Diskuse – Stoky Svobodného přístavu (Urza.cz); (S)toky myšlenek Svobodného přístavu (Urza.cz)

hamburger menu

Diskuse Stok (strana 1)

Nezobrazí-li se komentář po prokliku do odpovídající diskuse, znamená to, že se jedná o reakci ve vlákně, které se uživatelé rozhodli skrýt (tyto může každý zobrazit po přihlášení).

Web: neuveden Mail: neuveden
Založte si vlastní vlákno a třeba vám někdo odpoví...
Web: neuveden Mail: neuveden
Takze žena se musí nejdřív nechat zranit...hmm, zajímavá logika. A když doveze z jiného státu nebo si vyrobí tak jaký je v tom rozdíl? Leda zavést kontroly na hranicích a vnitřní checkpinty...stop and search kontroly....co mi to jen připomíná?
Autor: Urza Čas: 2026-01-10 15:23:02 [↑]
Web: https://www.urza.cz/ Mail: urza v doméně urza.cz
Tu první část možná chápu.
Ale celou druhou "odpovídáte na položenou otázku"? To jste to vzal docela od lesa, no…
Autor: Urza Čas: 2026-01-10 15:20:36 [↑]
Web: https://www.urza.cz/ Mail: urza v doméně urza.cz
Jistě; během kolonizace USA většina.
Web: neuveden Mail: neuveden
Ja vás dopředu neobviňuji, ja se ptám .
Web: neuveden Mail: neuveden
Rozmyslel jste si to a chcete se normálně bavit a diskutovat nebo zase “neochotně diskutovat “/trollit/urazet /…?
Abych věděl jestli se mám vůbec snažit něco psát ?
Web: neuveden Mail: neuveden
Čím si myslíte, že je to způsobené (že už nejsou libertariáni)?
Web: neuveden Mail: neuveden
Ještě že tu 30kilové ženy nemůžou zastřelit násilníka, který by ji bez problémů uzemnil...dobrej vlastňák:-D
A ještě že se gangy např. v Chicagu dodržují omezení na mass shootings a přísnou regulaci zbraní, co tam platí;-)
Web: https://www.haes.cz Mail: honza v doméně haes.cz
Nechci obhajovat Libora či Markétu. Mají to tam těžké proti 80 ANO + 10 SPD. Myslím, že dělají, co můžou. Naposledy třeba na facebooku Markéta o regulaci alkoholu.
Ale kde jste sebral shodu se STAN nebo Piráty, to mi řekněte.

Sám se za libertariána považuju. Jsem člen Republikového výboru. A jsou tam další. Ondřej Vašíček, Luboš Boleček, Luboš Zálom (spíš objektivismus), Tomáš Hudos. Nebudu podle seznamu vyjmenovávat všechny.
Autor: Urza Čas: 2026-01-09 22:44:15 [↑]
Web: https://www.urza.cz/ Mail: urza v doméně urza.cz
Ano, ale pokud bych to napsal třeba v reakci na Váš příspěvek a okomentoval tím Vaši rozprovu s někým, koho za slaboduchého nepovažuji (například), můžete si z toho hravě odvodit, že to není jen všeobecné, byť se to tak může snažit tvářit.
Autor: Urza Čas: 2026-01-09 17:34:37 [↑]
Web: https://www.urza.cz/ Mail: urza v doméně urza.cz
Vždyť jsem to právě udělal.
Autor: Urza Čas: 2026-01-09 17:18:37 [↑]
Web: https://www.urza.cz/ Mail: urza v doméně urza.cz
Opět jste to interpretoval jinak, než jak jsem to myslel.
Neptal jsem se, na co reagujete; ptal jsem se na účel Vašeho psaní.
Autor: Urza Čas: 2026-01-09 17:17:42 [↑]
Web: https://www.urza.cz/ Mail: urza v doméně urza.cz
Ne; tvrdím, že když třeba ve městě, kde stát měsíce nebo roky nemá žádného příslušníka policie, armády ani jiných složek a zároveň není možné tam takového ani v rozumném čase přivolat, ale přesto tam probíhá obchod a kapitalismus, dokládá to možnost existence kapitalismu bez státu.
Autor: Urza Čas: 2026-01-09 17:14:46 [↑]
Web: https://www.urza.cz/ Mail: urza v doméně urza.cz
Všeobecné vyjádření může být samozřejmě zaujaté; kdybych třeba dodal, že klidně může, jen NĚKDO slaboduchý to nechápe, začnete se se mnou také dohadovat, že to je urážka (disclaimer: Netvrdím to, dávám jen příklad, co by mohlo být zaujaté, i kdyby obecně řečené.).
Autor: hefo Čas: 2026-01-09 12:37:25 [↑]
Web: neuveden Mail: schován
Pokiaľ pes môže mať oči a pokiaľ ľudské oči sú oči, prečo teda šašiánove ľudské oči nie sú očami na psovi a prečo šašián nie je pes?
Web: neuveden Mail: neuveden
Svoboda je možnost efektivně se bránit vrahovi a s holýma rukama to jde špatně. Ještě že nemáme 2.dodatek...to by se tu lidi jinak vraždili.😁
Autor: Prostějov (neregistrovaný) Čas: 2026-01-09 09:12:45
Ale samozřejmě jsou i lidi, kteří změnili názor. I to se stává. A je to i běžný. Já sám měl mezi kamarády a známými před 7-8 lety hnedle tři lidi označující se za libertariány. Dneska z nich není libertarián ani jeden. No, teda jeden - kamarád ze Šumperka - se označuje za paleolibertariána, ale pro něj jsou Urza nebo Pánek etatisté. Jak on říká z legrácky ajn etatistén Bande:-)
Web: neuveden Mail: neuveden
Děkuji za odpověď. Ještě jen od určité složitosti systémů, tedy od okamžiku, kdy nápravu již nelze řešit pouhým vhledem, ale je třeba se zamyslet, je vždy energeticky náročnější systém pochopit a vymyslet alternativu, případně odebrat, zmenšit, nahradit stávající část, než přilepit flastr. Limit není většinou dán laťkou inteligence nebo zkušenosti, ale lidské energetické úspornosti lidově též zvané lenost. Myšlení žere strašně moc cukrů, proto tak bolí.
Autor: Prostějov (neregistrovaný) Čas: 2026-01-09 08:21:31
Dříve u Svobodných nějací libertariáni skutečně byli, ale myslím, že z nich už tam zůstal málokdo. Šichtařová anebo Vondráček se nikdy za libertariány dle mého nepovažovali. Možná Vondráček v době, kdy před lety začínal o sobě tvrdil, že je konzervativně-libertariánský, ale to už je nějaký ten rok. Spíše mne přijde, že problémem jsou samozvaní libertariáni, kteří toto označení používají i nadále, a kteří ale zároveň horují pro etatistické politiky Pirátů anebo STAN. Horují pro státní podporu Ukrajiny. A pomalu si osvojují boj s uhlíkem:-)
Web: neuveden Mail: schován
Ten experiemnt samozřejmě probíhal na mnohem jednodušších systémech a jen ukazuje, že lidská mysl je více přizpůsobena k hledání aditivních než subtraktivních řešení. U velice komplikovaných systémů bude určitě i dost dalších vlivů, ale tenhle mi přišel dost zajímavý. Kabát je hezké přirovnání, ale podle mě trochu jiný problém. U díry v kabátu mě žádné řešení problému odstraněním přebytečných prvků nenapadá... Vás ano? Uznávám, že ten jev je spíš kulturně než biologicky evoluční.
Web: neuveden Mail: neuveden
Ja ty tři nesrovnávám , jen říkám ze se k Norbertovi hodí . I vy ho umíte hezky poslat někam . Přesně jak to chce .
Web: neuveden Mail: neuveden
:-)
Web: neuveden Mail: neuveden
:-(
Web: neuveden Mail: neuveden
Nevím, jestli se jedná o "evoluci". Myslím, že to je dáno tím, že dát někam záplatu nevyžaduje znalost toho, jak se dělá kabát. Jenže když tak budete pokračovat desetiletí, výsledný patchwork bude nevzhledný, konstrukcí bude připomínat kabát spíše vzdáleně, bude v něm zima a bude pod něj táhnout.

Subtraktivní řešení (miluju tydlety termity) tedy něco odebrat vyžaduje znalost fungování celého systému, jinak se to zhroutí. Když nalepíte někam flastr, nemusíte rozumět ničemu a obvykle to systém neohrozí.
Autor: Urza Čas: 2026-01-08 09:08:39 [↑]
Web: https://www.urza.cz/ Mail: urza v doméně urza.cz
K čemu tohle je?
Autor: Urza Čas: 2026-01-08 09:07:14 [↑]
Web: https://www.urza.cz/ Mail: urza v doméně urza.cz
Samozřejmě, že ho považuji za zaujatý; protože je.
Autor: Urza Čas: 2026-01-08 09:06:11 [↑]
Web: https://www.urza.cz/ Mail: urza v doméně urza.cz
Ano, ty prasárny s dobýváním území tam dělaly státní armády.
Ale než tam ta armáda byla, případně když už tam byla ale na jiných místech, žila spousta lidí normálně v kapitalismu; sami si platili své šerify, dokonce i s Těmi Vámi zmíněnými indiány prostě obchdovali.
Web: neuveden Mail: neuveden
No a neni to tak ?
Web: neuveden Mail: neuveden
Ako chcete vy , ale potom si nestěžujte.
Web: neuveden Mail: neuveden
A?
Web: neuveden Mail: neuveden
Ja vám vážně nechci nadávát a urážet vás , ale děláte mi to těžké .
Web: neuveden Mail: neuveden
Ne , vy si vždy nějaký důvod vymyslíte . Jako úplně random generátor nadávek nejste . A?
logo Urza.cz
kapky