Konference Svobodného přístavu 2023: Drogy a zbraně včera, dnes a zítra; i 18. února – Stoky Svobodného přístavu (Urza.cz); (S)toky myšlenek Svobodného přístavu (Urza.cz)

hamburger menu
Autor: Urza
Čas: 2023-02-13 00:00:02

Konference Svobodného přístavu 2023: Drogy a zbraně včera, dnes a zítra; i 18. února

Svobodný přístav pořádá již čtvrtou konferenci; tentokrát o drogách a zbraních. Zaregistrovat se můžete ideálně na facebooku, případně na tomto webu, pokud facebook nepoužíváte. Přednášet budou neuvěřitelně zajímaví řečníci – vedoucí informační sekce harm reduction platformy Czeched Substance Martin Duřt, člen představenstva LEX z.s. Jakub Engelmajer, sběratel zbraní a autor knihy Ecce Homo Armatus Ondřej Čada, ekonom, expert na kryptoměny a dark web Dominik Stroukal, doktorka s dlouholetým zájmem o drogovou problematiku Tereza Urzová a za Svobodný přístav samozřejmě Urza. Tak přijďte 18. února do CEVRO Institutu!!
Přečtení: 6602

Reagujete na tento komentář:
Autor: Lojza Čas: 2023-02-15 10:52:00
1. Zalezi, jak moc nasilne. Kam az dany system bude ochotny zajit. Jiste, v takove Severni Korei je spotreba heroinu jiste nizsi, nez trebas v USA.
Aby se toho dosahlo, neni mozne omezovat pouze ten heroin a jinak tam mit svobodu, jinak to nebude fungovat. V Severni Korei to funguje jen proto, ze tam je omezene uplne vsechno a to dost brutalne.
Kdyz se podivas trebas do Kolumbie, tak tam jsou velmi prisne tresty za tyhlecty prodeje drog a podobne - a co se tam deje? Kokain je tam v podstate "stinove platidlo", v mnoha oblastech si clovek za penize (pookud to nejsou pravda dolary) nic nekoupi, nakupuje se tam bezne za kokain (pravda, funguje pres sit zprostredkovatelu. Takze potrebujes mobil? Nejdes pro nej do kramu, ale jdes za prostrednikem, ten ho nekde koupi, a tobe ho proda za xy gramu kokainu).
V USA byla kdysi prohibice a pokud je mi znamo, nejak zasadne to spotrebu alkoholu nesnizilo. Pouze ji to presunulo do nelegalni zony, takze se na to nabalil organizovany zlocin, atd atd.
2. Zalezi na tom, co si clovek predstavi pod pojmem "fetka". Pokud toho, co se nejpozdeji do 40 zrakvi heroinem, tak z dlouhodobeho hlediska statni kase spise usetril, zdravotnictvi taktez. Jak jsem psal jinde, kdysi jsem par takovych lidi znal, co jeli v drogach ve velkym a typicky nikdo z nich nevyhledaval ZADNOU lekarskou pomoc. Tam to typicky muze souviset i s tim, ze kdyby ji vyhledal, tak jde rovnou z ordinace do basy.. (A ano, tohle je pro spoustu lidi opravdu problem, znam osobne lidi, co kvuli tomuhle problemu trebas nemeli ani zadne zuby a tak, protoze proste si nemohli dovolit jit k zubari a nechat se zavrit).
Co se tyce rekreancich uzivatelu, opet jsem jich znal dost, a typicky to jsou lide, co trebas na zacatku vice blbnou a maji s tim nejake problemy, ale brzo se srovnaj a drogy pozivaji skutecne rekreacne a nevim prilis o tom, ze by meli vyrazne vyssi zdravotni problemy, nez jini lide.
A jak jsem psal vedle - bavime se o nelegalnich drogach.
Autor: Rakusak Čas: 2023-02-14 20:48:40
Web: neuveden Mail: schován
Furt s tema drogama. Bylo by fajn, aby si konzumenti konzumovali dle libosti, ale ruku v ruce musi jit zruseni statniho zdravotnictvi a regulaci v nem a v pojistovnictvi.
Autor: Urza Čas: 2023-02-15 00:00:42 [↑]
Web: https://www.urza.cz/ Mail: urza v doméně urza.cz
Ne, nemusí.
Zrušení státního zdravotního pojištění by bylo jistě fajn, ale ne jako podmínka k dekriminalizaci drog.
Už jsme to tady řešili, argumentačně jste to neobhájil.
Je trochu smutné číst neustále znovu a znovu ty stejné bludy.
Autor: Urza Čas: 2023-02-15 00:08:46 [↑]
Web: https://www.urza.cz/ Mail: urza v doméně urza.cz
Celý Váš post stojí na nepodloženém pocitu, že válka proti drogám nějak způsobuje, že lidé potřebují méně lékařské péče (nebo levnější péči).
Už jsem Vás na to v minulosti upozorňoval, nic jste nedoložil, ale pořád opakujete ten stejný ničím nepodložený státní blud.

(A to nemluvím o tom, že prokázat to je k podložení Vaší teze podmínka nutná, nikoliv postačující. Pak by bylo ještě třeba ještě obhájit omezování svobod lidí na základě toho, že stát omezuje jiné lidi.
Ale ono je to irelevantní, protože nedoložíte ani to první.)
Web: neuveden Mail: schován
Ne, muj post na tom nestoji. Muj post stoji na tom, ze uzivatele drog (legalnich i nelegalnich) by si meli platit svou zdravotni peci sami. Naklady na peci ohledne legalnich drog vidime dnes (alkoholismus, rakoviny plic, kardiovaskularni problemy, atd.). S deregulaci drog tedy musi jit deregulace zdravotnictvi, abych nemusel nest ze svych dani (i te zdravotni) naklady na peci o uzivatele ruznych latek.

Ty mas sice pocit, ze jsi mi to jiz vyvratil, ale neni tomu tak. Odmitam nest naklady (treba i zvysene riziko rustu nakladu) na zdravotni peci kvuli tomu, ze stat nekomu dovoli uzivat drogy.
Autor: Urza Čas: 2023-02-15 11:20:55 [↑]
Web: https://www.urza.cz/ Mail: urza v doméně urza.cz
Ale to všichni; není žádný důvod stavět před závorku uživatele drog. Ostatně ta zdravotní péče se skládá z velké části právě z podávání drog.

Píšete:
„S deregulaci drog tedy musi jit deregulace zdravotnictvi, abych nemusel nest ze svych dani (i te zdravotni) naklady na peci o uzivatele ruznych latek.“
Na což říkám:
„Celý Váš post stojí na nepodloženém pocitu, že válka proti drogám nějak způsobuje, že lidé potřebují méně lékařské péče (nebo levnější péči).“
Ten předpoklad je v tom obsažen. Předpokládáte, že deregulace drog zvýší Vaše náklady na zdravotnictví, což je ničím nepodložený pocit.
Autor: li Čas: 2023-02-15 11:41:42 [↑]
Web: neuveden Mail: schován
Myslím, že většina lékařů by právem proti tomu tvrzení protestovala. Naprostá většina lékařů by potvrdila přímou souvislost.
Autor: Urza Čas: 2023-02-16 15:07:34 [↑]
Web: https://www.urza.cz/ Mail: urza v doméně urza.cz
Mezi čím?
Autor: li Čas: 2023-02-16 15:20:43 [↑]
Web: neuveden Mail: schován
Naprostá většina lékařů by nesouhlasila s masivní legalizací tvrdých drog, protože si je vědoma nárůstu uživatelů a s tím spojenými komplikacemi – následně by tito noví uživatelé časem potřebovali zvýšenou lékařskou péči... Data na to nemusí být třeba hned prokazatelná, protože půjde o vleklejší komplikace různého chronického typu...
Autor: Urza Čas: 2023-02-16 15:24:36 [↑]
Web: https://www.urza.cz/ Mail: urza v doméně urza.cz
Je irelevantní, s čím souhlasí lékaři; data říkají opak.
Obecně sice nejspíš existuje souvislost mezi užíváním drog a zdravotními riziky (byť záleží na typu užívání); už ale neexistuje souvislost mezi mírou regulací a počtem problematických uživatelů.
Navíc tam hraje obrovský vliv čistota látek: Hlavním zdravotním problémem drog jsou příměsi, ne ty čisté látky samotné. A ty přímesi jsou právě důsledkem války proti drogám (nemluvě o vzniku nových nebezpečných substancí).
V Portugalsku lze například vidět, že dekriminalizace drog přinesla RAPIDNÍ úbytek počtů předávkování a hospitalizací v souvislosti s drogami.
Autor: li Čas: 2023-02-16 15:30:30 [↑]
Web: neuveden Mail: schován
Zajímalo by mě kolik by stálo pojištění feťáka v ankapu, tam by to asi trh celkem dobře vyřešil :)
Autor: Urza Čas: 2023-02-16 15:57:40 [↑]
Web: https://www.urza.cz/ Mail: urza v doméně urza.cz
Feťáka asi dost.
Nicméně uživatel drog nerovná se feťák.
A více zákazů neznamená méně feťáků.
Zato více zákazů znamená méně čisté látky.
Autor: li Čas: 2023-02-16 16:10:33 [↑]
Web: neuveden Mail: schován
Já to chápu a nechci se hádat. Je to hodně široké téma a zasahuje do mnoha oblastí, takže by to bylo asi na dlouhé hodiny debat napříč různými obory + bylo by potřeba sledovat data v delším horizontu...
Web: neuveden Mail: schován
Ne. Jedine, co rikam, je, ze deregulace drog s sebou nese zvysene riziko nakladu na peci (ches-li proste se nevi, jake to dopady na zdravotni peci bude mit).

Ty mi podsouvas, ze tvrdim, ze valka proti drogam snizuje naklady. To neni pravda a souhlasim s tim, ze je to jen nefukcni divadlo. Na druhou stranu deregulace proste nevylucuje narust nakladu, coz je to co tvrdim a to, co odmitam nest na svych bedrech (i riziko toho).

Deregulace by proste nastavila silene incentivy - fetaci fetujte dle libosti, spolecnost vam nasledky zaplati z nasilim vybranych berni... fakt super.
Autor: Urza Čas: 2023-02-16 15:09:36 [↑]
Web: https://www.urza.cz/ Mail: urza v doméně urza.cz
Ale ono se to celkem ví; jen by to chtělo si něco zjistit a nejen něco strachy opakovat. Deregulace drog s sebou naopak nese SNÍŽENÍ nákladů na péči; krásným příkladem z poslední doby je třeba Portugalsko, ale zdaleka nejen.

Válka proti drogám je ta regulace. Pokud souhlasíte, že je to nefunkční divadlo, pak nedávají Vaše posty vůbec smysl.
Web: neuveden Mail: schován
Ja nevim, je tak tezke to pochopit? Myslim, ze ty bys mne pochopit snad mel. Ale to je jedno, zde se jiz vzajemne neobohatime, ukonceme diskusi.
Autor: Urza Čas: 2023-02-16 15:58:43 [↑]
Web: https://www.urza.cz/ Mail: urza v doméně urza.cz
Ne, není to těžké pochopit, já to celkem chápu.
Neustále se potkávám s lidmi, kteří mají z něčeho strach, odmítají si o tom cokoliv zjistit, ale jsou o to hlasitější, pořád to opakují.
Takže chápu.
Jen rozporuji.
Autor: Urza Čas: 2023-02-16 15:06:59 [↑]
Web: https://www.urza.cz/ Mail: urza v doméně urza.cz
Nebude; jako vždy se pokusíme o záznam, který vydáme postupně.
Web: neuveden Mail: schován
Jasne, dekuji.
Některé uživateli nechtěné či neschválené komentáře mohou být skryty; zobrazit je můžete po přihlášení.
logo Urza.cz
kapky