Je žádoucí opíjet děti na školách – Stoky Svobodného přístavu (Urza.cz); (S)toky myšlenek Svobodného přístavu (Urza.cz)

hamburger menu
Autor: Thevar
Čas: 2023-01-31 00:00:02

Je žádoucí opíjet děti na školách

Slyšel jsem: „Je žádoucí děti na školách nedobrovolně a cíleně stresovat, jelikož v dospělosti budou jistě často prožívat stres -> tudíž je to skvělá průprava na dospělý život.“
Odpovídám: „Je žádoucí děti na školách nedobrovolně a cíleně opíjet, jelikož v dospělosti budou jistě často požívat alkohol -> tudíž je to skvělá průprava na dospělý život.“
Přečtení: 7495

Reagujete na tento komentář:
Přece si pak jako společnost ten dospělý život děláme zhusta zrovna tak, jak nás v dětsví naučili, že vypadat má. A jakýpak by to byl život bez každodeního stresu i kvůli lecjaké blbosti, život kde na ty nedůležité věci hodíte bobika a jste v pohodě by přece nikdo normální nechtěl žít, tak proč k tomu zvrhlému pohodářství vést už děti a kazit je tím?
Autor: matous Čas: 2023-01-31 11:28:45 Titulek: rozdíly
Web: neuveden Mail: matous v doméně nebesa.cz
1) Stres ve škole není CÍL výuky. Je to průvodní JEV. Tak jako životě.
2) Alkoholu se lze úplně vyhnout. Není to nezbytná nutnost. Stresu se člověkv životě vyhnout nemůže.
Web: neuveden Mail: shlomo.kafka v doméně gmail.com
Jste si jistý, že stres není cílem? Mně to tedy, když jsem chodil na ZŠ často jako cíl připadalo. A pokud stres děti zažívají v životě, můžeme je nechat normálně žít, nemusíme jim působit stres školou uměle.
Autor: li Čas: 2023-02-01 12:22:43 [↑]
Web: neuveden Mail: schován
Vždyť můžete své děti vzdělávat sám či je dát do nějaké svobodné školy, ne???
Co pozoruji, tak dnešní školy děti stresují mnohem méně než tomu bývalo dříve...
Dítě dnes dostane jedničku ačkoliv neumí vůbec nic, skoro je to taková "fraška" :)
Web: neuveden Mail: shlomo.kafka v doméně gmail.com
Hehe, moje děti chodí, kam chtějí. O tom jse al nepsal.
Autor: li Čas: 2023-02-01 17:21:47 [↑]
Web: neuveden Mail: schován
Tak je to cajk, ne? :)
Web: neuveden Mail: shlomo.kafka v doméně gmail.com
Vždyť já taky neargumentoval svými dětmi. Nejsem Železný. Napadal jsem tvrzení, že to škola dělá nezáměrně.
Autor: matous Čas: 2023-02-01 18:42:11 Titulek: rozdíly [↑]
Web: neuveden Mail: matous v doméně nebesa.cz
Neargumentoval jste svými dětmi, ale sebou ano.
Deklarovaný cíl to opravdu není. Možná se čas od času a někde objeví despotický nebo přímo sadistický učitel. Ale to přece neznamená, že je to záměr.
Web: neuveden Mail: shlomo.kafka v doméně gmail.com
Jenže jsou školy přímo uzpůsobené pro despotické učitele.
Web: neuveden Mail: shlomo.kafka v doméně gmail.com
Sebou ano, protože to je moje bezprostřední zkušenost, nejdůležitější část poznání. Ale abych se přiznal, nikdy jsem neslyšel o základní škole, kde by se učilo pracovat se stresem. Vy nějakou znáte? Přijde mi spíš, že děti jsou prostě hozeny dovody, některé se naučí plavat čubičku, jiné se utopí (tj. spáchají sebevraždu nebo skončí v "péči" psychiatrů) a proponenti takového vzdělávání se plácají po ramenou a říkají: Ta čubička, vidíte, jak se naučily plavat.
A přito by bylo bývalo mnohem lepší se naučit třeba plavat prsa, znak nebo kraul, možná i motýlka, a ne jen čubičku.
Školy skutečně stres zvládat neučí. Neumí to.
Autor: li Čas: 2023-02-02 09:25:53 [↑]
Web: neuveden Mail: schován
Pokud se člověk dostane do tak strašné školy, která byla přímo navržena pro "despotické učitele", tak bude zřejmě prázdná... Myslím, že ani žáci ani učitelé by tam nechtěli dělat... Se stresem se učíme pracovat PŘIROZENĚ, důležitá je v tomto ohledu hlavně rodina a ve škole pak empatický učitel. Pokud si dítě nesedne se svým učitelem, tak může požádat o přeřazení do jiné třídy, případně může změnit i školu či přejít na domácí výuku. Horší to má většinou učitel pokud ho stresuje nějaký žák (nebo rodič takového žáka), myslím, že jen tak nemůže žáka vyloučit (tato možnost by byla férová).
***
Podle legendy se o výchovu "bez stresu" snažila rodina malého Buddhy. Neznal co to je stres, nemoc, utrpení. V reálu to byl pak pro něj obrovský šok, když poznal, co obnáší skutečný život... :) Mohl se k situaci také postavit tímto způsobem: "Vy odporní rodiče, co jste mi to udělali? Poznal jsem stres až teď, takže vám to budu do smrti vyčítat!"
Web: neuveden Mail: shlomo.kafka v doméně gmail.com
Prázdná evidentně nebyla. Nevím o jakém utopickém světě mluvíte. Ve škole se přirozeně učit nešlo.
Autor: li Čas: 2023-02-02 12:47:13 [↑]
Web: neuveden Mail: schován
Asi jsem chodila do jiné školy. Občas to byl vopruz, občas tam byla legrace, občas se tam dělo něco zajímavého... a měla jsem tam pár dobrejch kamarádů / kamarádek... naučila jsem se tam používat logiku, číst apod., takže jsem se necítila jako vůl, pokud jsem se porovnávala s ostatními... :)
O jakém světě mluvíte vy?
Web: neuveden Mail: neuveden
Jen me zaujala ta logika...prosim te v jakych cca letech jsi chodila do skoly a kde?
Protoze ani ja, ani nikdo z lidi v mem okoli se ve skole nenaucil pouzivat logiku. Skoly, ktere jsem navstevoval, typicky naopak takovou vlastnost vsemozne potlacovaly. Opravdu, bez ironie. Ja na skolach mel system "naucte se to a to, pristi hodinu z toho piseme". Na stredni to dokonce preslo v "v ucebnici se naucte stranky abc az xyz, priste z toho piseme".
Musim rict, ze to byl jeden hlavnich duvodu, proc jsem nesel na vysokou, protoze kdyz jsem si predstavil, ze podobneho stylu vyuky je tam JESTE VIC, tak jsem to definitivne odmitl (brali by me kamkoliv, maturita s vyznamenanim, tusim ze se tomu tak rikalo, 2x1 + 2x2)
Je mi cca 46....
Mozna, ze dneska NEKDE je to jinak, ale co mam moznost sledovat moje deti, co se jim deje ve skole, tak pozoruju, ze se nezmanilo VUBEC NIC. Ale jako ze VUBEC. Az to nechapu...
Web: neuveden Mail: cerno v doméně cerno.cz
Na nekterych skolach to dnes je jinak. Kolik jich je, tezko rici, nemam prehled, ale vic, nez 10 procent to rozhodne nebude.
Na VS zavisi na skole, na oboru a hlavne na konkretni prednasce. Cim vyssi rocnik, tim vyssi podil tech premyslecich (aspon na mem oboru to tak bylo).
Web: neuveden Mail: neuveden
Přece si pak jako společnost ten dospělý život děláme zhusta zrovna tak, jak nás v dětsví naučili, že vypadat má. A jakýpak by to byl život bez každodeního stresu i kvůli lecjaké blbosti, život kde na ty nedůležité věci hodíte bobika a jste v pohodě by přece nikdo normální nechtěl žít, tak proč k tomu zvrhlému pohodářství vést už děti a kazit je tím?
Autor: li Čas: 2023-02-01 12:18:13 [↑]
Web: neuveden Mail: schován
"Přece si pak jako společnost ten dospělý život děláme zhusta zrovna tak, jak nás v dětsví naučili, že vypadat má."
Vás ve škole učili jak má vypadat život? Mě tedy ne... Žiju tak, jak jsem si život zařídila = po svém! :)
***
"...proč k tomu zvrhlému pohodářství vést už děti a kazit je tím?"
Vždyť můžete děti vzdělávat doma či je dát do nějaké svobodné školy, ne?
Web: neuveden Mail: neuveden
Tak to tě vycepovali špatně, nebo jsi nepiddajný kus, původní ale vlastně stále do značné míry aktuální účel škokství se popisuje třeba v téchto citacích:
"Vzestup moderní policie jde také ruku v ruce se vzestupem veřejného vzdělávání. Veřejné školy učí děti poslušnosti na pracovišti. Děti jsou odděleny od svých rodin, aby pod dohledem autority plnily se svými vrstevníky množství úkolů podle časového plánu. Reformy školství ve třicátých a čtyřicátých letech 19. století se zaměřovaly na morálku žáků. Předpokládalo se, že výsledkem bude ochotné podvolení se autoritě, schopnost tvrdé práce, sebekontroly a potlačení radosti."

"Klíčovým cílem školství by podle reformátora Horace Manna mělo být aby dětí získat větší smysl pro povinnost než policista."

"Školství, zákony o chudině a policejní dohled, to vše mělo za cíl usměrnit lidi tak, aby byli užiteční a poslušní."

Mj.je to centrálně bráno dodnes, interní informací je to, že přísnější přijímačky na SŠ se v Čr reálně prosazovaly díky tlaku kapitánů průmyslu z poradních výborů, aby víc lidí skončilo v učňácích a pak v průmyslových montovnách. Lidé jsou tak pořád vesněs bráni jako tvárná hmota lidských zdrojů.
Autor: li Čas: 2023-02-02 16:58:50 [↑]
Web: neuveden Mail: schován
Z mého pohledu je větší problém nějaká potřeba být "ve stádu" na úkor vlastní individuality. To je obecně lidem zakódované a někdo je k tomu náchylný víc, někdo míň. Takže můžete mít dítě, které k tomu má nějaké větší předpoklady, vůbec do školy nemusí chodit, ale přesto se rádo někam "zařadí" a tím pádem začne potlačovat samo sebe, jen aby bylo obecně přijímáno...
***
Pak můžete mít dítě, které chodilo do klasického školství, ale bytostně vnímá svoji integritu a řídí se tím. Těch lidí je určitě míň, protože to nese jistá rizika... člověk se musí umět v určitých chvílích postavit za sebe samého, přestože mu hrozí "vyloučení ze stáda"... Ale může to ustát tak, že je "stádem" vnímán trochu odlišně, přesto je respektován a není stádem napadán. To je pak asi ideální stav :)
Autor: Rakusak Čas: 2023-02-01 17:57:55
Web: neuveden Mail: schován
Presne, super napsane.

Ja nedavno slysel argument, ze kdyz maji dva kreteni dite, o ktere se nestaraji, tak je zde stat od toho, aby zajistil vzdelani a vychovu tohoto ditete. :-D Na argument, ze je to jejich problem, a ze to dite bude kreten i po absolvovani statni povinne dochazky, a ze odmitam prispivat na financovani vychovy takovychto deti, tak na toto bylo reagovano skoro agresivne. :-D
Některé uživateli nechtěné či neschválené komentáře mohou být skryty; zobrazit je můžete po přihlášení.
logo Urza.cz
kapky