Prodávaly by děti své lechtivé obrázky v Ankapu? (TLDR: Ne) – Stoky Svobodného přístavu (Urza.cz); (S)toky myšlenek Svobodného přístavu (Urza.cz)

hamburger menu
Čas: 2023-04-10 00:00:02

Prodávaly by děti své lechtivé obrázky v Ankapu? (TLDR: Ne)

Byl by dobrovolný prodej dětské pornografie ze strany dětí v souladu s NAPem a děl by se v Ankapu častěji než ve státu? Teoreticky ano, ale prakticky by k tomu téměř s jistotou nedocházelo, protože: (1) Rodiče dítěte s tím pravděpodobně nebudou souhlasit (což by znamenalo i porušování NAPu vůči nim, žije-li dítě u nich). (2) Internetový poskytovatel s tím nebude souhlasit, protože to bude proti jeho TOS. (3) Společnost jako celek s tím nebude souhlasit a jakékoliv podobné nápady se bude snažit sabotovat.

Tato pravidla můžeme aplikovat na hromadu věcí, které NAP teoreticky umožňuje, ale vypadají strašidelně. Lidé si často vymýšlí dětské bordely či dětské onlyfans, které by podle nich v ankapu vznikaly. Ačkoliv tohle NAP teoreticky umožňuje, pravděpodobnost, že to bude dít víc než nyní, je téměř nulová (a vzhledem k incentivám rodičů v bezstátní společnosti bych řekl, že dokonce menší). Nemluvě o tom, že anarchokapitalistická společnost nemusí 100% dodržovat NAP.
Přečtení: 3671

Autor: li Čas: 2023-04-09 23:19:58
Web: neuveden Mail: schován
1. "Rodiče dítěte s tím pravděpodobně nebudou souhlasit (což by znamenalo i porušování NAPu vůči nim, žije-li dítě u nich)."
Rodiče s tím mohou nebo nemusí souhlasit (to záleží na mnoha faktorech... pokud by bylo dítě za tímto účelem i uměle vyrobené, tak s tím nepochybně souhlasit budou)... K porušení NAPU ale v každém případě nedochází.

2. "Internetový poskytovatel s tím nebude souhlasit, protože to bude proti jeho TOS."
Když s tím nebude souhlasit jeden poskytovatel, tak se najde ZCELA JISTĚ mnoho dalších, které bude zajímat spíš zisk než dobrý mrav.

3. "Společnost jako celek s tím nebude souhlasit a jakékoliv podobné nápady se bude snažit sabotovat."
To záleží především na hodnotách té či oné společnosti. Pokud jedinou deklarovanou a zároveň nejvyšší "hodnotou" bude "mravně neomezená svoboda", tak by to k podobným nechutnostem skutečně vybízelo... to je jednoduchá matematika.
Web: neuveden Mail: schován
Myslím si, že předpokládat, že v ankapu bude jedinou hodnotou svoboda je nelogické a krátkozraké. Člověk, který by si "uměle vyrobil" dítě, by byl pravděpodobně brán ve společnosti jako odpad. Ostatně kdyby tomu tak nebylo, tak je to normální i v demokracii, tu totiž určuje mrav většiny.
Autor: li Čas: 2023-04-10 07:25:00 [↑]
Web: neuveden Mail: schován
"Člověk, který by si "uměle vyrobil" dítě, by byl pravděpodobně brán ve společnosti jako odpad."
Momentálně máme nakročeno, že chceme experti v EU chtějí dětem upřít nárok na jednoho biologického rodiče. K tomu je to krůček od situace, kdy jim bude upřen nárok na oba biologické rodiče. Tím momentem odpadají nejsilnější vazby k dítěti (biologické).
***
Jenže v ankapu by takové věci bujely ve skrytosti. "Rodiče" (=firmy) by neměli povinnost žádných základních prohlídek se "svými" dětmi u lékaře... děti by mohly být od běžné společnosti zcela izolovány a učeny klidně pouze tomu použití, k čemu byly vyrobeny... klidně formou hry, zábavy a v luxusu...
Web: neuveden Mail: neuveden
Genetika brzy položí otázky, proti kterým jsou ty zodpovídané triviální. Dítě je pořád dítě a není tak těžké příjít na to, jak se s ním má zacházet správně. Co tvor, který vypadá jako dítě, ale geneticky a psychicky to je z většiny pes? Toto už genetika teoreticky více méně umí, jen by bylo třeba spousta testování, aby to bylo životaschopné. Málokdo by vyráběl a zotročoval děti, Frankensteina četli všichni, ale sežeňte si dav s pochodní a vidlemi na záchranu zmutovaného psa...
Autor: li Čas: 2023-04-10 08:25:19 [↑]
Web: neuveden Mail: schován
"Dítě je pořád dítě a není tak těžké příjít na to, jak se s ním má zacházet správně." Proto bychom měli jako společnost určité hodnoty deklarovat a povýšit je nad lidskou zvůli.
Autor: Tron Čas: 2023-04-10 11:13:41
Web: neuveden Mail: neuveden
Srovnej tvrzení:
Urza: "chování trhu nejde predikovat"
Ty: "...prakticky by k tomu téměř s jistotou nedocházelo'
Takže stejně tak může jiný vizionář říct: "s velkou jistotou k tomu dojde, protože všichni z toho budou mít profit"
Autor: Tron Čas: 2023-04-10 11:16:31
Web: neuveden Mail: neuveden
Nemluvě o tom, že anarchokapitalistická společnost nemusí 100% dodržovat NAP
- tady souhlas, vlastně ho nemusí dodržovat skoro vůbec.
Autor: v6ak Čas: 2023-04-10 15:03:12
Web: https://v6ak.com Mail: cz.urza v doméně reg.v6ak.com
Já bych asi celkem souhlasil se závěrem, ne už tolik s argumentací.

1. Rodiče asi nebudou souhlasit, ale nepředpokládám, že by se jich někdo na jejich souhlas ptal.
2. Internetovému poskytovateli se to líbit nemusí, ale i ten má celkem omezené možnosti to řešit. Běžně nevidí do samotného obsahu, může spíše mít nějaký blacklist, který to může trochu komplikovat.
3. Asi ano, otázkou ovšem je, jak by se to přesně projevilo. Je ovšem určitá šance, že by společnost reagovala racionálněji. Drakonické trestu totiž někdy incentivizují horší varianty činů. Dnes například hrozí vězení jak za konsensuální prodej, tak za nekonsenzuální způsoby tvorby, které mohou napáchat více škody. Těžko říct, co se kterým aktérům dnes vyplatí více, nedivil bych se ale, kdyby vlivem trestních sazeb mnozí radši zvolili nekonsenzuální variantu.

Druhá věc je, že toto možná brzy nějak vhodně vyřeší AI mnohem dříve, než kdy bychom mohli očekávat ankap. Děti na obrázcích budou virtuální, nebudou existovat reálné oběti, a i v případě snahy o trest bude těžší autora vypátrat. Pokud ale nebudou existovat skutečné oběti, je to IMHO to hlavní.
Autor: hefo Čas: 2023-04-10 17:09:56
Web: neuveden Mail: schován
Pokiaľ vôbec môžeme uvažovať v myšlienkovom experimente s entitou "spoločnosť ako celok", nemá daná hypotetická situácia s ankapom (založenom na individuálnych zmluvných vzťahoch) zhola nič spoločné. Taká "spoločnosť" si na potieranie vecí, s ktorými nesúhlasí, veľmi rýchlo ustanoví mocenské zložky...
Autor: Šlomo Čas: 2023-04-10 20:00:20 Titulek: Mírný nesouhlas
Web: neuveden Mail: shlomo.kafka v doméně gmail.com
Sexualizace dětí je kulturní záležitost. Nijak tím nezlehčuji ani nerelativizuji případnou trestnost. Společnost i děti v tom potřebují mít jasno. Máme doloženy kultury, kde děti žily sexuálním životem v mezích jejich fyzického růstu, byť dnes to většina kultur nedělá.
Prostě záleží víc na dané kultuře než na ankapu.
A pokud mohu radit, sexualizovat děti dobré není.
Autor: Jirka Machala (neregistrovaný) Čas: 2023-04-11 10:45:50 Titulek: koukam, ze teoretik promluvil...
autor zna internet asi jen teoreticky, ze? Vzdyt se to deje uz dnes. To nikdy neslysel o e-whoringu?
V davnych dobach, kdyz jsem mel prilis volneho casu jsem pro zabavu chodil na hackforums.net a bylo tam docela dost decek, ktere se tak snazily si vydelavat penize (a v kombinaci s naslednym vydiranim se to obcas mohlo stat opravdu pomerne lukrativnim) - vetsina sice s cizimi fotkami a videi , ale ne vsechny...
Některé uživateli nechtěné či neschválené komentáře mohou být skryty; zobrazit je můžete po přihlášení.
logo Urza.cz
kapky