Autor: Roman
Čas: 2020-04-14 00:00:02
Horší než výpalné
Onehdy si v jedné diskuzi postěžoval jistý rodič, že by bylo lepší, kdyby školní docházka nebyla povinná, a že by dokonce klidně dál v rámci daní platil školství, jen aby jeho dítě nechali na pokoji. Jiný mu oponoval, že to by přece bylo v principu výpalné. Pikantní na tom je, že i tak zavrženíhodná věc, jakou je výpalné, by tak byla zlepšením (přinejmenším pro onoho rodiče). Nevypovídá to něco o současném stavu?
Přečtení: 20921
Komentáře
Komentář 53256
Komentář 53323
Komentář 53361
Komentář 53257
Komentář 53259
http://www.czech-profile.cz/wp-content/uploads/ester-ledecka-vitezka.jpg
Komentář 53272
Komentář 53273
a ten chtěl aby děti měly domácí výuku,
zda je učili rodiče nebo najatý učitel, to neříkal,
říkal ovšem že jej před tím varovali prej že děti (má dvě) nebudou mít rozvinutý ty sociální vztahy když nebudou vyrůstat v kolektivu, děti vyrostly a on žádný nerozvinutý vztahy nepozoruje,
kladem bylo že takto děti měly mnohem více času na svoje záliby i když musely samozřejmě zvládnout to samý učivo co by musely zvládnout ve škole...
Ne každej musí být nutně olympijský vítěz,
ale určitě takto mají děti více času (pokud nejsou blbý a neschopný se učit) a vyhnou se takto autoritářskému přístupu učitelů a kolektivu ovcí....
Komentář 53262
Vydam tady hrozne pitomsti a tahle patri mezi ty obzvlaste nepovedene.
Komentář 53270
........................................................
Tak to ovšem zní dost hrozivě,
protože pokud je rodič vymytá guma nákou ideologií nebo náboženstvím, může z potomka vychovat to samé co je on sám,
nebo naopak pokud bude rodič rozumný a bude své dítě podporovat v tom, co jej baví, může z něj vychovat i "Ester Ledeckou"
Ve státní škole pak je největší předpoklad že z potomka udělají poslušnou ovci vztahující se vždy k nějaké autoritě...
Komentář 53326
Komentář 53363
V Summerhillu jim ta dobrovolnost funguje už 100 let.
https://www.svobodauceni.cz/clanek/skola-summerhill/
https://www.megaknihy.cz/humanitni-vedy/240971-summerhill.html
Což samozřejmě neznamená, že jsou ze všech lyžařšští a snowboardoví mistři :-)
Komentář 53367
1. či je potrebné aby sa všetky deti učili v štátnych školách
2. či je potrebné aby sa všetky deti učili
Komentář 53390
2. To dělají samy, pořád, evolučně. Třeba chození a řeč jsou dvě asi nejsložitější dovednosti k naučení a umí to dřív, než chodí do školy...
https://www.svobodauceni.cz/clanek/kdybychom-ucili-chuzi-ve-skole/
Komentář 53396
Komentář 53420
Když všude kolem sebe vidíte psaný text, asi vás časem začne zajímat, co tam je. Stačí, když se párkrát zeptáte na něco, co vás zajímá a odpovědí je kniha do ruky ;-)
Samozřejmě pokud žijete v oblasti, kde je pro přežití důležitější umět pást krávy, asi víc rozumíte krávám než psanému textu.
Mechanismus samozřejmě nebude úplně stejný, ale ta vnitřní touha ano.
Znovu odkazuji na Summerhill, který mi v tom hodně ukázal. Za ty desítky let nenucení do učení tam byl asi jen jeden negramota, který pak vedl v Londýně několik restaurací... A číst se pak nakonec snad taky naučil :-)
Nastupují tam děti, které v 5 letech psát umí. Jsou tam děti, které se to naučí ve 13.
Stačí si uvědomit, že mláďata (i lidská) se evolučně učí nápodobou a potřebují spoustu pohybu. Sezení v lavici a opakování informací (ne dovedností) je pravý opak.
Viz práce paní Nováčkové.
https://www.kupredudominulosti.cz/novackova-jana-1d-pokud-byste-chteli-vybudovat-prostredi-ktere-je-naprosto-nepratelske-mozku-a-uceni-pak-byste-zrejme-vybudovali-neco-takoveho-jako-je-skolni-trida/
Komentář 53304
Komentář 53322
Komentář 53333
Komentář 53264
Komentář 53269
Komentář 53271
ovšem co to je to nejlepší je těžko říci,
může to být to co chtějí rodiče nebo naopak to co chce dítě...
Komentář 53313
https://youtu.be/_gwxLRGj1CE?t=3670
Komentář 53319
to je oblíbený duchovnácký argument, že je všechno v pořádku,
přesto právě u duchovnáků je vidět, jak to ego považují za něco, co není v pořádku a tento argument říkají pouze tehdy,
když jim řeknete něco, co se jim nelíbí...
Takže oni mohou měnit svět či sebe,
ale vám to chtějí zakázat skrze ten koncept že je vše v pořádku...
Jenže pokud je vše v pořádku, tak to jednoduše znamená že nepotřebujeme zákony a představy dobra, protože už je to v pořádku a ty naše představy jsou zcela zbytečný...