Autor: Thevar
Čas: 2022-05-26 00:00:02
Paralela mezi hospicem a školou
Když jsem spolupracoval s hospicem, měli jsme zde několik pravidel. Kupříkladu se nikdy nesmíme snažit druhé přesvědčovat o víře, politickém názoru a podobně. Velice mile mě překvapilo, jak velký důraz je kladen na toto pravidlo i přes skutečnost, že se jedná o křesťanský hospic, kde jsem očekával snahy obrácení na víru pravou – ať žijí předsudky. Když jsem se při školení ptal na toto pravidlo, odpověď byla vcelku jednotná: Považujeme za velice nemorální zneužívat situaci lidí, kteří jsou často „připoutáni“ na lůžko a nemohou v danou chvíli odejít. Paralela ke školství: Považujeme za velice nemorální zneužívat situaci dětí, kteří jsou často „připoutáni“ k lavici a nemohou v danou chvíli odejít. Pacient je však v hospici dobrovolně a může případně zvolit domácí ošetřování z jakéhokoliv důvodu, aniž by potřeboval něčí svolení, nebo jen požádá, aby ho ošetřoval někdo jiný. Děti sice mohou zažádat o domácí vzdělávání, ale nemají na něj právo a musejí se doprošovat svolení, a i tak je vyžadováno následné přezkušování, nemluvě o nemožnosti si ve škole zvolit jiného učitele.
Přečtení: 11259
Komentáře
Komentář 81290
Děti jsou ve škole sice "nedobrovolně", ale pokud natrefí na dobrou školu i učitelku, tak se tam každý den velmi těší! :)
Komentář 81291
Komentář 81292
Pobyt v hospici je něco jiného, tam jsme díky tomu, že už se sami nedokážeme o sebe postarat - a v domácích podmínkách je to extrémně náročné i pro nejbližší... volíme to většinou jako poslední možnost, ale naprostá většina takových pacientů by už raději vůbec nežila, než aby takto "živořila".
Komentář 81293
Fikce: Pokud si pacient v kvalitním hospicu nepřeje dále žít a je zjevné, že to má dobrý důvod a má rozumné příbuzné, bývá mu časem vyhověno.
Tedy samozřejmě nic takového se ve skutečnosti neděje, nikoho by ani nenapadlo těm trpícím stařečkům v jednosměrce pomáhat odejít, že.
Komentář 81295
Komentář 81312
Asi uz jsem to sem psal. Kdyz to vezmu podle sebe...
Ve skole jsem se mimo cteni/psani/zakladu matematiky nenaucil NIC, co bych pozdeji v zivote nejak potreboval. Ucitele jsem mel povetsinou bud kreteny/kravy, a nebo v tom lepsim pripade "nemastne neslane osoby", ktere jsem uz totalne zapomnel. Chvala bohu za ne, porad lepsi nez ten zmrd, co nas platil parketou, to si pamatuju dodnes.
Co se tyce socialnich dovednosti, tak ve skole jsem se vyborne naucil lhat a podvadet (plus k tomu i nejake zaklady kradeni). Rozhodne ve lhani a podvadeni jsem se tam stal absolutni mistr. Trvalo mi pak dost pres 10 let se toho zbavit...
Neco uzitecneho typicky probihalo po skole (fotbal s kamaradama, ruzne dalsi podobne aktivity, vyroba a provozovani ruznych dopravnich prostredku z dilu, co se nasly na skladce, a podobne). Konicky jsem mel take z veci, ktere byly uplne mimo skolu, mel jsem kliku, ze jsem mel souseda, co me dokazal zasobovat nejakyma soucastkama a schematy zapojeni ruznych radii a blikatek a pipatek a podobne, takze jsem si doma kutil.
Zakladni skolu jsem vylozene protrpel a osobne musim rict, ze mi nedala NIC uzitecneho, mimo toho "cist, psat a pocitat", coz je fakt malo. Zato mi dala MNOHO zleho, co me potom pronasledovalo jeste dlouho...
Komentář 81313
Komentář 81315
Komentář 81317
Ostatne, sice jsem rozvedeny, ale pokud mam moznost nejak sve deti ovlivnovat, tak rozhodne chci, at nejdrive jdou na nejakou skolu, kde se neco nauci, tedy idealne ucebni obor (klidne i s maturitou, kdyz uz to jinak nepujde). A az neco realne budou umet, at si klidne udelaj 5 vysokejch skol, pak uz mi to vadit nebude...Ale nejdriv at neco umej.
Idealne neco, co by je i bavilo.
Komentář 81311
Komentář 81314
Komentář 81297
Každopádne takýmto argumentom by sa dala rozbiť akákoľvek výchova detí, lebo by momentálne najradšej sedeli pri tablete s Robloxom. Ale aj kvočka zobne kuriatko, ktoré robí, čo nemá, u cicavcov nehovoriac, takže určitá miera donucovania potomstva je normálna a nie je to nič proti ničomu. Diskusia by mala byť vedená len z pohľadu rodičov a toho, či by mali byť nútení pre svoje deti voliť nejaký konkrétny model výchovy/vzdelávania. Deti samotné sú v tejto otázke len "substrát", nad ktorým sa vykonávajú určité operácie.
Komentář 81299
Komentář 81300
Pak jsou tu děti, které si vlastní autonomii příliš neudrží (v jakémkoli prostředí) a plácají se tak nějak pořád na jednom místě, nemají větší zájmy ani cíle... jen tak nějak plují, nedokáží smysluplně pracovat s limity a narážejí o ně...
Komentář 81302
Komentář 81304
Komentář 81318
Komentář 81310
Nastavení zobrazení uživateli nechtěných a neschválených komentářů
Některé uživateli nechtěné či neschválené komentáře mohou být skryty; zobrazit je můžete po přihlášení.