Babišův problém s DPH – Stoky Svobodného přístavu (Urza.cz); (S)toky myšlenek Svobodného přístavu (Urza.cz)

hamburger menu
Autor: Roman
Čas: 2016-02-18 00:00:02

Babišův problém s DPH

Daň z přidané hodnoty mi vždycky přišla nelogická (a není v tom sama). Způsobil jsem snad pečením housek státu nějakou škodu, že mu ji musím kompenzovat penězi? Ne, chlapče, nezpůsobil, ale stát musí z něčeho žít. Proč? No, aby ti mohl poskytovat všechny ty báječné služby! Takže v DPH si platím za služby státu? No jistě! Pecka! A když platím víc, tak dostávám lepší služby, že jo? Jak jako, lepší služby? Nevím, úřednice se na mě usměje, opraví silnici u mýho baráku, semafory se zazelenají, jakmile rozpoznají můj xicht, přednostní místo v sanitce…? Ne, ne, před státem jsme si všichni rovni. No, to asi nejsme, když platíme různě. Ale…
A tak dále.
Jsem rád, že absurditu DPH nevidím jen já, ale i osobnost nejpovolanější – světe, div se – sám ministr financí. Ve středu 10. 2. 2016 na 37. schůzi sněmovny ji velice krásně popsal, viz odstavec: "Na závěr si pojďme ukázat…". V kostce – popisuje tam podnikatele X a podnikatele Y. Oba prodávají ten samý typ varné konvice. Podnikatel X, chudák, platí DPH. Podnikatel Y, lišák, nikoli. Pak přijde trocha matematiky, aby se nakonec ústy pana ministra došlo k pointě, kdy podnikatel Y, co neplatí DPH, má krám plný zákazníků a podnikatel X, co DPH platil, přijde na buben.
Poselství podle mě nemůže být jasnější – placení DPH kurví trh a uvrhá slušné lidi do tenat pracáku. Škoda jen, že podnikatel AB z toho vyvozuje pravý opak, totiž že neplacení DPH kurví trh a uvrhá slušné lidi do tenat pracáku. Tak nevím. Takový krásný příběh a stejně se z něj vyvodí úplně protichůdné závěry…
Přečtení: 25240

Reagujete na tento komentář:
Autor: catmouse Čas: 2016-02-20 12:48:12 Titulek: jaká daň je logická?
DPH - šílenost, Spotřební daň - nejmoudřejší zvolení jedinci rozhodují o tom co je správné, zdravé atd. pro "společnost", Daň z nemovitých věcí - to je šílenost non plus ultra (zde se snad ani nikdo neodvažuje definovat proč platíme? prostě to tak je a basta)
Já si myslím, že jak se snaží MF a potažmo AB zdůvodňovat absurdně, proč by měli lidé platit daň, tak jen odkrývá podstatu celého nesmyslu státní propagandy, která je lita do hlav lidem od MŠ. například zjevně je celá transakce výhodná pro nakupující paní i pro pana Daňka Krátila viz blicí materiál MF = všichni jsou spokojeni až na státní moloch, který pak nemůže poskytovat ty "úžasné" služby, které byste jinak nedostali a většinou jsou drahé i zadarmo.
MF a pan AB, chce jen prostě dostat ekonomiku celého státu pod absolutní kontrolu - není už tohle fašismus level 2.0? Principy a podstata stejná, jen jsem dál a metody sofistikovanější.

Mj. si pak také třeba vzpomenu jak se stát zaplatí 150 mil. výkupné za (s prominutím zvířátkům) dvě krávy (a to nevíme co to stálo peněz ještě kolem) ale na Lucinku, Julinku Elišku atd. by měli lidé sbírat víčka od PET lahví..... protože prostě na to nejsou v kase prachy. Prachy jsou ale na spoustu jiných p.čovin typu cyklostezky, opravy státních a veřejných budov, špičkové vybavení dopravní policie a ještě je soudruhů "málo", armádu jejíž vojsko je vysíláno do destinací jako je (bezprostředně náš život ohrožující) Afghánistán, solární panely, dotační programy kdečeho a kdekoho .. de facto nekonečný seznam.
Zlatá doba placení desátků :-)
Autor: jkz01 Čas: 2016-02-18 12:24:22
Web: neuveden Mail: zstryhal v doméně physics.ujep.cz
Absurdní je už název té daně, nedaní se přece žádná hodnota kterou by někdo přidal.
Jinak samozřejmě z pohledu zlodějské instituce (státu) na DPH nic nelogického není. Je to jen další částečně maskovaný způsob loupeže. Když někdo unikne v prvním stupni při danění výplaty (buď trikem nebo prací mimo stát), je oloupen alespoň když za své peníze něco nakoupí.
Celkem fér by bylo, kdyby se na rovinu deklarovalo: všechno tady patří vládě(státu), lidé jsou vazalové a přinejlepším mají léno, nevlastní nic, mají jen dočasné zpoplatněné užívací právo. Za prodej na tomto území se vybírá poplatek 21%. Vazalové mají povinnost odvádět poplatky a nájemné ve výši xx%. Kromě práva užívat zaplacené léno, nemá vazal nárok na nic, poplatek je vlastnictvím vlády, která se může rozhodnout, jakou část peněz reinvestuje do infrastruktury aby zlepšila výnos.
Autor: Urza Čas: 2016-02-18 12:41:30 Titulek: Re: [↑]
Web: https://www.urza.cz/ Mail: urza v doméně urza.cz
To mě v podstatě vůbec nenapadlo; název té daně je "daň přidané hodnoty", nikdy jsem se nad tím nezamýšlel, to jméno je vlastně dobrá drzost.
Autor: Vlach (neregistrovaný) Čas: 2016-02-18 13:53:25 Titulek: Re: [↑]
Kdyby sem priletel Maly princ,tak se zepta:a co to je kurva ten stat!?Co je to za nespravedlnost byt statnim urednikem?Jak to,ze si to nechate libit!?
Napr trestat tvoriveho,podnikaveho cloveka za vytvoreni hodnoty a setrit spratky,co prodavaji nastojato nase spolecne prirodni bohatstvi?

A jeste k tomu vcera,ze politici zmeni retoriku kolem pozvani pristehovalcu:u nas mozna,tady je jeste klid,ale na Zapade-az zacnou delat jeste vetsi brajgl-tak to politici uz neokecaji a jedou
Autor: Urza Čas: 2016-02-18 13:59:42 Titulek: Re: [↑]
Web: https://www.urza.cz/ Mail: urza v doméně urza.cz
Já si naopak umím představit, jak tu situaci politici využijí ke svému prospěchu:
Uprchlíci jsou hrozbou, takže posílíme stát, abychom té hrozbě mohli čelit; takové hlasy ostatně už dávno zaznívají mezi lidmi.
Autor: Vlach (neregistrovaný) Čas: 2016-02-18 15:16:10 Titulek: Re: [↑]
Uvidime.Ale ja jsem optimista.
Jdu radeji ven.Nejlepsi je pohyb po zdravem tele.
Autor: Urza Čas: 2016-02-18 15:22:38 Titulek: Re: [↑]
Web: https://www.urza.cz/ Mail: urza v doméně urza.cz
Pohyb po zdravém těle? Jakože používáte zdravé lidi místo koberce? xD
Autor: Vlach (neregistrovaný) Čas: 2016-02-18 15:54:12 Titulek: Re: [↑]
Jo.A nez pujdu,tak jsem se zacetl do diskuse na podobne tema na d-f pod clankem Svedska utopie:Zaclal to sice 15.2.11:57 sikovne Dachsmeister a dnes odpoledne se to pekne rozjelo.Skoda se s takovymi veselymi chlapky zbytecne hadat.Ti by meli byt s Vami na jedne lodi
Autor: Urza Čas: 2016-02-18 16:49:00 Titulek: Re: [↑]
Web: https://www.urza.cz/ Mail: urza v doméně urza.cz
Inu, ne vše jde tak, jak by si člověk představoval xD
Autor: Vlach (neregistrovaný) Čas: 2016-02-18 17:34:53 Titulek: Re: [↑]
Jsou tam ale ruzni rejpalove:napr jeden, po precteni takove hruzy(mj.medii uplne zblbli racionalni Svedi),vytyka autorovi gramaticke chyby!
To je jakoby prijeli hasici k vam domu hasit obrovsky pozar,a vy jste je sprdl,se maji spinavy boty
Autor: Urza Čas: 2016-02-18 17:42:00 Titulek: Re: [↑]
Web: https://www.urza.cz/ Mail: urza v doméně urza.cz
To záleží, kdo to je; na D-F se třeba nalézá člověk s nickem Ygorek, který tam nikdy nepíše nic přínosného a jen se snaží tvářit chytře tím, že ostatní opravuje.
Já mu to zpočátku také žral, jenže pak mě začal opravovat ohledně věcí, o kterých jsem věděl fakt dost, tak jsem pochopil, že celé jeho opravování vychází tak z wikipedie, kterou si přečte o aktuálním tématu, aby tam pak napsal hrozně přemoudřelý příspěvek o tom, že všichni jsou blbci; on ani nikdy nepřichází s vlastními názory, diskutuje tam snad deset let a v podstatě ani nevím, zda je minarchista, socialista, whatever, vážně tam jen deset let chodí opravovat lidi a dělat chytrého na libovolné téma, přičemž v drtivé většině případů o tom sám nic neví. U toho si umím představit, že někomu vytýká i gramatické chyby.... dále si to umím představit u lidí, které autor prostě štve, takových je tam též hodně, že soudí články jen podle toho, kdo je napsal (např. vydám článek, který má v plaintextu 10kB a dostanu k němu pětku během asi 5 vteřin od vydání).
Autor: Roman Čas: 2016-02-18 18:42:18 Titulek: Re: [↑]
Web: neuveden Mail: roman.hocke v doméně gmail.com
Absurdní je už název té daně, nedaní se přece žádná hodnota kterou by někdo přidal.
Jo a ne. Ona je to v podstatě daň z prodeje přidané hodnoty. Koupím knedlík za 20, vajíčka za 15 a udělám si knedle s vejcem. Tím jsem přidal hodnotu. Akorát že dokud můj výtvor někdo neocení, není co danit. Až když tu kejdu (nejsem zrovna Pohlreich) prodám, třeba za 45, je jasné, že přidaná hodnota je 10 a v tu chvíli je co danit. Alespoň tak tomu rozumím, třeba se pletu :-) Čili ten název mi nepřijde až tak zcestnej, ale princip samozřejmě ano.

Se zbytkem Vašeho komentu naprosto souhlasím. Zajímalo by mě, kolikrát už jsem všechen svůj majetek zaplatil ve formě různých daní...
Autor: Urza Čas: 2016-02-18 21:54:42 Titulek: Re: [↑]
Web: https://www.urza.cz/ Mail: urza v doméně urza.cz
Tohle vysvětlení mi moc smysl nedává; protože DPH platím i ve chvíli, kdy to prodám už v hotovém stavu a někdo to pak jen sní.
DPH přece není ze zisku, ta je z prodeje.
Autor: Roman Čas: 2016-02-19 08:40:39 Titulek: Re: [↑]
Web: neuveden Mail: roman.hocke v doméně gmail.com
Asi jsem se jen nesrozumitelně vyjádřil. Že DPH platím z rozdílu mezi tím, za kolik jsem nakoupil a za kolik jsem prodal, se shodneme? S Wikipedií i s Andrejem se na tom shodujem :-) Nezáleží na tom, v jakém stavu to prodávám a jestli to někdo sní, jde jen o to, kolik peněz mi za to někdo dá. Já pak zaplatím nějaké procento z rozdílu mezi tím, kolik mi zaplatil a tím, kolik jsem sám dal za knedlík, vajíčka a elektřinu. Proto mi přijde ok to pojmenování, že daň platím z "přidané hodnoty" alias ze zisku.

Jasně, druhá věc je, že každý výrobek (služba atd.) je jenom suma postupně přidávaných hodnot od nulového počátečního stavu (který "roste na stromech"), takže ve finále se DPH nasčítá za celou kompletní cenu.

Ale ukončeme slovíčkaření, ten název je vlastně úplně jedno, protože každá daň, byť zvána jinak, smrděla by stejně :-)
Autor: Vlach (neregistrovaný) Čas: 2016-02-19 10:56:24 Titulek: Re: [↑]
Jen technicka:Jen s tim rozdilem,ze dan ze zisku platite Vy a dph Vas zakaznik.
Autor: BOMBON (neregistrovaný) Čas: 2016-02-19 15:34:51 Titulek: Re: [↑]
to je hovadina.... :D
Autor: Didi (neregistrovaný) Čas: 2016-02-22 19:17:05 Titulek: Re: [↑]
Ono i tu daň ze zisku zaplatí zákazník v ceně. Jen je to schováno co celkové ceny a neví se při prodeji, kolik to na konci roku bude.
Autor: Urza Čas: 2016-02-22 23:10:55 Titulek: Re: [↑]
Web: https://www.urza.cz/ Mail: urza v doméně urza.cz
V konečném důsledku samozřejmě i sociální a zdravotní "pojištění" a tak dále.
Autor: Urza Čas: 2016-02-19 10:58:42 Titulek: Re: [↑]
Web: https://www.urza.cz/ Mail: urza v doméně urza.cz
Z pohledu jednotlivce ano; ale v součtu se DPH platí z celé ceny.
Autor: Urza Čas: 2016-02-18 22:48:19 Titulek: Re: [↑]
Web: https://www.urza.cz/ Mail: urza v doméně urza.cz
Tohle je jeden z jeho článků, který se mi až tak dalece nelíbí; přijde mi to jako takové moc házení do jednoho pytle.
Autor: BOMBON (neregistrovaný) Čas: 2016-02-19 15:34:07 Titulek: polovičatá úvaha
Základní otázkou má být - má existovat stát?
Následně - pokud ano - má na svoji činnost násilím vybírat peníze, nebo se má spoléhat na dobrovolné příspěvky?
Pokud má násilně vybírat, pak co je nejspravedlivějším klíčem? Fakt existence občanství? Trvalého pobytu? Majetku na teritoriu státu? Spotřeba? Příjem? Něco jiného?

To, že se vypíchne jedna věc je IMHO matoucí a zavádějící....
Autor: Urza Čas: 2016-02-19 18:35:17 Titulek: Re: polovičatá úvaha [↑]
Web: https://www.urza.cz/ Mail: urza v doméně urza.cz
Mnedle odpovědi zní:
Ne, stát nemá existovat.
Ale když už existuje, pak by neměl na svou činnost vybírat peníze násilím.
A když už by měl existovat a vybírat, pak nejspravedlivějším klíčem by bylo podle služeb, které kdo čerpá, nicméně to je neměřitelné (kvůli nemožnosti ekonomické kalkulace).
Autor: catmouse Čas: 2016-02-20 12:48:12 Titulek: jaká daň je logická?
Web: neuveden Mail: neuveden
DPH - šílenost, Spotřební daň - nejmoudřejší zvolení jedinci rozhodují o tom co je správné, zdravé atd. pro "společnost", Daň z nemovitých věcí - to je šílenost non plus ultra (zde se snad ani nikdo neodvažuje definovat proč platíme? prostě to tak je a basta)
Já si myslím, že jak se snaží MF a potažmo AB zdůvodňovat absurdně, proč by měli lidé platit daň, tak jen odkrývá podstatu celého nesmyslu státní propagandy, která je lita do hlav lidem od MŠ. například zjevně je celá transakce výhodná pro nakupující paní i pro pana Daňka Krátila viz blicí materiál MF = všichni jsou spokojeni až na státní moloch, který pak nemůže poskytovat ty "úžasné" služby, které byste jinak nedostali a většinou jsou drahé i zadarmo.
MF a pan AB, chce jen prostě dostat ekonomiku celého státu pod absolutní kontrolu - není už tohle fašismus level 2.0? Principy a podstata stejná, jen jsem dál a metody sofistikovanější.

Mj. si pak také třeba vzpomenu jak se stát zaplatí 150 mil. výkupné za (s prominutím zvířátkům) dvě krávy (a to nevíme co to stálo peněz ještě kolem) ale na Lucinku, Julinku Elišku atd. by měli lidé sbírat víčka od PET lahví..... protože prostě na to nejsou v kase prachy. Prachy jsou ale na spoustu jiných p.čovin typu cyklostezky, opravy státních a veřejných budov, špičkové vybavení dopravní policie a ještě je soudruhů "málo", armádu jejíž vojsko je vysíláno do destinací jako je (bezprostředně náš život ohrožující) Afghánistán, solární panely, dotační programy kdečeho a kdekoho .. de facto nekonečný seznam.
Zlatá doba placení desátků :-)
Autor: Urza Čas: 2016-02-20 13:28:12 Titulek: Re: jaká daň je logická? [↑]
Web: https://www.urza.cz/ Mail: urza v doméně urza.cz
Blbé je, že tohle vidíme my a s námi ještě dalších pět a půl libertariána....
Autor: x (neregistrovaný) Čas: 2016-02-20 15:04:09 Titulek: Re: jaká daň je logická? [↑]
.
Autor: Urza Čas: 2016-02-20 15:08:23 Titulek: Re: jaká daň je logická? [↑]
Web: https://www.urza.cz/ Mail: urza v doméně urza.cz
?
Autor: catmouse Čas: 2016-02-21 09:50:21 Titulek: Re: jaká daň je logická? [↑]
Web: neuveden Mail: neuveden
IMHO a pokud Vám rozumím - jednak daň je násilím vybíraný poplatek na provoz násilné vládnoucí organizace, která to prezentuje jako platbu nejvýše hodných služeb společnosti, které by jinak nebyly vůbec nebo omezeně poskytnuty. Tak jsme se zasmáli....
A logika celého daňového systému - já nevím, zda to má logiku (vazba mezi jednotlivými daněmi) ale odvádíte platbu za vše, co je směňováno nebo by mohlo být teoreticky směněno a vrchnosti by mohlo uniknout. V podstatě nic není jen "Vaše", vše je majetkem státu - eufemisticky řečeno "všeho lidu" a každý má max. jakoby propůjčeno. Proto ne jednou ale několikeré zdanění stejných věcí/služeb. Raději vícekrát než nijak. V neposlední řadě je to výchova k " novému" (lepšímu) člověku tedy ovci viz spotřební daně.
Takže celý daňový systém je svinstvo nejhrubšího zrna od samého počátku a např. náš pan AB pouze důsledně lpí na tom, aby to bylo dotaženo nějak do konce (a neunikla ani mrť ať to stojí co to stojí :-)) - totální kontrola a platba.
Autor: Urza Čas: 2016-02-21 10:22:57 Titulek: Re: jaká daň je logická? [↑]
Web: https://www.urza.cz/ Mail: urza v doméně urza.cz
To všechno jste odvodil z té tečky, kterou napsal? xD
Autor: Vlach (neregistrovaný) Čas: 2016-02-21 10:35:12 Titulek: Re: jaká daň je logická? [↑]
Takovy Velky tresk
Autor: Vlach (neregistrovaný) Čas: 2016-02-21 10:32:59 Titulek: Re: jaká daň je logická? [↑]
AB ovladne vsechno.Vcera jsem byl po dlouhe dobe nakupovat(Billa) a temer vsechno Agrofert.Ja asi umru hlady!
Autor: Lojza Čas: 2016-02-21 11:46:53 Titulek: Re: jaká daň je logická? [↑]
Web: neuveden Mail: neuveden
Shodou okolnosti jsem mel to same ja v Penny. Jdu si koupit chleba a abych neumrel hlady, musel jsem si koupit pulku chleba od Babise :-((
Autor: Urza Čas: 2016-02-21 12:03:04 Titulek: Re: jaká daň je logická? [↑]
Web: https://www.urza.cz/ Mail: urza v doméně urza.cz
Jo, je to všude; též od něj obecně nekupuji, ale nemohu říci, nikdy nic, ono to kolikrát ani není dohledatelné.
logo Urza.cz
kapky