Bezpečnostní pásy – Stoky Svobodného přístavu (Urza.cz); (S)toky myšlenek Svobodného přístavu (Urza.cz)

hamburger menu
Autor: Urza
Čas: 2022-06-09 00:00:02

Bezpečnostní pásy

V diskusích o regulacích mi oponenti často uvádějí bezpečnostní pásy jako příklad dobré regulace; když náhodou nevědí, že jsem anarchokapitalista, často argumentaci uchopí tak, že se pokusí z argumentu pásy vyjít jako z něčeho, na čem se shodneme. Proč jsou povinně zapnuté bezpečnostní pásy takovou mantrou? Je přece každého věc, zda mu riziko stojí za trochu nepohodlí; a nelze to univerzálně rozhodnout, neboť riziko není paušální a nepohodlí jest čistě individuální. Jak tedy obhájit násilnou represi vůči nepřipásaným? Někdo argumentuje tím, že za jeho případné ošetření platí celá společnost; to je skvělý argument proti socialistickému zdravotnictví, ne pro povinné pásy. Jiní namítají, že by někdo mohl z auta vyletět a zranit druhé; i když pomineme nepravděpodobnost toho scénáře, byl by to argument k přivazování všeho v autě, nejen lidí. Proč tedy zrovna pásy? Domnívám se, že status quo je železná košile.
Přečtení: 10867

Reagujete na tento komentář:
Stavět cesty pro nepřipoutané samo osobě asi neskýtá dostatečný potenciální zisk, stavět cesty obecně nejspíše ano. Protože prakticky všude už nějaké cesty jsou, jedná se o prostředí silně konkurenční. V takovém prostředí má smysl formulovat nabídku jinak než konkurence a jiná pravidla narozdíl od např. jiného povrchu nicmoc nestojí.
Web: neuveden Mail: schován
Protože bez té regulace by majitele silnic určitě nechtěli aby se jezdilo jen na jedné straně. Protože, když bude větší chaos, bude víc nehod a mrtvol a budou z toho mít větší zisk. Akorát že vůbec.
Autor: HelleneHell (neregistrovaný) Čas: 2022-06-09 08:31:26 [↑]
Děkuji, že potvrzujete, že existují správné regulace....
Autor: Brbla (neregistrovaný) Čas: 2022-06-09 11:01:13 Titulek: Správné regulace [↑]
Nikdo nepopírá existenci regulací, které jsou přínosné. Lidem se vyplatí je dodržovat, což je dostatečná motivace k tomu je ctít. Státu k jejich vynucování není třeba.
Autor: Lojza Čas: 2022-06-08 23:28:54
Web: neuveden Mail: neuveden
Ja jsem asi divnej, ale ja tvrdim, ze povinne pasy vice skodi, nez pomahaji.
Samozrejme, pokud se stane nejaka nehoda, tak spise pomahaji, nez skodi.
JENZE (!!!)
Kdyz jedu bez pasu, musim jet mnohem opatrneji, aby se nehoda nestala, protoze vim, ze pak mam horsi sance na preziti.
Takze pasy sice pomahaji pri tom, kdyz se stane nehoda, ale zasadne skodi v tom, ze se stane vice nehod.
Uplne stejne je to s povinnyma helmama na kole pro deti - imho povinne helmy pro deti na kolo je neco, co extremne skodi a napriklad moje deti v zivote na kole nemely helmu a pokud to budu moct jen trochu ovlivnit, tak ji ani mit nebudou (pokud by ji nejak sami nechteli, ale nevim o tom, ze by o tom i jen uvazovali)
Takze ja jsem ten "extremista", kteremu kdyz nekdo rekne, ze se prece shodneme, ze pasy jsou dobre, tak mu na to reknu ze ne, ze pasy jsou spatne :-D :-D
Btw, na tohle existuji tusim i nejake studie, ze cim vice asistentu v aute (napriklad), tim vice na to lide spolehaji a jezdi nebezpecneji, protoze to za ne asistenty vyresi.
Autor: ANalKAP (neregistrovaný) Čas: 2022-06-09 11:44:31 [↑]
Tak to určite, bratm. A jazdenie na rakvi na kolesách zvanej tália ti pomohla v tom, aby si jazdil pomalšie a opatrnejšie a bezpečnejšie, ažna to, že si tam tú bezpečnosť videl len subjektívne ty sám.
Takých majstrov ako ty by súkromný majiteľ diaľnice eliminoval najskorej ako prvých.
Web: neuveden Mail: honza.nakole v doméně seznam.cz
Jezdit na kole bez přilby je dle mého názoru blízké sebevraždě, ale přikazovat vám to (ani vašim dětem) nebudu :-)
Jsem aktivní cyklista, párkrát mi helma dost pomohla a jednou jsem viděl, jak auto nabralo kluka na kole a ten šel hlavou přímo na čelní sklo...
Myslím, že v ancapu by to zdravotní pojišťovny stejně vyžadovaly jako podmínku pro pojistné plnění při cykloúrazu, ale asi by vám nikdo nedával pokutu předem :-)
Web: neuveden Mail: neuveden
Ano, je potreba se na silnici chovat tak, abych predvidal i chyby vsech okolo me.
A nez se tu nekdo zacne rozcilovat, ze to nejde, ci ze je to neprijemne - Jde to, a je to sice neprijemne, ale clovek pak zase neumre, takze se to docela vyplati.
Btw, ja jsem mnohokrat v zivote vykryl chybu nekoho jine, a parkrat nekdo jiny vykryl chybu mou. Coz je super. Otazka je, jak by to bylo dnes, kdy se na tohle vubec nekouka, pouze se kouka na to, kdo ma prednost, kdo je v pravu a nepremysli se, jak jet SKUTECNE bezpecne.
Btw, nemam problem jet po dalnici 180, klidne 200...A stejne tak nemam problem tam je 80, kdyz je to potreba. Ale znam lidi, co jedou proste 130 a nekoukaj nalevo napravo....a ti typicky nakonec zpusobi nejakou nehodu, protoze u toho nepremyslej.
Autor: DestrucThor (neregistrovaný) Čas: 2022-06-09 07:27:01
No já vždy přemýšlel proč se musím připoutat v autě i v případě popojíždění, ale v MHD je naprosto v pohodě jezdit bez pásů. V rychlosti rozdíl při jízdě po městě není, minimalně v Brně jezdí busy i po rychlostkách 80. A dokonce v těchto busech můžu stát, což je v meziměstkských busech, ktery občas pásy mívají, často zakázaný.
Některé uživateli nechtěné či neschválené komentáře mohou být skryty; zobrazit je můžete po přihlášení.
logo Urza.cz
kapky