Autor: TaxationISTheft
Čas: 2019-07-17 00:00:02
Mezinárodní dohody
Jednotlivé státy mezi sebou uzavírají různé smlouvy a dohody, což je svým způsobem anarchie, protože nad nimi už není žádná vyšší autorita, která by snad nějak centrálně definovala formu, obsah či vynucování takových smluv…
Mnohokrát jsem slyšel argument na podporu EU, který říká, že je pro nás snazší být součástí takové instituce, která automaticky zabezpečí smluvní vztahy mezi většinou států Evropy, než kdybychom uzavírali desítky smluv s každou zemí zvlášť. Nerozumím tomu, proč by měl být můj problém, jak složité je pro náš stát vyjednat mezinárodní smlouvy. Není to jejich práce? U soukromé firmy mě taky jako zákazníka nezajímá, jestli museli uzavřít padesát smluv s každým dodavatelem zvlášť, ale budiž…
Zajímavá otázka – proč veškeré mezinárodní dohody je někdy tak složité vyjednat a táhne se to roky? Protože nejde o dohody ve smyslu: „Mezi námi bude volný obchod, volný pohyb zboží a osob. Nebudeme klást žádné překážky, cla, mýtné, poplatky a nikoho nijak omezovat.“ Státy si pod pojmem „volný obchod“ představují tisícistránkovou dohodu, ve které budou regulované stovky hovadin. Jako anarchokapitalista musím však připomenout, že bez států bychom tohle vůbec nemuseli řešit.
Mnohokrát jsem slyšel argument na podporu EU, který říká, že je pro nás snazší být součástí takové instituce, která automaticky zabezpečí smluvní vztahy mezi většinou států Evropy, než kdybychom uzavírali desítky smluv s každou zemí zvlášť. Nerozumím tomu, proč by měl být můj problém, jak složité je pro náš stát vyjednat mezinárodní smlouvy. Není to jejich práce? U soukromé firmy mě taky jako zákazníka nezajímá, jestli museli uzavřít padesát smluv s každým dodavatelem zvlášť, ale budiž…
Zajímavá otázka – proč veškeré mezinárodní dohody je někdy tak složité vyjednat a táhne se to roky? Protože nejde o dohody ve smyslu: „Mezi námi bude volný obchod, volný pohyb zboží a osob. Nebudeme klást žádné překážky, cla, mýtné, poplatky a nikoho nijak omezovat.“ Státy si pod pojmem „volný obchod“ představují tisícistránkovou dohodu, ve které budou regulované stovky hovadin. Jako anarchokapitalista musím však připomenout, že bez států bychom tohle vůbec nemuseli řešit.
Přečtení: 70956
Komentáře
Komentář 39503
A teď si představ, že se budeš muset dohodnout s někým, kdo chce něco úplně jiného než ty! Důvod, proč si naivně myslíš, že dohody musí jít snadno a rychle, je asi ten, že velmi naivně předpokládáš, že druhá strana chcete v podstatě totéž, co chceš ty, a tak vlastně není o čem jednat.
Komentář 39504
Komentář 39505
Který by zařídil co? Že všichni budou chtít totéž?
Komentář 39506
Komentář 39507
Komentář 39508
Komentář 39510
Komentář 39511
Komentář 39513
Komentář 39509
Když to přirovnám, jako torrenty. Někdo (organizace/platforma/jeden z členských států) nahodí torrent (smlouvu), ti kterým to něco řeší se připojí. Pokud někdo nahodí lepší, prostě se přesedlá. Nebo taky ne.
Zhruba tak trochu funguje EFTA a IMO jde o lepší řešení než wanabe super (v realu spiš pseudo) stát EU.
Komentář 39512
Komentář 39514
Jasně, platforma, kterou na evropské úrovni komplet obslouží 200 (pracujících) nebo 1000 (ne-až-tak pracujících) úředníků, kteří musí ovládat právo zůčastněnejch zemí, jazyky atd. zdaleka nenabízí takové možnosti jako kolos s 40 000 úředníky (kteří dělají bůhví co), parlamentem, komisí, výbory, podvýbory, radami... sorry, tohle je hodně laický, upřímě nevim z čeho všeho se EU skládá a ani mě to vlastně moc nezajímá.
Komentář 39515
Komentář 39516
Komentář 39518
Komentář 39519
Komentář 39520
Komentář 39530
Komentář 39532
Komentář 39533
Komentář 39534
Komentář 39535
Komentář 39539
Hele, že to je ten co sem chodil v masce Pánka!? Originalita tomu odpovídá :-D
Jsem rád že ses vrátil, už se mi začínalo stýskat.
Komentář 39555
Komentář 39517
Protože ne všechny stát mají stejné zájmy.
U soukromé firmy mě taky jako zákazníka nezajímá, jestli museli uzavřít padesát smluv s každým dodavatelem zvlášť
Stát garantuje vynutitelné podmínky. Proto je jednodušší vyjednat smlouvu mezi jednotlivci než mezi státy. V prvním případě když tě někdo pojebe, dáš to před soud, tam to řešíš. Ve druhém případě jde o to, jestli stát uzná autoritu soudu nebo arbitráže, není možnost vynutitelnosti. Protože strany musí vyjednat taková pravidla, která budou oběma vyhovovat, což je mnohem těžší.
Zajímavá otázka – proč veškeré mezinárodní dohody je někdy tak složité vyjednat a táhne se to roky?
Znovu, kvůli různým zájmům. Někdo chce svůj trh chránit více někdo méně, a proto trvá roky najít uspokojivý konsensus pro obě strany.
Protože nejde o dohody ve smyslu: „Mezi námi bude volný obchod, volný pohyb zboží a osob. Nebudeme klást žádné překážky, cla, mýtné, poplatky a nikoho nijak omezovat.“ Státy si pod pojmem „volný obchod“ představují tisícistránkovou dohodu, ve které budou regulované stovky hovadin.
A znovu a zase. Ty stovky "hovadin" se regulují právě proto, že není jedna regulace, na kterou by se obě smluvní strany mohly spolehnout. Musí se tedy předvídat množství situací a jejich řešení.
Celý tenhle "článek" je prostě neskutečně lol. Vůbec by nebylo od věci, kdyby se autor předtím, než pustí do psaní textu, alespoň obecně něco zjistí o problematice.
Komentář 39521
To očividně nemají, ale nevím, proč by kvůli kokotnosti států měli trpět lidé.
Stát garantuje vynutitelné podmínky.
Které sám často vesele porušuje, jak se mu zlíbí. Pěkně děkuju. Co funguje, je konkurence a ostrakizace. Samozřejmě státy na to jdou přes násilí a přes vydírání nevinných lidí ("svých" obyvatel), a bohužel jim to zatím pořád prochází, protože lidé věří, že státy jsou pro ně "vyšší" dobro.
Někdo chce svůj trh chránit více někdo méně, a proto trvá roky najít uspokojivý konsensus pro obě strany.
Ano, někde chce dřít své rukojmí více, někdo méně. Proč bych v tom měl zločince jakkoliv podporovat?
Ty stovky "hovadin" se regulují právě proto, že není jedna regulace, na kterou by se obě smluvní strany mohly spolehnout.
A co takhle, doprdele, neregulovat, a rukojmí propustit, ať si žijí svým životem?
Vůbec by nebylo od věci, kdyby se autor předtím, než pustí do psaní textu, alespoň obecně něco zjistí o problematice.
Co musím vědět o problematice interakce loupeživých band, abych lidem vysvětlil, že ti loupežníci jsou zločinci, kterým nejde o dobro jimi přepadených lidí?
Komentář 39522
Ano, někde chce dřít své rukojmí více, někdo méně. Proč bych v tom měl zločince jakkoliv podporovat?
A co takhle, doprdele, neregulovat, a rukojmí propustit, ať si žijí svým životem?
Co musím vědět o problematice interakce loupeživých band, abych lidem vysvětlil, že ti loupežníci jsou zločinci, kterým nejde o dobro jimi přepadených lidí?
- Jistě nejen mě zajímá, co si lidé jako Vy myslí, když tohle píšou. Jak to, že ti "vydíraní" lidé spatřují ve "vyděrači" vyšší dobro? Jak to, že se nepovažují za rukojmí? Jak to, že vládu nepovažují za loupeživou bandu a sebe za přepadené? Může být vůbec vydírán někdo, kdo se nepovažuje za vydíraného? Může být rukojmím někdo, kdo se nepovažuje za rukojmí? Přijde mi, že se hrubě odchylujete od principů klasického liberalismu, ke kterému se hubou hlásíte… Vždyť lidé by přece vlády nepodporovali, kdyby to pro ně nebylo výhodné…
Ale zřejmě se všichni mýlí, a Vy máte pravdu. Vy víte, co je pro ostatní dobré lépe než oni…
Komentář 39525
Komentář 39528
Komentář 39537
Jste si tak jistý, že lidé své vlády podporují, nebo je to spíš tak, že se s ¨jejich existencí tak nějak smířili, stejně jako s tím vydíráním, a že jsou rukojmí systému?
Takže, pokud někdo nesouhlasí se současným stavem, tak podle vás, cituji "Ale zřejmě se všichni mýlí, a Vy máte pravdu. Vy víte, co je pro ostatní dobré lépe než oni…"...nebo je to tak, že nabízí jiný možný pohled?
Komentář 39538
Komentář 39540
Komentář 39541
Komentář 39542
Komentář 39544
Komentář 39545
Komentář 39546
Komentář 39547
Komentář 39548
Odpovídal jsi na komentář určený Signeurovi. Když už reaguješ na otázky, které nebyly určeny tobě, tak se alespoň pak tak hloupě nediv.
Ne, neseru, jen je jejich situace coby zaměstnance asi stokrát míň blbá
Ale sereš, právě tím, jak jejich jejich pocity shazuješ jako neopodstatněné.
Komentář 39549
Komentář 39550
Komentář 39551
Komentář 39552
Komentář 39553
Komentář 39554
Řešíš? Zatím tu jen fňukáš a vysvětluješ, proč je neřešíš :-D
Komentář 39556
Komentář 39557
Komentář 39558
Komentář 39559
Komentář 39564
Komentář 39566
Komentář 39568
.
Komentář 39570
Komentář 39560
Komentář 39562
páč z blbce intelektuála neuděláte,
ale je tady něco takovýho jako vývoj technologií, tedy eoknomický vývoj,
a ten by nás k tý anarchii možná mohl dovést,
podobně jako nás z feudalismu dovedl ke kapitalismu,
i když nás taky dovedl k fašismu a komunismu,
takže
vše nemusí jít nějako hladce, může bejt i obratce...
Komentář 39561
Komentář 39563
https://nextshark.com/floating-home-phuket-couple/
Bez států je to oproti tomu naprostá pohoda - prostě si zaberete nevyužívaný pozemek, ke kterému se nikdo nehlásí.
Komentář 39565
- Přemýšlel jste někdy, jak by vypadal houmsteding bez státu? Tzn. SKUTEČNĚ bez státu: aniž by tím houmstedováním stát vznikl. Diskutoval jste někdy o tom s někým? Přečetl jste nějakou odbornou literaturu o tom? Nebo jen tak plácáte?
Komentář 39567
Komentář 39569
1. Nedávno jste napsal, že anarchokapitalismus je (volně cituji): "Jediný systém umožňující využit cokoliv jako zdroj a nejefektivněji to alokovat". Je to tak? Ano, nebo ne?
2. A to platí i pro houmsteding? Ano, nebo ne?
2.1 Protože pokud to pro houmsteding neplatí, tak to vypadá, že anarchokapitalisté potřebují stát, aby odvedl černou práci, rozdělil přírodní zdroje: že si anarchokapitalisté můžou dovolit anarchokapitalismus, díky tomu, že tam předtím byl stát, a že jsou tedy v podobné pozici jako švédští socialisté, kteří si můžou dovolit socialismus díky tomu, že předtím tam byl kapitalismus…
2.2 Dále Vy srovnáváte rád stát se zlodějem. Jenže zloděj může být zlodějem jen tehdy, když už přírodní zdroje BYLY ROZDĚLENY. Pokud je stát nutně "subjektem rozdělujícím přírodní zdroje", je zjevné, že srovnání zloděje a státu kulhá. Takže i s tímto každodenním srovnáním otázka houmstedingu souvisí.
Komentář 39571
2.3 A když uvážíme, že podle anarchokapitalismu patří jednou houmstedované vlastníkovi navěky věků, absolutně a žádná diskuze v této věci není možná, je zvláštní, jak málo pozornosti anarchokapitalisté houmstedování věnují: na misesu není jediná práce na toto téma; neexistuje Urzova přednáška na téma houmsteding…
Komentář 39572
* Spousta lidí vlastní nějaký pozemek na území státu. Mají kupní smlouvu, ba dokonce stát to nějak, aspoň hubou, uznává, čí je tedy ten pozemek?
* Stát si činí nárok na životy lidí na svém území. To má různou formu, od braní plodů jejich práce po přímé zotročování např. vojenskou službou. Lze namítnout, že lze ze státu odejít; no, mnohdy není možné ani to. Např. Česká republika k vzdání se občanství vyžaduje, abyste měl občanství jiného státu. Asi jako kdybych chtěl odejít z bytu, a majitel mi v tom bránil, dokud mu neukážu nájemní smlouvu k jinému bytu. Spojené státy zase vyžadují, abyste jim zaplatil zhruba 20 tisíc dolarů, tedy abyste se ze svého občanství vykoupil.
* Smlouvy se uzavírají vědomým jednáním. Kdy jste Vy uzavřel smlouvu se státem, že budete dodržovat jeho zákony?
Je mnoho rozdílů mezi státem a kapitalistou, které mě vedou k přesvědčení, že stát je amorální hajzl. Jasně, i mnoho kapitalistů je amorálních hajzlů, nerozporuju to, ale trvalo by mi hodně dlouho najít kapitalistu, který je amorálnější hajzl než stát.
Komentář 39573
Jde o to, že vaše argumentace ohledně nemorálnosti státu je zjevně chybná. Upozorňujete na povrchní podobnost mezi státem a mafií a z toho usuzujete, že proto je stát mafie. To je jako tvrdit, že domovník vybírající nájemné je to samé jako mafián vybírající výpalné: "Vždyť přece dělá úplně to samé: musíte buď zaplatit výpalné, nebo opustit byt".
Stejně jako jednání domovníka je mafiánské, jen pokud je z nějakého důvodu nelegitimní, a ne pouze na základě povrchní, vnějškové podobnosti s jednáním mafie, i jednání státu není mafiánské jen na základě povrchní, vnějškové podobnosti s jednáním mafie.
Čili váš/Rothbardův argument říká "Pokud stát jedná jako mafie, pak jedná jako mafie", "Pokud je stát nelegitimní jako mafie, je nelegitimní jako mafie". Je to tautologie. Ale že stát JE skutečně jako mafie, dokládáte jen upozorněním na POVRCHNÍ PODOBNOST s jednáním mafie. Což je chybná argumentace.
Správně byste měli říkat, že VY nevidíte mezi státem a mafií žádný rozdíl, že VY nevíte, proč by měl být stát legitimnější než mafie. Argumentujete ale vždy tak, jako by ta povrchní podobnost mezi státem a mafií DOKAZOVALA, že stát je mafie; jako by to dokazovalo, že I MORÁLNĚ mezi tím není rozdíl. Což je chybná argumentace; navíc to působí, jako že se snažíte oblbnout ty děcka, na které cílíte…
SHRNUTÍ: Shodneme se na tom, že váš/Rothbardův argument "Stát je jako mafie" je chybný a nic nedokazuje?
Komentář 39574
Lze to zestručnit takto: Demagogie spočívá v tom, že sugerujete, jako by to, že VY neznáte důvod legitimnosti státu, a vnějšková podobnost státu a mafie DOKAZOVALO, že stát je mafie.
Je to tedy demagogie "argument ad ignorantiam + povrchní podobnost".
Komentář 39575
A jelikož argument ad ignorantiam neplatí ("to, co nevíme" může dokazovat A i non-A) a protože povrchní podobnost nic nedokazuje, jak jsem ukázal, plyne z toho, že nemáte vůbec nic.
Z čehož plyne, že VEŠKERÁ Vaše vyjádření o nemorálnosti státu (vydírání, loupežnická banda…) byla naprosto nepodložená.
Komentář 39576
A anarchokapitalisté někdy uzavřeli smlouvu s ostatními, že ti ostatní budou uznávat anarchokapitalistický model vlastnictví? Tak na základě čeho si na ostatních ten váš model chcete vynucovat? Vynucujete si ho čistě na základě vašeho prohlášení, že je to tak dle vás správné!
Komentář 39577
Uznává, že je jejich, ale v rámci toho státu. Z pohledu anarchokapitalismu je to taková lepší nájemní smlouva.
Komentář 39543
A dnes je to jen v jiné podobě: Miliony lidí po celém světě si myslí, že se na jejich úkor jejich zaměstnavatelé nespravedlivě obohacují. Miliony lidí to takto cítí, ale všichni se podle vás mýlí…
Takže za posledních sto let se stovky milionů lidí nějak cítily, nějak sami sebe chápaly, a mýlily se. Ale když vy se cítíte vydíráni, tak je to určitě pravda…
Komentář 39523
Tyto zájmy plynou z různorodosti národů, které v daných státech žijí, a které tak utváří jeho politiku navenek (zájmy), které jsou následně prosazovaný.
Které sám často vesele porušuje, jak se mu zlíbí. Pěkně děkuju. Co funguje, je konkurence a ostrakizace. Samozřejmě státy na to jdou přes násilí a přes vydírání nevinných lidí ("svých" obyvatel), a bohužel jim to zatím pořád prochází, protože lidé věří, že státy jsou pro ně "vyšší" dobro.
Ne, u vynutitelných podmínek skutečně konkurence a ostrakizace nefunguje, nechápu, jak jste na tohle vůbec přišel. Víte, pokud jde o vydírání, jak je možné, že anarchisté obecně představují promili (nebo kolik vlastně) obyvatel daného státu? Když je to všechno tak na hovno a stát je naprosto mimo, jak je možné, že tyto myšlenky nejsou masově rozšířené?
Ano, někde chce dřít své rukojmí více, někdo méně. Proč bych v tom měl zločince jakkoliv podporovat?
Tohle je vyloženě lol, to se nezlobte.
A co takhle, doprdele, neregulovat
Každá smlouva je regulace vztahu. Na národní úrovní se to dělá formou zákonů. Je to pohodlnější a levnější varianta. V mezinárodní úrovni se to dělá formou bilaterálních, multilaterálních a univerzálních smluv. Trvá to, stojí to spoustu peněz ale je v to zájmu v všech (až samozřejmě na výjimky, které sice říkají, že žádná regulace, až nakonec dojdou k tomu, že regulovat musí, aby měli ve vztahu nějakou jistotu).
Co musím vědět o problematice interakce loupeživých band, abych lidem vysvětlil, že ti loupežníci jsou zločinci, kterým nejde o dobro jimi přepadených lidí?
Zas, lol. Vezměte si prášek na uklidnění.
Komentář 39526
Pokud máte pod palcem indoktrinaci dětí a utváříte memetickou základnu obyvatelstva, je těžké být anarchista. Je to jako kdysi s atheismem: Když je náboženství tak na hovno a církev je naprosto mimo, jak je možné, že myšlenku atheismu nejsou masově rozšířené? Nějaký kazatel v raném novověku.
Ale samozřejmě, klidně se dobře bavte. Pravda vždycky bolí a pro zatvrzelé věřící bude vždy působit směšně.
Komentář 39527
Až na to, že stát nedrží informační monopol jako tomu bývalo v případě církve. A náboženství zažilo sestupnou tendenci s masovým rozšiřováním informací. Vám prostě nepřijde zvláštní, že těch 150 let, co tady anarchisté jsou, se jejich počty žádným závratným způsobem nezvýšily?
Ale klidně si myslete, že jste to vy, kdo má pravdu a že zbylá drtivá část populace vás vůbec nechápe, nepřemýšlí a má vymytou hlavu státní propagandou.
Komentář 39529
Komentář 39536
Komentář 39524
Zvláštní, že regulace jménem NAP nebo ankap ti nevadí. Zamyslel ses nad tím?
Komentář 39531