Jak zničit herní průmysl – Stoky Svobodného přístavu (Urza.cz); (S)toky myšlenek Svobodného přístavu (Urza.cz)

hamburger menu
Autor: PetrKL
Čas: 2024-04-24 00:00:02

Jak zničit herní průmysl

Herní průmysl je relativně mladý a v porovnání s ostatními odvětvími poměrně deregulovaný obor. Už nějakou dobu celosvětově vydělává víc než kina a televize. Příčin úspěchu by se určitě našlo víc, osobně v tom ale vidím především tu nízkou míru regulací, dotací a umožnění svobodné ekonomické kalkulace. Jistě – jsou i výjimky. Jednou za všechny je například Cyberpunk 2077, který od polské vlády získal miliony dolarů na dotacích a víme, jaký průšvih to i přes ten přefouknutý marketing nakonec byl. Jelikož v ČR vydělávají hry miliardy korun ročně, trochu se obávám, že je jenom otázkou času, než se i na toto odvětví zaměří nějaký snaživý politik, který by mohl přijít s následujícími návrhy: Uvalit na hry speciální daň vzhledem k vysoké přidané hodnotě či ustanovit dotační programy, které budou podporovat vybrané projekty mající „vysokou společenskou hodnotu“ či ustanovení svazu herních vývojářů, který se bude podílet na tvorbě další legislativy a bude novým vývojářům udělovat (a neudělovat) licence pro vstup na trh, či vznik odborové organizace, která bude kolektivně vyjednávat o mzdách, a neposledním hřebíkem do rakve by pak byla kontrola cen, která by „zajišťovala férové prostředí“. Zkrátka obvyklý socialistický mix, na který jsme zvyklí. Mohli bychom pak vzpomínat na zlaté časy českého gamingu, podobně jako to nyní děláme u skomírajícího českého strojírenství, zemědělství a textilního průmyslu.
Přečtení: 1992

Reagujete na tento komentář:
Autor: Lojza Čas: 2024-04-25 21:00:41
No, ja hry docela sleduju a prvni spusteni byl fakt pruser srovnatelny s Assasins Creed Unity :-) Na tehle spickove urovni si nevybavim nic horsiho - samozrejme na nejake mensi nezavisle scene ty prusery byvaji horsi, ale u AAA titulu to byl imho docela vrchol :-)
U nejakych spolecnosti, jako je prave Ubisoft, uz to cloveka neprekvapi, ale u CD Projektu to zamrzelo, prave kvuli genialnimu Zaklinaci 3, kdy lide byli nateseni, ze ho to jeste prekona...
Cimz se nechci hadat, evidentne se tu shodnem, jen upresnuju...
(A jak jsem rekl, tohle nemelo nic spolecneho s dotacema, coz by chapal kdokoliv, kdo jen trochu tusi, jak funguje vyvoj her)
Některé uživateli nechtěné či neschválené komentáře mohou být skryty; zobrazit je můžete po přihlášení.
logo Urza.cz
kapky