Individuální přístup ve školách versus reálný život – Stoky Svobodného přístavu (Urza.cz); (S)toky myšlenek Svobodného přístavu (Urza.cz)

hamburger menu
Autor: Baph0met
Čas: 2022-10-27 00:00:02

Individuální přístup ve školách versus reálný život

Čím dál častěji slýchávám, že školy na bázi individuálního přístupu jsou vlastně špatné, protože děti nenaučí, „jak to v životě chodí“, že jejich žáci vycházejí v osmnácti do světa a v první práci, kterou seženou, se psychicky zhroutí, jelikož nejsou zvyklí na stres… Úlohou školy ale přece není, aby člověka „připravovala“ na stres tím, že ho bude stresovat! Mělo by to být místo kam se člověk chodí učit pracovat v kolektivu, přijímat informace a rozvíjet dovednosti. Navíc kdyby svobodnější školy absolvovalo více lidí, objevila by se mnohem větší poptávka po pracech s menší úrovní stresu, změnil by se přístup k zaměstnancům a vznikaly by firmy s novými modely fungování. Když naopak školy naučí žáky se stresovat, lidé se pak logicky ve svých životech stresují.
Přečtení: 2338

Reagujete na tento komentář:
Autor: Rakusak Čas: 2022-10-27 14:01:22
Podle mne je chybny predpoklad, ze by mela skola pripravit zacka na pracovni zarazeni a tedy jej pripravovat i na stresujici prostredi. Rozhodne nemuzeme generalizovat. Nekteri rodice budou chtit pro sve dite skolu, ktera pripravi dite na stresujici prostredi. Jini rodice zase budou chtit takovou skolu, kde si jejich dite bude hrat a bude happy. Nemuzeme rici, co je vice spravne, protoze kazdy mame jina vychodiska, hodnoty, moznosti platit skolne, atd. Proto je potreba statni skolstvi zrusit a zrusit veskere regulace a dotace v tomto odvetvi tak, aby konecne fungovaly trzni signaly a skoly tak mohly svobodne vznikat a zanikat.
Autor: Rakusak Čas: 2022-10-27 14:01:22
Web: neuveden Mail: schován
Podle mne je chybny predpoklad, ze by mela skola pripravit zacka na pracovni zarazeni a tedy jej pripravovat i na stresujici prostredi. Rozhodne nemuzeme generalizovat. Nekteri rodice budou chtit pro sve dite skolu, ktera pripravi dite na stresujici prostredi. Jini rodice zase budou chtit takovou skolu, kde si jejich dite bude hrat a bude happy. Nemuzeme rici, co je vice spravne, protoze kazdy mame jina vychodiska, hodnoty, moznosti platit skolne, atd. Proto je potreba statni skolstvi zrusit a zrusit veskere regulace a dotace v tomto odvetvi tak, aby konecne fungovaly trzni signaly a skoly tak mohly svobodne vznikat a zanikat.
Web: neuveden Mail: schován
Souhlasím s půlkou. Myslím si že vám každý dětský psycholog či psycholog obecně řekne, že stres je pro člověka špatný, tuplem pro dítě. Čili ano, ať si rodiče dávají své děti do škol jaké uznají za vhodné, ale měl by se změnit konsensus společnosti o tom jak je stres ve školách důležitý, zmenšit poptávku po stresu tzv.

Tím neříkám že každé školy by měli být stejné a happy duhové, ale určitě by se stres měl držet obecně na uzdě a být ve školách menšinou.

TL;DR S určitou jistotou můžeme říct co je špatně, a tím je právě nadměrný stres (co je nadměrné ať si nejlépe určí konkrétní dítě samo).
logo Urza.cz
kapky