Pro Karolínu je (střelná) zbraň něco hrozivého - je přímo vyrobená k zabíjení. Už tímto svým určením ponouká lidi, aby se mezi sebou zabíjeli. Vzpomněl jsem si na dvě knížky: Konec medvědí sezóny od Josefa Novotného a Žil jsem na Čukotce od Tichona Semuškina. Obě popisují zkušenosti učitelů, kteří se ocitli ve společnosti značně odlišné od toho, co znali. J. Novotný se coby učitel dostal do Kanady a T. Semuškin na mrazivou Čukotku. Oba autoři shodně popisují svůj údiv, když začala lovecká sezóna a žáčci naklusali do tříd pěkně s loveckými kulovnicemi. Jakmile skončilo vyučování, vyrazili ven, aby se co nejdříve přidali k dospělým lovcům. S puškami uměli zacházet velmi dobře, ale věděli, že jsou na zabíjení zvířat a vlastní spory řešili nejspíše tak, že po sobě házeli houbami či hadry na tabuli. A ten přístup ke zbraním jim zůstal i do zralého věku. Prosím diskutéry, aby se vyhnuli komentářům o dospělcích házejících po sobě školními houbami.
To je vcelku v pohodě, pokud tedy netrefíte spolužáka přímo do úst, ale my měli ve třídě lumpa, který po nás házel houby s voctem, to je mnohem horší...
Lojza k Komu by nejvíc uškodil zákaz chovů:
Jen takový dotaz...a jak s tím souvisí dotace? Přece pokud by to tak bylo, tak by zli prodejci už dnes nasadili ty samé ceny, jako kdyby žádné dotace neměli. Zlín prodejci si přece můžou nastavit ceny jaké chtějí, lidé musí jíst, prof už dneska nestojí […]
Komentář 112150
PavelX7 k Komu by nejvíc uškodil zákaz chovů:
Abyste diskutoval korektně a bez faulů. Hádat se nepotřebuju. Myslím že případ NZ ukazuje že vaše obava ze dražení není dostatečně opodstatněná. Došlo k liberalizaci trhu a zdražení které vy předpokládáte to nezpůsobilo. Tečka.
Komentář 112148
Ondrášeček k Komu by nejvíc uškodil zákaz chovů:
I když jste masožrout, pořád bych považoval za výrazné zlepšení, kdybyste odebíral z chovů, kde zvířata nejsou zavřená v horších podmínkách než vězení.
Komentář 112147
Ondrášeček k Komu by nejvíc uškodil zákaz chovů:
Souhlasím, že by to zdražilo maso: To mi naneštěstí nevadí, protože pořád podporuju hledání levnějších alternativ, a navíc by se mohly zmenšit státní výdaje, což zase dlouhodobě má šanci snižovat daňové břemeno na tyto lidi. :)
Komentář 112145
PavelX7 k Komu by nejvíc uškodil zákaz chovů:
Nedává to smysl VÁM, přestaňte s arugmentačními fauly a útoky a mluvte za sebe a věcně. Zjednodušil jste si situaci která je reálně mnohem komplexnější a vede reálně k výsledku že se ceny nezvedly. Tedy ne jak vy tu vykládáte že "kvôli zrušeniu […]
Komentář 112144
hefo k Paradox společenské smlouvy:
To prirovnanie k vstupu do metra je dosť trefné. Keď sa niekto narodí v trolejbuse, neznamená to, že by preňho neplatili prepravné podmienky (i keď neprejavil súhlas konkludentne nástupom), a nemal by teda povinnosť trebárs opustiť trolejbus na konečnej!
Komentář 112142
PavelX7 k Komu by nejvíc uškodil zákaz chovů:
Já chápu že s vaším viděním světa to nedává smysl. Ale jaksi to není argument. Příčinu jsem vám vysvětlil - snížila se byrokracie, zvyšila se orientace zemědělců na trh, místo plnění podmínek regulací, zvýšila se efetkivita zemědělství. Podobně jako vám […]
Komentář 112139
PavelX7 k Komu by nejvíc uškodil zákaz chovů:
Že to nejste schopen pochopit neznamená že to není kauzalita. Akorát protože to tam vše zrušili velice rychle, vedlo to ke krátkodobé nestability. Zvýšila se pak konkurence a efektivita zemědělství, a k žádnému zdražování to dlouhodbě nevedlo, to je ta […]
Komentáře
Komentář 63207
Komentář 63264
Vzpomněl jsem si na dvě knížky: Konec medvědí sezóny od Josefa Novotného a Žil jsem na Čukotce od Tichona Semuškina. Obě popisují zkušenosti učitelů, kteří se ocitli ve společnosti značně odlišné od toho, co znali. J. Novotný se coby učitel dostal do Kanady a T. Semuškin na mrazivou Čukotku. Oba autoři shodně popisují svůj údiv, když začala lovecká sezóna a žáčci naklusali do tříd pěkně s loveckými kulovnicemi. Jakmile skončilo vyučování, vyrazili ven, aby se co nejdříve přidali k dospělým lovcům. S puškami uměli zacházet velmi dobře, ale věděli, že jsou na zabíjení zvířat a vlastní spory řešili nejspíše tak, že po sobě házeli houbami či hadry na tabuli. A ten přístup ke zbraním jim zůstal i do zralého věku.
Prosím diskutéry, aby se vyhnuli komentářům o dospělcích házejících po sobě školními houbami.
Komentář 63281
Komentář 63283
Komentář 65552