Realizovatelnost ankapu – Stoky Svobodného přístavu (Urza.cz); (S)toky myšlenek Svobodného přístavu (Urza.cz)

hamburger menu
Čas: 2021-04-28 00:00:02

Realizovatelnost ankapu

Často se setkávám s lidmi, kteří tvrdí, že nemá cenu ankap přímo prosazovat, protože není realizovatelný. Často používají analogii s komunismem, jehož nefunkčnost ukázala přímo praxe. To srovnání podle mě není úplně validní, protože komunismus toho od člověka očekává mnohem víc. Ale předpokládejme, že ani ankap není úplně realizovatelný… Víte, já to vnímám asi tak, jako když si řeknu, že chci být laskavý k lidem. Je jasné, že až budu jednou zase podrážděný a vyčerpaný, někoho úplně zbytečně vyhrotím a pak toho budu litovat. To ale neznamená, že by nedávalo smysl snažit se být laskavější a přiblížit se k tomu cíli. V psychologii tohle Alfred Adler celkem hezky nazval fiktivní finalismus. To je označení pro nereálné, ale motivující cíle, jež člověku dávají smysl a směr. Inu, a ta zásadní odlišnost od komunismu pro mě spočívá zejména v tom, že komunismus je negativní ideál, asi podobně jako když se někdo snaží být největší macho v okolí.
Přečtení: 19612

Reagujete na tento komentář:
Nejsem ideologický. Jen tvrdím, že mocenským ambicím neustoupím. Budu stále hledat cesty, jak se jim vyhnout. Zcela neideologicky. A budu také vždy napřed. A budu finančně pomáhat nemohoucím, lidem v těžké situaci. Ale chudým z hlouposti jsem ochoten pomoci pouze tím, že jim vysvětlím, jak si mohou pomoci. A pokud budou souhlasit, tak i materiálně. Zcela respektuji nárok kohokoli na podílu bohatství světa. Ale nechci tak činit lidem, kteří budou podporovat síly, které se snaží regulovat to, co sám dokážu lépe.
Web: neuveden Mail: VostalPetr v doméně seznam.cz
To tedy s vámi a s Adlerem nesouhlasím, i když jej neznám,
vony vizualizace jistě nějak fungují, vo tom žádná,
ale stejně sám sebe nepodvedete, jelikož v podvědomí víte opak, že to je nereálné, a proto to vlastně nefunguje, páč máte v sobě tendenci směrem tam a zároven tendenci směrem naopak...

Můžete samozřejmě někam směřovat, ale základem je se od toho uvolnit tak aby v tom nebyl žádný záměr, cíl a zisk (křestané by řekli že to máte odevzdat bohu). Čím více se uvolníte od svého záměru, tím lépe to pak funguje a dějí se "zázraky" jako třeba spontánní vyléčení z nemoci...

Jasně, anarchii tím určitě nezavedete, ale budete mít svou vlastní anarchii, svůj vlastní svět anarchie, jelikož směřování lidstva vždy ovlivnuje nejsilnější tendence, ale vy s tím nemusíte zcela nutně jít a bojovat...

Není to složité, stačí jen "netlačit na pilu"...
Autor: Petr Kunát (neregistrovaný) Čas: 2021-04-28 07:48:30 Titulek: Souhlas Petře [↑]
Přesně tak. Ty rádoby proti-prokrastinační návody typu dávejte si vysoké cíle, chtějte být miliardář a pak i když se stanete "jen" miliónářem, pořád to je fajn, vytvářejí v životě jen nekonečnou nespokojenost (budu spokojený AŽ někdy v budoucnosti, tedy nikdy v přítomnosti). Jiní autoři zase říkají nedávejte si vysoké cíle, právě proto, že nikdy nebudete spokojení a rozdělte si vysoký cíl do menších cílů. Pak budete časteji spokojeni. To ale taky znamená, že budu spokojený jen v těch bodech, kdy dosáhnu mezi-cíle a jinak většinu času budu nespokojený. Proč jsme spokojení, když něčeho dosáhneme? Protože v tu chvíli po ničem netoužíme. Máme v přítomném okamžiku vše, co jsme chtěli. A pak nás mysl z této rovnováhy zase vyvede pryč a začneme toužit po dalším cíli a trpět. V duchovním světě osvícenci píšou, na ničem nelpěte, ani na tužbách o dostatku, ani naopak na strachu z nedostatku. A buďte spokojeni teď a tady a plně přijímejte, co vám život předkládá. Ne vždy je to totiž co chceme, ale vždy je to to, co potřebujeme.

Co mi ANKAP a to, že tomu směru přikláním pozornost a že myšlenky ANKAPu se mnou rezonují dal, je čistě osobní prospěch. Pomáhá mi to v podnikání (vytváření hodnot), pochopení o čem je trh a naopak co trhu škodí. Také převzetí vlastní zodpovědnosti a mít snahu nemít prostředníka mezi mnou a Vesmírem (jak to podobně zmínil Dušek s Urzou), který mi tu zodpovědnost bere. Také o morálce a nenárkovosti si cizího pro vlastní potřeby. Pak přijde ta vlastní hojnost a stáváte se Majákem, vzorem pro lidi, kteří chtějí slyšet Vaše životní postoje. Vždy je potřeba začít od sebe. Pak se okolí bude měnit k lepšímu samo.
Web: neuveden Mail: vit.herman v doméně gmail.com
Hrozně nešťastné je to akcentování osobního prospěchu. Vždycky, když někdo napíše, že mu jde o osobní prospěch a zároveň nenapíše, jaký prospěch to bude znamenat pro ostatní, tak si mohu trhat vlasy, jak špatnou reklamu svobodě i ankapu dělá. Jako asi víme, že osobní štěstí působí dobře a pomáhá i ostatním. Ale sousloví "osobní prospěch" je opravdu velmi, velmi nešťastným slovním vyjádřením této skutečnosti. Samozřejmě, že když to přeformuluju tak, že člověk "osobně prospívá", tak to už zní jinak. Čistě definičně tedy na osobní prospěch je kladná záležitost. Ale proč to sakra takto píšete lidem, kteří Vás neznají, zato mají "osobní prospěch" často asociován se sobectvím v tom smysl, že to je na úkor ostatních? Buď toto nevíte nebo jste chamtivý nebo iracionální resp. baví Vás racionálně provokovat více, než kolik jiného užitku to přinese Vám i společnosti...
Autor: Petr Kunát (neregistrovaný) Čas: 2021-04-28 09:15:05 Titulek: Osobní prospěch [↑]
Každý vidí realitu svýma očima. A za mne je nešťastné a neúčinné, když budu někoho přesvědčovat, že to mé vidění reality je lepší, než jeho. Taková diskuse pak nemá obvykle konce. A pokud mi někdo, kdo projde kolem uschlého květináče bez povšimnutí bude vykládat, jak se ztrácí led na Antarktidě a jak je potřeba změnit Svět, tak názory takového člověka pro mne nemají moc velkou váhu. A jinou hodnotu u mne budou mít názory člověka, u kterého uvidíme, že se nad tím květináčem pozastaví a tu květinu zaleje. Začínat u sebe, na tom není nic nemorálního ani sobeckého. Vždy je potřeba vycházet od sebe dál. Já, rodina, přátelé, společnost, ... Nemůžeme rozdávat lásku, když nemáme sami sebe rádi. Nemůžeme rozdávat hojnost, pokud ji sami nemáme. Nemůžeme rozdávat morálku, pokud se sami nechováme morálně. Nemůžeme vybízet ke zdravému životnímu stylu, když sami trpíme nemocí nebo obezitou. A když to máte, tak to zrcadlíte do Vašeho prostředí. A samozřejmě je potřeba to vše přát i všem ostatním bytostem. A pokud chtějí, podat jím i pomocnou ruku.
Web: neuveden Mail: VostalPetr v doméně seznam.cz
Souhlas,

anarchie je v podstatě o tom že začnete u sebe a podle sebe,
a ne u druhejch a podle druhejch...
Web: neuveden Mail: vit.herman v doméně gmail.com
Teď jste to napsal moc hezky :-)
Autor: Petr Kunát (neregistrovaný) Čas: 2021-04-28 10:38:57 Titulek: Děkuji [↑]
Děkuji :). Uznávám, že "osobní prospěch" může znít nemorálně. Že je to na úkor prospěchu cizího za každou cenu. Tak jsem to určitě nemyslel. Jen že mi ANKAP čistí myšlenky v tom, že si lépe uvědomuji, jak se věci mají a odbourávám díky němu staré nasbírané vzorce. A že je to správná cesta se mi ukazuje v kvalitnějším životě. To, jak ANKAP více prosadit je o tom, stát se tím, kdo zaleje ten květináč. Protože názory těchto lidí, kteří to žijí, budou vždy ostatní brát vážněji. A ve chvíli, kdy mé Já nebo Vaše Já pozvedne někoho dalšího, tak zase jeho Já bude zrcadlit a pozvedávat zase jeho okolí. A čím více těchto Já bude, tím se všichni v jejich prostředí budou mít lépe. A ve výsledku z té nejvyšší vrstvy, ze které to duchovně lze pojmout, je jen jedno kolektivní Já a žádní osotatní lidé nejsou :D. Ale to už je diskuse mimo toto vlákno :D
Web: neuveden Mail: vit.herman v doméně gmail.com
Já děkuji Vám. Zcela jste mne přesvědčil, že Vaše myšlení i cítění je zdravé. Já se řadím mezi behavioristy, což není nijak v rozporu s ankapem. Proto možná akcentuji to jak věci působí, ale zase uznávám, že sám podléhám různým zkreslení.

Jinak já souhlasím s tou duchovní vrstvou :-D
Web: neuveden Mail: VostalPetr v doméně seznam.cz
Vy ste zlatej,
já jsem tam tu disharmonii dvou částí viděl, ale dneska jsme v komatu takže mám IQ pampelišky...
Anarchie by se spíše měla definovat tak, jak je definována svoboda učení,
tedy že jde o individuální rozvoj (kterej pak jaksi samozřejmě obsahuje i ten osobní prospěch)

Dneska jsem v prdeli a bolí mě celé mé přirozené vlastnictví, tedy tělo a jen tak čumím do blba...
Web: neuveden Mail: vit.herman v doméně gmail.com
Podle mne Vy nikdy netrpíte nízkým IQ. A i kdyby, tak si toho ani nevšimnu, protože jsem vůči Vám zaujatý, jelikož Vás mám zvláště rád. Takže bych to jistě přehlédnul :-)
Web: neuveden Mail: VostalPetr v doméně seznam.cz
Tak díky,
mě maj všichni rádi,
někteří dokonce až tak moc že mě vohodnotí a tak se jim také povede mě přehlídnout...
Autor: vachu (neregistrovaný) Čas: 2021-04-28 09:39:44
"komunismus je negativní ideál" - subjektivní hodnocení neopírající se o nic objektivního. Stejně tak bych mohl nazvat negativním ideálem ankap.
Web: neuveden Mail: schován
Já vám to nezakazuju.
Web: neuveden Mail: vit.herman v doméně gmail.com
Máte jistě pravdu. Jen jste toho sám sdělil ještě méně.
Autor: Eloherd (neregistrovaný) Čas: 2021-04-28 13:35:37 [↑]
Jsi na foru ancapu, kde se tak nejak predpoklada zaklad znalost ruznych rezimu, tudiz od nikoho nemuzes ocekavat, ze ti bude vysvetlovat, proc je komunismus spatnej a proc nefungoval. Tady se to bere jako dokazany fakt. Pokud s tim neosuhlasis, tak ok, ale pro pravdu o komunismu si jdi jinam ;)
Web: neuveden Mail: schován
Tak nám stoky pěkně ztotalitněly. :-) V pravidlech diskuze se píše, že pokud se zaregistrujete a přidáte komentář, tak ten nebude podléhat mínění ostatních uživatelů a nebude moci být skryt pro neregistrované návštěvníky webu. Navzdory tomu zde probíhá cenzura jako prase! :-) Veškeré anarchokapitalistické bláboly o svobodě tím zase dostaly pěknou ránu mezi očička. :-) Anarchokapitalisté s těmi jejich ideologickými frázemi plnými blábolení o svobodě a spravedlnosti se chovají jako prachsprostí kovaní komanči v Rudém právu. Tvrdím to už roky, že anarchokapitalisti mají mentálně nejblíže k těm nejfanatičtějším kovaným bolševikům. A vývoj na tomto webu mi dává za pravdu. :-)
Autor: Ondrášeček Čas: 2021-05-03 22:10:39 Titulek: Úmysly a „mazání" [↑]
Web: neuveden Mail: schován
A to je přesně ten důvod, proč vaše komentáře označuji za odpad: přijde mi, že jste se jenom přišel přesvědčovat o tom, co tvrdíte už roky, a blahosklonně nás zaspamovat svojí armádou usměvavých „nad věcí" smajlíků. K tomuhle závěru jsem došel od diskuze, kde jste anarchokapitalisty obvinil z překrucování definic, ale sám jste si tu svoji uvařil z vody. Takové komentáře tady nechci číst a nechci, aby zatěžoval čtenáře mých textů, pokud si to výslovně nepřejí. Rozdíl od cenzury je právě ten, že je nemažu, každý má možnost si je zobrazit. Pravidla, co vím, Stoky žádná explicitní nemají.
Některé uživateli nechtěné či neschválené komentáře mohou být skryty; zobrazit je můžete po přihlášení.
logo Urza.cz
kapky