Diskuse – Stoky Svobodného přístavu (Urza.cz); (S)toky myšlenek Svobodného přístavu (Urza.cz)

hamburger menu

Komentáře uživatele Rakusak (strana 48)

Nezobrazí-li se komentář po prokliku do odpovídající diskuse, znamená to, že se jedná o reakci ve vlákně, které se uživatelé rozhodli skrýt (tyto může každý zobrazit po přihlášení).

Web: neuveden Mail: schován
Stat naprosto planovite snizuje koupeschopnost (hodnotu) statem vynucovane meny (penez), cimz se zvysi ceny, jelikoz jednotka penez ma proste mensi hodnotu. Chapes?
Web: neuveden Mail: schován
Jisteze videl. A co to dokazuje? Co je ti do cizich deti a cizich zivotu? Nevnucuj jim sva reseni jejich problemu!
Web: neuveden Mail: schován
Praveze teorie hodnoty vseho je proste subjektivni! Patrne jsi tak omezeny, ze ani toto nechapes, ze?

Tak jinak, delal jsi nekdy neco treba pro souseda nebo svou babicku zdarma? Proste jen pro dobry pocit z pomoci bliznimu? Odpovez ano/ne.
Web: neuveden Mail: schován
Nedotovana neziskovka je naprosto v pohode trhem ci hracem na trhu! I to, kdyz sousedku pozvu na kavu kvuli jejimu milemu usmevu, je volnotrzni interakce.
Web: neuveden Mail: schován
Jak si dovolujes mlit, ze "za pusu"? Jsou to nasilim vybrane penize bez ohledu na vuli obcanu! Prodava se to jako pojisteni, ale je to prachsprosta dan! Uvedomujes si, ze za tu tvou nalestenou bidu s vrtulniky plati lide povinne dle vyse prijmu a ne vyse rizik? Ze za to platime svou svobodou a dustojnosti? To za pusu?
Web: neuveden Mail: schován
Jisteze statem zpusobena inflace te nuti ke spotrebe, to je pravda. Zde vidis, jak se stat chova neekologicky!
Autor: Rakusak Čas: 2023-12-18 10:25:20
Web: neuveden Mail: schován
Ano, etatiste jsou na porody obzvlaste citlivi, jelikoz co by bylo, kdyby si to nahodou lide delali po svem, ze? Klasicky je argument ditetem: Domaci porod je na hovno, protoze je to nebezpecne pro dite! Za prve porod je nebezpecny sam o sobe a za druhe se etatiste tvari, jak kdyby ve statnich nemocnicich nedochazelo k pruserum pri porodech...
Web: neuveden Mail: schován
Nedotovane neziskovky jsou trh, jelikoz uzitek nemusi byt jen financni. To jsi to jeste nepochopil? Kdyz nekde dobrovolne nekomu pomohu, mam z toho treba dobry pocit, coz je muj zisk a uzitek. Nebo kdyz nekdo da milion neziskovce, ma dobry pocit, ze to jde na ucel, ktery je pro nej nejak osobne dulezity... A btw spousta lidi v neziskovkach pracuje proste za penize, takze je to vydelecna cinnost jako kazda jina i tvou omezenou optikou.
Web: neuveden Mail: schován
Ne svevolne, ale tak, aby se potkala nabidka s poptavkou. Pokud by byl prilis drahy, tak by proste zkrachoval, ze? Dalsi vec je, ze stat svou regulaci spoustu veci prodrazuje!
Web: neuveden Mail: schován
Ano, stat a jeho instituce. Cnb ma svou menovou politiku, intervence a urokove sazby a bankovni pravidla. Exekutiva zase stat zadluzuje a prerozdeluje penize, vse reguluje atd... Kde je zde vule prodejce? Vzdyt i za normalnich okolnosti cnb cili na 2% inflace...
Web: neuveden Mail: schován
Jakym zpusobem prispiva na ordinaci, vzdyt je to na soukrome tv? Myslite jako ze dava penize firmam, ktere si tam plati reklamu? Tomu se prece muzete vyhnout.
Autor: Rakusak Čas: 2023-12-15 08:59:47
Web: neuveden Mail: schován
Stat zpusobil inflaci a zvysujicimi se naklady legitimizuje zvysovani dani... Je to kurvarna na druhou. :-(
Web: neuveden Mail: schován
Podle ceho poznas, co bude dite potrebovat v budoucnosti? To by mne opravdu zajimalo :-) Mas kristalovou koule?

Vztah ucitele a zaka ma byt vyrovnany. Defaultne se ma vykat, pokud ucitel jako starsi chce, tak navrhne tykani a tykaji si oba. Ne, ze jeden vyka a druhy tyka automaticky. A u deti v jezku predpokladam, ze jsou proste na tomto s ucitelem dohodnuti, jelikoz ten jim patrne take tyka.
Web: neuveden Mail: schován
A kdo to vi, co bude prvnak potrebovat za 20 let? Ty, ktery bys stavel hladove zdi pro neuplatnitelne obory? :-D Nebo ten tvuj stat? :-D

Jiste, slusnost je super. Ale to je i vykani mladsim, vime? Automaticke tykani neni zadna slusnost. To je prasarna.
Web: neuveden Mail: schován
Mozna jejich rodice chteji, aby prozily stastne detstvi a naucily se, co chteji?

Proc ve statnich skolach deti tykat ucitelkam nemohou, ale ucitelky jim ano? A proc se ma ve statnich skolach ucit to, co chce stat, a ne to, co chteji rodice a deti? Proc se dite musi ptat o svoleni, kdyz jde na zachod???
Autor: Rakusak Čas: 2023-12-13 19:22:23
Web: neuveden Mail: schován
Jinak vek neni jen cislo. U zen po 35 letech tedy urcite ne...
Web: neuveden Mail: schován
Zajimave, do teto skoly deti chodit chteji. Do tech tvych statnich nechteji a radeji chodi za skolu.
Autor: Rakusak Čas: 2023-12-13 14:49:04
Web: neuveden Mail: schován
A ma ten dychanek nejakou dohodu s majitelem pozemku, kde se udela tabor? A co majitele okolnich lesu, kam se chodi na drevo a na houby? Toto se mi na tom hrube nelibi!!!
Autor: Rakusak Čas: 2023-12-13 14:25:58
Web: neuveden Mail: schován
Nomadstvi neni pro mne a nejake hippie dychanky uz vubec ne. Na druhou stranu, kdyz je v tom dany clovek stastny, proc ne. Jeho boj. ;-)
Web: neuveden Mail: schován
Jisteze, to uz jsme si rekli. Ale mensi zlo je stale zlem.
Web: neuveden Mail: schován
Ano, proste je dotycny ochoten se podilet na statnim zlu.
Web: neuveden Mail: schován
1. Jisteze, ale mnohdy se tak nedeje. A pamatuji si, ze dokonce i na stredni skole jsme nesmeli bez svoleni ucitele sami otevrit okno. Norma na objem je super, ale zdravy prostor nezajisti. ;-) Ona je i norma na to, za jak dlouho se ma kolik vzduchu vymenit, ale to neznamena, ze se tak deje.

2. Souhlas.

3. Bohuzel uz jen to, ze nekdo uci ve statnim skolstvi a je ochoten byt placen dle tabulky, o nem hoooodne vypovida. Ale to jsme jiz resili.
Autor: Rakusak Čas: 2023-12-13 09:40:41
Web: neuveden Mail: schován
Cely koncept vekove segregrovanych trid ve statnim skolstvi je hloupy a pro cloveka neprirozeny. V rodine, v sirsi rodine a vubec socialni skupine se dite prirozene setkava s lidmi vsech vekovych kategorii, tak proc by sakra melo sedet X hodin kazdy den ve vydychane mistnostni a poslouchat vyhorelou ucitelku pobirajici plat dle tabulky? Jsem sam, komu toto pripada uchylne?
Web: neuveden Mail: schován
Promin, ale zde jsi uplne mimo. Skolstvi je naprosto drsne planovane statem - pocet skol, pocet oboru, co se bude ucit, kolik penez tam pujde, jaka ma byt skolni budova, atd atd. Vytahni si prosim hlavu ze zadni casti tela, dekuji. ;-)
Web: neuveden Mail: schován
Praveze centralni planovani dnes nefunguje. Stat si nejak naplanuje obory a pocty absolventu, ale bez reflexe poptavky lidi a firem. Jak to dopada? Lide se uci spoustu zbytecneho a na druhou stranu to uzitecne se nevyucuje.
Web: neuveden Mail: schován
Cekal jsem, ze se ozves. :-D

A samozrejme že je zlyhaním trhu že ľudia musia robiť to čo až tak dobre nevedia a nemôžu robiť to čo vedia. Je to neefektívne takto plytvať ľudským potenciálom.

A jak by sis to predstavoval? Ze budou jako placeni a delat proste nekde neco, o co neni zajem? K cemu to bude? Kdo to bude platit? Proc to nekdo bude platit? Neni lepsi, kdyz se ti lide nauci neco noveho, za co jim nekdo bude ochoten zaplatit?
Web: neuveden Mail: schován
Tak dobre. Jiste vsichni etatiste nejsou neschopni, ale proste jim situace vyhovuje, jelikoz z ni benefituji, nebo jsou tak vymyti svym nabozenstvim, ze si neumi predstavit svet bez statu a prerozdelovani. A pak mame takove umelce, kteri reknou, ze kdyz neni zajem o pracovniky v oboru, ktery si vystudoval, tak je to selhani trhu... :-D :-D :-D
Web: neuveden Mail: schován
Jiste. V tomto jsme ve shoda. Prava jsou proste lidsky konstrukt a bez ucty lidi a bez vymozeni prava nejsou nebo jsou jaksi samoucelna.

A skvele jsi pojmenoval vymahaci agenturu stat, kdy si neschopni na rakusakovi silou vymahaji dane! :-D
Autor: Rakusak Čas: 2023-12-12 10:22:40
Web: neuveden Mail: schován
Ano, hezky napsane. Spatne je, kdyz vas neschopni okradaji prostrednictvim statu a jeste vam cpou neobjednane sluzby nevalne kvality... Co s tim? Dialog ani vztahy nefunguji.
Web: neuveden Mail: schován
Ono proste na volnem trhu to bude tak, ze o sva prava se budes muset prihlasit bud sam ci nekdo, na koho jsi to delegoval.

U tech hub v lese. Dam si tam ceduli se zakazem kradeze hub. Pokud to zlodeji nebudou respektovat, mohu udelat plot ci vymyslet nejake hlidani daneho prostoru. Vyplati se mi toto vymahat silou? Asi ne, ze? Podobne to bude s tim, ze se patrne nevyplati vymahat shlednuti piratskeho filmu, ale patrne uz se vyplati vymahat skodu za okopirovanou molekulu, do ktere jsem investoval miliardu marek.
Web: neuveden Mail: schován
Jen ne na tom jeslti je to úplně v pořádku.

Toto je subjektivni. Podle mne ocividne kazdy definujeme "v poradku" jinak.

Jistě můžeš si vymyslet jakákoliv práva chceš, třeba že máš právo sbírat houby v cizím lese :-P. A pak si stěžovat jak ti vzniká újma. No a?

:D :D :-D Ale vim jak to myslis, ale proste se neshodneme. Proste pokud jsem do vyvoje sve molekuly narval miliardu marek, budu si hlidat jeji kopirovani. Ted tomu pomahaji staty, ale i na volnem trhu by takova ochrana byla imho.
Web: neuveden Mail: schován
Máš pocit že umřít protože nemám na lék není újma?

Jiste, ujma to je. Ale co je do tebe vyrobci leku, kteremu si odmitl zaplatit?

Proč bych si nesměl na svém a za své vyrobit molekulu co mi záchrání život, jen proto, že si někdo usmyslel že má na ten recept jakási práva a zakazuje mi to?

To, ze si doma vyrobis tu samou molekulu, je vysoce nepravdepodobne. Ale pokud ano a pokud opravdu zkopirujes neci molekulu, budes patrne celit nasledkum. Pokud si to vyrobis sam a zachranis si zivot, patrne se ti nic nestane. Pokud to budes prodavat, patrne budes celit arbitrazim a financnim ci jinym nasledkum. Za mne je to v poradku a patrne to bude na volnem trhu poptavane reseni takoveho pripadu, jelikoz vyvoj takoveho leku stoji spoustu zdroju - tedy to i kvuli statu a jeho regulacim, to je take pravda. ;-)

Co přesně má být ta tvoje újma?

Materialni ujma nevznikne? Nedostanu penize, ktere bych dostal, kdyz bys respektoval podminky uziti. A uz jen samotny fakt, ze nekdo nedodrzuje podminky uziti, mi cini ujmu, jelikoz je to nevitany zasah do mych prav.

Shodneme se na tom, ze konkretni "judikaturu" proste nalezne trh...

Patrne se neshodneme na tom, ze IP je legitimni a ze bude vymahano a jak...
logo Urza.cz
kapky