Digitalizace je pohodlná, ale… – Stoky Svobodného přístavu (Urza.cz); (S)toky myšlenek Svobodného přístavu (Urza.cz)

hamburger menu
Čas: 2024-10-08 00:00:02

Digitalizace je pohodlná, ale…

Často kolem sebe slýchávám chválu na digitalizaci státní správy. „Konečně nemusím lítat po úřadech. Prostě mi daný papír dojde do datové schránky a vše vyřídím z mobilu,“ notuje si spousta lidí. Ok, já to těm lidem přeju. Nabízí se ale otázka, proč je vůbec potřeba nějaký takový papír? K čemu mi je? Proč nad ním musím trávit čas? Možná kromě přesměrování jednotlivých úředních ptákovin do datovky by nebylo na škodu je radikálně zredukovat. Pokud chci třeba péct dorty a prodávat je, ale potřebuji k tomu mít povolení, je sice hezké, že si ho můžu vyřídit přes datovku, ale možná by bylo ještě lepší, kdyby ho stát prostě a jednoduše nechtěl. Dokonce se bojím, že může nastat opak – stát toho bude chtít ještě mnohem víc s argumentem: „Však to vyřídíš snadno v telefonu.“
Přečtení: 1787

Reagujete na tento komentář:
Autor: Lojza Čas: 2024-10-08 07:24:32
No, ona je jednak hodne vyplasena...jednak ona je proste tou propagandou tak zblbla, ze jsem ji vylozene napriklad musel nutit, aby neplatila pokutu za "nedovolene parkovani", protoze se to da vyresit, aniz by ji platit musela. Je to ten typ, co je naucenej, ze zakony se musi dodrzovat atd...a dela ji to uplne psychicke trauma, ze by se mela pohybovat v sede zone ...
Nehlede na to, ze to bere vazne, chce zkusit to fakt delat seriozne, mit nejaky svuj prostor, kam by ji chodili lidi a tak.
Ono se to da obejit tak, ze by mela nekoho, kdo ty zkousky ma a nechala to napsat na nej a ona by tam byla jen jako zamestnanec ci neco takoveho, ale ona proste to chce delat na sebe a nepribirat k tomu nikoho dalsiho, kdo te muze nekdy podrazit, delat problemy a podobne - coz chapu a souhlasim...
A jelikoz docela rozumim "obchodu", tak mam nejake napady na nejaky marketing, coz ti zase pritahne pozornost lidi, kteri by jiste nahlasovali jak zbesili, pokud by meli podezreni, ze je co nahlasovat - zazil jsem takovych lidi posledni dobou okolo sebe dost....takze pokud clovek nechce riskovat, jet na jistotu a v klidu...tak se z toho posere, kolik picovin musi splnit :-(
Autor: Lojza Čas: 2024-10-07 23:10:41
Web: neuveden Mail: neuveden
To je docela sranda, zrovna ted jsem telefonoval hodinu s pritelkyni, kterou napadlo, ze by mohla se zivit tim, ze by delalal zenskym rasy a oboci a nehty a tyhle zensky veci...
Nacez se rozcilovalala, ze musi mit kurz s certifikaci asi za 30 tisic, pak mistnost, kde to bude delat, na to musi mit zkolaudovanou, povoleni od hygieny, dalsich asi 10 povoleni, zivnostak, atd....(Je hodne mlada, jeste nema zkusenosti s timhle).
Jsem se docela musel stat, jak je naivni, presne rikala neco jako "kurva vzdyt ja proste si jen chci koupit na to vybaveni a delat to, v cem je problem" :-D :-D :-D
Polozim telefon a tady tenhle clanek :-D
Web: neuveden Mail: neuveden
To by mohlo jít obejít částečně poskytováním kosmetických služeb u zákazníků. A alespoň ne oficiálně ve vlastním salonu. Známa kadeřnice vím že to tak dlouho dělala, přičemž kadeřnictví bylo ve skutečnosti normálně u ní v domě.
Web: neuveden Mail: neuveden
No, ona je jednak hodne vyplasena...jednak ona je proste tou propagandou tak zblbla, ze jsem ji vylozene napriklad musel nutit, aby neplatila pokutu za "nedovolene parkovani", protoze se to da vyresit, aniz by ji platit musela. Je to ten typ, co je naucenej, ze zakony se musi dodrzovat atd...a dela ji to uplne psychicke trauma, ze by se mela pohybovat v sede zone ...
Nehlede na to, ze to bere vazne, chce zkusit to fakt delat seriozne, mit nejaky svuj prostor, kam by ji chodili lidi a tak.
Ono se to da obejit tak, ze by mela nekoho, kdo ty zkousky ma a nechala to napsat na nej a ona by tam byla jen jako zamestnanec ci neco takoveho, ale ona proste to chce delat na sebe a nepribirat k tomu nikoho dalsiho, kdo te muze nekdy podrazit, delat problemy a podobne - coz chapu a souhlasim...
A jelikoz docela rozumim "obchodu", tak mam nejake napady na nejaky marketing, coz ti zase pritahne pozornost lidi, kteri by jiste nahlasovali jak zbesili, pokud by meli podezreni, ze je co nahlasovat - zazil jsem takovych lidi posledni dobou okolo sebe dost....takze pokud clovek nechce riskovat, jet na jistotu a v klidu...tak se z toho posere, kolik picovin musi splnit :-(
Web: neuveden Mail: neuveden
Chápu. Co se týče vyplašenosti, sem na tom podobně. :-(
Autor: Rakusak Čas: 2024-10-08 09:33:39
Web: neuveden Mail: schován
Ano, je to pravda. Dalsi vec je, ze stat tu digitalizaci proste neumi. Vzdyt to dopadne spatne tak, jako dopadlo stavebni rizeni pod taktovkou predsedy piratostrany. :-D Kdyz nekomu reknu, ze staci zrusit ten zakon a nasledne nemusime resit nejaky system, tak na mne nekteri lide cumi jak tele na vrata :-D
Autor: Hrosik1 Čas: 2024-10-08 15:28:22
Web: neuveden Mail: schován
pokud budete chtit nejaky certifikat od volnotrzni agentury na vas volnotrzni dort, tak si to budete chtit vyrizovat spise online nebo fyzicky na pobočce? ;)
Autor: v6ak Čas: 2024-10-08 20:29:24 [↑]
Web: https://v6ak.com Mail: cz.urza v doméně reg.v6ak.com
Otázka je, co by šlo takto na dálku spolehlivě ověřit. Certifikát, který je papír pro papír, by na trhu asi neměl moc misto. Druhá věc je, jestli vůbec chceme něco certifikovat.
Web: neuveden Mail: neuveden
Tak i dnes je zájem o ruzné bio eko standardy. V průmyslu jsou normální třeba ISO 9001 pro quality management. Co se týče zdravotní nezávadnosti potravit, tak to se dneska běžně necertifikuje, protože to mají zaručovat vechny možný regulace a hygiena. Na volným trhu bych ovšem taky rád věděl, že si při výrobě myjou ruce, mají čisto, vyhýbají se křížové kontaminaci atp.
Autor: v6ak Čas: 2024-10-08 20:51:07 [↑]
Web: https://v6ak.com Mail: cz.urza v doméně reg.v6ak.com
To nerozporuju. Jen si nejsem jistý, kolik toho půjde ověřit on-line. Myslím, že přinejlepším by z toho byl nějaký hybridní systém, kde o ověření požádám on-line, zaplatím on-line, ale samotné ověření proběhne fyzicky.
Web: neuveden Mail: schován
asi jak kdo a jak co. spousta volnotrznich certifikatu existuje i dnes. samozrejme se daji poslat i nejake vzorky postou, slo mi spise o to distancni vyrizovani.
Autor: v6ak Čas: 2024-10-14 11:25:34 [↑]
Web: https://v6ak.com Mail: cz.urza v doméně reg.v6ak.com
Jo, otázka je, jak nedůvěřivě chce certifikující přistoupit k certifikovanému. Když si certifikovaný sám vybere testované vzorky, je tu prostor pro určitou manipulaci…

Na druhou stranu, možná to je odbočení od jádra věci. Ano, u volnotržních certifikátů bych asi radši vyřešil elektronicky, co by šlo.
Web: neuveden Mail: schován
Ano, to byla pointa.

A pokud digitalizace zefektivnit státní správu a ušetří rozpočet, tak jsem pro.
Některé uživateli nechtěné či neschválené komentáře mohou být skryty; zobrazit je můžete po přihlášení.
logo Urza.cz
kapky