K vymýcení násilí stačí, aby ho bylo poznat. – Stoky Svobodného přístavu (Urza.cz); (S)toky myšlenek Svobodného přístavu (Urza.cz)

hamburger menu
Autor: marek
Čas: 2016-07-19 00:00:02

K vymýcení násilí stačí, aby ho bylo poznat.

Apelovat na svědomí násilníků je samo o sobě poněkud neúčinné. Mnohem důležitější je, aby si to od nich jejich oběti nenechávali líbit.

Někdo vždycky bude chtít žít na úkor ostatních a krást, ale v anarchii mu to společnost neumožní. Mnoho lidí by zajisté rádo kradlo. Ale ubránit sami sebe od odkradení by chtěli úplně všichni. K obraně před kriminalitou je možné spolupracovat s kýmkoli (dokonce i s těmi, kteří sami kradou - ani zloděj nechce být okraden). Mezi zločinci je pak mnohem menší potenciál ke spolupráci, protože si navzájem konkurují (nejvýhodnější by pro zloděje asi bylo, kdyby byl jediným, kdo krade).

Lidé jsou tak násilní a nepoctiví, jak se jim v dané situaci vyplatí. Čím lépe lidé násilí a nepoctivost rozpoznávají, tím méně se mohou komukoli vyplácet. Překážkou vymýcení kriminality není to, že by lidé byli zlí a špatní. Spočívá hlavně v tom, že se velká většina lidí snadno nechá zmanipulovat a propadnou iluzi, že vládci loupit smí, aniž by se tím dopouštěli zločinu.

Bez této hloupé iluze by si lidé přestali navzájem umožňovat profitovat ze zmrdství. K tomu, aby se poctivost vyplácela, úplně stačí, aby byla poznat. A dokud poznat nebude, mohou být lidé čestní a poctiví jak chtějí, ale bude jim to houby platné.
Přečtení: 22563

Reagujete na tento komentář:
Autor: Vostál Petr Čas: 2016-07-19 23:15:26 Titulek: Re:
To samozřejmě vždy hrozí,
nebot okolí zůstane vždy ve sračkách,
musíte tedy neutralitu nahlédnout spíše jako pláštěnku nežli dešník...

Já jsem si vědom toho, že když mluvím o neutrálním postoji,
tak to chápete tak, jak se to normálně a běžně chápe,

ale v duchovní oblasti to prostě znamená být mimo chtění a nechtění,
a pokud opustíte tyto kategorie mysli,
tak začnete jednat spontánně,
atd.atd.
je tam toho více co se pak začne dít, řekněme třeba,
že svět se vám začne jevit přátelsky a stejně tak vy se začnete světu jevit přátelsky

ale víceméně by šlo říci se se takto zdárně vyhnete všem hovnům co by mohly přiletět odkukoliv
či jinak řečeno, že zrušíte důvod aby ta hovna k vám přilítala





Autor: Vlach (neregistrovaný) Čas: 2016-07-19 08:13:32
Dobry.
Loutkovodici vymysleli dumyslny system-demokracii.Ta jim posveti jejich velkokradeze.Jejich loutky ziskaji obrovskou moc a nase spolecne bohatstvi,ktere hybatelum rozdavaji.
Ovsem bez medii(uplatnych novinaru)by nemeli narok:nepodarilo by se jim totiz presvedcit tolik lidi,ze nebyt loutek,tak by je kapitalisti (loutkovodici) sedrali z kuze.
Proto je tak dobry to urzovni dokazovani,ze to vubec neni pravda,ze to cele funguje i bez rizeni.a ze bez loutek by byli uplne v prdeli.Museli by "makat".(ovsem to,ze se nakonec sami nechaji zvolit,to nase specifikum).
Ted jde o to,jak to jednoduse,bez cizich slov,nenudne prodat vetsine .....nebo jim ten majdan prestat platit.
Autor: Vlach (neregistrovaný) Čas: 2016-07-19 08:33:13 Titulek: Re: [↑]
No a zapomnel bych na oblbovani ve statnich skolach.Problem je,ze mladi nemaji praci a tak vidi jedinou zachranu v zamestnani pro stat.Urzovsky ukol je,vyvratit jim tu lez,ze to zpusobil kapitalismus. A jasne ukazat,kdo udelal chyby,ze jsou bez prace!
Klaus rika veci stale jasneji,jednoduseji a elegantneji:
http://www.klaus.cz/clanky/3968
Web: neuveden Mail: VostalPetr v doméně seznam.cz
Spočívá hlavně v tom, že se velká většina lidí snadno nechá zmanipulovat a propadnou iluzi, že vládci loupit smí, aniž by se tím dopouštěli zločinu.
...............................................................................

Tu situaci nahlíží prostě každej jinak,
takže někteří prostě rádi platí daně a neberou to jako kráděž...

Já to taky nahlížím trošku jinak nežli je zde zvykem,
ne tedy že bych chtěl tvrdit, že to není krádež,
když vás k tomu mutí použítím násilím, tak to krádež je

jen si osobně myslím,
že zisk přinášejí nové technologie,
takže tedy zisk z nových technologií patří všem lidem

samozřejmě po odečtení nákladů na výrobu včetně investic vložených do výroby...
Autor: Vostál Petr Čas: 2016-07-19 10:16:42 Titulek: Re: [↑]
Web: neuveden Mail: VostalPetr v doméně seznam.cz
Ale jako vcelku pohodlný a líný člověk
a je nás většina,
jsem rád, že platím daně a o vše se stará stát,

sice to nedělá nijak geniálně a hodně se promrhá,
sice mě to stojí polovinu toho co vydělám, no ale stejně bych si nejspíše ty služby tak jako tak platil,

ale mám pokoj od existencionálních starostí
a nemusím nic řešit...

A i s tou plovinou zisku se mám dobře,
mám auto, barák, chatu, bazén a dovču u moře

takže co,
no není to zas až tak špatný...


Hahahaha...
Web: neuveden Mail: neuveden
Poznání je ten první krok. Pak je důležité udělat i ten druhý, nenechat si srát na hlavu, protože nechat si srát na hlavu má vždy jediný výsledek - jsi hlavou ve sračkách. A platí to vždy a všude.

- Necháš si srát na hlavu jako spotřebitel, je ti jedno, co kupuješ? Bim ho, kupuješ a žereš sračky.
- Necháš si srát na hlavu jako zaměstnanec, je ti jedno, kde a co děláš? Bim ho, pracuješ ve sračkách.
- Necháš si srát na hlavu jako podnikatel? Bim ho, tvůj podnik jde do sraček.
- Necháš si srát na hlavu jako člen EU? Bim ho, z EU se sem valí sračky.
- Necháš si srát na hlavu v manželství? Bim ho, z manželství máš akorát sračky.

Nenapadá mě žádný případ, kdy by tohle neplatilo. Ano, není pohodlné vzdorovat, a ne vždy je to úspěšné. Ale když se nebudeme nikdo snažit, tak nás ty sračky zcela pohltí. A ano, souhlasím s autorem, je smutné, když se tohle na školách neučí. Protože jak vidno, tahle základní poučka (nenechat si srát na hlavu) platí nejen v politice, ale v celém životě - je to naprosto základní životní dovednost.
Autor: Vostál Petr Čas: 2016-07-19 11:09:28 Titulek: Re: [↑]
Web: neuveden Mail: VostalPetr v doméně seznam.cz
Máte pravdu,

ale nechápu proč tomu říkat vzdorování...

Vždyt vám na toto všechno postačí jen neutrální postoj,
jenž prostě říká
Děkuji, nemám s tím nic společného, nepotřebuji to, ale vy si to klidně ponechte

Zkuste si to třeba s manželkou,
jednoduše ji přestante poslouchat at si mele co si mele,
nijak ji to nezakazujte, jen at se klidně vyblbne,
vy s tím nemáte nic společnýho...
Autor: velkej Ká Čas: 2016-07-19 11:20:52 Titulek: Re: [↑]
Web: neuveden Mail: neuveden
No, když si to po sobě přečteš, zjistíš, že jsi popsal určitou formu vzdoru.
Autor: Vostál Petr Čas: 2016-07-19 12:01:57 Titulek: Re: [↑]
Web: neuveden Mail: VostalPetr v doméně seznam.cz
No jo, já vím,

ale to prostě není vzdor,
vzdor znamená, že tlačíš proti, že to nechceš, či že to odmítáš,
v neutrálním postoji k tomu prostě nemáš žádný vztah,
když nemáš žádný vztah ke státu,
tak se na něm ani nepodílíš a ani nejsi proti jeho existenci...

V podstatě tě vůbec nezajímá...
Autor: velkej Ká Čas: 2016-07-19 22:43:44 Titulek: Re: [↑]
Web: neuveden Mail: neuveden
Neutralita je pořád sraní na hlavu, jen si nad ni dáváš deštník. Pokud okolí zůstane ve sračkách, hrozí, že nějaké na hlavě přistanou ze strany.
Autor: Vostál Petr Čas: 2016-07-19 23:15:26 Titulek: Re: [↑]
Web: neuveden Mail: VostalPetr v doméně seznam.cz
To samozřejmě vždy hrozí,
nebot okolí zůstane vždy ve sračkách,
musíte tedy neutralitu nahlédnout spíše jako pláštěnku nežli dešník...

Já jsem si vědom toho, že když mluvím o neutrálním postoji,
tak to chápete tak, jak se to normálně a běžně chápe,

ale v duchovní oblasti to prostě znamená být mimo chtění a nechtění,
a pokud opustíte tyto kategorie mysli,
tak začnete jednat spontánně,
atd.atd.
je tam toho více co se pak začne dít, řekněme třeba,
že svět se vám začne jevit přátelsky a stejně tak vy se začnete světu jevit přátelsky

ale víceméně by šlo říci se se takto zdárně vyhnete všem hovnům co by mohly přiletět odkukoliv
či jinak řečeno, že zrušíte důvod aby ta hovna k vám přilítala





Autor: Vlach (neregistrovaný) Čas: 2016-07-19 12:38:58 Titulek: Re: [↑]
pricinou levych vysledku voleb jsou duchodci.Ale postupem casu by mohli byt na nasi strane...pokud jim ty bestie budou znehodnocovat uspory na stari.Jen mit moznost jim to vysvetlit- premluvit babu
Autor: velkej Ká Čas: 2016-07-19 13:23:27 Titulek: Re: [↑]
Web: neuveden Mail: neuveden
Přemlouvat bábu a dědka zkoušeli Mádl a Issová... a spousta lidí jim kvůli tomu doteď nemůže přijít na jméno (já jsem je jako lidi taky odepsal, beru je jako dobré v tom, co umí, a to ostatní mě u nich nezajímá, jinak bych se musel nasrat; podobně to mám s řadou dalších umělců) - neomarxistická TOP09 nebyl ideální cíl k nasměrování důchodců, bohužel to znehodnotilo (a stále znehodnocuje) i ostatní přemlouvací snahy s jinými cíli. Nicméně tvrdit, že zrovna důchodci to nějak významně táhnou doleva... no, to bych si netroufl. I mezi mladými a středního věku je levicových vemen hromada. To má vyšší vypovídací hodnotu dělení vesnice / město, kde na vesnici lidé tak nějak více chápou, že samo se nic neudělá, zatímco ve městech mají všechny dobré výdobytky sociálního inženýrství (ty špatné jsou někde stranou) jako státní školy, univerzity, divadla, nemocnice apod.

Jinak chudoba je pro socialisty výnosný byznys. Proto se tak brání svobodnému trhu, který by jim ten byznys eliminoval.
Autor: Vlach (neregistrovaný) Čas: 2016-07-19 15:11:35 Titulek: Re: [↑]
Co udelali Madl s Issovou tak moc spatne?To byla kampan pro Top09?Mne se zdalo,ze je to obecne doPrava
Autor: velkej Ká Čas: 2016-07-19 22:38:18 Titulek: Re: [↑]
Web: neuveden Mail: neuveden
No, tehdy to tak vyznělo, protože se furt TOPka všude cpala jako pravice, hlavně teda v médiích. Pak skutek utek, že jo. Ale jde spíš o ten projevený absolutní nerespekt ke starším lidem. Že jsou to hlavně oni, co tak houfně volí levici. To je to, co lidi primárně naštvalo - to souzení. Pokud na to existuje nějaký relevantní průzkum, tak prosím. Ale jinak... znám různě orientované důchodce a nezdá se, že by nějaký směr převažoval; i když slib vyššího důchodu je samozřejmě silná motivace, podobně socialisté cílí i na jiné své voliče, nehledě na to, že slib vyššího důchodu motivuje i potomky důchodců.
Autor: Vlach (neregistrovaný) Čas: 2016-07-19 15:09:10 Titulek: Re: [↑]
No,ale takovej mladej nacek v cerne uniforme nekde na rampe v Osvietimi by se dlouho nezakecal.
Mam dojem,ze kdyz se blizi stale se mnozici kobylky,nema moc cenu nechat svou urodu jen tak "plynout".Tohle si muze dovolit clovek nekde v Tichomori,kde je furt leto a zenskym staci hadricka,aby jim muchy nesedaly na biograf..
Autor: Vlach (neregistrovaný) Čas: 2016-07-19 12:21:48 Titulek: Re: [↑]
Jak vzdorovat,kdyz sere vetsina,zblbla par zlodeji a lhari?.Zatim jen kradou-o zvlcile luze by mohli evropsti zide dlouho vypravet...naprosta beznadej to byla.
Nejhorsi je,ze rozdil mezi chudaky a superbohaci se zvetsuje prave diky moci statniho urednika,kterou tak chudaci vitaji.Sileny paradoxy-a nehnete s tim-viz preference Svobodnych.Lidi by se meli dozvedet,ze ta pakaz zije z hesla:"Nejlepsi kseft je starost o chude!"Zkratka urcit toho spravneho vinika a kanalizovat na nej nespokojenost lidi
Autor: Vlach (neregistrovaný) Čas: 2016-07-19 12:27:36 Titulek: Re: [↑]
...a jak chcete zmenit stav,kdy jen bojka v monackem pristavu stoji na mesic vic,nez celozivotni plat poctiveho remeslnika?
Autor: Vostál Petr Čas: 2016-07-19 15:26:04 Titulek: Re: [↑]
Web: neuveden Mail: VostalPetr v doméně seznam.cz
Jak vzdorovat
.................

Člověk je přece součástí přírodního dění,

a nemá moc cenu bejt nasranej na zemětřesení, výbuchy sopek, tornáda, tsunami, meteority, krupobití,
a s člověkem je to podobné, občas tedy dost často je to vcelku taková přírodní pohroma

Nemá moc smyslu se zlobit na opici že neumí počítat a mluvit,
no a někteří lidé zas třeba neumějí moc myslet apd.

Člověk je takovej, jakej je...řekněme třeba ještě stále značně blbej...
Autor: Szaszián Čas: 2016-07-19 21:02:00 Titulek: Co to má být?
Web: neuveden Mail: neuveden
Český Molyneux? Nejasnost, zmatenost, výraz "profitovat ze zmrdství" jako třešnička na dortu… I když tohle je ještě horší než Molyneux, protože není jasné, co chce autor říct.

Pokud je toto hlavní myšlenka: 1.Mnohem důležitější je, aby si to od nich jejich oběti nenechávali líbit.(…)
velká většina lidí snadno nechá zmanipulovat a propadnou iluzi, že vládci loupit smí, aniž by se tím dopouštěli zločinu.


- Ti lidé přece nejsou zmanipulovaní ani si nic nenechávají líbit; oni upřímně věří v demokratistický kolektivismus (To jejich: "Demokracie je hrozná, ale nikdo nic lepšího nevymyslel".)
Nebo Vy jste taky "zmanipulovaný libertarianismem"?
Autor: velkej Ká Čas: 2016-07-19 22:39:04 Titulek: Re: Co to má být? [↑]
Web: neuveden Mail: neuveden
Jaký je rozdíl mezi upřímnou vírou a úspěšnou manipulací? Pozná to dotyčný nějak?
Autor: Szaszián Čas: 2016-07-19 23:03:36 Titulek: Re: Co to má být? [↑]
Web: neuveden Mail: neuveden
Jaký je rozdíl mezi upřímnou vírou a úspěšnou manipulací? Pozná to dotyčný nějak?

- Nemusí to poznat…
KDO ale má lidi manipulovat? Jak se jmenuje? Proč si to myslíte? A hlavně: Jak víte, že on sám není zmanipulovaný?
Světu nevládnou manipulátoři, ale ideje. viz Misesovo Lidské jednání.
Autor: Vostál Petr Čas: 2016-07-19 23:19:14 Titulek: Re: Co to má být? [↑]
Web: neuveden Mail: VostalPetr v doméně seznam.cz
Světu nevládnou manipulátoři, ale ideje.
..........................................

Tak, tak...

Autor: Vostál Petr Čas: 2016-07-20 07:16:06 Titulek: Re: Co to má být? [↑]
Web: neuveden Mail: VostalPetr v doméně seznam.cz
Světu nevládnou manipulátoři, ale ideje.
........................................

Jeden čas jsem se tím trošku trápil nejspíše ovlivněm názorem filozofů jenž toto nahlíželi kriticky,
ale jak tak stárnu, čím dál více mně to připomíná oblíbenou činnosti dětí na pískovišti placat bábovky,
když z neforemného písku vytvoříte svým kyblíčkem krásnou formu bábovičky,
která je přece tak krásná, jen je třeba ji bránit, aby vám ji nějaké zlomyslné dítě nerozbořilo, ale pak ji stejně zbouráte a uděláte zase jinou, novou a hezčí...

Idejím vládne touha...

Ale i tu lze rozpustit, třeba i takto jednoduše
https://www.youtube.com/watch?v=tBLNzNDsCNg



logo Urza.cz
kapky