Autor: Urza
Čas: 2020-12-23 00:00:02
Move to Somalia!
Etatisté často na námitky anarchistů, že stát vůči svým občanům iniciuje agresi, když vybírá daně pod hrozbou násilí, oponují, že když se to někomu nelíbí, může se přece odstěhovat (a Somálsko je nejčastěji doporučovanou destinací); tento argument považuji za absolutně nelogický až zoufalý, bohužel však mnohým dává smysl, takže není od věci se jím zabývat. Kde je tedy chyba v logice? Vlastně všude; kritizuji-li, že někdo na někoho jiného útočí, nebo mu vyhrožuje násilím, je samozřejmě pravda, že oběť může utéct, bránit se, uhnout, útočníka oklamat a podobně, leč nic z toho nemění nic na mé kritice chování útočníka, neboť to absolutně nesouvisí s tím, jakou strategii obrany zvolí či nezvolí oběť. Je to asi jako použít při obhajobě násilníka argument, že oběť si měla dávat pozor, krom toho tam vlastně ani nemusela být a vůbec by se mohla přestěhovat do Somálska; neudělala-li to, nemá si nač stěžovat.
Přečtení: 38329
Komentáře
Komentář 62074
Komentář 62078
Navic zmenit praci je jednoduche, stehovat se do jine zeme je asi tak 10000x narocnejsi.
Navic ten hloupy argument odstehuj se do jineho statu se nepouziva jen vuci ankapum, ale bezne to rekne kdokoli na jakoukoli kritiku statu. Mas tu malo socialismu? Odstehuj se do Ciny. A hloupy argument je to i v tomto pripade.
Komentář 62080
Komentář 62093
Stát ale není legitimním vlastníkem mého těla a mého pozemku. Tak NEMÁ legitimní právo mi říkat, co mám dělat se svým tělem, s plody jeho práce a co mám/mohu/musím/nesmím dělat na SVÉM pozemku.
Jestli někdo má pochyby, že ten pozemek je skutečně můj, tak ať doloží důkazy, že není (že jsem ho já, či minulý vlastník ukradl). Každopádně ale NENAJDE důkazy, že ten pozemek je státu. Že kterýkoli předchozí majitel, libovolně do historie, souhlasil s podřízením toho pozemku státu. V historii najdete POUZE nelegitimní útoky státu na ty pozemky, různé rádobykorunované dobyvatele "stát jsem já", kteří se jej zmocňovali nelegitimně, silou.
Komentář 62101
Zaujímalo by ma, ak by v nejakom budúcom ankape bola snaha legitimizovať vlastníctvo, akým spôsobom by to malo prebehnúť.
Komentář 62107
Komentář 62134
Proste jakykoli stupidni argument vas napadne, tak sem s nim, hlavne aby to potvrdilo, co se tady snazite prosadit.
Ach, dnes na ty troly nejsem naladen, vyvratte si ten argument sam, je to uplne primitivni, muzete to brat jako IQ test, zda to zvladnete.
Komentář 62138
Komentář 62145
Komentář 62149
Komentář 62079
Mám mnohem lepší argument, který vyvrací, že je stát nemorální: Stát je vlastník.
Komentář 62081
A zdá sa mi že ste nedokončil vetu. Štát je podľa Vás vlastník čoho? Lebo ankapisti si aj to vlastníctvo vysvetľujú po svojom, že štát vlastní nás, alebo aspoň naše deti a podobné nezmysly.
Komentář 62085
Komentář 62092
Tedy reálně je nad vaším "vlastnictvím" vždy ještě společnost, protože vlastnictví nevzniká ze vzácnosti, jak si myslí anarchokapitalisté, ale vždy je k němu potřeba společnost (ať už je jakkoliv malá).
Komentář 62094
A pak tam připluje parta ožralých pirátů na lodi a prohlásí se "za společnost" a váš dům a vaše pole prohlásí za svoje?
Případně to ještě stvrdí demokratickým referendem - oni jsou 3, vy jen jeden, takže máte smůlu. Nemůžete říkat, že s nimi prostě hlasovat odmítáte, jako já odmítám hlasovat s Afričany a Indy o přerozdělení příliš vysokého majetku Evropanů ve prospěch třetího světa?
Komentář 62097
Komentář 62082
Ani silnice, chodníky a náměstí mu nepatři legitimně.
Vše "vybudoval" na ukradených pozemcích za ukradené peníze.
Proto stát nemá žádné právo ani určovat na těchto pozemcích pravidla.
Nevím o nikom, kdo na SVŮJ pozemek stát zval.
Ani o nikom, kdo na svůj pozemek zval jakési ČSSR, ČSR, Rakousko-Uhersko, atd...
Vždy to bylo tak, že se někdo někde usadil (bažina, prales, ..), to místo zkultivoval, začal tam něco pěstovat a pak přišla parta násilnickejch grázlů s velkejma klackama a řekla "Já jsem váš král a toto území je od teď moje a vy jste moji poddaní a budete mi platit "daně" a kdo neuposlechne bude potrestán (= mafiánské výpalné za ochranu)."
A dnešní stát se hrdě hlásí ke kontinuitě s těmito grázly, jejich portréty dává na své vynuceně monopolní "peníze", uctívá je ve svých svatostáncích (ano, stát je víra), glorifikuje jejich násilnické činy, do dětí ve svých školách cpe "hrdost" na tyto grázly (aby ospravedlnil sám sebe).
Komentář 62086
Komentář 62088
Komentář 62087
Komentář 62089
Pokud máte dojem, že některý z předchozích vlastníků ho získal nelegitimně a pokud k tomu máte důkazy, tak mě samozřejmě můžete žalovat.
Respektive měli by mě v takovém případě žalovat potomci legitimního vlastníka, pokud jim ten pozemek můj předek sebral nelegitimně.
Ale stát zkrátka legitimně nemá nic.
A pokud někdo vlastní pozemek, který někdy dávno někdo ukradl, tak to stále neznamená, že by tím vlastníkem měl být stát, že má nějaké právo na něm někomu něco rozkazovat.
Komentář 62091
Ja Vás žalovať nemám prečo, mne ste nič neukradol.
Komentář 62095
Komentář 62098
Komentář 62144
A ta jim ty pozemky sebrala (ukradla, nelegitimně) a z těch lidí udělal poddané (nevolníky, občany - opět nelegitimně, násilím, bez jejich souhlasu).
A od těch válečných knížat se ten váš stát snaží nějakou antilogikou odvodit svou "legitimitu" a právo vládnou lidem.
Komentář 62150
Komentář 62147
To se musím vyjímečně zastat norberta. Stát může něco vlastnit legitimně a to tak, že mu to někdo daruje nebo odkáže (pravděpodobně pod vlivem státní propagandy, že stát se dobře stará o majetky). Určitě ale nevlastní to, co si koupil za uloupené peníze.
A taky skutečně existují lidé, kteří stát doma vyznávají a zvou si ho tam. Obvykle je lze poznat poznat podle vyvěšené státní vlajky. Obvykle tam visí do prvního většího střetu se státní mocí (daně, pokuty, nesprvedlivé rozsudky..) Ale i ti se zhusta snaží obcházet daně a nemají rádi, když je buzeruje dopravák.
Komentář 62159
Trebárs, keď kedysi dávno kráľovi (t.j. štátu) nejaký "legitímny" vlastník nejaký pozemok dobrovoľne predal, tak daný pozemok nástupníctvom štátov môže byť legitímne vlastnený štátom, a teda vyberať z niečoho na ňom postavenom dane alebo iné poplatky sa nemôže považovať za lúpež.
Legitímny píšem v úvodzovkách preto, lebo tento ankapistický koncept je načisto nepoužiteľný. Trebárs na onom pozemku hospodáril predtým niekto iný, na rok odišiel preč a keď sa vrátil, zistil, že mu to už zhomesteadoval niekto iný. Tak kto je oným oprávneným vlastníkom? Nie náhodou Kopčem s Mamutíkom a ich potomstvo?
Jediná možnosť, ako by sa dalo dosiahnuť legitímne vlastníctvo pozemkov by bolo, keby po nejakej apokalypse vyliezla parta preživších z bunkra a začala nanovo homesteadovať. A zároveň by udržiavali presné záznamy, kto, kedy a ako ku ktorému pozemku prišiel.
Komentář 62083
Takže konstatuji, že to dělá nelegitimně.
Naše soudružka učitelka na občanskou výchovu ale tvrdila, že jsem prý podepsal nějakou smlouvu. Ale nebyla mi ji schopna ukázat, natož můj (nevynucený) podpis na ní.
Ta soudružka (vzdělaná a placená státem, učící podle státních osnov ve státní škole) také říkala, že ve volbách delegujeme svá práva a pravomoci na své volené zástupce.
No ale pak by Babiš měl vládnout jen těm, kteří na něj delegovali, což já rozhodně nebyl.
A ti, co delegovali svá práva na Babiše, tak na něj přeci (logicky!) nemohli delegovat ta práva, která nemají a nikdy ani neměli - např. můj soused nikdy neměl právo sebrat mi víc jak polovinu příjmu, tak jak ho mohl delegovat na Babiše? Nebo kde ho tedy Babiš měl vzít?!
Komentář 62099
Vezměte si ale, jakým způsobem anarchokapitalisté mluvíte o státu. Všechno je pro ně krádež, stát je mafie, policie to jsou pro ně gangy utiskující lidi, armáda jsou vrazi atd. Podobně mluvili odpůrci komunismu o tehdejších totalitních režimech. Ale ti ve velkém utíkali a to jim hrozilo zastřelení na hranici. Touhle rétorikou tak anarchokapitalisté vyloženě vybízí k podobné argumentaci oponentů. Moc státu (daně, regulace atd.) je v různých zemích různá. Takže i když není reálné zbavit se moci státu zcela, rozhodně by bylo možné se přesunout jinam, kde by byla ta moc slabší.
Ale jak jsem psal, v anarchokapitalismu nejde o to žít podle vlastních představ, ale aby podle nich žili ostatní. Což stěhování nevyřeší.
Komentář 62104
Komentář 62146
Kdybyste v první třídě zrovna nechyběl, tak byste věděl, ze anarchokapitalismus je absence vlády.
Takže vám komunistům by nikdo nebránil založit si (na svém a za své a jen pro ty, kteří o to stojí) kibuc a v něm mít společné třeba i manželky (pokud s tím souhlasí).
Stejně tak by nikdo nebránil socialistům mít ve společném socialistickém vlastnictví školy, nemocnice a penzijní fondy - na to byste ani nepotřebovali nějaké konkrétní území, jako na ten kibuc. Prostě byste místo placení školného v soukromé škole poslali děti do té vaší komunutní družstevní školy, ktrou si financujete společně, podle pravidel, která jste si dohodli a všichni jste s nimi souhlasili (včetně socanských nesmyslů typu toho, že příspěvek se neodvíjí např. od počtu dětí, které do té školy posíláte, ale od vašeho příjmu). Zcela jistě by vám v něčem takovém nikdo nebránil. Jediná změna by byla v tom, že byste do toho vašeho socíku nemohli nutit ty, kteří o to nestojí a kteří preferují komerční alternativy.
Nikdo by vám totiž ani nebránil mít v kolektivním vlastnictví i automobilky a fabriky na elektroniku - hezky byste si zase užili státní kvalitu Trabantů a TV Tesla Color, o mobilech a internetu byste si mohli nechat zdát, nebo si o nich natočit scifi podle Stanislawa Lema.
Komentář 62161
Komentář 62192
2) Vláda je vše, co není směna. V ankapu je úloha vlády omezena na tyto čtyři oblasti:
1. Co je předmětem vlastnictví? (duševní vlastnictví)
2. Jak vzniká vlastnictví? (houmsteding: když v nevlastněném lese rozestavím fotopasti, začnu ho tím vlastnit?)
3. Co je porušení vlastnictví? (práva dětí, nesvéprávných, veškerá psychiatrická agenda: klasické idiots, infants and insane)
4. Co se stane s porušiteli vlastnictví? (bude možné prodávat lidi do otroctví/na orgány?, jak bude zajištěna nestrannost soudce?, bude vůbec existovat vláda zákona?)
- Všechny tyto body budou v ankapu nějak zodpovězeny, autorita to nějak rozsekne. Mnozí s tím jistě nebudou spokojeni. Co jim ostatní řeknou jiného než "Když se ti to nelíbí, běž jinam."?
3) Navíc obyvatelé ankapu nemusí být nespokojeni pouze s tím, co autorita dělá, ale i s tím, že něco nedělá. Nejen rozhodnutí o výrobě něčeho, ale i rozhodnutí něco nevyrábět je "akt řízení firmy"; stejně tak nejen akce ale i inakce je "akt vládnutí". Lidé nemusí být nespokojeni jen s tím, JAK si vláda/autorita počíná v oblastech, kam ji vykázal anarchokapitalismus; může jim vadit i to, že přijímá takové omezení. Může jim vadit, že ochrana práv není veřejný statek, že absolutní vlastnictví pozemku nelze omezit v zájmu ochrany přírody, že existuje soukromé vlastnictví výrobních prostředků…
Co takovým lidem řeknete jiného než "Když se ti to nelíbí, běž jinam."?
4) Komuny v ankapu. Takže vám komunistům by nikdo nebránil založit si (na svém a za své a jen pro ty, kteří o to stojí) kibuc a v něm mít společné třeba i manželky (pokud s tím souhlasí).
- To právě není jasné, zda by v ankapu mohly být komuny. Urza tuto otázku nikdy nezodpověděl, ačkoliv argument "kdo chce, může žít v komuně" stále používá. Jde o to, zda by pravidla komuny (práva a povinnosti člena komuny) přecházely do další generace. Zda by osoby, které se narodily v komuně, buď musely přijmout její pravidla, nebo odejít. Pokud by pravidla komuny nepřecházela do další generace, jednalo by se jen o hru na komunu, ne o skutečnou komunu.
Komentář 62108
1. Stát i ankap vzniká ovládnutím území = tím, že se na něm začne vymáhat právní řád.
2. Když máte právní řád, musíte mít termíny pro jeho porušení a pro jeho obranu.
Ve státu se tomu prvnímu říká "protiprávní jednání", tomu druhému "vymáhání zákona".
V ankapu se tomu prvnímu říká "útočné násilí", tomu druhému "obranné násilí".
3. Když máte právní řád, můžete mít osoby, které ho odmítají. V státu i v ankapu řeknou takovým osobám ti, kteří příslušný právní řád neodmítají: "Když se ti to nelíbí, jdi jinam".
Jak vidíme v ankapu mají pro tuto eventualitu lepší terminologii. "Když se ti nelíbí obranné násilí, jdi jinam" se říká líp než "Když se ti nelíbí zákony, jdi jinam". A "Když chceš páchat útočné násilí, musíš odejít" se říká líp než "Když chceš porušovat zákony, musíš odejít".
Pro pořádek:
4.1 Ti "etatisté" neobhajují násilí jako takové; obhajují svůj právní řád a násilí, které připouští. (Tj. násilí nutné pro obranu jejich právního řádu, tzv. "vymáhání zákona".)
4.2 A nemyslí si, že jejich právní řád je dobrý "protože můžete odejít", ale z jiných důvodů (protože ho považují za spravedlivý, rozumný nebo nutný).
5. Stejně tak ankapáci říkající "Když se ti v ankapu nelíbí, odejdi".
5.1 Neobhajují násilí jako takové; obhajují svůj právní řád a násilí, které připouští. (Tj. násilí nutné pro obranu jejich právního řádu, tzv. "obranné násilí".)
5.2 A nemyslí si, že jejich právní řád je dobrý "protože můžete odejít", ale z jiných důvodů (protože ho považují za přirozený).
Komentář 62116
Komentář 62117
Komentář 62121
Komentář 62126
Zároveň jim automaticky bez jakéhokoliv zjišťování nebo dokazování přisuzuje motivace. Viz argument, který jsem tu i jinde mnohokrát viděl - o bandě nájezdníků, která se přistěhovala k mírumilovnému sedlákovi a začala od něj vybírat daně - tak jsou prezentovány počátky států (byť už toto samotné je velmi naivní představa o historii vzniku států). Tomu sedlákovi je automaticky přisouzena motivace, kdy vyznává NAP a takový akt bere jako jeho porušení, z čehož pak anarchokapitalisté zpochybňují legitimitu států. Přičemž empirie naznačuje opak - z naprosté anarchie během věků, nezávisle na sobě, vzniklo mnoho států a společenských uspořádání, které se mnohem více blíží tomu současnému než NAPu, tedy to pro lidi (a nejen ty vládnoucí) muselo být z nějakého důvodu výhodné.
Nebo ten argument, který tu často také lidé vytahují - můj pozemek, který mám od otce, který ho zdědil od dědy a tak dále. Přičemž už se zapomene zmínit, že tatínek NAP neuznával a děda byl fanda Masaryka. Ale to nevadí, na klidně nakálím na motivace a hodnotové principy všech svých předků až do doby kamenné, protože teď je to moje, já chci NAP a proto je stát agresor.
Komentář 62136
Napriklad mistni pomery po roce 1989.
Reklo se, ze co bylo ukradeno komunisty,musi byt vraceno. Coz je fajn myslenka, ale JAK to udelat? Technicky to neslo udelat. Takze se vymyslela kuponova privatizace a podobne.
Je jasne, ze pokud se nezacina od nuly, tak vzdy bude dochazet k mnoha paradoxum a neresitelnym situacim.
Komentář 62139
Komentář 62142
Takze neslo o nejaky prodej podniku soukrominkum, ale slo o navraceni ukradeneho.
Problem samozrejme byl, ze ruznym lidem bylo ukradeno ruzne, nekterym jinym lidem naopak nic ukradeno nebylo, ale sami kradli (rekneme ale, ze tech bylo o dost mene, nez tech prvnich). Nekomu ukradli 2 kravy, jinemu ukradli fabriku s 1 000 zamestnancema. A od te doby uplynulo nekolik generaci, ukradeny majetek se transformoval na jiny - nemovistosti byly zbourany a postaveno tam bylo neco jineho (rekneme, ze nekdo zboural fabriku a na jejim miste se postavily byty, atd)
Takze nekomu slo neco vratit (pozemek, ktery zustal na svem miste, casto sel vratit, ale mnohdy take ne, protoze nyni na nej mohlo stat neco, ze uz to vratit neslo.Ty byl priklad i nasi rodiny, napriklad), ale casto to vratit proste neslo.
Takze chapu rozhodnuti, ze nejake veci se vracely v restituci, a jine se vracely formou privatizace. Chapu to tak, ze diky privatizaci meli dostat neco zpet i ti, kterym byly sebrany ty "2 kravy" a nemeli vubec sanci na jakekoliv odsdokneni.
Cele to byl vcelku brutalni kompromis, kdy temer nikdo nebyl odskodnen "presne", ale tak nejak "prumerne" byli odskodneni vsichni. Sam bych uprimne receno nevymyslel zadny lepsi zpusob, jak to udelat (samozrejme za situace,kdy tu dale pokracoval nejaky stat, pouze s jinym zrizenim. Pokud by mel stat zaniknout, bylo by to neco jineho, ale to ted neresime)
Komentář 62178
Nehledě na to, že:
1. Tento problém se neřeší VŽDY, jak píšete. Např. můžete mít skupinu dohodnutých lidí, která skoupí pozemky, odtrhne se od státu (po dohodě) a od té chvíle začnou aplikovat svá nová pravidla.
2. Komunisté ani dnešní demokracie nekladla v hodnotovém žebříčku svobodu rozhodnutí jednotlivce tak vysoko, jako vy, takže u nich tento konkrétní rozpor ani nenastal.
Komentář 62194
- Jo. Zajímalo by mě, kolik anarchokapitalistů si uvědomuje, že podle jejich lóru byli kdysi v minulosti (blíže neurčené) svobodní lidé po celém světě poraženi v boji s lupičskými bandami…
Komentář 62110
SCHÉMA je takovéto:
1. Nějaký právní stav věcí.
2. Jeho odmítání.
3. "Když se ti to nelíbí, jdi jinam".
4. "Zoufalý argument, protože to lze říct, i když je právní stav věcí nelegitimní".
- Jenže lze to říct, i když je právní stav věcí legitimní. Toho, o co jde, legitimity bodu 1, se tato argumentace nijak nedotýká.
Komentář 62148
Narodím se v ancapu na pozemku (v bytě či domě) mých rodičů. Stejně jako dnes.
Rodiče si možná na ten pozemek vzali hypo (stejně jako dnes) a pokud umřou dřív, než hypo splatí, mohu ten pozemek zdědit jen se zbytkem toho dluhu (jako dnes).
Nechápu, na čem se to tu točíte.
Navíc i kdybych se v ancapu octl naprosto bez majetku, bez pozemku - nevidím v tom problém. Prostě si pozemek pronajmu, nebo koupím (jako dnes) za peníze, které dostanu za svou práci (s tím rozdílem, že mi z nich stát třičtvrtě neukradne).
Jak se to liší od situace, kdy bych se dnes odstěhoval do USA? Prostě tam půjdu za prací a budu počítat s tím, že za svou mzdu si pak musím buď koupit, nebo pronajmout bydlení. Pokud koupím, jsem vlastníkem a mohou o té nemovitosti rozhodovat (třeba zbourat rodinný dům), pokud pronajmu, rozhodovat moc nemohu. Vedle zaplacení bydlení si budu muset zaplatit zdravotní a další pojištění, musí my zbýt na jídlo, oblečení, ... Jak se v tom ancap liší? Liší se jen tak, že mi stát neukradne třičtvrtě výdělku a neposkytne mi za to nevyžádané služby nevalné kvality - zbude mi víc peněz a ty služby si nakoupím sám na volném konkurenčním trhu, čili za nižší cenu ve vyšší kvalitě.
Komentář 62160
Za podmienky, že človek nemá nič, tak za svoju nekvalifikovanú (lebo nemá čím zaplatiť súkromné školy) prácu jednak dostane hovno a ešte z toho mu nie 3/4 ale možno aj celý zárobok vezme ten, na koho pozemku sa nachádza. A keby chcel ísť inam, tak ho najskôr zoderú vlastníci okolitých pozemkov.
Komentář 62164
Osobne jsou nouzi zazil. BYl jsem ve vezeni, potom jsem se ocitl na ulici, prespaval jsem chvili v azylovem dome s dalsima bezdomovcema...Nemel jsem nic moc kvalifikaci, to co jsem umel, tak v te dobe po tom nebyla poptavka.
Tak jsem sel delat nekvalifikovanou praci, delal jsem 12-14 hodin denne a dostaval jsem se z toho, vlastni praci a usilim.
A I tu nekvalifikovanou praci jsem se naucil delat tak dobre, az jsem v ni byl docela kvalifikovanej a zacal jsem mit pro sve zamestnavatele vetsi a vetsi cenu, cimz jsem si vydelaval vice a vice penez (ackoliv to porad bylo strasne malo), az si me vsiml lepsi zamestnavatel...a po nejake dobe me doporucil jeste lepsimu zamestnavateli...atd atd
A to jsem zacinal jako totalni NULA. Nebyl jsem vubec nic...
Komentář 62170
Komentář 62171
Komentář 62173
Takze kdyby se mi podarilo se takto vypracovat v totalitni dikrature, bude to znamenat, ze argumentuju pro totalitni diktaturu? A kdyby se mi takhle podarilo vypracovat ve vezeni (coz by se mi mohlo podarit, kdybych tam byl par desitek let), tak budu argumentovat pro vezeni?
Uprimne receno, stat me v tom, co jsem dokazal, nijak nepodporil. Nedostal jsem od nej nic moc...Ani jako "bezdomovec" jsem od nej nic moc nemel, dostali jsme nejake poukazky na jidlo, pravda, ale nic extra. Obesel bych se I bez nich, ackoliv samozrejme ferove je potreba priznat, ze kdyz clovek nema nic, je kazda drobnost dobra.
Ani si nemyslim, ze by me stat nejak vyrazne skodil v tom, co jsem dokazal. Minimalni mzda byla jeste tehdy docela nizka, takze I slo sehnat nejakou nekvalifikovanou praci, ackoliv kdyby nebyla,slo by to lepe. Ale jinak me nijak extra neskodil...
Komentář 62174
Komentář 62175
Nechapu, jaky smysl ma to, co pises.
Muj argument byl v tom smyslu, ze i kdyz clovek nema zadnou kvalifikaci, muze se vlastni pili a usilovnou praci z teto situace dostat. To je cele.
Jako pridavek by slo rici, ze je to mozne temer v jakemkoliv system,mimo nejakych extremu (KLDR soucasnosti, napriklad).
Komentář 62176
Nie za podmienok, že vlastník pozemku, na ktorom sa oná osoba vyskytne, môže na ňom uplatňovať akékoľvek pravidlá, trebárs, že mu zdržiavajúci sa musí odovzdávať poplatok 99% zo zárobku, a okolití vlastníci si môžu za vstup uplatniť mýto v hodnote desaťročného zárobku, splatiteľné prácou onoho chudáka. Ak mieniš namietať nejakú ostrakizáciu takého vlastníka pozemku, tak trebárs je sebestačný a môže na ňu prdieť.
Stále mi nie je jasné, či takéto nezmyselné argumenty dávaš úmyselne, alebo ti len nedochádzajú súvislosti.
Komentář 62180
Takze jses uplne v prdeli.
Vsechny staty jsou uplne spatne, protoze se muze stat, ze te stat posle do plynu.
Co tam mas dal?
Komentář 62182
Komentář 62184
Komentář 62186
Komentář 62190
Komentář 62177
Komentář 62179
Odpoved asi ve vsech pripadech zni Ne, ze jo?
Btw, proc by tvl nemohli existovat bezdomovci? Jako mas dojem, ze by v ancapu neexistovalo nic, jako je "verejne prostranstvi"? Melo by nejaky logicky duvod, aby to neexistovalo?
Jiste, muzes rict, ze neexistovalo, protoze neexistovalo,jak to casto delas.
Kurva doprdele do pici, ja jsem curak, ze jsem se zase do toho nechal zatahnout
Komentář 62181
No verejné vlastníctvo v ankape existovať nemôže, lebo v ankape neexistuje verejný záujem. Môže tam existovať spoločné ( kolektívne ) vlastníctvo, ako v družstve či akciovke. A samozrejme nemôžem vylúčiť že by sa nejaký vlastník či skupina vlastníkov rozhodli že na svojom pozemku nechajú bezdomovcov len tak prežívať, ovšem nedokážem ani garantovať že sa takí dobrodinci určite nájdu. A ak aj áno, tak že sa ku nim bude mať ten bezdomovec ako dostať, keďže ani cesty či chodníky zrejme nebudú zadarmo.
Komentář 62183
Mas pravdu
Bude to presne tak, jak rikas, a nijak jinak.
Ale uprimne receno, mas to jeste malo desivy. Zapracoval bych tam, jak majitele chodniku budou chtit za pouziti chodniku 1 000 000 000 000 korun za sekundu a kdo nezaplati, budou je upalovat plamenometama….to budes mit jeste lepsi efekt a dukaz toho,jak byto nefungovalo..
Komentář 62185
Komentář 62193