Má smysl se při volbách dívat na program? – Stoky Svobodného přístavu (Urza.cz); (S)toky myšlenek Svobodného přístavu (Urza.cz)

hamburger menu
Autor: v6ak
Čas: 2021-10-08 00:00:02

Má smysl se při volbách dívat na program?

Myslím, že má smysl si program přečíst s vědomím, že se zde strana snaží prezentovat v co nejlepším světle. Odfiltruju strany, které mají velmi vágní program. Odfiltruju strany, které slibují pečené holuby do huby. Zůstávají strany, které mají dostatečně podrobný a relativně realistický program. Některé strany vzbuzují obavy, že program nesplní, to je ta nejlepší varianta a o těch má smysl uvažovat. Jsou tu totiž ještě strany, které vzbuzují obavy, že program splní.
Přečtení: 15803

Reagujete na tento komentář:
Pokiaľ za pokrok považujete jedine znižovanie daní tak áno, to máte problém nájsť takú stranu. Lebo matematika nepustí.
Ale sledoval som včera televíznu diskusiu s predsedami strán a koalícií a napríklad také zjednodušovanie legislatívy sľubovali viacerí. Aj zrýchlenie a zjednodušenie stavebných konaní.
Web: neuveden Mail: schován
Máte to nejaké pomýlené, voliť stranu aby neplnila svoj program? A naivne si myslíte že namiesto toho bude plniť program ankapistov?
Autor: v6ak Čas: 2021-10-07 23:21:52 [↑]
Web: https://v6ak.com Mail: cz.urza v doméně reg.v6ak.com
Ne nic takového jsem tam nepsal…
Web: neuveden Mail: neuveden
Ale to je u nej normalni.
On pozna pismenka, dokaze precist slova, ale pak vubec nechape jejich vyznam a tak si vymysli jina slova, ktera se mu vice libi....a sice je taky nechape, ale co uz
Web: neuveden Mail: schován
Lojzo, keď už chceš kritizovať niekoho za nechápavosť tak sa najprv nauč že veta zakončená otáznikom je opytovacia ( otázka ) a nie je to teda tvrdenie ani argument.
Web: neuveden Mail: schován
To že Vám dáva zmysel voliť stranu ktorá nesplní program ste písal : "Některé strany vzbuzují obavy, že program nesplní, to je ta nejlepší varianta a o těch má smysl uvažovat."
A o ankape ste nepísal, ale jedine tak mi to z Vášho pohľadu dáva zmysel, preto som sa pýtal.

Alebo ak nie ankap tak aký iný dôvod máte voliť stranu ktorá si nesplní svoj program? Čo nezaručuje že daná strana nebude robiť nič, ale napríklad aj to že bude presadzovať veci v rozpore so svojim programom, teda klamať svojich voličov.
Autor: v6ak Čas: 2021-10-08 08:02:13 [↑]
Web: https://v6ak.com Mail: cz.urza v doméně reg.v6ak.com
Ale to jsem nepsal. Při volbách nikdy s jistotou nevím, co ta strana skutečně udělá, vždy budou pochyby. A pochyby, že ten program splní, sice jsou nepříjemné, ale přijde mi to jako ta nejméně špatná varianta…
Web: neuveden Mail: schován
Ako nepísal, veď som Vám citoval z Vášho článku! A ďalší problém je že ste vylúčil strany ktorých program Vám nevyhovuje ( Odfiltruju strany, které mají velmi vágní program. Odfiltruju strany, které slibují pečené holuby do huby. ) a teda Vám ostanú strany, ktoré podľa Vás "mají dostatečně podrobný a relativně realistický program.". A u tých chcete aby ho nesplnili a namiesto toho plnili nejaký úplne iný program? To predsa vôbec nedáva zmysel.
Autor: v6ak Čas: 2021-10-08 15:33:12 [↑]
Web: https://v6ak.com Mail: cz.urza v doméně reg.v6ak.com
To, že jsem to nepsal byla reakce na „Alebo ak nie ankap tak aký iný dôvod máte voliť stranu ktorá si nesplní svoj program? “.
Web: neuveden Mail: schován
To viem že citovanú vetu ste nepísal, to bola otázka na Vás že aký máte dôvod voliť stranu ktorá si neplní svoj program.
Autor: v6ak Čas: 2021-10-09 00:46:28 [↑]
Web: https://v6ak.com Mail: cz.urza v doméně reg.v6ak.com
Já jsem ale nepsal, že mám nějaký důvod volit stranu, která neplní svůj program.
Autor: li Čas: 2021-10-08 07:53:43
Web: neuveden Mail: schován
Také mě děsí tato věta: "Některé strany vzbuzují obavy, že program nesplní, to je ta nejlepší varianta a o těch má smysl uvažovat."
Například Piráti prostě nesplní program, který si všelijak protiřečí - takže není splnitelný... Ale v žádném případě bych jim to nehodila...
Autor: v6ak Čas: 2021-10-08 08:03:37 [↑]
Web: https://v6ak.com Mail: cz.urza v doméně reg.v6ak.com
Jo, ale u Pirátů ve mě to nesplnění programu až tak nevzbuzuje obavy…
Autor: li Čas: 2021-10-08 08:15:52 [↑]
Web: neuveden Mail: schován
Oni by sice nesplnili co přislíbili, takže z tohoto úhlu pohoda... :) Ale nesouhlasím s tím, že "to je ta nejlepší varianta a o těch má smysl uvažovat"... :)
Autor: v6ak Čas: 2021-10-08 09:10:24 [↑]
Web: https://v6ak.com Mail: cz.urza v doméně reg.v6ak.com
Tak ještě jednou: Psal jsem „vzbuzují obavy, že program nesplní“. Piráti sice program asi úplně nesplní a vzbuzují obavy, ale ty obavy se týkají spíše těch částí programu, které by mohli splnit. Takže spíše bych je řadil mezi ty, kdo vzbuzují obavy, se program (nebo aspoň jeho část) splní…
Autor: li Čas: 2021-10-08 10:08:04 [↑]
Web: neuveden Mail: schován
Hodně vtipná je tedy ta představa, že budeme hledat stranu, která nemá jediný reálně splnitelný bod programu :) Ale - chceme to? :) To je lepší vsadit na stranu, která do písmene svůj slib splní, takže Urzu! :)
Autor: v6ak Čas: 2021-10-08 15:35:25 [↑]
Web: https://v6ak.com Mail: cz.urza v doméně reg.v6ak.com
Bohatě by mi stačila nějaká strana, která by prosazovala mírný pokrok v mezích zákona. Ano, druhá věc je, že i takovou stranu je dnes problém najít…
Web: neuveden Mail: schován
Pokiaľ za pokrok považujete jedine znižovanie daní tak áno, to máte problém nájsť takú stranu. Lebo matematika nepustí.
Ale sledoval som včera televíznu diskusiu s predsedami strán a koalícií a napríklad také zjednodušovanie legislatívy sľubovali viacerí. Aj zrýchlenie a zjednodušenie stavebných konaní.
Autor: v6ak Čas: 2021-10-09 00:52:05 [↑]
Web: https://v6ak.com Mail: cz.urza v doméně reg.v6ak.com
Asi u většiny stran bych v programu našel alespoň jeden bod, se kterým bych izolovaně souhlasil…
Web: neuveden Mail: schován
To je otázne, ak voliči splnia čo od nich Urza požaduje ( Nevoľte! ), tak nebudú mať mandát ktorého by sa vzdali a teda ten svoj jediný bod nesplnia :-D.
Autor: li Čas: 2021-10-09 10:58:23 [↑]
Web: neuveden Mail: schován
Ne, strana se sice jmenuje "Nevolte Urza.cz", ale já bych volila jen podle jednoho klíče: aby byl beze zbytku splněn volební slib, pokud se do parlamentu dostane.
By the way - koho byste u nás volil??? :)
Web: neuveden Mail: schován
Vaše voľby až tak podrobne nesledujem, ale z toho čo viem tak asi PirStan.
logo Urza.cz
kapky