jiste melo zcela jinou hodnotu.
Web: neuveden Mail: neuveden
Facebook funguje tak, ze ti zobrazuje reklamu. Snazi se samozrejme zobrazovat ti takovou reklamu, na kterou kliknes. K tomu prave vyuziva osobni udaje, ktere si od tebe vezme. Ty ty reklamni banery a jinou podobnou reklamu vidis vzdy, i kdyz nekliknes. To je to, co si od tebe facebook kupuje. Kupuje si tvuj cas, kdy se divas na reklamni banery, at chces a nebo ne.
A subjektivni hodnota, jak jsme si ukazali, se da prevest na realne penize, takze ma smysl s ni operovat. Pokud totiz si jdes koupit nejake zbozi ci sluzbu, podle toho, jakou ma pro tebe subjektivni hodnotu, tomu priradis nejakou financni hodnotu.
Jdes do obchodu, vidis mobil za 10 000kc. Koupis si ho, nebo ne? No, podle toho, jakou pro tebe ma subjektivni hodnotu...
Web: neuveden Mail: neuveden
Aha aha, tak to potom se omlouvam, skutecne jsem to spatne pochopil. Pokud uz nekdo koupil, potom subjektivni hodnota je vetsi, ci rovna cene, za kterou koupil. Rozhodne nikdy nebude mensi.
Web: neuveden Mail: neuveden
Ajajajaj, ty ani netusis, jak funguje facebook...to je pak tezke.
A samozrejme, i facebook musi pocitat s tim, ze ne kazdy ucet je realny clovek, ktery tam realne sedi. Samozrejme ze s tim pocitaji a zohlednuji to do sve ochodni politiky.
A pokud tam sedis, davas mu "svuj cas". Misto toho, abys koukal na nejaka pismenka a obrazky, mohl jsi delat neco jineho. To, ze neco jineho nedelas a koukas na pismenka a obrazky ma pro Facebook nejakou hodnotu. A dava ti za to nejake sluzby...
Subjektivni hodnota je praveona hodnota, ve ktere se spojuje VSECHNO. Od hodnoty ekonomicke, po nejake jine hodnoty. Proto ze to je "subjektivni hodnota" a ne "hodnota".
Uz bys to mohl pochopit...
Web: neuveden Mail: neuveden
No, napriklad necim jako "aukce". Tedy budes tak dlouho prihazovat penize, az dotycny zmeni nazor. A nebo nezmeni, samozrejme, subjektivni hodnota neceho muze byt vetsi, nez vsechny penize sveta (typicky bych rekl ze to muze byt v pripade lasky k nejake osobe).
Mas kamarada a dostanes nabidku: Kdy ti dam 1 milion korun, prestanes se s nim kamaradit? Ano/ne...pokud ne, zvysi se castka...atd atd. Az jednou dojdes do bodu, kdy se to prelomi.
Je to jen jeden ze zpusobu, ktery me napadaji...
Web: neuveden Mail: neuveden
Subjektivni hodnota se da velice jednoduse "zmerit". Pouze se meni v case, takze pokud ji urcis v nejaky okamzik, nemusi to nutne byt stejne za hodinu, den, ci rok.
U nekterych veci/sluzeb muze byt, ale typicky to u drtive vetsiny veci nebude
Web: neuveden Mail: neuveden
Je mozne, ze na slovensku se slovo "hodnota" pouziva jinak, nez v CR a proto vznika nedorozumeni.
V CR se slovo "hodnota" bezne pouziva nejen ve smyslu financnim, ale i ve smyslu tom, jak jsem psal. Tedy mohu napriklad rict: "Pratelstvi s mym kamaradem pro me ma velkou hodnotu". Neznamena to, ze bych si toho pratelstvi cenil penezi. Ovsem, kdyby na to prislo, slo by jiste urcit, jakou zhruba ma hodnotu v penezich, v okamzik, kdy jsem dotazovany. Protoze ta hodnota se samozrejme meni v case. Nutno rict, ze urcovat hodnotu pratelstvi v penezich je velice velice obtizne. Urcovat, jakou pro me ma hodnotu napriklad konkretni mobilni telefon, to uz jde v penezich pomerne snadno - ovsem, plati to co vyse, tedy tato hodnota se v case meni (proto si ten samy telefon nekoupim nyni, ale napriklad za mesic se jiz rozhodnu, ze si ho jiz koupim. Tehdy pro me tu hodnotu nemel, ted jiz ano. Neco se mezi tim zmenilo, co posunulo muj nazor)

Facebook s tebou dela barter. Vsak jsem ti psal jaky ne???
Facebook ti da pristup k nejake sluzbe
Ty facebooku das svuj cas, a das mu nejake osobni udaje
Facebook tedy vymeni pristup k siti za cas a osobni udaje. Normalni barter.
Web: neuveden Mail: neuveden
No samozrejme, a troufam si tvrdit, ze tomu tak je u 99% vseho prodavaneho zbozi, pokud budeme brat v uvahu vsechny lidi, kteri by si ho mohli koupit. Typicky prijdu do obchodu s potravinama a i kdyz mam na uctu treba 10 tisic korun, stejne si koupim pouze nejaky chleba a salam, a utratim napriklad 500kc. Zbytek neutratim. Pokud by pro me v tu chvili melo nabizene zbozi vetsi hodnotu, nez kolik mam penez, jiste bych ho koupil, to bych byl hloupej, kdyby ne.
Web: neuveden Mail: neuveden
To, jakou má pro koho hodnotu, záleží na každém jedinci. Což je něco, co ty neuznává, ale je to tak
Pro někoho má hodnotu "větší, než moje osobní údaje". Pro někoho má hodnotu "nemá pro mě žádnou hodnotu". Pro někoho může mít hodnotu "dal bych klidně tisíc korun měsíčně, jen abych tam mohl být". Pro někoho může mít hodnotu "věnují jim klidně 10 hodin svého času místo toho, abych v tomto čase byl se svojí rodinou"....prostě pro různé lidi má různou hodnotu
Tvůj problém je, že když se řekne "hodnota", ty vidíš peníze. Ono ve finále by každá z těch hodnot šla na peníze převést, ale jen nahrubo, samozřejmě. Jak moc si finančně cením hodinu strávené s mými det.i jde jen těžko určit, ale nějaká přibližná suma by se nakonec dohromady asi dala dát.
No vidíš s tím barterem. Tak takový Facebook se svými uživateli po každém přihlášení udělá takový Berger. My ti poskytneme službu, ty nám poskytne s svůj čas a své osobní údaje. Obojí má pro obě strany nějakou hodnotu.....
Web: neuveden Mail: neuveden
Njn, pokud nechápeš, že nějaká služba má pro zákazníka hodnotu, tak pak nechápeš kompletně celé fungování světa, ale to je u tebe kontinuálně stejné celou dobu ...
Znáš takové to "není oběd zadarmo"? Stejně tak není Facebook zadarmo, ani Google není zadarmo, ani nic není zadarmo. Pouze neplatila penězo, ale nevím jiným.
Ostatně, pokud bys vše chtěl striktně tvrdit, že pokud neplatila penězi, je to zadarmo, tak co bys řekl na klasický výměnný obchod, že ..
Web: neuveden Mail: neuveden
Ok, chápu, nemáš tušení, jak to funguje a proč, takže chápu, že máš takové názory, jaké máš.
Asi nemá smysl to dal řešit, když ty za hlavní důvod považujeme "nedělali nic proti zákaznického", přičemž ve skutečnosti kde o chováni "prozákaznicky". Což je něco úplně jiného a nemusi to spolu nijak souviset.
Jde o to, že aby korporace byla úspěšná (a jakýkoliv poskytovatel služby), musí poskytovat takové služby (či zboží), které budou mít pro jejich zákazníky hodnotu, a to hodnotu vyšší, než kolik za to jsou ochotni dát peněz (či zaplatit jiným způsobem).
Takže pro většinu lidí je hodnota služby, kterou jim poskytuje například Google, vyšší, než hodnota jejich soukromí a podobně.
Ovšem pokud by jim Google například začal nutit něco používat, co by nechtěli, tak se může lehce stát, že tato matematika se otočí a již v tom tu hodnotu tak vysokou cítit nebudou a půjdou jinam.
Víz Nokia...a ostatně viz Google s jejich brylema...
Web: neuveden Mail: neuveden
Nokia udělala to, že neodhadla, co zákazníci chtějí. Usnuli na vavřínech a mysleli si, že to mají jistě navždy. Neinovovali, případně ne správným směrem. Nechovali se "prozákaznicky"
To, že Facebooku ubývají uživatele je dlouhodobý trend.
A já mluvil předtím o Googlu, že.....
Ostatně, další moc hezky příklad je ICQ. Svého času měl snad každý ICQ. No, před pár týdny definitivně skončily všechny servery. A to měli v určitou dobu tak 95% trhu, tipuju.
Ostatně, to samé je Google dnes, tuším už i v ČR je to jednička na trhu, ačkoliv dost dlouho se ČR držela jako jediná na světě z kde lokální vyhledávač měl větší podíl na trhu....
Web: neuveden Mail: neuveden
Jasně ..Nokia, absolutní jednička na trhu, ke které se nikdo ani nepřibližoval, nesla se stádem.....jasneeeeee :-D
A sociální sítě....je vidět, že nemáš přehled, protože Facebook do pár let bude naprosto nepodstatná záležitost, těžící pouze ze setrvačnosti a časem z toho bude naprostý průměr...
Ale já psal o Googlu, že...
Web: neuveden Mail: neuveden
Aha, Google je sociální síť, to jsem nevěděl
Btw..a to víš, že Facebook hodně ztrácí lidí, noví moc nepřicházejí a prosazují se jiné sociální sítě? Ono z dlouhodobého hlediska se fakt nevyplatí stát na zákazníky...
Ostatně, pamatuješ firmu Nokia?
Web: neuveden Mail: neuveden
Pokud bys věděl, proč jsou velké korporace tak uspesne, věděl bys, proč by nějak moc nefungovalo, aby něco vnucování lidem proti jejich vuli
Web: neuveden Mail: neuveden
Ano, to je možné.
A odpovědět na mě otázky si umíš?
Víz ten Google například...
Představ si, že vznikl ancap a máme tu Google ve stávající podobě, tedy fakt hodne velkou korporaci.
Umíš odpovědět na to, na co jsem se ptal?
Protože pokud bys znal odpověď, znovu říkám, že pak bys nemohl napsat o těch měnách to, co jsi napsal
Web: neuveden Mail: neuveden
To by mě docela zajímalo, jak si představuješ, že na takovém volném trhu vzniknou korporace, oligarchové a podobně. Vezmi si třeba již dnes takový příklad, Google. Víš, na jakém základě se stal tak velkým, jakým dnes je?
Proto že pokud ano, potom nechápu, jak můžeš říct to, co jsi tvrdil o těch měnách....
Web: neuveden Mail: neuveden
"predávať"?
Web: neuveden Mail: neuveden
cituji "Jedno je koliesko na fúriku a nie to že sú zamestnanci nútení predávať svoju prácu pod cenou."
Web: neuveden Mail: neuveden
Tedy pokud nekdo neco prodava, nejedna se o obchodni transakci?
Web: neuveden Mail: neuveden
Ahaaaaaa, takze proste obchdod, obchodni vztah, smenu.....povazujes za vykoristovani.
ahaaa
Web: neuveden Mail: neuveden
Jojo meni, protoze se zda, ze jsi konecne pochopil princip. Protoze pokud nekdo neco prodava, existuje princip nabidky a poptavky. A ty ses tu cele roky choval, jako by to zrovna u prace (zamestnance) bylo jinak.
Ale konecne tedy doslo k posunu
Web: neuveden Mail: neuveden
WOW
tak preci jen doslo k nejakemu posunu u tebe
Uz konecne chapes, ze zamestnanec svoji praci prodava zamestnavateli
WOW hura super, tohle trvalo par let, ale je to tu, to jsem moc rad, ze jsi to konecne pochopil.
logo Urza.cz
kapky