Autor: KJ7
Čas: 2020-04-09 00:00:02
Bachařské praktiky ve školách
Ve slavném snímku Vykoupení z věznice Shawshank se nachází scéna, v níž si jeden z vězňů dovolí položit otázku, kdy může jíst. Odpovědí mu je pendrek do slabin a věta: „Budeš žrát, když ti řekneme, že budeš žrát; srát, když ti řekneme, že budeš srát a chcát, když ti řekneme, že budeš chcát.“ Většina lidí při sledování této scény asi pocítila znechucení; i když to jsou zločinci, zaslouží si přece alespoň základní lidská práva. Když jde ovšem o děti ve školách, najednou většinové populaci přijde v pořádku, aby byly trestány za své fyziologické potřeby. Jediným významným rozdílem je, že se místo pendreku a expresivních výrazů říká: „Vždyť jsi už dost velkej na to, abys pětačtyřicet minut vydržel.“ a když dojde k neuposlechnutí tohoto subtilního rozkazu, zapisují se poznámky nebo kreslí černé puntíky, což děti úplně zbytečně demotivuje a nutí je to školu i učení nenávidět. Nemluvě o případech autoritativních rodin, v nichž se po poznámkách tasí opasek. Pokud někdo chce ve svém dítěti takovýmto - podle mě podivným - způsobem vypěstovat disciplínu, nebráním mu. Avšak já bych to své viděl raději tam, kde se bude cítit dobře.
Přečtení: 23138
Komentáře
Komentář 53080
Komentář 53082
jenže tato okrajová záležitost ukazuje také na ten principiální problém autoritářské výchovy, kdy je vůle člověka potláčena i v takový pitomosti, jako je třeba návštěva hajzlíku...
Znáte to, cihla ke cihličce a máte zed (pik floyd)
Mami, musela být ta zeď tak vysoká?
https://www.youtube.com/watch?v=73UMWoXRbjg
Komentář 53084
I když uznávám, že na VŠ byl ten režim trošku volnější...
Komentář 53086
Komentář 53087
Komentář 53090
Jedno se musi nechat, ses opravdu poslusnej. Ty by ses do rezimu hodil, jak vysitej :))
Komentář 53089
fakt nekolik zaku s touhle debilitou slo otravovat dr. Aneb na vse je treba papirek, lejstro
Komentář 53095
Takové autoritativní rodiny si nic jiného nezaslouží než autoritativní režim. A právě tito, podle mě, i vyžadují pro své děti drezůru, kterou jim státní školství nabízí.
Komentář 53099
Komentář 53096
I zkoušení bylo jiné, domácí úkoly za odměnu, možnost volby téměř ve všem atd...
Komentář 53101
Komentář 53104
Komentář 53106
Komentář 53100
2. Povšiml jste si, že děti jsou ve škole jako ve vězení. Děti jsou SKUTEČNĚ ve vězení. Dětství je uvěznění. Jak napsal Szasz: Childhood is a prison sentence of twenty-one years. (V roce 1973; tehdy byl v USA věk plné dospělosti asi až od 21 let.) A je správně, že to tak je. Kdo nemá plnou zodpovědnost, nemůže mít plná práva.
Komentář 53103
2)Detstvi neni uvezneni. Detstvi je rana faze vyvoje cloveka. Nejak sem z Vaseho prispevku nepochopil, proc je spravne lidi veznit jen na zaklade veku.
2b)Ano, kdo nema plnou zodpovednost nema narok na plna prava. Ale kazdy by mel mit pravo si sam stanovit svou miru zodpovednosti a prav. Navic, cely koncept pravo&zodpovednost je v tematu "zrani o hodine" irelevantni. Jaka odpovednost by se mela vazat k pravu zrat o hodine?
Komentář 53146
2. Dětství je vězení, protože děti mají méně práv než dospělí. Trestanci mají méně práv než ne-trestanci, děti mají méně práv než dospělí => děti jsou jako trestanci => být dítětem je jako být ve vězení = dětství je vězení.
Komentář 53150
Komentář 53174
2)nebyt poslancem je ve vezeni, protoze poslanci maji vic prav. Byt zamestnancem je vezeni, protoze nemaji pravo si se svym casem delat co chteji
Komentář 53209
- Tresty jsou odnímání práv od standardu, který se nabývá zletilostí, u nás od 18 let. Že lze vlastním úsilím získat práva nad tento standard je jiný jev, nesouvisející s trestním právem.
Komentář 53426
To je výrok, s kterým nelze než souhlasit.
Tady se ale řeší, jestli je to ve školství ještě rozumné...
Komentář 53145
Komentář 53148
Komentář 53107
Komentář 53108
Komentář 53109
pokud se věnujete činnosti jenž vás baví,
tak dokonce ani nemáte čas jít na ten záchod,
a pokud zrovna kolem vás někdo kráčí na ten záchod,
tak vás vůbec v té vaší koncentraci nevyruší,
vůbec totiž nevnímáte nic jiného, než na co se soustředíte,
ale když vás to nebaví, tak jdete nejraději pryč,
či případně vás ruší i bzukot mouchy...
Není třeba individuálního učitele, je jen třeba aby se žák sám individuálně vzdělával nejlépe skrze to, co jej baví,
a protože vše se vším souvisí, tak se pak žák skrze to co jej baví dostává i k jiným věcem, jenž mu rozšiřují poznání k tomu co jej baví...
Komentář 53114
Komentář 53130
Komentář 53113
http://www.svobodauceni.cz
summerhill škola - o ní je super knížka a zajímavý film.