Autor: Thevar
Čas: 2024-01-30 00:00:02
Důsledky nemožnosti měnit směřování svého vzdělávání
Děti na školách žijí většinově ve světě, kterýžto považují za pevně daný, nedomnívajíc se, že by na něj mohly míti podstatného vlivu. Toť jest mnedle jeden z důvodů, proč se děti neumí/nechtějí tázati na smysl toho, proč a co činí. K čemu by jim totiž byla odpověď, když nemají možnost změniti dalšího směřování vzdělávání svého? Naopak ve svobodných školách a při sebeřízeném vzdělávání jest ona otázka jednou z nejzásadnějších, neb mám moc nad tím, co, kdy a jak se učím. Proto je pro mne důležité ptáti se proč a hledat smysl v tom, co činím. Jsem přesvědčen, že uměti se sám sebe otázati a odpověděti na otázku proč (ne)mám činiti to či ono a posléze se podle toho říditi, jest jedním z podstatných prvků svobody, jelikož se bude i vícerý cíbek dávati [staročesky ukazovat prostředníček] nedobrovolným autoritám.
Přečtení: 2158
Komentáře
Komentář 101266
Komentář 101269
Komentář 101315
Komentář 101267
Lidem, kteri absolvovali takovou vymyvarnu, pak neni vubec blbe jit do ciziho privatniho lesa, krast tam houby a plasit zver. Jako bonus vam autem rozoraji cestu a pohodi tam obal od tatranky. A kdyz je jako majitel poslete do prdele, tak se vam jeste vysmeji.
Nastavení zobrazení uživateli nechtěných a neschválených komentářů
Některé uživateli nechtěné či neschválené komentáře mohou být skryty; zobrazit je můžete po přihlášení.